Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajista...

Vierailija
15.09.2010 |

Meidän tokaluokkalainen sai uuden open. Tyttö on juuri valmistunut ja alkaa kypsyttää. Läksyjä on ihan järjettömät kasat, mutta ohjeistus niin vaikeaa, että lapset eivät tiedä mistä kirjasta jne.

Samaten hän lähettää ihan lapsellisia ohjeita tyyliin "muistakaa pukea lapset lämpimästi" ja että lasten ei saa antaa itse pakata reppuaan - 99 % lapsista tuodaan koululle, joten he eivät myöskään niitä reppujaan itse pakkaa, kun eivät edes kulje kouluun yksin.

Viimeisin tempaus oli se, että hän lähettää lehtiartikkelin siitä, miten vanhempien pitää auttaa läksyissä. Ja tämä kaikki koulussa, johon vanhemmat kuskaavat esikoulusta asti ja todellakin panostavat läksyjentekoon jo siellä. Kaikki korkeakoulutettuja, valtaosa tekee lyhennettyä päivää lastensa takia jne.

Eli tytöllä on tilannetaju totaalihukassa, mutta valistaa sormi pystyssä, teettää sekavia läksyjä ja ylireagoi ihan kaikkeen...

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän vääristelee varmasti. Hänellä on ymmärtämisen vaikeuksia. Asiaa tuskin on puitu järkevästi. Kenties muutaman minuutin puhelu ja ap täpinöissään ja hyökkäävällä puolustuskannallaan ei ole ymmärtänyt opettajaa ollenkaan. Tämä on tyypillistä ihmisille, jotka puhuttelevat korkeammassa arvossa olevaa henkilöä. Otetaan esimerkiksi vaikka kirjasta Täällä Pohjantähden alla, jossa päähenkilö rutistelee kainosti hattuaan ja puhuttelee pappishenkilöä katse maassa. Tämä kuvastaa ap:ta hyvin. Hän ei koe olevansa samalla tasolla opettajan kanssa. Tällöin keskustelu menee pilalle. Keskustelusta tulee kaupankäyntiä. Tyttö ja opettaja tässä ovat kovilla. Sääliksi käy mihin tämä johtaa. Luultavasti koulunkäynti kärsii curlingista.

Yhteiskunta ja arvoasteikot ovat tuosta ajasta aika lailla muuttuneet. Nykyopettaja on sama kuin piika tai renki, palkollinen siinä kuin muutkin.

Tasa-arvoa haetaan ja korostetaan hyökkäävällä asenteella opettajaa kohtaan tytöttelemällä...

On säälittävää ettei ap pääse samalle tasolle.

Vierailija
42/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele opettajan kanssa niistä läksyistä jos lapsesi (etkä sinä) niitä kerta ymmärrä. rehtori varmaan osaa vastata sitten virantäyttöä koskeviin asioihin.

Tai mitä jos itse menisit opettamaan niitä kun tiedät kaiken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat Olympos-vuorelta laskeutuneelta jumalalta, tahdon nähdä sellaisen omin silmin!

Vierailija
44/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän muuttaa hieman omaa asennetta, ehkä helpottaisi omaa oloasikin. Aika tyhmän kuvan annat itsestäsi leveilemällä koulutustasollasi, mutta silti et ole saanut suutasi auki suoraan kyseiselle henkilölle vaan täällä vaahtoat miten huono opettaja on. Pitäisiköhän kurkata peiliin?

Vierailija
45/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi, koska niistä voi tunnistaa henkilön.

Jos viestissä on nimiä, voit jättää ne pois. Jos pelkäät, että opettaja lukee tätä palstaa ja tunnistaa oman viestinsä, niin mitä sitten. Opettaja ei kuitenkaan tiedä, kuka luokan 20 oppilaan vanhemmista on viestin tänne lähettänyt. Ja jos opettajan toiminnassa on oikeasti niin paljon arvostelun varaa kuin mitä sinä olet antanut ymmärtää, niin on vain hyvä, että hän ketjun luettuaan saa vähän ajattelemisen aihetta.

Vierailija
46/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakeluun lehtiartikkeli, jonka kuka tahansa lukutaitoinen varmaan itsekin osaa löytää Ilta-Sanomista? Siis haloo.

En tajua koko järjenjuoksua, jolla tässä nyt on vanhempia lähestytty. Opastettu ja valistettu hervotta, mutta samalla sitten itse töpätty siinä perustyössä.

Jos oikeasti haluaa apua, niin onko tämä oikea?

Jos joku putoaa kaivoon, kannattaako sieltä kaivonpohjalta alkaa selostaa erilaisten köysilaatujen eroavaisuuksia ja purra kättä, joka on heittämässä köyttä sinne kaivoon?

Vierailija
47/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on sellainen tilanne, että olen itse opettaja ja kun omani meni kouluun, tietoisesti muistutin itseäni siitä, että opettajaa pitää tukea ja olla opettajan kanssa samoilla linjoilla. Mutta nyt on kuukausi käyty koulua ja tämä lapseni opettaja on niin vanhemman näkökulmasta kuin kolleganakin katsottuna aivan onneton. En jaksa selittää kaikkia yksityiskohtia,mutta tunnen jatkuvasti hänen tekemisistään, tiedotteistaan, marinastaan kollegiaalista myötähäpeää ja minun alkaa olla todella vaikea olla hänen kanssaan samaa mieltä. Eikä sekään kai ole kovin rakentavaa, että menisin kokeneempana opettajana häntä neuvomaan. Ottaa vaan aivoon katsoa,kuinka oman lapsen kouluinto hiipuu onnettoman opettajan takia.

Vierailija
48/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat Olympos-vuorelta laskeutuneelta jumalalta, tahdon nähdä sellaisen omin silmin!

Vierailija
49/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä voi mitään päätellä.

Vierailija
50/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et ole opea koskaan nähnyt, miten voit tietää, että hän on nuori ja nätti ja olet noin kateellinen! Tais ope olla onnistuneen näköinen luokkakuvassa, isikin tykkäs ja ap veti palkokasvin nenään, kun opettaja vielä kehtaa yrittää olla vanhempiin yhteydessä...

Vierailija
51/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi muuten läpi, mutta "juoppo ex-siivooja" ja muut ei-niin-hyväosaisia halventavat nimitykset sekä jatkuva tytöttely paljastavat provon.

Vierailija
52/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä on kyse.

ap

Vierailija
53/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneen yhtään mitenkään, enkä ole häntä hänelle tytötellyt. Mutta kuten totesin, jos joku käyttäytyy kuin tyttö, häntä kohtelee sitten tyttönä.

Niin tytötteletkö häntä kohteliaisuudesta?

Minusta järkevintä olisi puhutella häntä neutraaliin sävyyn. Et ole kovinkaan terve ap. Olet osoittanut sen jo monesti.

Vierailija
54/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä voi mitään päätellä.

Vierailija
55/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina nimenomaan tällaista: Ap haukutaan.

Lue nyt yksikin ketju ensin. Jos lukutaito siihen riittää.

Vierailija
56/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI jonkun pitää lähettää jakeluun lehtiartikkeli, jonka kuka tahansa lukutaitoinen varmaan itsekin osaa löytää Ilta-Sanomista? Siis haloo.

Joten minusta on täysin ymmärrettävää, että jos opettaja löytää lehdestä artikkelin, joka hänen mielestään koskettaa ajankohtaista aihetta, hän lähettää siitä kopion vanhemmille. Suurin osa heistä ei ole kuitenkaan sitä nähnyt.

Minulla on tohtorin koulutus, mutta en ole siitä huolimatta loukkaantunut, kun lasteni opettaja on joskus lähettänyt koko luokan vanhemmille lehdistä kopioituja kasvatukseen liittyviä kirjoituksia.

Saattaa toki hyvin olla, että opettaja tekee virheitä. Mutta niin kauan kuin sinä et lähetä esimerkkiä yhdestäkään hänen kirjoittamastaan viestistä, ei meillä muilla ole mitään mahdollisuuksia päätellä, ovatko opettajan viestit oikeasti vanhemmille huonosti sopivia. Vai onko ihan normaaleista viesteistä, joita lähes joka alaluokan opettaja lähettää, mutta joista sinä olet kokemattomana koululaisen vanhempana aivan turhaan ottanut herneen nenään.

Vierailija
57/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on sellainen tilanne, että olen itse opettaja ja kun omani meni kouluun, tietoisesti muistutin itseäni siitä, että opettajaa pitää tukea ja olla opettajan kanssa samoilla linjoilla. Mutta nyt on kuukausi käyty koulua ja tämä lapseni opettaja on niin vanhemman näkökulmasta kuin kolleganakin katsottuna aivan onneton. En jaksa selittää kaikkia yksityiskohtia,mutta tunnen jatkuvasti hänen tekemisistään, tiedotteistaan, marinastaan kollegiaalista myötähäpeää ja minun alkaa olla todella vaikea olla hänen kanssaan samaa mieltä. Eikä sekään kai ole kovin rakentavaa, että menisin kokeneempana opettajana häntä neuvomaan. Ottaa vaan aivoon katsoa,kuinka oman lapsen kouluinto hiipuu onnettoman opettajan takia.

Se läksyasia, joka ap:n ongelma on, on täysin hoidettavissa kommunikoimalla kyseisen opettajan kanssa. Muut asiat, esim. läksyissä auttaminen, repun pakkaaminen ja vaatetus ei pitäisi olla ongelma ollenkaan, jos ei asiaa ota itseensä. Ymmärtäisin jos olisi kyse todellakin lapsen oppimiseen vaikuttava tekijä, esim. kannustuksen puute. Silloin huoli olisi aiheellisempi.

Nykyvanhemmat vain nousevat niin hanakasti takajaloilleen ja kokevat arvosteluna sen jos vanhempia ohjeistetaan.. Ja kun sen tekee vielä nuorempi ihminen, niin soppa on valmis.

Vierailija
58/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantyyppisiä ohjeita, koska joukossa on aina joku, jolla tuppaa olemaan väärät vaatteet tms. Ole sinä korkeastikoulutettu rauhassa ja tyytyväinen, että olet hoitanut homman hyvin. Anna tytön neuvoja (vähemmän koulutettuja?) äitejä ja isiä..

terv korkeasti koulutettu lasten takia lyhennettyä tekevä äiti, jolta kyllä jää joskus open viestit kokonaan huomaamatta/unohduksiin, vaikka kuinka on aikaa ja koulutusta

Vierailija
59/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri palautetta läksyistä, niiden määrästä, ohjeistuksesta jne, mutta hän ei vastannut näihin vanhempien viesteihin mitenkään ei yksityisesti, eikä yleisesti, vaan copypastasi vain lehtiartikkelin, jossa vain kerrotaan, mitä kaikkea vanhempien pitää tehdä jne.

Tämä ei minusta ole rakentava tapa vastata asiallisiin yhteydenottoihin.

Normaali yhteistyökykyinen ihminen olisi myös reagoinut siihen palautteeseen, kertonut mitä siitä on seurannut jne. eikä vain valistanut korkeuksistaan lisää.

Ja minä en ollut palautteen antajien joukossa, joten minua sättimällä ei siitä pääse.

Vierailija
60/136 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina nimenomaan tällaista: Ap haukutaan. Lue nyt yksikin ketju ensin. Jos lukutaito siihen riittää.

Riippuu mitä ketjuja lukee. Jos ap on samanlainen kuin tässä ketjussa, niin harvoin sitä hyvää palautetta tulee, mutta kyllä itse olen ainakin saanut aina kirjoittaessani pääsääntöisesti asiallista palautetta, (vaikka aiheet ovat olleet mielipiteitä herättäviä) mutta toki sinne aina joku eriäväkin mielipide tiensä löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi