Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ratkaisustamme? 16-vuotias tyttöni jäi tänään pois koulusta

Vierailija
07.09.2010 |

hoitamaan sairasta pikkusiskoaan. Minä siis annoin luvan ja lähetin viestin (ammatti)koululle. Meistä vanhemmista ei kumpikaan voinut jäädä pois töistä. Voisitko sinä tehdä näin?

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa kohtaa tuli mieleen, että kommentoin, mutta.... huh huh... ei enää pysty...

Jos OIKEASTI ajatellaan noin, että ap teki väärin 16-vuotiasta kohtaan, niin ei voi muuta kuin todeta, että toivottavasti tämä ei ole todellisuutta lastensuojelussa Suomessa. Suomessakin on paljon lapsia, jotka ovat oikeasti avun tarpeessa ja elävät surkeissa oloissa. Käyttäkää energianne heidän auttamiseensa, niin saisitte oikeasti jotain hyvääkin aikaan!

Vierailija
2/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa kohtaa tuli mieleen, että kommentoin, mutta.... huh huh... ei enää pysty... Jos OIKEASTI ajatellaan noin, että ap teki väärin 16-vuotiasta kohtaan, niin ei voi muuta kuin todeta, että toivottavasti tämä ei ole todellisuutta lastensuojelussa Suomessa. Suomessakin on paljon lapsia, jotka ovat oikeasti avun tarpeessa ja elävät surkeissa oloissa. Käyttäkää energianne heidän auttamiseensa, niin saisitte oikeasti jotain hyvääkin aikaan!

ensisijaisesti vastuussa perheestään. Eikö olisi tytölle parempi, että isä ja äiti kannustaisivat kunnolla olemaan kotona, kuin au pair.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Loppuuko perheenjäsenyys 18v ikään, ennen sitä on velvollisuus olla pois koulusta hoitamassa pienempiä, mutta kun on 18v niin vastuut katoavat ja saa itse päättää, onko koulutus tärkeää?

[/quote]

Olen saanut kotoa opetuksen, että kun tyhmä tulee vastaan, viisaampi väistää. Väistän siis.

Vierailija
4/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse omasta pyynnöstään kotiin 10-vuotiaan sairaan pikkuveljen seuraksi. Annoin jäädä. Tyttö on vastuuntuntoinen ja kympin oppilas, ei se yhden päivän poissaolo aiheuta minkäänlaista ongelmaa. Sikälikin hyvä, että itse en olisi enää voinut jäädä kovassa kuumeessa olevaa lasta hoitamaan, sillä hän on siis jo 10-vuotias.

Nämä täällä asiaa paheksuvat ja vouhkaavat ovat esittäneet niin yliampuvia yleistyksiä, että ei niitä voi tosissaaan ottaa. Yksi on tekemässä lastensuojeluilmoitusta, toinen on sitä mieltä että lapsen opiskelut on nyt tuhottu jne. Pientä rajaa ja suhteellisuudentajua, olkaa niin hyvät.

Vierailija
5/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa kohtaa tuli mieleen, että kommentoin, mutta.... huh huh... ei enää pysty... Jos OIKEASTI ajatellaan noin, että ap teki väärin 16-vuotiasta kohtaan, niin ei voi muuta kuin todeta, että toivottavasti tämä ei ole todellisuutta lastensuojelussa Suomessa. Suomessakin on paljon lapsia, jotka ovat oikeasti avun tarpeessa ja elävät surkeissa oloissa. Käyttäkää energianne heidän auttamiseensa, niin saisitte oikeasti jotain hyvääkin aikaan!

ensisijaisesti vastuussa perheestään. Eikö olisi tytölle parempi, että isä ja äiti kannustaisivat kunnolla olemaan kotona, kuin au pair.

ENSISIJAISESTI vastuussa perheestään... jotain rajaa näihin meuhkaamisiin, kiitos!

Vierailija
6/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun tällä viikolla. Hän kun katsoo, että opiskelu ohittaa vanhempien tarpeen olla tärkeä.

Vierailija
7/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella paikkakunnalla opiskelun takia. Kuka häntä silloin vahtii, ettei tee mitään mitä antaisi aihetta lastensuojeluilmoitukseen.

Vierailija
8/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella paikkakunnalla opiskelun takia. Kuka häntä silloin vahtii, ettei tee mitään mitä antaisi aihetta lastensuojeluilmoitukseen.

jos tulee "äidiltä" lappuja, että on hoitamassa sairasta pikkusiskoa niin voi olla, että ei ihan uskota.

Vierailija
9/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ensisijaisesti vastuussa perheestään eikä opiskelustaan. Ei hyvää päivää...

Vierailija
10/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun tällä viikolla. Hän kun katsoo, että opiskelu ohittaa vanhempien tarpeen olla tärkeä.

eivät voi olla päivääkään poissa koulusta ilman että putoavat heti kärryiltä. Ymmärrettävää.

Vierailija
11/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hankkikaa elämä ja antakaa mun ihan rauhassa hoidella pikkusiskoa jos tarve vaatii. Mikä teitä vaivaa? Menopaussi?"

Vierailija
12/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsestä tuli taas härkänen av:llä.

Ja kuka tahansa muu mamma olis tehny paljon järkevämmin ja fiksummin kuin ap.

Vierailija
13/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta lastaan kotiin hoitamaan. PISTE

Joo, nain on. Muuta elamaa ei saa olla kuin se lapsi ja kukaan muu kuin aiti (joissain poikkeustapauksissa isa) saa hoitaa lasta. Muuten menee kaikki pilalle - lapsi, elama,parisuhde, talo,auto ja varhainen kiintymys-suhde ja trampoliinikin saattaa pettaa. Kaikenlainen maalaisjarjen kaytto on ehdottomasti kielletty. PISTE. PILKKU. HUUTOMERKKI.

Vierailija
14/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta lastaan kotiin hoitamaan. PISTE

Joo, nain on. Muuta elamaa ei saa olla kuin se lapsi ja kukaan muu kuin aiti (joissain poikkeustapauksissa isa) saa hoitaa lasta. Muuten menee kaikki pilalle - lapsi, elama,parisuhde, talo,auto ja varhainen kiintymys-suhde ja trampoliinikin saattaa pettaa. Kaikenlainen maalaisjarjen kaytto on ehdottomasti kielletty. PISTE. PILKKU. HUUTOMERKKI.

Vierailija
15/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekis noin ikinä. Mä oon aiemminkin ihmetelly sitä, että lapsia väännetään, mutta isomat sisarukset laitetaan hoitamaan. Jos ei oo vara hoitaa / ei "pysty" hoitamaan, niin eiköhän ole parempi, ettei niitä tehdäkään.

Ei sen 16-v tytön opiskelut tohon kaadu, mutta ei se pikku-ipana ole sen lapsi. Hoitovastuu on aina vanhemilla. Riippumatta siitä, vaikka teini olisikin halunut jäädä hoitamaan pikkusta, niin se on vanhemoien tehtävä. Eri asia olisi ollut, jos isovanhempi, joka on jo eläkkeellä olisi tullut hoitamaan. Mutta tässä tapauksessa vanhempien työt pantiin ykkössijalle. Viis siis teinin opiskeluista?

Mua niin sapettaa tollaset ja ne perhe-vouhkaajt, joiden mielestä perheessä isompien lasten tehtävä on hoitaa nuoremat lapset, koska me ollaan Perhe!

Vierailija
16/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi tehdä noin.

ja tuskin kukaan joka asettaa lapsensa edun itsensä edelle.

mutta te ette ole pistäneet. sen osoittaa jo lapsesi koulupaikkakin.

Vierailija
17/130 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimessa lastensuojelutyötä tekevänä voin todeta että Ap:b tapauksessa ei opettajn olisi tarpeen tehdäls-ilmoa tästä asiasta. Er asia jos olisi poissa jatkuvasti/asiat muutoin huolettavat.

Maalaisjärjen käyttö sallittu. Vaikka on täällä mun mielestä ihan fiksujakin kommentteja ja kinnostavaa arvopohdiskelua.

Ap, voisin hyvin kuvitella itse tekeväni tarpeen vaatiessa joskus poikkeustilanteessa aivan samoin kuin sinä. :) Ja itseasiassa olen itse jäänyt hoitamaan omia pikkusisaruksiani tarpeen vaatiessa, eikä ole minua/opettajiani haitannut. Tietenkään ei ole hyväksi pitää tätä jatkuvana käytäntönä, mutta omalla kohdallani ei kyllä vaikuttanut opiskeluuni sitten mitenkään tällainen toiminta yksittäistapauksina.

Vierailija
18/130 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella väärin tuota 16-vuotiasta kohtaan.

Vierailija
19/130 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/130 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JArkea saa kayttaa, enka tajua miten tama johtaisi tyton lintsaamiseen.