Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaslomista! Nyt loukkaan monia, mutta en voi käsittää, että joka jumalan

Vierailija
06.09.2010 |

nuhasta ollaan saikulla. Meillä koulukuraattori, joka kerran kk vähintään pari päivää sairauslomalla. On se helppoa jostain työstä jäädä pois! Ja se vaikuttaa meidän muiden töihin suoraan.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas ja tottakai silloin pitäkin olla töistäpois, vaikka se sitten olisi kerran viikossa.

Olen myös kuullut lauseen "mulla on viel käyttämättömiä saikkupäiviä, pitää käyttää pois"

siis WHAT, ihan kuin ne maksettavat saikkupäivät olis jotain lakisääteistä lisälomaa vuosiloman päälle joka käytetään pois.

Niin ja todellakaan en ymmärrä tuota yhtä, että matkustellaan ulkomaille jos ollaan selkäkivun takia pois töistä. Silloin levätään tai tehdään jumppaa johon ohjeistettu. ei istuta tunteja lentokoneessa.

Meilläkin kuulee ton "mulla on viel käyttämättömiä saikkupäiviä, pitää käyttää pois", mutta sitä käyttää kyllä ne ei-sairastavat, jotka ei oikeasti edes käytä niitä saikkupäiviään. Läppää nääs.

ja mitä tulee tuohon selkäkipuun. Ei se millään jumpalla lähde, ainakaan kaiklita. Toiset se rampauttaa loppuelämäksi työkyvyttömyys eläkkeelle asti. Ja silloinkin kykenevät matkustaan ja olemaan. Valitettavasti vain omaan tahtiin, ei työnantajan tahtiin. Selkäkipuiselle voi olla nostaminen tuskaa, tai istuminen koneella. Riippuen työtehtävästä. Lisäksi monelle välilevynpullistumapotilaalle se lämpö on hyväksi. Se etelän lämpö siis.

Toki myönnän, että saikkuja käytetään häikälemättömästi väärinkin. Mutta ainakin kroonikon puolisona käy ärsyttään välillä se, että niitä kytätään. Kyllä puolisoni kävisi töissä sata kertaa mieluummin kuin kärvistelisi kotona. Jos valita saisi. Silti hänestä ei päälle päin niin hirveästi näy tuo tauti. Voihan joku häntäkin pitää lusmuna... Ja luultavasti pitääkin.

Vierailija
42/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset ihmiset saisi potkia pellolle töistä, kun syynä tosiasiassa on työhaluttomuus eikä sairaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuhan aikan niin sairas, että ei tulisi työnteosta mitään. Joten joka jumalan nuhasta tulee vähintäänkin pari sairaslomapäivää.

Vierailija
44/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sairauksi ajotka eivät näy päällepäin. Näissä sairauksissa pitää olla tarkkana pienimmänkin nuhan ja tulehduksen kanssa koska ne pahentavat sitä perussairautta. Tälläinen on mm. ms-tauti. Toisilla pienikin nuha ja flunssa etenkin hoitamattomana aiheuttaa pahenemisvaiheen.

Siitä perussairaudesta ei ole pakko kertoa työkavereille.

Vierailija
45/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kehtaa jäädä kuumeetta pois töistä, ja on sitten varsinainen tautien levittäjä päiväkodissa.

Toisaalta, jos jään sieltä pois,ne tekee töitä alimiehityksellä.

Vierailija
46/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sairauksi ajotka eivät näy päällepäin. Näissä sairauksissa pitää olla tarkkana pienimmänkin nuhan ja tulehduksen kanssa koska ne pahentavat sitä perussairautta. Tälläinen on mm. ms-tauti. Toisilla pienikin nuha ja flunssa etenkin hoitamattomana aiheuttaa pahenemisvaiheen.

Siitä perussairaudesta ei ole pakko kertoa työkavereille.

Eikä joka työstä niin vaan olla pois. ap

Vierailija
47/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei vain tiedä kaikki, ihmetellään vaan että miten se TAAS on kipee

Vierailija
48/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalla on oikeus vaatia joka poissaolosta lääkärintodistusta, vaikka muilla olisi muutama päivä mahdollista olla ilman todistusta. Ja sitten työnantaja voi määrätä, että tämä todistus haetaan aina työterveyslääkäriltä. Voisit ottaa tämän jatkuvan poissaolon ja sen häiritsemisen puheeksi esimiehesi kanssa kehityskeskusteluissa. Hän ei voi vaitiolon vuoksi puhua ko. tyypistä sinulle yksityiskohtia, mutta sinä voit esittää omat epäilysi. Kyllä se epäilyn siemen siellä esimiehen päässä alkaa kyteä ja noita tiukennuksia todistamiseen voidaan tälle paljon poissaolevalle laittaa. Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota maanantaipoissaoloihin (krapulaa) tai lomien jälkeisiin päiviin (ryyppyputki vielä päällä).

Vierailija
49/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sairauslomaa selkäkivun takia, ja nyt lähtivät äkkilähdöllä lomalle miehensä kanssa. Ei ollut edes ensimmäinen kerta.

Vierailija
50/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kävelevät suurinpiirtein kuumemittari perseessä..ja ku hiukan värähtää 37asteen puolelle niin lähetään kotiin "sairastamaan".Jaksavat kuitenkin notkua facebookissa ja käydä lenkillä :))

Vierailija
51/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalla on oikeus vaatia joka poissaolosta lääkärintodistusta, vaikka muilla olisi muutama päivä mahdollista olla ilman todistusta. Ja sitten työnantaja voi määrätä, että tämä todistus haetaan aina työterveyslääkäriltä. Voisit ottaa tämän jatkuvan poissaolon ja sen häiritsemisen puheeksi esimiehesi kanssa kehityskeskusteluissa. Hän ei voi vaitiolon vuoksi puhua ko. tyypistä sinulle yksityiskohtia, mutta sinä voit esittää omat epäilysi. Kyllä se epäilyn siemen siellä esimiehen päässä alkaa kyteä ja noita tiukennuksia todistamiseen voidaan tälle paljon poissaolevalle laittaa. Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota maanantaipoissaoloihin (krapulaa) tai lomien jälkeisiin päiviin (ryyppyputki vielä päällä).

toki uskon senkin, että hän on oikeasti kipeä, mutta.... itse en koskaan jäisi nuhan takia kotiin, buranaa naamariin ja menoksi. ap

Vierailija
52/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sairauksi ajotka eivät näy päällepäin. Näissä sairauksissa pitää olla tarkkana pienimmänkin nuhan ja tulehduksen kanssa koska ne pahentavat sitä perussairautta. Tälläinen on mm. ms-tauti. Toisilla pienikin nuha ja flunssa etenkin hoitamattomana aiheuttaa pahenemisvaiheen. Siitä perussairaudesta ei ole pakko kertoa työkavereille.

Eikä joka työstä niin vaan olla pois. ap

luulee olevansa. Vai tosissanneko kuvittelette että maailma pysähtyy jos olette päivä poissa töistä?

53/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka raahautuvat suolakaivokselle pakkoliikkeitä tekemään vaikka pää kainalossa.

Siinä sitä seisoo sitten silmät ja järki, eikä mitään fiksua saa aikaiseksi.

Luonto ei anna periksi jäädä kotinurkkiin plösimään ja hörsimään herukkamehua.

Vierailija
54/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella usein pahoja ongelmia esim. parisuhteessa kotona.Ja seilloin ihminen ie oikeasti jaksa tehdä töitä varsinkaan, jos työpaikalla on hankalia ihmisiä vastassa.

Siksipä juurikin työpaikoilla, joissa on hyvä ilmapiiri, ei ole samanlaisia poissaoloja, vaikka kotona oliskin asiat rempallaan, koska työporukalta saa tukea ja siellä viihtyy.

Ihan suoraan on verrannollista työpaikan ilmapiirit siihen saikkumäärään.

Vierailija
55/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKÄRIHÄN määrittelee onko ihminen sairas.

Ei flunssaan saa saikkua, ellei ole kuumetta.

Vierailija
56/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten hyvä ja tartuttaa kaikkia työkavereitaan ja tekee paskaa työtä puolikuntosena.

Vierailija
57/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keskimäärin 2-3 päivää vuodessa saikulla ja mm. molemmissa raskauksissa olin äitiysloman alkuun normaalisti töissä ilman mitään ylimääräisiä poissaoloja. Lapsetkaan ei meillä sairasta. Töissä sen sijaan työkavereista on lähes koko ajan joku joko itse kipeänä tai kipeiden lasten kanssa kotona. En ymmärrä, miten joissain perheissä ollaan koko ajan sairaana. Sitä en sinänsä epäile, että ihmiset olisivat saikulla turhaan, mutta tuntuu käsittämättömältä, miten aikuinen ihminen voi olla kerran kuussa flunssassa.

Vierailija
58/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka on tietävinään toisten asiat.

Voihan tuon nuhakuumeen taakse piiloutua joku krooninen sairaus, vaikka hiv.

Mun yksi työkaveri on jatkuvasti sairaana. Ilmeisesti taustalla on jotain jota ei meille kaikille kerro mutta silti ei tulisi mieleenkään paheksua poissaoloja. Se on esimiehen asia puuttua jos kokee tarpeelliseksi, ei työkavereiden asia.

Vierailija
59/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaaja 15 latelee täyttä paskaa!

Kuume ei ole mikään sairauden mittari.

Sairas voi olla vaikka ei olisi kuumetta ollenkaan.

Vierailija
60/110 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä on näin ja näin monta saikkupäivää pitämättä.. Eli tappiin asti vedetään työnantajan korvaamat saikkupäivät, oli sairas tai ei. Ällötyksiä!