Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 165 cm pitkä, kuka osaisi kertoa paljonko minun ihannepaino olisi

Vierailija
07.09.2010 |

Kiitos etukäteen

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et kysynyt....

Painaako lihas enemmän kuin rasva?

Kyllä painaa. Luustolihasten tiheys on noin 1,06 grammaa millilitraa kohti, rasvakudoksen tiheys taas on noin 0,9 grammaa millilitraa kohti. Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. Ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Rasvasolusta 87 prosenttia on triglyseridejä. Loput 13 prosenttia muodostuu solukalvosta, tumasta ja mitokondrioista. Rasvasolun läpimitta on noin 0,1 millimetriä. Lihassolut eli lihassyyt ovat pitkiä sylinterimäisiä soluja

Eli jos lihasta löytyy niin voit huoletta painaa enemmän kuin tuo turhake BMI taulukko sulle kertoo 👌

Hah, kukaan ei voi "huoletta" painaa enemmän kuin BMI-taulukot kertovat. 

Ihan äärimmäisten lihasmassaa kerryttävien lajien naisedustajat voivat kuulua tähän harvinaiseen joukkoon. Miehet useamminkin. 

Yleensä nainen on jo läski, jos ylittää 22-23. Epäurheilullisen, sirohkon naisen BMI on 18-20, sen enempää ei rasvaa tarvita. Lihaksi kyllä kehottaisin tässä vaiheessa kasvattamaan. 

Olen tuon 164cm ja painan lihasten kanssa 80kg. Minun ruumiin rakenteella ei ikinä voisi enää painaa alle 65kg. Toki jos sulatan kaiken lihasmassa/nesteen ja lopun rasvan (rasvaprosentti alle 15%) pois niin saattaa olla mahdollista. Jos haluan oikein näkyvät lihakset ja vatsat näkyviin 70kg on se mitä minun tulee painaa. Ja tosiaan käytän vaatekokoa XS-S. Et nii...

Vierailija
42/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

125kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 165 cm ja mun kohdalla ihannepaino on noin 50 kg. Nyt painan 66 kg ja vaikka olen bmi:n mukaan normaalipainoinen, näytän ylipainoiselta. 50 kiloisena vaatteet eivät puristaneet, ei ollut selluliittia, ja maha oli litteä. Nyt näytän siltä kuin olisin raskaana ja läskit tursuavat joka puolelta.

Vierailija
44/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tavis seuraa BMI:tä jos oot lihaksikas käy kehonkoostumusmittauksessa niin saat itsellesi sen tavoite painon jos oot edes lihava. Kehosi sen sinulle kertoo.

Ja nää jotka palvoo BMI:tä suosittelen tutustumaan niin nais kun mies kehonrakentajiin on sitten aika päiviä sitten rajat menneet rikki. Siellä painaa 160-200cm ihmiset 70-130kg ja on sitoutunut pelkää lihasta. Rasva prosentti 5-15% välillä.

Vierailija
45/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56-58kg olen ollut tyytyväinen.

Iän lisääntyessä ja itsekurin vähetessä tyydyn 64 kg :)

Minä olen myös 165cm. Alle 60kg oli hyvä paino. Nyt pitkät työpäivät ja lohtumässäily iltaisin ovat johtaneet painon nousuun. Painan jo yli 70kg.

Varasin kyllä juuri ajan kuntosalille, missä minulle tehdään ohjelma. Tarkoituksena on alkaa käymään siellä kolme kertaa viikossa, kun työtunnit helmikuussa vähenevät.

Minulla kaikki ylimääräinen kertyy vatsaan ja näytän nyt siltä, että olisin raskaana. Ei ole mukava olo missään vaatteissa. Ja siinä tietyssä tilanteessa haluan oikeasti sammuttaa valot makuuhuoneesta. :-(

Onneksi asialle voi tehdä jotain! Tavoitteena on päästä noin 63 kiloon. Tänään koitan vaihtaa iltamässäilyn meditointiin ja lakritsiteen juontiin. Illalliseksi fetasalaattia. Tästä se lähtee.

Vierailija
46/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et kysynyt....

Kyllä painaa. Luustolihasten tiheys on noin 1,06 grammaa millilitraa kohti, rasvakudoksen tiheys taas on noin 0,9 grammaa millilitraa kohti. Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. Ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Rasvasolusta 87 prosenttia on triglyseridejä. Loput 13 prosenttia muodostuu solukalvosta, tumasta ja mitokondrioista. Rasvasolun läpimitta on noin 0,1 millimetriä. Lihassolut eli lihassyyt ovat pitkiä sylinterimäisiä soluja

Eli jos lihasta löytyy niin voit huoletta painaa enemmän kuin tuo turhake BMI taulukko sulle kertoo 👌

Pidätkö tuota eroa jotenkin merkittävänä? Kai ymmärrät, että jos nainen on ylipainoinen lihasmassansa takia, niin kyseessä on jo todella kovan tason kehonrakentaja. Eli salilla käyminen ei todellakaan ole syy naiselle olla ylipainoinen. Miehelle ehkä lievän ylipainon puolelle. 

Kyllä sillä on suurikin merkitys kun luku moninkertaistetaan.

Otetaan esimerkiksi volyymi 80 litraa jolla kerrotaan.

Lihasmassa: 80*1.06kg= 84.8kg

Rasva: 80*0.9kg= 72kg

84.8-72=12.8kg

Eli kaksi täysin samankokoista kohdetta joista toinen painaa 12.8kg enemmän, ero on todellakin suuri lukujen moninkertaistuessa.

Jos taasen ajattelisimme, että nämä kohteet painaisivat saman verran 80kg niin olisi tulos seuraavanlainen:

Lihas: 80kg/1.06=75.47....

Rasva: 80kg/0.9=88.89...

Eli eroa volyymissä 13.42 litraa (luvut pyöristettyinä kahden desimaalin tarkkuuteen)

Eli lihasmassa olisi rasvakudosta 13.42 litraa pienempi.

Kuvittele melkein 13 ja puoli litran maitopönikkää ja mieti mihinkä kohtiin kehoasi ne sijoittaisit volyymin lisäämiseksi.

Keho tietenkin koostuu paljosta muustakin kuin lihaksesta ja rasvasta mutta yksinkertaistettuna esimerkkinä pointti lienee selvä.

Vierailija
47/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 165 cm ja mun kohdalla ihannepaino on noin 50 kg. Nyt painan 66 kg ja vaikka olen bmi:n mukaan normaalipainoinen, näytän ylipainoiselta. 50 kiloisena vaatteet eivät puristaneet, ei ollut selluliittia, ja maha oli litteä. Nyt näytän siltä kuin olisin raskaana ja läskit tursuavat joka puolelta.

Ihan naurahdin, kun tuo kuulosti niin tutulta. Lohduttaa, kun on kohtalotovereita. Laitetaanpa nyt läskit katoamaan, niin saamme mukavan olon!

Vierailija
48/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sentin ap:ta pidempi ja painan 52-53kg. Näytän mielestäni ihan sopusuhtaiselta.

Vierailija
49/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 164 cm ja painan 57. Olen hoikka mutten laiha. Sopusuhtainen ja treenattu. Hoikkuus tämän ikäisenä (45) edellyttää kyllä säännöllistä liikuntaa ja sitä, että makeita herkkuja syön vain juhlatilanteissa.

Vierailija
50/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50kg, muuten olet jo punkero. Tämä on ikävä totuus.

Vierailija
51/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 168cm ja 51kg. Olen sopiva näin. Mukava tunne kun vaatteet eivät purista. Painoin joskus 53kg ja kaikki oli ylimääräistä kun kertyi vain mahaan, näytin rumalta.

Riippuu paljon ruumiinrakenteesta. Ystäväni 167cm ja 57kg, näyttää hyvältä ja hoikalta.

Vierailija
52/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa kertyä läskiä vyötärölle vasta jossain 60-65 kg välillä. Siitä jos laihduttaa alaspäin se on kurveista pois. Että makuasia varmaan, mutta vyötäröläski se taitaa kuitenkin olla sitä vaarallista.

Vierailija
53/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana painoin 59 kiloa (pituus 165 cm) ja mielestäni se oli liikaa. Vedin laihdutusrääkin ja nälkäkuurin (en suosittele tätä metodia) ja paino putosi 51 kiloon.

Tuossa painossa olo oli energinen ja hyvä. Kävellessä tuntui kuin voisin lähteä lentoon. Kunto oli aika kova. Liikuin viikossa n. 70 km.

Päälle parikymppisenä muutin miehen perässä ulkomaille ja kulttuurishokin tiimellyksessä paino nousi 54 kiloon. En voinut myöskään enää liikkua vapaasti turvallisuussyistä.

Esikoisen sain 25-vuotiaana ja juuri ennen synnytystä paino oli 67 kg. Järkytyksekseni imetys ei vienytkään kiloja ja lapsen ollessa 2-vuotias paino oli 61 kg.

Toisen lapsen jälkeen paino jälleen jäi 61 kiloon (siis vauvavuoden jälkeen).

Kolmannen lapsen jälkeen paino oli 63 kg ja mielestäni se oli ihan liikaa. Tein elämäntaparemontin ja sain painon putoamaan 58 kiloon. Tuohon painoon olin tyytyväinen ja fiilis oli hyvä.

Neljännen lapsen jälkeen paino oli 61 kg, mutta rankan elämäntilanteen myötä repsahdin syömisissä ja paino oli suurimmillaan 70,5 kg.

Nyt laihdutan hiljalleen, eli kiitos ei nälkäkuureille. Sen sijaan panostan ruoan laatuun ja monipuolisuuteen. Liikkumaan on vaikea päästä, sillä mies tekee pitkää päivää töissä. Arki on hektistä ja kiireistä lasten kanssa. Yöt levottomia ja lapset herättelevät. Menen myös nukkumaan ihan liian myöhään. Itsestään huolehtiminen jää taka-alalle.

Nyt on kuitenkin 3,5 kg pudonnut joulukuun alusta lähtien, eli paino 67 kg. Se on edelleen ihan liikaa ja olen selvästi vyötärölihava. Seuraava tavoite on 65 kg. Kesällä toivottavasti paino olisi 63 kg ja syksyllä 60 kg.

Henkilökohtainen ihannepaino mielestäni mulle olisi 58 kiloa. En tosin tiedä pääsenkö sinne asti. Iän myötä laihdutusvauhti selvästi hidastunut ja vaatii paljon enemmän kuin nuorena.

Vierailija
54/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et kysynyt....

Pidätkö tuota eroa jotenkin merkittävänä? Kai ymmärrät, että jos nainen on ylipainoinen lihasmassansa takia, niin kyseessä on jo todella kovan tason kehonrakentaja. Eli salilla käyminen ei todellakaan ole syy naiselle olla ylipainoinen. Miehelle ehkä lievän ylipainon puolelle. 

Kyllä sillä on suurikin merkitys kun luku moninkertaistetaan.

Otetaan esimerkiksi volyymi 80 litraa jolla kerrotaan.

Lihasmassa: 80*1.06kg= 84.8kg

Rasva: 80*0.9kg= 72kg

84.8-72=12.8kg

Eli kaksi täysin samankokoista kohdetta joista toinen painaa 12.8kg enemmän, ero on todellakin suuri lukujen moninkertaistuessa.

Jos taasen ajattelisimme, että nämä kohteet painaisivat saman verran 80kg niin olisi tulos seuraavanlainen:

Lihas: 80kg/1.06=75.47....

Rasva: 80kg/0.9=88.89...

Eli eroa volyymissä 13.42 litraa (luvut pyöristettyinä kahden desimaalin tarkkuuteen)

Eli lihasmassa olisi rasvakudosta 13.42 litraa pienempi.

Kuvittele melkein 13 ja puoli litran maitopönikkää ja mieti mihinkä kohtiin kehoasi ne sijoittaisit volyymin lisäämiseksi.

Keho tietenkin koostuu paljosta muustakin kuin lihaksesta ja rasvasta mutta yksinkertaistettuna esimerkkinä pointti lienee selvä.

Näissä sinun laskelmissasi ei ole yhtään mitään järkeä. Näytä minulle nainen, jolla on lihasmassaa 80kg vartalossaan. Todellisuudessa 65kg painoisella naisella on lihasmassaa keskimäärin jotain 20kg. Ero treenatun naisen ja treenaamattoman naisen lihasmassan välillä ei todellakaan ole kuin muutamia kiloja ellei puhuta ihan ääripäistä. Siten tuon ilmoittamasi eron osuus on hyvin pieni vaakalukemassa. 

Vierailija
55/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa usein matkustellessani paneskelen siellä suloisia poitsuja, jotka ovat usein 170/55 luokkaa. Naisten erilaisen kehonkoostumuksen vuoksi sanoisin siis, ettei 165 cm pituinen nainen saa painaa kiloakaan yli 53 kg.

Vierailija
56/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm pitkä, kuka osaisi kertoa paljonko minun ihannepaino olisi...  Tai siis tarkoitit, että "Olen 165 cm _LYHYT_, kuka...bla bla blaa"

Vierailija
57/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165cm. Olen kerran elämässäni painanut 53kg silloin olin sairaanloisen laiha. Kylkiluut näkyi jne. Kun aloin liikkumaan, kasvattamaan lihasta ja syömään oikein paino kipusi ensin 60kg sitten lopulta 70-75kg väliin. nyt näytän viimein terveeltä. On näkyviä lihaksia mm. Vatsa lihakset. Kapea vyötärö.

Että se mikä jollekin muulle on "ihanne paino" ei välttämättä ole kaikille sama.

Enkä ole lihavalta millään tavalla. Läskiä ei juuri ole. Rasvaprosentti on alle 10%.

Vierailija
58/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48-55 on oikea paino sinulle.

Vierailija
59/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainaki n. 9 vuotisen taitoluistelu-uran jälkeen jalat painavat lihaksineen paljon. Jo nuorempana tuosta syystä bmi on aina ollut väärässä. 168,5cm ja 59-60kg paidat kokoa xs tai s ja housut pitkien jalkojen ja noiden lihasten takia M. Hyvin on voinut käyttää farkkuja ja vatsan paljastavaa paitaa ilman että mitään tursuaa. Kyllä se peili on se mikä ratkaisee ei mikään tietty kilomäärä.

On jopa vaarallista nuorille tytöille joilla muutenkin varmasti kovasti ulkonäköpaineita alkaa täällä noita sopivia kilomääriä määritellä ja haukkua pullukaksi tietyn bmi:n perustella.

Vierailija
60/64 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Itselläni ainaki n. 9 vuotisen taitoluistelu-uran jälkeen jalat painavat lihaksineen paljon. Jo nuorempana tuosta syystä bmi on aina ollut väärässä. 168,5cm ja 59-60kg paidat kokoa xs tai s ja housut pitkien jalkojen ja noiden lihasten takia M. Hyvin on voinut käyttää farkkuja ja vatsan paljastavaa paitaa ilman että mitään tursuaa. Kyllä se peili on se mikä ratkaisee ei mikään tietty kilomäärä.

On jopa vaarallista nuorille tytöille joilla muutenkin varmasti kovasti ulkonäköpaineita alkaa täällä noita sopivia kilomääriä määritellä ja haukkua pullukaksi tietyn bmi:n perustella.

Yeap. Kävin itse kehonkoostumusmittauksessa ja BMI huutaa läski mutta kun katsoo mittausta niin en ole läskiä nähnytkään. Ulkomuodon perusteella kukaan ei usko minun painavan 75kg koska näytän huomattavasti kevyemmältä.