Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuunlahjat 2010 - laskettuaika lähestyy**

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terveisiä Kainuusta!

Kävin eilen synnytyksen suunnittelussa äitipolilla, viikkoja oli kasassa 36+4. Sektioajaksi sovittiin ensi viikon perjantai, 24.9. viikkoja silloin kasassa 38+1.

Mulle siis tehdään sektio, koska kaksi aikaisempaakin on syntynt sektiolla.

Olen ollut nyt nelisen viikkoa kokoseurannassa, koska mulla on tosi vähän lapsivettä, AFI oli viimeksi 6. Vauva kuitenkin näyttää kasvavan ihan hyvin, oli laskeutunut jo tosi alas ja painoarvio oli 2770g. Eli kolmikiloista vauvaa ensi viikolla odotellaan ;-)

Minähän erosin vauvan isästä huhtikuussa, mutta isä on tulossa mukaan synnytykseen. Välimme ovat yhä riitaisat, isä ei halua keskustella tapaamisista tai elatuksesta sovussa, vaan haluaa mennä lastenvalvojan luo riitelemään :-(

Kotona on kaikki valmiina vauvelia varten, tyttövaatteitakin olen uskaltanut ostella ;-)

Tsemppiä kaikille lokakuisille loppuraskauteen ja vointeja niille, joilla on ollut ongelmia.

Kahdenäiskä ja masuasukki 36+5

Vierailija
2/61 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen, 13.9. syntyi meille pieni tyttö raskausviikoilla 35+3, kiireellisen sektion seurauksena raskausmyrkytyksen takia. Pituus 45cm ja paino 2595g. Terve, pieni ja pippurinen prinsessa, joutui sokereiden takia keskolaan, mutta sai letkut alle vuorokaudessa pois ja huomenna pitäisi päästä vierihoitoon. Itse toivun myös hyvää vauhtia! Toivottavasti viikonlopuksi kotiudutaan. Tsemppiä muille loppuraskauteen, itsellä jäi nyt sitten se viimeinen kuukausi kokematta sekä mahdolliset SSS:t ja vesien menot sun muut odottelut :) ensi kerralla ehkä sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti vauvastasi ja toivottavasti pääsette pian kotiin! Kiva huomata, että lokakuisillekin alkaa tapahtua.

Ei sitä viimeistä kuukautta kannata surra, kun kaikki on kuitenkin hyvin. Nää viimeiset viikot on jotenkin niin pitkiä ja tuskallisia... oisin jo valmis luopumaan mahastani minäkin.

Kareen rv 37+1

4/61 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.9.2010 klo 22.35 syntyi tyttö 2745gr,46cm.Viikolla 35+6

Synnärille aamusta neuvolan lähetteellä näytille lapsiveden menon epäilynä.Synnärille käyrille kun päästiin niin lapsivedet sitten meni.Päivä oltiin osastolla ja illalla 9 alkoi supistukset ja siit tuoraan saliin.klo 22.35 synty sit tyttö.

Onnea Jadessalla vauvasta :)

5/61 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan kuulla että porukasta alkaa vauvoja jo syntymään.. Mulla alkaa olla aika kovia liitoskipuja, varsinki häpyluun liitokset on hellänä ku hetken kävelee, ei tunnu mukavalta.:)

Mullekki kävis että vauva syntyis maailmaan vähän ennen aikojaan, että nää säryt hellittäis ja maha ei niin kauheesti enään venyis :) Muutenki tuntuu että nää viikot on alkanu menee entistä hitaammin ja niin jännää aatella että se voi kohta tulla hetkenä minä hyvänsä :))

Vaatteitaki on yllinkyllin saatu ja niit oon muutaman koneellisen pyöräyttäny, mut paljon olis viel lisää tehtävää, niinku esim vauvalle pinnasänky, sitteri, turvakaukalo yms..:D mut neki saadaan nii saa nähä että ehtiikö kaikki tavarat paikoilleen ennen tulokasta, vähän saamattomasti oon laittanu lapsen tulevaa huonetta nimittäin kuntoon.:D

Nippu ja 33+4

6/61 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti sisällä.Meillä tyttö jää osastolle ku itse joudun tönöön lähteen kotiin.sokeriarvojen tippumisen takia joutuu jäämään.Joten toivotaan että teidän vauvat saa köllötellä masussa ainakin sinne 37 viikole asti,niin sitten saattais olla jo hyvä mahollisuus että ei tarvi jäädä osastolle.

Vierailija
7/61 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka me päästäänkin molemmat tänään kotiin, niin olisihan se ollut hyvä että vauva olisi saanut vahvistua ja kasvaa siellä kohdun turvassa rauhassa. Pari viikkoa sitä seisoisi vaikka päällään :) sokeriarvot oli meilläkin aluksi alhaiset, mutta nousivat nopeasti ja nyt on kaikki hyvin. Keltaisuuskaan ei ole ongelma. Jalat vaan vähän kaipaa treeniä hassun perätila asennon takia.

Onnea näppis84, aika samoissa mentiin, vaikkakin hyvin eri tilanteissa :) kovin on pieniä noi meidän vauvat, mutta onneksi vahvistuvat ja kasvavat päivä päivältä

8/61 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin saattaa huomenna olla kotiutus jos ei keltasuusarvot lähde nousuun.Tän päivän ja viimeyön ollu sokeriarvot niin hyvät et tippa otettiin aamulla pois ja nyt arvot pysyneet hyvänä.Nyt sit vaan sormet ja varpaat pietetään ristissä et tyttö pääsis huomenna kotiutuun,on aika inhottavaa illasta lähteä osastolta kotiin ja jättää tyttö,vaikka hyviin käsiinhän hän jää.

Vierailija
9/61 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan hurjalle, että osalla meistä on jo vauvelit maailmassa! Kirjoitelkaahan kuulumisia kun kotiudutte.

Täällä viikkoja koossa 36+2 ja välillä tuntuu siltä, että synnytys voisi olla hyvinkin lähellä, välillä taas melko normiolo. Kaivelin vanhoja odotusajan päiväkirjoja ja toisaalta sielläkin näillä viikoilla ollut saman tyyppisiä tuntemuksia ja silti mennyt lasketunajan korville synnytykset, että suotta kai huolehdin ja hyvät viikothan nyt on jo koossa :)

Turvotusta rupeaa olemaan ja verenpainekkin hieman noussut. Toivottavasti ei viittaa alkavaan raskausmyrkytykseen, sellaisia lievähköjä oireita oli edellisessä loppuraskaudessa... Huomenna pääsee onneks neuvolaan tarkastamaan tilannetta!

Mukavaa loppuraskautta ja syksyä lokakuisille!

10/61 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaanki helpottavaa ajetella että ens viikko on viimenen työ ja koulu viikka, uskon että sitte alkaa helpottaa ku ei tarvii itteensä väkisin rääkätä säryillä, vaan voi mennä omaan tahtiin.:) Tosin aika varmaan matelee, ellei keksi touhuttavaa, tai oishän sitä tääl kotona tekemistä ku jaksais vaan alottaa :D

Odotan niin että mekin saadaan oma käärö kotiin niinku näppis84 ja jadessa on tainnu saada tai ainaki saa kohta puolin :) Mut mikä tässä on odotellessa, tulee kun on tullakseen, toivon vaa ettei käynnistää tarttis :)

Nippu + 34

11/61 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan tarinaa ja kuvaa, kun kerkiätte.

Mulla melko samanlaisia fiiliksiä kuin Magdaliinalla. Viikko sitten oli paljon kipeitä supistuksia ja aattelin jo, että kohta mennään. Nyt tilanne rauhoittunut ja tuntuu, ettei tässä pitkääääään aikaan tapahdu mitään.

Viikkoja mulla 36 + 5. Vähän arvon vielä, lähtiskö ens viikonloppuna käymään opiskeluasioissa Mikkelissä... sairaalakassia en ole pakannut, vauvan kotiutusvaatteet nyt pesussa ja pussillinen lakua ja 3 twixiä ostettu. Pärjääköhän niillä?

Pidän kaikille peukkuja, että synnytys ja uuden elämän alku sujuu sutjakkaasti.

Sande

Vierailija
12/61 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea jo syntyneistä vauveleista! Onnea perheille!

Täällä kivuttomat supistukset on jatkuneet yötä päivää kesäkuusta asti, mutta muuten olo on oikein mainio! Käyn päivittäin kävelylenkeillä pariinkin otteeseen ja touhuilen kotosalla minkä ehdin. Yöllä tulee nukuttua ainakin 12h (paria vessareissua lukuunottamatta). Nautin niin tästä ajasta, ettei tarvitse enää miettiä, että apua jos teen sitä tai tätä, niin vauva syntyy liian aikaisin. Siis vauva on jo hyvin tervetullut, mutta kasvakoon siihen asti kuin tarvista on.

Huomenna on synnytystapa-arvio uä.

Muutapa ihmeellistä ei enää ennen synnytystä olekaan. Tietäisi vain milloin lähtö tulee... ;)

Iltavilli ja 24/7-rymistelijä viikon 39 alussa

Vierailija
13/61 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tänään neuvolaan ihan normitarkastukseen ja kaiken piti olla ihan ok, mutta neuvolan täti ei saanut sydänääniä kulumaan. Kokeili moneen kertaan ja eri laitteilla, mutta sanoi, että kuuluu vaan mun omat sydänäänet. Arvatkaapa vaan kuinka säikähdin. Sain lähetteen äippäpolille ja sinne sitten lähdettiin heti. Äippäpolilla laittoivat piuhoihin ja seurasivat puoli tuntia sydänkäyriä ja sit vielä lääkäri ultrasi eikä meijän vaavista löytynyt mitään vikaa. Sydänäänet olivat kuulemma ihan normaalit. Oli kyllä helpottunut olo, kun olin ehtinyt pelätä jo sitä pahinta. Vaavi oli muutes ultrassa 3200g.

Kareen rv 38+1

Vierailija
14/61 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hui!

Kyllähän tuota säikähtäisi itse kukanenkin, jos ei sydänääniä löytyisi, voi kamala! Onneksi ne löytyi lopulta.. voikaa hyvin!

Meillä synnytystapa-arvio oli kuin ihan tavallinen ultra. Alakautta voin (ainakin yrittää) synnyttä ja vauva potki tosi jykeviä potkuja koko ultrauksen ja sydänkäyrien oton ajan. Tällä hetkellä vauva painaa 3,5kg, mikä on minusta jo ihan riittävän kova juttu synnyttää :) Vielä kaksi viikkoa laskettuun aikaan, mutta ehkä tuon kokoisen vauvan voisi jo puskea maailmaan..

Koitetaan vielä jaksella!

Iltavilli ja pikku potkuri 39.viikolla

15/61 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO! Onneks lopulta sydänäänet löyty, vauva oli varmasti tosi hassussa asennossa ku ei millää meinannu löytyy?

Ite olin neuvolassa ja vauva on poikittain mun masussa, vaik se on ollu rt:ssa ainaki jo muutaman kuukauden nii nyt päätti sitte kääntyy ihan vinksalleen, voihan se viel kääntyy vissiin, mut jos ei parin viikon kuluttuu oo pää menosuuntaa kohti nii saan lähetteen ja vauva koitetaan sitte väkisin saada valmius asentoon :)) JA 2,6kg tullu lisää kahdessa viikossa, YÖK, nyt meinaan rajottaa mun makean himoa ! :))

Onkohan lisää lokakuulaisii jo syntyny, ku ollaan kuitenki jo niin lähellä osan laskettuja :))?

Nippu ja 34 + 3

16/61 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla huomenna sektioaika? Jännää!

Jännittävää on myös ollu Kareenilla, onneksi sydänäänet löytyi. Vähän heikko esitys kyllä neuvolatädiltä, mutta ei kai se aina niin helppoa ole. Joku harjoittelija ei multa myöskään löytänyt, normitäti kyllä.

Olin eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Olen vaan ollut vihainen kuin ampiainen. Kolottaa, kivistää, väsyttää, ottaa päähän, ahmituttaa, ahdistaa jne. eli todella "nautin" tästäkin raskaudesta. Onneksi ollaan loppusuoralla :)

Jossain vaiheessa neuvolatäti tokaisi, että lapsivesi on vähentynyt. En tajunnut kysyä, mitä tarkoittaa, mutta tuskin mitään poikkeavaa/vaarallista, kun kerta seuraava aika on kahden viikon päästä (toivottavasti vauva on silloin jo maailmassa ;))

Hyviä hermoja,

Sande 37 + 2

Vierailija
17/61 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Ja paljon onnea kaikille jo vauvelin saaneille;)

Vielä olisi melko tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan ja olo alkaa olla jo melko tukala; siis ihan vaan ison vatsan kanssa liikkuminen ahdistaa, muuten kaikki mennyt loistavasti. Vauvelin potkutkin alkaa olla jo melko epämukavia, voimaa kun tuntuu olevan kuin pienessä kylässä. Mutta ihanaa kuulla, että muilla samansuuntaisia ajatuksia. Vauveli on ollut jo kuukauden päivät rt:ssä ja kohdunsuu oli pehmentynyt viimeisessä lääkärintarkastuksessa. Jos kuitenkaan synnytys on yhtään perinnöllistä, luulen masuasukin viihtyvän kohdun suojissa laskettuun aikaan asti.

Kaikki lasten tarvikkeet on hankittuna sitteriä lukuun ottamatta ja vaatteetkin on jo pestynä, mutta odottavat vielä silittämistä... tämä on varmasti sitä pesänrakennus-viettiä, normaalisti en siis todellakaan silitä vaatteita kuin pakolliset!

Toivotaan, että kaikkien vielä synnyttämättömien vauvelit viihtyvät masussa mahdollisimman lähelle laskettuja aikoja, jotta olisivat voimissaan syntyessään;)

Neitinasu ja Jytä-Jooseppi 38+2

18/61 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein alko äitiysloma, eikä tarvii enää stressaa et miten koulus ja töis jaksaa, ei oo pakko tehä mitään ylitsepääsemättömän raskasta vaan voi nukkuu jos nukuttaa :) Tosin voin kuvitella et aikaki saattaa alkaa matelee, vaik ei se nyt täs loppu vaiheis muutenkaa oo tuntunu kovin vauhdilla menevän.:)

Babyshoweritki on takana, oli paljo ilmapalloja, syötävii, ystävii ja tuli yli ihanaa lahjoja, ihan huippuu kyllä.

Oottelen innoissani et kuulen kuinka lokakuiset pääsee piakkoin maailmaan, ei montaa päivää ku lokakuu jo alkaaki sitä varmaan kaikki jo odottelee, toiset tuskissaa ja toiset vähemmän tuskissaan..:)

Oon jos suunnitellu et kuinka aion heti ku mahdollista nii karistaa sitte nää kilot pois vaik tosiaan toivon et iso osa jäis kans sairaalaan ku sieltä lähtee, mut sen näkee sit, ehtiihän tässä viel kiljoa tulla, ikävä kyllä.:))

Nippu ja 35+1

Vierailija
19/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kaikille käärön jo saaneille!

meidän poika syntyi raskausviikolla 38+0 16.9. klo 7.10. 3575g/52cm.

kaikki tapahtui nopeasti, pelkällä ilokaasulla mentiin kun muuta ei ehditty sit antaa.

oltiin sairaalassa normaalia kauemmin. ensin mittailtiin pojan verensokeria ja kun se oli kunnossa, alkoi poika kellastua ja sit oltiin valohoidossa. viime viikon maanantaina kotiuduttiin mutta keskiviikkona kontrollikäynnillä jouduttiin kohonneiden arvojen takia yöksi jäämään ja taas saatiin valohoitoa. kaksi viimeistä kontrollikäyntiä on antanut paremmat tulokset ja nyt ollaan sit oikeasti kotona. ihanaa!

ruusis ja Appe

20/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee Ruusis pojan johdosta, se on ollu näköjään ihan hyvissä mitoissa jo muutama viikko etuajassa, hyvä niin ja hyvä et pääsette vihdoin ja viimein kunnolla kotiin ja pois sairaala rumbasta :)

Mulla vauva vielki näyttäis olevan poikittain masussa, pelottaa kyl vähän jos se joudutaan kääntää, kuulemma sattuu eikä se mitenkään turvallistakaan välttämättä oo, mut turhaan kai sitä mietin ennen ku se on välttämätöntä ja ajankohtasta :) On muutenki kyl alkanu pikkasen mietityttää ja jännittää toi synnytys, mut ku muutki on saanu lapset mahastaan ulos nii kai sen sitte iteki saa ku aika näyttää.

Nippu ja 35+2