Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuunlahjat 2010 - laskettuaika lähestyy**

Kommentit (61)

41/61 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta just tulleena, ei pahemmin mitään uutta, pelkkää painoa tullu lisää 800g 1½ viikossa. Sf29 eli ei vielkää oo ainakaa normaalirajan yli menny. Sano että aika alhaalla pää on, ei puhunu mitää et oisko kiinnittyny tms.. sano vaan että nyt se on sitte lähellä että se voi tulla millon vaan, toivonmukaan tuliski :) Ja neuvolakäynnillä oli sellanen tosi mukava kätilöopiskelija seuraamassa ja kokeilemassa et miten se homma toimii.:)

Nyt on muutaman päivän sisäl alkanu kyl jännittää synnytys, ei mitenkää ne kivut vaan koko homma, et meneeks vedet vai alkaako supistuksilla, sitte sinne meno ja että tuleeks se vauva ulos ja kuinka nopee ja osaanko mä sitte olla sen vauvan kaa ku se on nii pikkuriikkinen.:) Tälläsii aatoksii.

Nippu ja 37+3

42/61 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen tervehdys väsyneeltä äidiltä.

En ihan ehtinyt siihen 10.10.

Meidän tyttö (49 cm, 3580 g) syntyi 11.10.2010 klo 18.58. Mulle tuli korkea vedenmeno, joskus 9.10. klo 02.00 ajattelin, että tulikohan vähän lapsivettä. Illalla 10.10. alkoi supistukset ja lähdettiin näytille, jäin sairaalaan ja aamulla sitten saliin, kun paikkoja vapautui. Puhkaistiin kalvot ja sittenhän se oli ton vuorokauden vatuloinnin jälkeen "mallisynnytys".

Nyt kotona jännitetään, miten esikoinen ottaa vauvan vastaan.

Tsemppiä vielä kasassa oleville ja onnea jo nyytin noutaneille.

Sande

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYNTYNEET

13.9

Jadessa: tyttö, rv 35+3, 2595g ja 45cm.

14.9

Näppis84: klo 22.35, tyttö, rv 35+6, 2745g ja 46cm.

16.9

Ruusis: klo 7.10, poika, rv 38+0, 3575g ja 52cm.

24.9

Kahdenäiskä: klo 8.19, tyttö, rv 38+1, 3030g ja 47cm.

3.10

Kareen2: poika, rv 39+6, 3890g ja 52cm.

7.10.

mouhou: tyttö, rv 39+3, 3600g ja 50cm.

LASKETUTAJAT

30.9.

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

Kerava

Poketius

Paikkakunta epävarma :)

1.10.

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

Paikkakunta?

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

paikkakunta ??

tarutao

vm ?

paikkakunta ?

3.10.

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

paikkakunta ?

4.10.

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

asuinpaikka Helsinki

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

paikkakunta Lahti

5.10.

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

paikkakunta ?

6.10.

iltavilli

vm-84,mies -84

paikkakunta Oulun lähellä

7.10.

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

paikkakunta Turku

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

paikkakunta Kainuu

8.10.

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

paikkakunta Espoo

9.10.

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

10.10.

lily09

molemmat vm-89

paikkakunta Helsinki

11.10.

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

asuinpaikka Jyväskylä

Nigi

vm ?

lapset 2,5v tyttö

paikkakunta ?

MammaHki40

-70, mies -68

pojat: -93, -04

poika tulossa

paikkakunta Helsinki

12.10.

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

paikkakunta ?

13.10.

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

-pippuri

molemmat vm.-75

paikkakunta ?

14.10.

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

PK-seutu / Kätilöopisto

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

paikkakunta Espoo

manimamix5

ikää 28, mies pari vuotta vanhempi

lapset vuosimalleja 02,05,07,09

15.10.

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

paikkakunta ?

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

paikkakunta Jkl

17.10.

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02, -05 ja -09

paikkakunta Jyväskylä

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

paikkakunta Pori

beluga

minä s.-80, mies s.-75

eka lapsi tulossa (poika)

hki

19.10.

riksutes

vm -88, mies -81

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

paikkakunta Turku

21.10.

Tunkku82

mies, eka vauva molemmille

pohjoinen

22.10.

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

paikkakunta Espoo

Eea

Itse -85, mies -80

esikoista odotetaan

23.10.

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23.-25.10

paikkakunta ?

24.10.

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

paikkakunta ?

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

Anneli13

minä -75, mies -72

Pori

28.10.

Nuppu74

Minä 35, mies 40

v.1996 ja v.2000 synt. lapset

Etelä-Suomi

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

paikkakunta Kerava

Elmiira

vm.83, mies vm.82

paikkakunta Vantaa

30.10.

mimmi74

vm minä 36,mies

Paikkakunta Helsinki

HelmiOlivia

-84 minä ja mieheni -86

lapset poika .06

paikkakunta Mikkeli

31.10.

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

paikkakunta ?

nippu

olemme molemmat vm -90

esikoinen

Helsinki

la ?

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

asuinpaikka Kuopion lähistö

riepu

-82 ja mies -83

paikkakunta Helsinki/Vantaa

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

paikkakunta ?

dano

Olen -86

paikkakunta ?

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

paikkakunta ?

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

paikkakunta ?

an-nu86

vm-86

paikkakunta ?

Meidän tyttönen syntyi alkuperäisenä laskettuna päivänä 7.10. klo. 02:42.

Tiistai-aamuna heräsin supistuksiin jotka jatkuivat epäsäännöllisinä iltaan asti. Kahdeksan aikaan illalla irtosi limatulppa minkä jälkeen supistukset muuttuivat säännöllisiksi. Yhdeltä yöllä oltiin sairaalalla, olin vain 1cm auki. Kipupiikin sain klo. 04:00 ja sain nukuttua pari tuntia. Aamulla tilanne ennallaan, lääkäri passitti osastolle. Supistukset palasivat voimakkaina puolen päivän aikoihin, klo 17 meni vedet. Klo 21 päästiin saliin, jossa sain epiduraalin (ah, taivas aukeni!). Klo 01:30 olin täysin auki ja aloin ponnistella 01:55. Ponnistusvaihe sujui tosi hienosti, oli ihanaa päästä tekemään jotain jotta homma etenisi. Kaikki sujui mallikkaasti ja tyttö syntyi siis 02:42.

Synnytys oli älyttömän positiivinen kokemus ja tyttö on aivan ihana. Tosi rauhallinen, ei kitise turhia, nukkuu ja syö hyvin.

Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä niille jotka ovat vielä yhtenä kappaleena! :)

-Mouhou ja Vauva 6vrk

Vierailija
44/61 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, pitkästä aikaa!

Kotiuduttiin tänään meidän pienen pojan kanssa, joka syntyi laskettuna aikana, eli päästiin siihen maagiseen 101010 päivämäärään :D

Ensimmäinen kipeä supistus tuli silloin sunnuntaina 3 aamuyöllä, ja siitä lähtikin heti tulemaan 10 min välein niitä. Lähettiin sitten 8 aamulla sairaalaan ja kello 15.10 syntyi 10 pisteen poika :)

Tosiaan tänään kotiuduttiin, ja on elämä vaan niin ihanaa oman pienen nyytin kanssa

Vierailija
45/61 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, tää ei suostu lähettämään kun osan tekstistä..

Niin, eli on elämä vaan niin ihanaa oman pienen nyytin kanssa

46/61 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mikä yö, niin kauhee oli et kuljetin ämpäriä mukanani vessaan ja takasin sänkyyn, vasta neljän aikaa yöllä sain pikkasen paremmin nukuttuu ja huono oli meni pois. En kuitenkaa oksentanu vaikka siltä tuntu vähän väliä, onks normaalii et loppuraskaudes on pahoinvointii ja ei kai se viittaa mihinkään huonoon ?

Nippu 37+4

47/61 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl onki ollu aika hiljasta,onkohan loputki lokakuiset synnyttämässä?? :)

eillä oli ristiäiset tos sunnuntaina,ja mein "illu" =D sai nimeksi Erica Sofie.Tais olla tyytyväinen nimestään ku ei koko toimituksen aikana itkeny tai inissy.

48/61 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny ihan samaa et onks kaikki lokakuisista synnyttämässä tai niin tuskissaan ettei pahemmin täällä ehi pörrätä..?

Noni ristiäisetki on sielä jo pidetty, kaunis nimi, itekki aattelin että tossa joulukuun alkupuolella pitäisin, kuhan tää vauva nyt mahasta malttais luopua :)

Huomenna on mulla taas neuvola, toivon etten pääsis sinne ja vaikka jos synnytys käynnistyiski vaikka tän vuorokauden aikana :DD Onks kellään mitään hyvii kikkoja mitkä vois edesauttaa vauvaa haluumaan maailmaan? Lähinnä mulla on aika menny miettiessä et miltähän ne supistukset tuntuu ja joko ne jo alkais, mutta ei viel ainakaa oo tunnetta et vauva haluis ulos :) Ehkä kohta, ehkä kohta.

Nippu ja 38+2

49/61 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tykätään kiusata äippää ja ei anneta merkkejä siihen suuntaan et olis halukas tulemaan ulos, no toivon että ku ne supistukset alkaa nii se olis samantien menoo, ilman monien päivien kärvistelyjä :)

Neuvolassa oli tullu HIRVEESTI painoo lisää viikossa, 1½kilooooo ! Nyt päätin kyllä että makeet saa jäädä kunnes pääsen lähtö lukemiin, pakko, ei täst muuten tuu yhtään mitää, koska ei sille vauvalle oo mitenkää voinu itellensä kertyy viikossa yli kiloo :DD Syntyispä nii painonnousuki lakkais :) Sf mitta oli hitusen kasvanu, mut ei vieläkään mikään huikee sf30, ei sielä muuta sitte pahemmin ku että synnytystä ootellessa ja jotain vinkkejä ja niksejä koska kandee olla yhteyksis synnärille jos jotai synnytykseen viittaavaa vähääkään epäilee.:)

Nippu ja 38+3

Vierailija
50/61 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina 15.10 klo 20:02 synnytin maailman kauneimman enkelivauvan, tyttäremme. Hän oli kerennyt kasvaa 3510grammaa ja 50 senttiä. Saimme kuulla menetyksestämme edeltävänä keskiviikkona klo 17:35. Tuota hetkeä en tule unohtamaan ikinä.

Tyttäremme syntyi kansainvälisenä kohtukuolema päivänä. Samaisena perjantaina avattiin myös kyseiset kohtukuolema sivut, joista meille on paljon apua ollut.

http://www.kohtukuolema.fi/default/www/etusivu/

Tällä hetkellä tärkein tukeni on mieheni, jolle suru on aivan yhtä raskas kantaa.

Tänään uskaltauduin piipahtamaan *lokakuunlahjoissa*, seuraavaan kertaan menee varmasti tovi. Onnittelut tähän mennessä synnyttäneille ja Nipulle tsemppiä synnytykseen. Vaikka itse synntys voi hetkellisesti hirveältä tuntua, niin kivut unohtuvat samantien kun lapsensa saa syliin, pitkän odotuksen jälkeen.

Vierailija
51/61 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä sanoisin. Tippa tuli silmään, kun kirjoitustasi luin. Voimia ja jaksamista koko perheelle!

Raskauden aikana ehdin jo itsekin pelätä pahinta, kun ei neuvolassa sydänääniä kuulunut. Meillä kaikki kuitenkin meni lopulta hyvin ja saatiin terve nyytti kotiin. Eilen käytiin neuvolassa ja poika oli kasvanut reilussa kahdessa viikossa 2,7cm ja 500g. Hirmuista vauhtia nuo vauvat kasvavat. 50cm vaatteet alkavat käydä jo pieniksi.

Tsemppiä synnytykseen kaikille edelleen nyyttiänsä odottaville!

Kareen & Onni 18pv

52/61 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanki tosi kovasti voimia HelmiOlivialle ja kaikille jotka joutuu kokee jotain tällästä, mullekkin tuli ihan kyynel silmään

53/61 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(viesti ei tullu kokonaan joten lisään)

Eli tääl ei mitään ihmeellistä, vauvaa ootetaan syntyväks, lastenhuone saatiin viimein kuosiin, eikä enää näytä varastolta, enää käyttötarkotus puuttuu, eli lapsi :) Oon saattanu tuntee muutamii supistuksiiki, jos ne nyt niitä on ollu, viimeistään sitte ne tuntee ku tosi kyseessä tai niin ainaki kaikki sanoo, ei voi jäädä huomaamatta :) Koitan nyt nauttii näistä päivistä ennen vauvaa, vaikka kokoajan toivon että joko nyt, tylsää ku siihen ei voi vaikuttaa yhtään koska se tulee, tulee ku on tullakseen :)

Nippu ja 38+5

54/61 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullu touhuttuu ja eilen oli muutaman tunti kipuiluu, mut meni ohi eikä nyt mitää, ehkä valmistelee vauvaa, jos se vaikka laskeutu tai jotain, jänskää, ehkä totuuden hetki on lähellä.:)

Soitin eilen päiväl synnärille ku neuvola tätinen oli sanonu että kalvoon voi tulla pieniki reikä nii sitte lapsi vettä tulee ihan pikkuriikkisen vaan, eikä kandee laittaa mitää sidettä sitte että sen huomaa, että jos vähänki arveluttaa et vois olla lapsivettä, nii musta tuntu et mulla tuli vähän jotain, jota en usko et oli valkovuotoo, mut synnäril vaa vähäteltiin ja sanottii et vaan jos tulee kunnol nii sit se voi olla.. neuvola täti painotti että vähänki nii kandee synnärille mennä ja ne tarkistaa onks kalvo viel ehjänä, ku pikkusestaki reijäst voi tulla joku infektio ja että pyritää vuorokauden sisäl käynnistää synnytys.. toivottavasti nyt se sitte ne oli synnäril oikees eikä oo mitää vaaraa, synnytystä ootellessa :)

55/61 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhtenä osana, vaikka kuinka koittais toivoo että joko tänään, tuntuu ettei siihen pahemmin voi vaikuttaa.:) Haluisin vaan niin paljon jo nähdä meidän pienen kääryleen. :) Huomenna taas neuvola, tosin toivon jospa sinne ei pääsis, mutta ei ainakaa toistaseks kauheesti anna merkkejä synnytykseen lähtemisestä.

Toivottavasti mahdollisimman moni on jo saanu oman pienen kotiinsa, lokakuuki alkaa olla loppu puolella :)

Nippu ja 39+2

Vierailija
56/61 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme syntyi 5.10.2010 klo 16.23, 3545 g ja 51 cm. Muutamaa päivää ennen laskettua aikaa siis.

Synnytys ei mennyt aivan "perinteisesti", mutta tästäkin selvittiin ilman suurempia traumoja;) Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä klo 05.00 tuli ensimmäisen kerran lapsivettä ja tuota jatkui sitten lähes ma iltaan asti. Kävimme sairaalassa näytillä ma iltapäivällä, mutta passittivat vielä kotiin. Supistukset alkoivat ma illalla ja ehdimme olla 2 tuntia kotona sairaala-reissun jälkeen, kun oli pakko lähteä takaisin sairaalaan kipeiden supistusten vuoksi. Yön vielä odottelimme sairaalassa ja ti aamupäivällä pääsimme saliin. Synnytyksen piti olla aivan normaali alatiesynnytys, mutta vauveli ei mahtunutkaan ulos imukuppi-avustuksesta huolimatta ja lopulta 10 pisteen vauveli sitten syntyi keisarinleikkauksella.

Aivan helpolla ei poju ole myöskään kotona meitä päästänyt, kun viihtyisi vaan sylissä ja nukkuu päivisin vähän huonosti. Nyt kuitenkin tuntuisi jonkinlainen rytmi löytyneen tähänkin pesueeseen ja rauha maassa. Kantoliina olisi nyt hakusessa, jotta äiskäkin saisi edes hetkeksi kätensä vapaiksi...

-väsynyt, mutta ikonnellinen Nappulan äiskä;)

57/61 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaus on jo vaihtunu ja edelleen yhtenä palana, odottelu alkaa pikkuhiljaa tulee korvista, vaikka ei ookkaan paljo yhtään menny yli mutta on se vaan niin tylsää ku ei tiedä koska tapahtuu.:) Muutenkaan pikkunen ei oo pahemmin merkkejä tulostaan antanu, odotustaodotusta :) Muilla varmasti melkeen auvalit jo sylkyssä kotona.:)

58/61 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kohta se sunkin aika koittaa! Oon käynyt katsomassa kuulumisia silloin tällöin.

Meillä Sikuriina onkin jo 3-viikkoinen. Ihan hyvin on mennyt ja isoveikkakin on ottanut tulokkaan hyvin vastaan. Nyt tosin koko perhe räkiksessä.

Helmiolivialle osanotto. Kohtukuolema on kauheinta ikinä. Voimia suruun.

Vierailija
59/61 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu siltä, että suurimmalla osalla lokakuisista on vielä vauvat mahassa. Vauvauutisia kun on kuulunut niin kovin vähän... eikä taida olla edes lokakuisilla omaa keskusteluryhmää "vauvoissa"?

Onnitteluja kuitenkin kaikille vauvan saaneille & tsemppiä Nipulle ja muille mahakkaille, kyllä ne vauvat sieltä ulos tulevat.

Meillä huomenna tulee jo eka kuukausi täyteen. Nopeasti on aika mennyt tuon ihanan vauvelin kanssa.

Kareen & Onni

60/61 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä onki jo niin "isot" vauvat jo, toisin ku mun oma edelleen täyttää itteensä kohdun uumenissa :)

Tänää oli taas neuvola, sielä sain uuden ajan viikonpäähän ja sitte jos ei oo putkahtanu siihen mennes nii aikaa varaamaan äitiyspoliklinikalta kontrolleihin ja käynnistyksiin. Tosiaan toivon kyl hartaasti että siihen mennes tää pieni olis tullu jo omin avuin ulos.:) Neuvolas kaikki oli normaalisti, vauva ihan niinku pitiki, sf 31, painoo oli tullu 300g viikos ja verenpaineet ja pissat okei. Turvotusta mulla on nyt muutaman päivän sisäl tullu aika paljo, että ei kuulemma muuta ku lähinnä paljo vettä pitäs juoda, katotaa laskeeko.:)

Nippu ja 40+3