Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En matkustele. Se on minun valintani, koska voin elää vähän 'hulppeampaa' arkea siten

Vierailija
16.10.2022 |

Tienaan aika vaatimattomasti ja keksin tämän keinon saada arkeeni enemmän rahaa käyttöön, kun en matkustele. En tietenkään paheksu kenenkään matkustelua ja ymmärrän, että monilla riittää rahat sekä matkoihin että penniä venyttämättömään arkeen, mutta itse päädyin tällaiseen ratkaisuun omassa tilanteessani ja olen tyytyväinen.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Elämä on valintoja.

Vierailija
2/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin , mulla jo ikää ja matkustelut matkustettu. Mieluummin panostan hyviin , laadukkaisiin ruokiin ja kauniisiin vaatteisiin sekä kirjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit.

Vierailija
4/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan järkevää panostaa siihen mihin haluaa. Me eletään 2/3 vuodesta hyvin yksinkertaisesti ja 1/3 ollaan tien päällä.

Vierailija
5/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tuo ap:n mainitsema hulppeampi elämä on?

Vierailija
6/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Matkusteleminen ei ole mikään autuaaksi tekevä juttu, vaikka kaikki sitä aina hehkuttavat. Suurin osa porukasta ei pakettimatkoillaan saa oikeasti mitään maata mullistavia elämyksiä, eivät edes uskalla maistaa mitään pizzaa tai hampparia kummallisempaa. Eikä tunnu maailmankatsomuskaan juuri avartuvan. 

Vierailija
7/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään ulkona syömässä, konsereissa, teatterissa, kaikkea sellaista kivaa enemmän kuin ennen. Ei nyt hirveän usein, mutta silti. Ap

Vierailija
8/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan

Toiset matkustelevat eri paikkoihin, näkevät maailmaa...

Vierailija
9/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä elän hulppeaa arkea ja matkustelen

kannatti opiskella ja panostaa uraan

nyt nautin tuloksista

Vierailija
10/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä elän hulppeaa arkea ja matkustelen

kannatti opiskella ja panostaa uraan

nyt nautin tuloksista

Sydämen sivistystä ei saa opiskelemallakaan.

Vierailija
11/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan matkustamista mutta olen pieni palkkainen yksineläjä. Yksin matkustaminen on kallista mutta kun vertailee hintoja niin halvallakin pystyy matkustamaan. Lisäksi arjestakaan ei tarvitse tinkiä.

Vierailija
12/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilla vietetään vain ohikiitävä hetki elämässä.

Kotona eletään sitä arkea.

Kumpaan kannattaa sijoittaa?

Jotku perustelee, että matkalle pitää päästä, että unohtuu se ankea arki. Mitä jos panostaisit siihen arkeen, ettei se olis niin ankeaa?

Vierailija
13/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulppeampi arki = luetaan kirjaston kirjaa ja välillä katellaan kuusimettänreunaa.

Vierailija
14/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käydään ulkona syömässä, konsereissa, teatterissa, kaikkea sellaista kivaa enemmän kuin ennen. Ei nyt hirveän usein, mutta silti. Ap

Niin, ei siellä Kajjaanissa ole niitä mahdollisuuksia kovin paljon.

Vierailija
15/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulppea elämä? Eli jos nyt käyt teattereissa ja ravintoloissa syömässä, ja vielä vaikkapa toisella paikkakunnalla? Matkat, hotellit? Jne niin eihän tuo nyt mtn halpaa ole saattaa mennä yht 500 egee viikonloppuun pariskunnalta, jos nyt vaikkapa jotain kallista musikaalia menee kattoon

Vierailija
16/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulppea elämä? Eli jos nyt käyt teattereissa ja ravintoloissa syömässä, ja vielä vaikkapa toisella paikkakunnalla? Matkat, hotellit? Jne niin eihän tuo nyt mtn halpaa ole saattaa mennä yht 500 egee viikonloppuun pariskunnalta, jos nyt vaikkapa jotain kallista musikaalia menee kattoon

Emme tarvitse hotellia tuohon. Ja kalliiseen musikaaliin tai tosi kalliiseen ravintolaan ei ole pakko mennä. Valintoja tehden kukkaron mukaan toki edelleen. Ap

Vierailija
17/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hulppeampaa elämää kun voi kerrostalokolmion sijaan asua OKT:ssa, tai jos ei pidä kotitöistä niin rivarissa hyvällä alueella.

Vierailija
18/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että valitsee laittaa rahansa niihin asioihin, jotka ovat itselle/perheelle tärkeitä. Eihän me vieraita ihmisiä varten eletä.

Oon jo viiskymppinen ja saanut matkustella paikoissa, jotka olen halunnut nähdä. Mitään "pakko nähdä paikkaa" ei enää ole, joten osittain koronan pakottamana ja osittain omasta halusta olen ollut nyt useamman vuoden kotosalla ja entisenlaista matkustusintoa ei enää ole.

Vierailija
19/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Matkusteleminen ei ole mikään autuaaksi tekevä juttu, vaikka kaikki sitä aina hehkuttavat. Suurin osa porukasta ei pakettimatkoillaan saa oikeasti mitään maata mullistavia elämyksiä, eivät edes uskalla maistaa mitään pizzaa tai hampparia kummallisempaa. Eikä tunnu maailmankatsomuskaan juuri avartuvan. 

Ei tämä nyt pidä paikkaansa. Jos matkustaisin nyt, niin valitsisin pakettimatkan ihan silkasta ikääntyneen ihmisen mukavuudenhalusta. Raihnaisena on kiva nousta bussiin hotellin edessä ja antaa oppaan suunnitella käytännön asiat. Sukupolveni edustajat ovat jo matkustelleet omin päin ja ruoat sekä tavat on jo huomioitu ja opittu.

Vierailija
20/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihminen joka käyttää sanaa hulppea ei todellakaan ole ikinä matkustanut missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi