Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaslomista! Nyt loukkaan monia, mutta en voi käsittää, että joka jumalan

Vierailija
06.09.2010 |

nuhasta ollaan saikulla. Meillä koulukuraattori, joka kerran kk vähintään pari päivää sairauslomalla. On se helppoa jostain työstä jäädä pois! Ja se vaikuttaa meidän muiden töihin suoraan.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä, että jokaiselle kyllä nousee kuume

Joka väittää, ettei nouse, ei vaan ole vielä ollut tarpeeksi rajussa taudissa/vammassa tmv. Se, että kunnon flunssa on kuumeeton, ei kerro kuumeennoususta mitään. Ja sairas voi toki olla kuumeettakin.

Ilmeisesti mun isoäiti ei sitten ollut oikeesti sairas, ottivat ihan turhaan sisään sairaalaankin kun oli keuhkokuume, mutta ei sitä kuumetta ollenkaan.

Hänellä ei ole kuumetta IKINÄ. Siis vaikka olis mikä sairaus, kuume ei nouse.

Täytyykin sanoa hänelle, ettei ens kerralla vaivaa lääkäreitä turhaan, kun ei ole sun mielestä edes oikeesti sairas :DDDDD

Vierailija
102/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun tarvitsekaan kaikkea ymmärtää :)

Itse jään joka pikkutaudista sairaslomalle, sillä en halua, että perussairauteni (ms-tauti) alkaisi oireilemaan huonosti hoidetun pikkunuhan takia.

Kollegoille en perussairaudestani ole kertonut enkä aiokaan kertoa ennen kuin se näkyy päälle päin.

Kaikista pikkuvaivoista kyllä valitan silloin kun niiden takia joudun jäämään sairaslomalle. Varmaan kollegoita v**:ttaa ihan hirveästi kun olen tämmöinen 'työhaluton lusmu'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti on ollut vakavasti sairas useammankin kerran.

Itse olen ollut nyt joka viikko poissa päivän,2 kertaa oli migreeni ja kolmannen kerran sappikohtaus,sitten tuli lapsi kuumeeseen,nyt kauhulla odotan enterorokkoa mitä on pk.ssa lähes joka toisella lapsella,ei voi mitään. Ihan paska fiilis itselläni ja työkaveri antaa kyllä kuulua kun olen ollut poissa,rangaistuksen tästä saan joka kerta.

Vierailija
104/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan tykätä jos joku tulee oikein räkäisenä tai mahataudissa töihin!! Ihan vain siksi, että meillä on nelisenkymmentä huonokuntoista vanhusta hoidettavana, joihin ei kyllä tarttis tartuttaa yhtään pöpöä...

Ja kukapa tosiaan tietää tämän koulukuraattorin taustoja, ei aina saisi olla ekana kivittämässä.

Vierailija
105/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas ja tottakai silloin pitäkin olla töistäpois, vaikka se sitten olisi kerran viikossa.

Mutta sitten on aina niitä lusmuja, jotka ovat sairaslomalla, kun tuli mustelma reiteen, tai kun kynsilohkes tai vaikka kun vaan haluis vapaata muuten vaan.

Olen myös kuullut lauseen "mulla on viel käyttämättömiä saikkupäiviä, pitää käyttää pois"

siis WHAT, ihan kuin ne maksettavat saikkupäivät olis jotain lakisääteistä lisälomaa vuosiloman päälle joka käytetään pois.

niin ja Migreeni on oikeasti kauheaa ja ymmärän että sen takia ollaan pois töistä mutta kyllä se vähän kysri kun mun työkaverilla "migreeni" oli aina maanantaisin... kumma kun puhkesi aina viikonlopun jälkeen...

Niin ja todellakaan en ymmärrä tuota yhtä, että matkustellaan ulkomaille jos ollaan selkäkivun takia pois töistä. Silloin levätään tai tehdään jumppaa johon ohjeistettu. ei istuta tunteja lentokoneessa.

Vierailija
106/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoittaja tarkoittaa ilmeisesti sitä, että sellaista ihmistä ei ole, jolle ei missään olosuhteissa nousisi kuume. Hän kuitenkin korostaa vielä, että kipeä voi kuitenkin olla, vaikka kuumetta ei olisikaan

Nyt mä ymmärrä tätä logiikkaa.

: "Joka väittää, ettei nouse, ei vaan ole vielä ollut tarpeeksi rajussa taudissa/vammassa tmv. Se, että kunnon flunssa on kuumeeton, ei kerro kuumeennoususta mitään. Ja sairas voi toki olla kuumeettakin.

Vierailija
107/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tynjohtajat tässä firmassa kyllä ovat heti viikon pois kun nuha tulloo.

Oman ukon saa väkipakolla pitää kotona, vaikka ei meinais pystyssä pysyä, liekö terveellistä sekään.

Vierailija
108/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli juuri sellainen joka meni aina flunssaisena töihin ja kotiin jäi vasta kun ei päässyt sängystä ylös. Erään tällaisen pikkuflunssan seurauksena sai sydänlihastulehduksen ja siitä seurasi 4kk sairaslomaa. Oli kiva sitten olla 4kk tekemättä yhtään mitään mikä vähänkään rasitti, töihin menosta puhumattakaan. Tämän jälkeen on suosiolla potenut flunssat kotona ja ei ole työnantajakaan valitellut parin päivän poissaoloista.

Vierailija
109/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli juuri sellainen joka meni aina flunssaisena töihin ja kotiin jäi vasta kun ei päässyt sängystä ylös. Erään tällaisen pikkuflunssan seurauksena sai sydänlihastulehduksen ja siitä seurasi 4kk sairaslomaa. Oli kiva sitten olla 4kk tekemättä yhtään mitään mikä vähänkään rasitti, töihin menosta puhumattakaan. Tämän jälkeen on suosiolla potenut flunssat kotona ja ei ole työnantajakaan valitellut parin päivän poissaoloista.

Mies ei ole pois töistä kirveelläkään. Nyt ollut viikon kovassa flunssassa ja siis töissä. Puhelimessa kuulosti nyt aamulla todella huonolta ja myönsikin että heikottaa ja hikoiluttaa ja keuhkoihin sattuu. Onneksi suostui edes menemään lääkäriin kun varasin ajan työpaikan viereen.

Nyt jännitän mikä on "tuomio", toivottavasti ei ole sydänlihastulehdus tai keuhkokuume :/

Vierailija
110/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole pois töistä kirveelläkään. Nyt ollut viikon kovassa flunssassa ja siis töissä. Puhelimessa kuulosti nyt aamulla todella huonolta ja myönsikin että heikottaa ja hikoiluttaa ja keuhkoihin sattuu. Onneksi suostui edes menemään lääkäriin kun varasin ajan työpaikan viereen. Nyt jännitän mikä on "tuomio", toivottavasti ei ole sydänlihastulehdus tai keuhkokuume :/

Miehenikin valitti että keuhkoihin sattuu ja hikoilutti.