Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomista! Nyt loukkaan monia, mutta en voi käsittää, että joka jumalan

Vierailija
06.09.2010 |

nuhasta ollaan saikulla. Meillä koulukuraattori, joka kerran kk vähintään pari päivää sairauslomalla. On se helppoa jostain työstä jäädä pois! Ja se vaikuttaa meidän muiden töihin suoraan.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat aivan kauheassa räkätaudissa mikään ei kuulemme kulje mihinkään ym ym

Ovat kotona sen kolmepäivää kuulemma hirvessä flunssassa ja yrjö+ ties missä taudissa. Kun tulevat sitten töihin niin edes nenä ei tuhise. Ikinä en ole kenelläkään nähnyt KAUHEATA räkätautia jossa ei olisi nenä ollut tukossa viikkoa. Näillä vaan kaikki katoaa kuin tuhka tuuleen sallitun kolmenpäivän jälkeen.

Vierailija
2/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun kuuntelin sairaalassa tupakkikatoksessa hoitajien keskustelua, siitä kuinka monta sairaslomapäivää kelläkin on vielä käyttämättä xD Ja sitten niille vielä palkankorotusta, voi taivas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä näitä ihmeparantumisia yhden sairaslomapäivän jälkeen... Aika outo flunssa, että iskee ihan äkkiarvaamatta 38 asteen kuumeen yhdeksi päiväksi ja seuraavana päivänä on kaikin puolin täysin terve.

No, on sitten sairaus mikä hyvänsä, niin kyllä muakin ottaa kotelosta ne ihmiset, jotka on joka kuukausi vähintään kerran sairiksella. Hommat kaatuu sitten meidän muiden niskaan, etenkin minun, koska olen itse harvoin sairas. Eli saan aina paikkailla muita, ja omat hommat joudun sitten tekemään päivän päätteeksi ylitöinä.

Vierailija
4/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolleega juuri kärähti sairaslomastaan. Oli niin kipeä, ettei voinut tulla töihin niinä kolmena päivänä, jotka saa olla omalla ilmoituksella sairaana.

Harmi vaan, että kaveri oli laittanut face bookiinsa päivitystä tästä sairastamisesta. Siellä oli rajut bilekuvat, kun jannu on baarissa täysin sikakännissä. Äly hoi, kannatti laittaa. No, saa ilmeisesti tästä kirjallisen varoituksen.

Vierailija
5/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani sairaslomia on paljon. En kyseenalaista niiden syytä tavallisesti, ja haluan uskoa, ettei lääkäri määrää sairaslomaa aiheetta.

Joskus silti mietityttää: kauhea flunssa kestää tasan kolme päivää. Työntekijällä ei ole lainkaan tukkoisuutta tai nuhaa ennen tai jälkeen. Kertoo siivonneensa vaatehuoneen sairaslomalla. Työpaikalla tehtävä työ olisi kevyttä toimistotyötä.

Toisen työntekijän migreeni osuu kummasti aina maanantaille tai loman jälkeiseen päivään. Vielä tiistaina työntekijä haiskahtaa viinalle.

Vierailija
6/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani sairaslomia on paljon. En kyseenalaista niiden syytä tavallisesti, ja haluan uskoa, ettei lääkäri määrää sairaslomaa aiheetta. Joskus silti mietityttää: kauhea flunssa kestää tasan kolme päivää. Työntekijällä ei ole lainkaan tukkoisuutta tai nuhaa ennen tai jälkeen. Kertoo siivonneensa vaatehuoneen sairaslomalla. Työpaikalla tehtävä työ olisi kevyttä toimistotyötä. Toisen työntekijän migreeni osuu kummasti aina maanantaille tai loman jälkeiseen päivään. Vielä tiistaina työntekijä haiskahtaa viinalle.

Eli työnantaja kyllä tarkkailee sairaspoissaolojen määriä ja ajankohtia, ja kyllä tämmöiset kaverit on siellä johtotasolla aika hyvin tiedossa. Odottakaa vaan seuraavaa saneeraus/YT-kierrosta...

Vierailija
7/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulle kävi niin, että olin pe ja la kipeänä kuume ja räkätauti sunnuntaina oli parempi olo aloin sitten rehkimään ja siivoomaan kotona. Kirjoitin tästä fb päivityksen päivä mennyt siivotessa. No aloin rehkimään liian aikaisen ja homma potkaisi takaisin maanantaina oli uudestaan kuumeessa ja poissa töistä.

Kukaan ei töissä mitään sanonut, mutta itsekseni mietin että hitto mitä ne ajattelee. Toki kun palasin viimein töihin niin varmasti minun räkänokasta näkivät, että olin todella ollut kipeänä.

Vierailija
8/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työnantaja kyllä tarkkailee sairaspoissaolojen määriä ja ajankohtia, ja kyllä tämmöiset kaverit on siellä johtotasolla aika hyvin tiedossa. Odottakaa vaan seuraavaa saneeraus/YT-kierrosta...

Siis että saan pitää työpaikkani (meillä näitä YTitä on kerran vuodessa), ja lähtemään joutuu joku näistä vakisairastajista.

Ilman tätä ajatusta olisin ehkä jo saanut valtimonpullistuman.

t. 63

Vierailija
9/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että saan pitää työpaikkani (meillä näitä YTitä on kerran vuodessa), ja lähtemään joutuu joku näistä vakisairastajista.

Ilman tätä ajatusta olisin ehkä jo saanut valtimonpullistuman.

t. 63

Lievä näppäilyvirhe :)

Vierailija
10/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin korvaamattomia etteivät voi olla töistään pois vaan tullaan sinne yskimään ja aivastelemaan ja niistelemään tartunnat toisille!

Vierailija
11/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä ihan selvä juttu. Soitti aamulla olevansa kipeä ja että on kolme päivää poissa. Samana iltana oli toisella paikkakunnalla bileissä. Tuli sen jälkeen vasta kolmantena päivänä töihin - terveenä :)

Jännää on kans se, että ihmiset tietää suoraan olevansa sen 3 päivää veks, kun seb saa olla ilman todistusta. Jos mä oon kipeä, niin yleensä sanon pomolle, että oon tämän ja huomisen päivän ainakin, ja soitan sitten huomenna mikä tilanne. Tarvitsenko sen kolmannen päivän tai ehkä vielä enemmän. Parin päivän sairastamisen jälkeen tietää kyllä onko parempaan vai huonompaan päin. Koskaan en ole etukäteen tiennyt miten monta päivää olen sairaana. Joskus, kun olen ollut todella kipeänä olen osannut sanoa, että nyt kestää! Kai mulla on ennustajankyvyt sitten hukuksissa.

Vierailija
12/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kävelevät suurinpiirtein kuumemittari perseessä..ja ku hiukan värähtää 37asteen puolelle niin lähetään kotiin "sairastamaan".Jaksavat kuitenkin notkua facebookissa ja käydä lenkillä :))

yksi tuttu miettii juuri että ottaa sitten syyskuun loppuun sairaslomaa...

Vierailija
13/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keskimäärin 2-3 päivää vuodessa saikulla ja mm. molemmissa raskauksissa olin äitiysloman alkuun normaalisti töissä ilman mitään ylimääräisiä poissaoloja. Lapsetkaan ei meillä sairasta. Töissä sen sijaan työkavereista on lähes koko ajan joku joko itse kipeänä tai kipeiden lasten kanssa kotona. En ymmärrä, miten joissain perheissä ollaan koko ajan sairaana. Sitä en sinänsä epäile, että ihmiset olisivat saikulla turhaan, mutta tuntuu käsittämättömältä, miten aikuinen ihminen voi olla kerran kuussa flunssassa.

työkaveri, joka vie lapsensa vaikka kuinka räkäisenä hoitoon, "kun ei meidän lapsi koskaan oo kipee" tai tulee itse nuhassa töihin ja tartuttaa. Kiitos!

Niitäkin löytyy-valitettavasti. Aamulla pk:ssa vaan kuulee, kuinka Panadol supot ropisee pottaan, kun vanhempien pitää mennä töihin.

Vierailija
14/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas näitä idiootteja jotka tulevat kipeenä töihin ja luulevat olevansa jotain sankareita....tartuttavat kaikki muutkin ja sit tosiaan tartuttaa lapset hoidossa vielä kaikki.

Vierailija
15/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin työkavereiden saikuista ja sattui vaan fauva foorumi eteen. Minua *tuttaa kun työkaveri saikuttaa flunssasta/vatsataudista 2 tai 3 kertaa kuukaudesta. Jos todellakin on noin usein sairaana niin ehkä pitäisi siirtyä sairaseläkkeelle. Ko ihminen syö firman katetta "sairastelullaan". Yritys joutuu maksamaan palkan sairaslomapäivistä + tuuraajan palkan jos sellainen sattuu löytymään tai minä joudun tekemään.

Vierailija
16/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melkeinpä pakko jäädä joka jumalan nuhan takia kotiin. Asiakkaat kun ei kauheesti tykkää, kun tarjoilija aivastelee, niistää, yskii jne. Kovin kipeän näköinen tarjoilija kun ei oikein vakuuta ravintolan tasosta.

Itselläni on nivelvaivoja, lääkärin mukaan pienikin flunssa tms. pahentaa niveltulehdusta, ja toki sen olen huomannutkin. Käteni menee välillä lähes toimintakyvyttömäksi vaikka suurimman osan ajasta lääkitys pitää oireet poissa. Näin ollen välillä joudun olemaan saikulla koska en pysty edes lautasta kädessä pitämään, saati rahastamaan kun ei kolikot pysy sormissa.

Vierailija
17/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se mihin pitää puuttua, on maanantai- ja perjantaisairaspoissaolot. Niitä en vain millään pysty uskomaan. Että muka jollekulle tulee AINA perjantaina kuume. Tai maanantaina migreeni - tyyliin kahdesti kuussa. Ainakin tällaiset olisi pistettävä seurantaan.

Vierailija
18/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaverillani lapset ovat teinejä, mutta vatsatauti vaan kiertää perheessä. Vähintään kerran kuussa sitä ruikulia on maanantaisin, välillä vaihteluksi maanantaista keskiviikkoon.

Vierailija
19/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin migreeni vie petiin kerran pari kuussa siitä ei vain tiedä kaikki, ihmetellään vaan että miten se TAAS on kipee

siihenkin olis estolääkitys olemassa. mutta toiset ottaa mieleummin ylimääräisiä vapaapäiviä kun käy töissä

Vierailija
20/110 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypit kysyi aina marraskuussa "pidetyt" sairaspäivät ja ilmoitin ne. Yllättäin olivat vielä lisää loppuvuoden aikana just tasan sen määrän, jonka voi täydellä palkalla olla vuoden aikana...

Ei yksityisellä tälläistä voisi ollakaan, mutta kyse julkisesta, jossa tuollaisia pinnareita ei saa pois millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi