Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mulle valkeni, miksi jotkut eivät saa tehtyä kotitöitä lasten kanssa.

Vierailija
04.09.2010 |

Juttelin kaverini kanssa, joka on lapsensa kanssa kotona hoitovapaalla. Hän valitteli, että miten kotihommien tekeminen on hankalaa, kun taapero vaatii huomionsa. Pitäisi siivota, laittaa ruokaa ja pestä pyykkejä. Mutta siivous ei onnistu kuin ainoastaan siten, että mies vahtii lasta imuroinnin aikana. Minä kysyin, että eikö lapsi voi vaikka siinä samalla leikkiä omassa huoneessaan kun teet ruokaa. No, sitten selvisi, että äiti ei missään nimessä voi jättää lasta ilman _näköyhteyttä_ äitiin, koska jotain voi sattua. Aivan, en minäkään saisi tehtyä mitään, jos kulkisin jatkuvasti katsomassa mitä lapset tekevät. Enää en ihmettele.

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän mun kotihommat onnistuis, jos pitäisi olla näköyhteys kaikkiin kuuteen mukulaan :DDDDDDDDDD

Vierailija
2/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella 1 lapsi, joka ei myöskään anna äidin tai isin tehdä mitään "omia" juttuja, kun lapsi hereillä. Siis siivota, katsoa telkkaa tms. Hän ei todellakaan tajua miten minä siivoan tai teen pihahommia 3 lapsen läsnäollessa, ilman lapsenvahtia. Selitä siinä sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä, että sulle tämäkin suuri mysteeri ratkesi.

Vierailija
4/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taapero poistuu vaikka siis toiseen huoneeseen. Vai törröttääkö teillä puukkoja seinästä tai muuta yhtä vaarallista?

Vierailija
5/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut lapset pääsevät putoamaan ikkunoista, hukkumaan tms.

Vierailija
6/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoaa suljetusta ikkunasta?

Totta kai ulkona pitää katsoa taaperon perään hieman eri lailla kuin kotona. Sisätilat voi muokata lapsiturvalliseksi ja järkeään käyttää esim. ikkuna-asian kanssa sekä hommata tarvittavia turvavälineitä. Sen sijaan vaikkapa järveä tai tietä et voi poistaa.

Vierailija
7/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa ihan samaa, mutta ehdit ensin. Mä en taas tajua äitejä/isiä jotka eivät katso koko ajan taaperoiden perään!! Sitten niitä hukkuu ja putoilee, jää autojen alle. Mut pääasia kai, et sai siivottua??

Vierailija
8/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taapero poistuu vaikka siis toiseen huoneeseen. Vai törröttääkö teillä puukkoja seinästä tai muuta yhtä vaarallista?

Vierailija
9/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tuo sisälle vettä täynnä olevaa uima-allasta ja lähde sitten yläkertaa siivoamaan.

Yhtäkään 3 lapsestamme ei ole tikattu kertaakaan, ei aivotärähdyksiä, eikä mitään kesympääkään tule mieleen. Vaikka teen kotityöt suvereenisti ilman jatkuvaa silmäkontaktia.

Vierailija
10/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kotihommat onnistuu taaperoidenkin kanssa kun vaan tekee. Nämä on näitä aikamme uusavuttomia, jotka eivät pysty edes imuroimaan, jos ovat yksin lasten kanssa kotona.

Jokseenkin naurettavaa.

Vierailija
11/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa ihan samaa, mutta ehdit ensin. Mä en taas tajua äitejä/isiä jotka eivät katso koko ajan taaperoiden perään!! Sitten niitä hukkuu ja putoilee, jää autojen alle. Mut pääasia kai, et sai siivottua??

Olen niin samaa mieltä. Koko kesä tälläkin palstalla on ihmetelty, miten lapsi voi omasta pihasta kadota yms. kun pitäähän niiden perään katsoa. Nyt se totuus tulikin ilmi. Lapset puuhaa mitä puuhaa eikä vanhemmilla ole hajuakaan, missä tapahtuu.

Ei sen ikkunankaan tarvi unohtua kuin kerran auki - tai oven laittamatta takalukkoon.

AINA pitää pitää silmällä taaperoikäistä!!

Vierailija
12/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona siivotaan? Tai hukkuu? Putoaa minne? Lapseni voi pudota sohvalta, jos istuin vieressä, tosin toistaiseksi näin ei ole käynyt.

Vierailija
13/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin lapsen siksi aikaa matkasänkyyn leikkimään kun imuroin tai tyhjensin/täytin astianpesukonetta. Tai kun kävin hakemassa postia.

Muuten ei olisi tullut mitään hommista. Tämä siis kun lapsi oli n. vuoden ikäinen. Lapsi roikkui imurin päällä ja tunki itseään astianpesukoneeseen, jos ei ollut matkasängyssä.

Vierailija
14/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä koko ajan tuijottaakin. Meidän 3 mussukkaa jo kouluikäisiä, mutta heiltä nuo vietit on kai puuttuneet aikanaan. Tosin, ulko-ovet on meillä olleet aina kiinni.

Ehkä jatkuvan tarkkailun alaisena tekeekin mieli jo joka lävestä pihalle yrittääkin ;) Sori, en voinut vastustaa kiusausta

Vierailija
15/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että syy oli eri. Meillä lapsi ei viihtynyt yksinään missään, oli koko ajan roikkumassa helmoissa jos yritin tehdä jotain enkä huomioinut häntä. Eli yritäpä siinä sitten tehdä jotain.

Vierailija
16/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoidossa 10kk. 1v4kk, 2v ja 4v lapset.

Minä en näy lapsia joka sekunti mutta silti ovat hengissä, edes lääkärissä ei ole koskaan käyty tapaturman takia (lapsia olen hoitanut yki 20v).

Kodin pitää olla niin turvallinen, että lapsi voi liikkua siellä ilman vaaraa.

Vierailija
17/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitääkin tuijottaa herkeämättä. Mun 3 mussukkaa jo kouluikäisiä, eikä vielä ole tuo vaihe päälle tullut.

Tosin, jos on jatkuvan tarkkailun alaisena, ehkä itsekin yrittäisin joka lävestä ulos;)

Sori, en voinut vastustaa kiusausta

Vierailija
18/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yritäpä siinä sitten tehdä jotain.

Juuri sillä hetkellä kun jotain teet, pitäisi päästä syliin tms. Ja huutavat kun ei onnistu. Mutta lapsen on pakko oppia, että IHAN aina ei pääse syliin, joskus joutuu odottamaan.

Vierailija
19/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa huoneessa jotain muuta sillä välin. Ongelma on lähinnä se, että taapero ei todellakaan touhua toisessa huoneessa mitään sillä välin ;D

Paitsi, jos pääsee isosiskon huoneeseen leikkimään. Mikä nyt ei sit taas kuulosta hyvältä, kun ko taapero on 1,5v ja siskon huone pullollaan pieniä helmiä, barbien kenkiä, petshoppikamaa, pelinappuloita... Ja jotain ziljoona muuta mahdollisuutta tukehtua johonkin. (Epäilen, että siskokaan ei tosin kovasti arvostaisi, jos päästäisin taaperon sen juttuja sotkemaan...)

Vierailija
20/158 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun ekat tenavat syntyi, niin asuttiin talossa jossa ei mitään mukavuuksia ja puulämmitys. Vesi piti hakea saunalta, oli ulkohuussi ja pihasauna. No juu, sähköt sentään oli, mut ei ees yhtään sähköpatteria.

Ei ollu mikään ongelma käydä vessassa, tai hakea puita, että sain tulet uuneihin ja saunaakin piti lämmittää. Pyykit pesin käsin saunalla.

Tästä nyt aikaa 16 vuotta, kun muutettiin pois siitä talosta.

Jos olisin nykyasenteella, niin olisin lapset pukenu aina mukaan, että voin käydä kusella tai sitten olisin kärvistelly kotona ja oottanu miestä, et pääsen ees vessassa käymään.

Elämä oli jotenkin yksinkertasta ja helppoa. En kyllä välttämättä näillä pohjosen pakkasilla enää sitä ulkohuussia kaipaa, mutta jotain siinä vaan oli... :)

Huvittaa nää äitien valitukset, jotka ovat aina eläneet kaikilla mukavuuksilla varustetuissa taloissa ja sitten lapsi syntyy ja ei pärjätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi