Olen 165 cm pitkä, kuka osaisi kertoa paljonko minun ihannepaino olisi
Kommentit (64)
Ruumiinrakenteesta riippuen 50-55kg
Vierailija kirjoitti:
DDDD kirjoitti:
Oon 12v jä 165cm ja painan 47kg
165 - 100 = 65 eli ihannepainosi on 65 kiloa.
Höpö höpö. Tuo olisi jo todella pullukka. Tuo 47 on ihan hyvä paino.
Minä olen 166 cm ja upeimmillani olen ollut painaessani 57-58 kg. Nykyään olen tyytyväinen, kun saan painon pidettyä alle 64 kg:ssa.
DDDD kirjoitti:
12 vuotiaalle tuo on vielä ok, mutta ei aikuiselle naiselle, jolla hormonitoiminta toimii ja rasvaa on kertynyt oikeisiin paikkoihin. Aikuisena +10 kg tuohon on hyvä ihannepaino.
Joku ihan tosissaan ehdottaa 165cm pitkän naisen IHANNEpainoksi 65kg? Ei voi kuin ihmetellä kuinka ylipaino on luonut vääristyneen kehonkuvan. Tuon pituisella naisella NORMAALIpainon keskikohtakin on alle 60kg kilon ja normaalipainon alaraja on 50-51kg välillä. Siten IHANNEpaino tuon pituiselle naisella on todellakin 50-55 välillä. Jos on miehekkäämpi ruumiinrakenne, niin silloin 60kg paikkeilla. 65kg on jo lähellä lievää lihavuutta BMI-taulukon mukaan ja peilistä katsottuna on jo selvästi ylimääräistä ellei ole erityisen lihaksikas nainen. Tosin lihasten hankkiminen ulkonäöllisessä mielessä on ihan järjetöntä jos liikkuu noissa painoissa.
Vierailija kirjoitti:
DDDD kirjoitti:
12 vuotiaalle tuo on vielä ok, mutta ei aikuiselle naiselle, jolla hormonitoiminta toimii ja rasvaa on kertynyt oikeisiin paikkoihin. Aikuisena +10 kg tuohon on hyvä ihannepaino.
Exäni oli 168/47, eikä ollut mitään ongelmia. Hoikka ja terve nainen, jolla oli hyvä kunto.
164cm ja lihasta löytyy 80kg verran käytän S-koon vaatteita. Muutama XS löytyy kaapista. Vyötärö 75cm 👌
Vinkkiä kukaan ei enää tuijota BMI taulukkoa. Sillä nykyaikana se ei enää pidä paikkaansa.
Päärynävartaloinen voi näyttää painavampanakin normaalivartaloiselta. Omppu voi olla normaalipainon ylärajalla jo pyöreähkö jos ei ole urheilullinen.
T. Omppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DDDD kirjoitti:
Exäni oli 168/47, eikä ollut mitään ongelmia. Hoikka ja terve nainen, jolla oli hyvä kunto.
Ei minun mieheni ainakaan mittojani noin hyvin tiedä
Vaikka et kysynyt....
Painaako lihas enemmän kuin rasva?
Kyllä painaa. Luustolihasten tiheys on noin 1,06 grammaa millilitraa kohti, rasvakudoksen tiheys taas on noin 0,9 grammaa millilitraa kohti. Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. Ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Rasvasolusta 87 prosenttia on triglyseridejä. Loput 13 prosenttia muodostuu solukalvosta, tumasta ja mitokondrioista. Rasvasolun läpimitta on noin 0,1 millimetriä. Lihassolut eli lihassyyt ovat pitkiä sylinterimäisiä soluja
Eli jos lihasta löytyy niin voit huoletta painaa enemmän kuin tuo turhake BMI taulukko sulle kertoo 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DDDD kirjoitti:
Ei minun mieheni ainakaan mittojani noin hyvin tiedä
Ei kai jos piilottelet niitä. Me kävimme toisinaan aamulla puntarilla yhdessä herättyämme. Pituudet mitattiin, kun oltiin hankkimassa polkupyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et kysynyt....
Kyllä painaa. Luustolihasten tiheys on noin 1,06 grammaa millilitraa kohti, rasvakudoksen tiheys taas on noin 0,9 grammaa millilitraa kohti. Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. Ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Rasvasolusta 87 prosenttia on triglyseridejä. Loput 13 prosenttia muodostuu solukalvosta, tumasta ja mitokondrioista. Rasvasolun läpimitta on noin 0,1 millimetriä. Lihassolut eli lihassyyt ovat pitkiä sylinterimäisiä solujaEli jos lihasta löytyy niin voit huoletta painaa enemmän kuin tuo turhake BMI taulukko sulle kertoo 👌
Pidätkö tuota eroa jotenkin merkittävänä? Kai ymmärrät, että jos nainen on ylipainoinen lihasmassansa takia, niin kyseessä on jo todella kovan tason kehonrakentaja. Eli salilla käyminen ei todellakaan ole syy naiselle olla ylipainoinen. Miehelle ehkä lievän ylipainon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et kysynyt....
Kyllä painaa. Luustolihasten tiheys on noin 1,06 grammaa millilitraa kohti, rasvakudoksen tiheys taas on noin 0,9 grammaa millilitraa kohti. Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. Ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Rasvasolusta 87 prosenttia on triglyseridejä. Loput 13 prosenttia muodostuu solukalvosta, tumasta ja mitokondrioista. Rasvasolun läpimitta on noin 0,1 millimetriä. Lihassolut eli lihassyyt ovat pitkiä sylinterimäisiä solujaEli jos lihasta löytyy niin voit huoletta painaa enemmän kuin tuo turhake BMI taulukko sulle kertoo 👌
Hah, kukaan ei voi "huoletta" painaa enemmän kuin BMI-taulukot kertovat.
Ihan äärimmäisten lihasmassaa kerryttävien lajien naisedustajat voivat kuulua tähän harvinaiseen joukkoon. Miehet useamminkin.
Yleensä nainen on jo läski, jos ylittää 22-23. Epäurheilullisen, sirohkon naisen BMI on 18-20, sen enempää ei rasvaa tarvita. Lihaksi kyllä kehottaisin tässä vaiheessa kasvattamaan.
Jos ap:llä ei ole peiliä ,voi käydä vaikka kurkkamassa tavaratalossa, miltä näyttää. Yhtä ihannepainoa ei ole, se riippuu ihmisen rakenteesta ym seikoista. Siksi suositellun BMI:n skaala on varmaa jopoa 10 kiloa, missä haarukassa on normaalipainonen.
Täsmälleen saman pituisista ja painoisista ihmisistä toinen voi näyttää ihan hoikalta ja toinen vähän pyöreältä, jos vaikka toiselle kertyy vähäkin rasva vyötärölle.
Tuolla pituudella painan itse 54-55 kiloa. Mielellään kuitenkin painaisin viitisen kiloa enemmän.
Siis ihan normaalisti 45. Miksi pitää kysyä? Pituus miinus 120.