Mitä mieltä ratkaisustamme? 16-vuotias tyttöni jäi tänään pois koulusta
hoitamaan sairasta pikkusiskoaan. Minä siis annoin luvan ja lähetin viestin (ammatti)koululle. Meistä vanhemmista ei kumpikaan voinut jäädä pois töistä. Voisitko sinä tehdä näin?
Kommentit (130)
"jonka hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen edellyttää lastensuojelun tarpeen selvittämistä." 18 ja muut, mikä kohta tässä nyt täyttää lastensuojelun tarpeen ap:n tapauksessa? Mun mielestä vois sitten tehdä lastensuojeluilmoituksen siitäkin, että sisaruksilla on niin etäiset välit että eivät yhtään huolehdi toisistaan. Ei kai ne saa leikkiäkään yhdessä että vain olisi liikaa vastuuta. Repikääpä tästä, meillä isommat sisarukset tuovat JOKA PÄIVÄ tokaluokkaisen koulusta kotiin ja ovat keskenään siihen asti kunnes vanhemmat tulevat kotiin neljältä. Siitä ei edes neuvotella. Me olemme perhe ja perheessä jokaisella on on omat tehtävänsä. Itse olen isosta perheestä ja jokainen oppi huolehtimaan toisistaan, ottamaan huomioon toiset jne. En ihmettelekään enää mistä minä minä ihmiset ovat tulleet. Ap:n tapauksessahan on kyse 16v nuoresta, herranjumala sentään.
Me itkemme sitä, että kehitysmaiden tytöt eivät pääse kouluun ja sitten olemme kilvan selittämässä ap:lle, että juuri hänen lapsensa voi olla pois ammatillisista opinnoista, koska se on isälle ja äidille helpoin ratkaisu.
Emmekö oikeasti halua nähdä, että osoitamme asennetta, jonka mukaan tytön paikka on kotona hoivatyössä, ei opiskelemassa.
ymmärtää mitä perhe oikeasti tarkoittaa. Se on sitä, että vedetään yhtä köyttä, iän mukaan huolehditaan kukin kykyjensä mukaisesti perheen yhteisistä asioista, lapsille annetaan vastuuta kun kasvavat isommiksi, jotta oppisivat huolehtimaan asioista tulevaa elämäänsä silmälläpitäen.
Ilmeisesti nämä äidit jotka tätä paheksuvat, ovat niitä jotka yksin raatavat kotona ja muu perhe sitten makaa ja odottaa palvelua, kun herranen aika sentään, eihän teini-ikäisiltä voi mitään vaatia...
ymmärtää mitä perhe oikeasti tarkoittaa. Se on sitä, että vedetään yhtä köyttä, iän mukaan huolehditaan kukin kykyjensä mukaisesti perheen yhteisistä asioista, lapsille annetaan vastuuta kun kasvavat isommiksi, jotta oppisivat huolehtimaan asioista tulevaa elämäänsä silmälläpitäen. Ilmeisesti nämä äidit jotka tätä paheksuvat, ovat niitä jotka yksin raatavat kotona ja muu perhe sitten makaa ja odottaa palvelua, kun herranen aika sentään, eihän teini-ikäisiltä voi mitään vaatia...
Jo isä ja äiti ovat töissä niin voiko sinne kasarmille soittaa maanantaina, että meidän Ville ei nyt pääse, kun sillä on vastuunsa tästä perheestä. Ville tulee sitten torstaina, jos Minni paranee siihen mennessä.
Me itkemme sitä, että kehitysmaiden tytöt eivät pääse kouluun ja sitten olemme kilvan selittämässä ap:lle, että juuri hänen lapsensa voi olla pois ammatillisista opinnoista, koska se on isälle ja äidille helpoin ratkaisu. Emmekö oikeasti halua nähdä, että osoitamme asennetta, jonka mukaan tytön paikka on kotona hoivatyössä, ei opiskelemassa.
[/quote]
Ei tämä kyseinen nuori nyt ole opintojaan keskeyttämässä kun yhden päivän toimii esimerkillisellä tavalla.
Esimerkillinen hieno ja vastuunsa tunteva nuori.
sairasta lastaan kotiin hoitamaan. PISTE
Joo, nain on. Muuta elamaa ei saa olla kuin se lapsi ja kukaan muu kuin aiti (joissain poikkeustapauksissa isa) saa hoitaa lasta.
Muuten menee kaikki pilalle - lapsi, elama,parisuhde, talo,auto ja varhainen kiintymys-suhde ja trampoliinikin saattaa pettaa.
Kaikenlainen maalaisjarjen kaytto on ehdottomasti kielletty.PISTE. PILKKU. HUUTOMERKKI.
ymmärtää mitä perhe oikeasti tarkoittaa. Se on sitä, että vedetään yhtä köyttä, iän mukaan huolehditaan kukin kykyjensä mukaisesti perheen yhteisistä asioista, lapsille annetaan vastuuta kun kasvavat isommiksi, jotta oppisivat huolehtimaan asioista tulevaa elämäänsä silmälläpitäen. Ilmeisesti nämä äidit jotka tätä paheksuvat, ovat niitä jotka yksin raatavat kotona ja muu perhe sitten makaa ja odottaa palvelua, kun herranen aika sentään, eihän teini-ikäisiltä voi mitään vaatia...
Jo isä ja äiti ovat töissä niin voiko sinne kasarmille soittaa maanantaina, että meidän Ville ei nyt pääse, kun sillä on vastuunsa tästä perheestä. Ville tulee sitten torstaina, jos Minni paranee siihen mennessä.
äidit eivät yleensä enää sekaannu aikuisten lastensa asioihin. Se olisi aika outoa.
16-vuotiaana kotona asuvan ja armeijassa asevelvollisuuttaan suorittavan täysi-ikäisen vertaaminen tässä asiassa on aika ontuva ja epäonnistunut.
lähtevät aikaisemmin koulusta päästäkseen hakemaan sen tokaluokkalisen, niin juu, paheksun sitäkin. Tässähän ei kukaan nyt paheksu sitä että isompi sisarus hoitaa pienempään vaan kyse on siitä, että lapsen äiti ja isä eivät "voi" olla töistä pois, joten alaikäinen sisko jää koulusta kotiin pientä hoitamaan. Yksi kerta poikkeustapauksessa vielä olisi ok, mutta ilmeisesti tämä on ap:n perheessä normaali hätävararatkaisu.
"
Repikääpä tästä, meillä isommat sisarukset tuovat JOKA PÄIVÄ tokaluokkaisen koulusta kotiin ja ovat keskenään siihen asti kunnes vanhemmat tulevat kotiin neljältä. Siitä ei edes neuvotella. Me olemme perhe ja perheessä jokaisella on on omat tehtävänsä.Itse olen isosta perheestä ja jokainen oppi huolehtimaan toisistaan, ottamaan huomioon toiset jne. En ihmettelekään enää mistä minä minä ihmiset ovat tulleet.
Ap:n tapauksessahan on kyse 16v nuoresta, herranjumala sentään.
äidit eivät yleensä enää sekaannu aikuisten lastensa asioihin. Se olisi aika outoa. 16-vuotiaana kotona asuvan ja armeijassa asevelvollisuuttaan suorittavan täysi-ikäisen vertaaminen tässä asiassa on aika ontuva ja epäonnistunut.
Loppuuko perheenjäsenyys 18v ikään, ennen sitä on velvollisuus olla pois koulusta hoitamassa pienempiä, mutta kun on 18v niin vastuut katoavat ja saa itse päättää, onko koulutus tärkeää?
Me itkemme sitä, että kehitysmaiden tytöt eivät pääse kouluun ja sitten olemme kilvan selittämässä ap:lle, että juuri hänen lapsensa voi olla pois ammatillisista opinnoista, koska se on isälle ja äidille helpoin ratkaisu. Emmekö oikeasti halua nähdä, että osoitamme asennetta, jonka mukaan tytön paikka on kotona hoivatyössä, ei opiskelemassa.
Ei tämä kyseinen nuori nyt ole opintojaan keskeyttämässä kun yhden päivän toimii esimerkillisellä tavalla. Esimerkillinen hieno ja vastuunsa tunteva nuori.
Hienoa, päivä sinne tai tänne. Eipä ihme, että nuorilla ei ole työpaikoilla mitään käsitystä isitä, että sinne on tultava joka päivä, vaikka kotona olisi kivampaa. Kun isä ja äiti oikein näyttävät, että sinun vastuusi koskee vain tätä perhettä, ei opiskelua, niin lopputulos ei voi olla kuin surkea.
"jonka hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen edellyttää lastensuojelun tarpeen selvittämistä."
18 ja muut, mikä kohta tässä nyt täyttää lastensuojelun tarpeen ap:n tapauksessa?
Mun mielestä vois sitten tehdä lastensuojeluilmoituksen siitäkin, että sisaruksilla on niin etäiset välit että eivät yhtään huolehdi toisistaan. Ei kai ne saa leikkiäkään yhdessä että vain olisi liikaa vastuuta.
Repikääpä tästä, meillä isommat sisarukset tuovat JOKA PÄIVÄ tokaluokkaisen koulusta kotiin ja ovat keskenään siihen asti kunnes vanhemmat tulevat kotiin neljältä. Siitä ei edes neuvotella. Me olemme perhe ja perheessä jokaisella on on omat tehtävänsä.
Itse olen isosta perheestä ja jokainen oppi huolehtimaan toisistaan, ottamaan huomioon toiset jne. En ihmettelekään enää mistä minä minä ihmiset ovat tulleet.
Ap:n tapauksessahan on kyse 16v nuoresta, herranjumala sentään.