Olen 165 cm pitkä, kuka osaisi kertoa paljonko minun ihannepaino olisi
Kommentit (64)
BMI 19 ja 24 välillä. Jos sulla olis BMI 19, painaisit 52 kg. Sen verran siis vähintään pitäisi painaa, ettei mene alipainon puolelle. BMI 24 tarkoittaa sun pituisella 65 kiloa, eli jos painat yli 65kg, olet ylipainoinen. Olisiko ihannepaino siinä puolivälissä sitten, noin 58-59kg.
52kg on kyllä ihan liian vähän! Itse olen tuon mittainen ja painoa 62kg. Mahdun 36 kokoisiin paitoihin ja 38-40 kokoisiin housuihin ja kaupasta on helppo löytää sopivia vaatteita. Varsin sopusuhtainen kun peilistä katsoo :)
52kg on kyllä ihan liian vähän! Itse olen tuon mittainen ja painoa 62kg. Mahdun 36 kokoisiin paitoihin ja 38-40 kokoisiin housuihin ja kaupasta on helppo löytää sopivia vaatteita. Varsin sopusuhtainen kun peilistä katsoo :)
Jotkut meistä painavat luonnostaan tuon "ihan liian vähän". Ja minusta jokainen painakoon sen verran kuin terveillä elämäntavoilla painaa.
BMI 19 ja 24 välillä. Jos sulla olis BMI 19, painaisit 52 kg. Sen verran siis vähintään pitäisi painaa, ettei mene alipainon puolelle. BMI 24 tarkoittaa sun pituisella 65 kiloa, eli jos painat yli 65kg, olet ylipainoinen. Olisiko ihannepaino siinä puolivälissä sitten, noin 58-59kg.
mutta normaali painoindeksi on 18,5-25 nykyään. Eli yli 25 on lievä ylipaino.
48-50 kiloa
Itse olen 167cm, 51 kg ja ihan sopiva.
ilmeisesti kun olen 170 pitkä ja painan 79 kg, silti mahtuu koon 40 housut ja M-koon paita hyvin ja yhtään vatsa-tai selkämakkaraa ei ole, ei edes alkua ! Jos painasin sen verran kun täällä on joku normaalipaino eli mun pituselle 65(?), olisin ihan luuviulu, sikalaihan näköinen :() Kattokaa nyt ihmiset sitä omaa kroppaa ja vaatekokoa, älkääkä uskoko kaikkea mitä täällä sanotaan.. jokainen meistä on erimuotoinen.
Olen 165 cm ja painan 58 kg. Lääkärin taulukossa olen "ihannepainorajojen puolivälissä" eli eiköhän se paras mahdollinen paino ole sitten sulle 58 kg. (Hassu termi sinänsä tuo ihannepaino, mulla ainakin jakaantunut vähän epätasaisesti!)
vuodelta 1959, että ihannepaino naisilla on pituuden metrin ylittävät sentit miinus 10 %.
Eli ap:n ihannepaino ois 65-6,5=58,5
mutta riippuu ruumiinrakenteesta. Mitään tarkkaa kilomäärää on mahdotonta sanoa.
Jos liikut paljon, voit painaa enemmänkin olematta lihava.
ja 57 kg ja näytän tosi hoikalta. Syynä tähän tosin se, että mulla on paljon lihaksia eli koko massa on aika tiukkaa tavaraa. Suunnilleen samalta näytin (vaatteet päällä) 51-kiloisenakin, mutta silloin ei ollut lihaksia juuri nimeksikään. Vähimmillään olen tässä pituudessa painanut 47 kg, se oli jo liian vähän. Ja viimeisilläni raskaana 82 kg, se oli jo liian paljon - mikään jättivalas en kyllä ollut silloinkaan.
Itse olen noin 163 cm pitkä ja mahtuessani kokoon 36 painoin noin 68kg.
Nyt painoa on 108kg ja käytössä on vaatekoko 46-48.
Hirmuisesti tuo paino riippuu juuri rakenteesta, samoin vaatekoko. Itse olen leveänmallinen, enkä koskaan ole ollut mitenkään siro.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos etukäteen
165 - 100 = 65 eli ihannepainosi on 65 kiloa.
DDDD kirjoitti:
Oon 12v jä 165cm ja painan 47kg
165 - 100 = 65 eli ihannepainosi on 65 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos taas on lihaksia ei tämäkään päde. Bmi on turha
Sellainen mikä näyttää peilistä sopusuhtaiselta, tuo vaa'an lukujen tuijotus ei paljon kerro.
56-58kg olen ollut tyytyväinen.
Iän lisääntyessä ja itsekurin vähetessä tyydyn 64 kg :)