Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS Munkan suomalais-ranskalaisesta koulusta asiaa..

Vierailija
10.09.2010 |

Eli pääseekö Suomeen muuttava kaksoiskansalaisuuden omaava lapsi helposti kouluun, joka puhuu siis molempia kieliä?

Otetaanko kouluun kesken vuoden lapsia?

Jonot varmaan ovat pitkät, mutta jostain olen kuullut että jos lapsi on todella äidinkielenään ranskaa puhuva niin etulyönti paikka olisi koulussa..?

Ekalle ensi vuonna menevästi siis kyse.

Kiitos asiallisita vastauksista!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta myöhässä... Oon itse ollut tossa koulussa jo kauan ja se on mun rakkauspakkaus! Opet, oppilaat kaikki on ihanaa! Kouluun pääsee leikkikouluun kuka vaan. Mutta ala-, yläkouluun ja lukioon on kielikokeet. Ranska saa olla A1 tai B2 mutta sitä pitää osata jo tässä vaiheessa. Suomenkielen taito pitää olla mutta jos ei ole tavallisen oman ikäisen suomalaisen tasoa meillä om B2 suomalaisille tunteja (voit joutua 7 jos oikeasti olet esim 8). oon myös kuullut että osa luulee että opetus on laadutonta joka ei ole totta! Kaikilla on kunnon koulutus ja ranskan opettajat tulevat pääosin ranskasta, canadasta tai muista ranskaa puhuvista maista. Koulussamme opetetaan myös ranskalaista kulttuuria ja tapoja. Valinnaiskieliä meillä on esim. Saksa, espanja, japani... 4 Ja 8 luokalla pääsee ranskaan perheen luokse. Se on ihana elämys! tulkaa vaan!

Vierailija
22/22 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden perheen jonka lapset ovat (tai ovat ainakin olleet) tuossa koulussa. Pystyn hyvin kuvittelemaan että lapset ovat koulun pahimpia päällepäsmäreitä ja kiusaajia :( Tosin tätä ketjua lukiessa tulee mieleen että ehkä on omiensa joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi