Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajista...

Vierailija
15.09.2010 |

Meidän tokaluokkalainen sai uuden open. Tyttö on juuri valmistunut ja alkaa kypsyttää. Läksyjä on ihan järjettömät kasat, mutta ohjeistus niin vaikeaa, että lapset eivät tiedä mistä kirjasta jne.

Samaten hän lähettää ihan lapsellisia ohjeita tyyliin "muistakaa pukea lapset lämpimästi" ja että lasten ei saa antaa itse pakata reppuaan - 99 % lapsista tuodaan koululle, joten he eivät myöskään niitä reppujaan itse pakkaa, kun eivät edes kulje kouluun yksin.

Viimeisin tempaus oli se, että hän lähettää lehtiartikkelin siitä, miten vanhempien pitää auttaa läksyissä. Ja tämä kaikki koulussa, johon vanhemmat kuskaavat esikoulusta asti ja todellakin panostavat läksyjentekoon jo siellä. Kaikki korkeakoulutettuja, valtaosa tekee lyhennettyä päivää lastensa takia jne.

Eli tytöllä on tilannetaju totaalihukassa, mutta valistaa sormi pystyssä, teettää sekavia läksyjä ja ylireagoi ihan kaikkeen...

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulu ei ole yhtään perehdyttänyt ko. opettajaa, vaan tökännyt vain harjoittelemaan ja meidän pitää nyt sitten oman työmme ohella hoitaa se sisäänajo. Se ei ole asiallista toimintaa.

kuitenkin kaikki akateemisesti (ja vielä opettajaa korkeammin) koulutettuja, joten mitään ongelmaa ei ole. Ajatelkaa nyt, miten onnellisessa asemassa tuo tyttönen on.

Ja tää on kyllä niin selkeä provoavaus, ettei toista. Onko se Psykomamma siellä viihdyttämässä itseään vai kuka?

ei ole. psykomamma vastaa: olen se joka lainasi pohjantähden alla kohtausta.

*vilkuttaa*

Luovuttiko ap jo? Vai pitääkö heittää lisää löylyä?

Tai sitten meni erätauolle.

Vierailija
122/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitää koulun kantaa vastuu, seurata sitä opettajaa ja antaa työnohjausta, eikä päästää vain kentälle vanhemmille ristiksi. En minä saa siitä mitään korvausta, että hoidan nyt sen työnohjauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsen luokalla on 100 lasta! Ja ap tuntee kaikki nämä 100 perhettä niin hyvin, että TIETÄÄ heidän huolehtivan vaatteet ja läksyt ja kaikki. Siitä huolimatta, että ilmeisemmin asuvat hujan hajan kaukana koulusta.

Vierailija
124/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sata vanhempaa. Haloo... Onko sinun lapsesi kaikki koulukaverit yksinhuoltajien lapsia?

Vierailija
125/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitää koulun kantaa vastuu, seurata sitä opettajaa ja antaa työnohjausta, eikä päästää vain kentälle vanhemmille ristiksi. En minä saa siitä mitään korvausta, että hoidan nyt sen työnohjauksen.

Mutta silti vastaan... :)

Mitähän työnohjausta olet tässä antamassa?

Vierailija
126/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minun on myös pyydettävä jokaiselta anteeksi ap:n puolesta. Anteeksi.

Huh mitä paskaa, olethan ap provo, olethan?

Vierailija
127/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lisureita tai tohtoreita??? Todella poikkeuksellista. Missäpäin Suomea on tällainen luokka?

Vanhemmat ovat kylläkin

korkeammin koulutettuja kuin tämä opettaja. Eikä siellä ole yhtään kotiäitiä.

Vierailija
128/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä haukkujat saavat? Hankkikaa elämä.

Vanhemmat joiden lapsille tulee täysin kokematon opettaja, jota koulu ei ohjaa työhönsä, joutuvat hoitamaan sen koulun tehtävän. Ajamaan sen opettajan sisään työhönsä.

Minusta se tehtävä kuuluu työnantajalle, ei asiakkaalle.

Mikähän tässäkin on epäselvää?

Vierailija
129/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa vääränlaisia viestejä? Antaa liikaa läksyä? Mistään ei ap ole esittänyt esimerkkiä vaan kiukuttelee ja tytöttelee. Ap ei ole myöskään ollut itse opettajaan yhteydessä vaan joku muu vanhempi jossain vaiheessa jostain asiasta.

Vierailija
130/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaikka uusin seiska, jos se aukeaisi paremmin.

Vierailija
131/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun? Amerikassa?

MInun piirini ovat pääosin akateemista porukkaa ja nimen omaan kaikki pyrkivät siihen, että lapset menevät kouluun omin avuin. Jo asuinpaikassa painaa paljon, että koulu on turvallisen kävelymatkan päässä. Tietysti jotkut joutuvat kyysäämään lapsiaan, mutta kyllä se todellakin jää vähemmistön riesaksi.

Meidänkin taloyhtiössä alakoulun kupeessa on ainakin 10 perhettä, mistä todellakin kaikki lapset kävelevät kouluun.

Vai onko teidän koulu jossain keskellä ei mitään, paikassa, missä kukaan ei asu lähellä????

Vierailija
132/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hakee ne korkeastikoulutettujen vanhempien jälkeläiset koulusta. Täytyy olla tosi joustavat työajat jos itse pystyy hakemaan, tokalla nuo päivät ovat aika lyhyitä.

Vierailija
133/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsi on selvästi liian vaativassa koulussa. Nuo kielipainotteiset koulut eivät sovi kaikille. Ovat tarkoitettu kielellisesti lahjakkaille lapsille.

Vierailija
134/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitti itsensä niin syvälle pussiin...

Edellinen homehtui ja uutta ei ole lupauksista huolimatta saatu. Ja se ip-kerho on lapsille paikka, jossa olla luokkakaverien kanssa. Koska kaikki asuvat hajallaan, ei ole muutakaan keinoa missä leikkiä ja olla vapaasti. Eli se pelkkä työpäivän lyhentäminen ei ole ratkaisu, vaan siinä pitäisi saada jonkinlainen järkevä tasapaino ja koulun käsittää omat realiteettinsa, eikä vain saarnata korkeuksista. ap

Vierailija
135/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ainakin kyseenalaistan "osallistuvat, lapsistaan välittävät vanhemmat, jotka JOPA lyhentävät lasten vuoksi työpäiväänsä". Miksi ne lapset sitten ovat siellä ilttiksessä, jos kerran vanhemmat tekevät lyhyttä työpäivää? Lisäksi, mikäli lähikoulu on homeessa ja lapset sijoitetaan pidemmällä olevaan kouluun, tulee kunnan huolehtia lasten koulukuljetuksista.

Vierailija
136/136 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisessa erityiskoulussa,josta ennen käytettiin nimitystä apukoulu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä