Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin työt päiväkodissa.järkyttyin miten ihan pienet

Vierailija
02.09.2010 |

ovat surkeana,jatkuvaa itkua!! siis yksi poikakin 9kk ja 2 tyttöä 10kk itkevät jatkuvasti,sylissä pitokaan ei auta! Mikä pahinta vanhimmat hoitajat eivät edes aina nosta syliin kun lapsi itkee vaikka olisi vapaat kädet,jatkavat vain juttujaan..onneks oma lapsi vielä kotona tuossa iässä.

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en lähde näihin mukaan, mutta nyt kiehahti totaalisesti yli tämä kaikki idiotismi mitä tässä ketjussa silmiin sattuu. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin syyllistää toisiaan? Ei näemmä, niin jatkanpa samalla linjalla.

Täällä tuntuvat länkättävän kaikkein eniten ne, jotka elävät valtion tuilla muutenkin, ainakin suurimmassa osin.

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että kovalla työllä hankittu omakotitalo ja autot joita perheessä tarvitaan, myydään parin kolmen vuoden vuoksi, kun asiat voidaan järjestää muutenkin? Se on helvetin helppo sanoa, kun itse elelee jossain betonilähiössä vuokrakämpässä valtion kustantamana, ja kaikki raha tulee tuista ylipäätään. Itse olen juuri tällaisesta betonilähiöstä kotoisin, ja itseni sitkeästi kouluttamalla päässyt siihen tilaneeseen, että minulla on jumalan kiitos mahdollisuus tarjota lapsilleni muutakin kuin ne nurkissa pyörivät narkkarit ja juopot, ja pihan hiekkalaatikoilta löytyvät piikit.

On totta, että osittaisella hoitovapaalla ym. voi tehdä paljon pakkotilanteessa, ja se on meillä ratkaisuna kun esikoinen kohta aloittaa päivähoidon, alle vuoden ikäisenä. Ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Kun sitä rakkautta antaa kaiken sen mitä annettavana on, kaiken sen ajan kun lapsen kanssa kotona pystyy olemaan, niin ei se lapsi siitä hoitoon laitosta kieroon kasva. Valtion holhokki lapsesta tulee todennäköisesti kun kotona opetetaan jo pienestä pitäen, että "kato mennään tonne sossuun niin sieltä saadaan rahaa".

Kateellista sakkia täällä. Katsokaa hyvät ihmiset välillä sitä omaa elämäänne, mitä olette lapsillenne tarjoamassa. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että pelkkä oma läsnäolonne tarjoaa lapselle (tietenkin tarjoatte myös varhaiskasvatuksellisia virikkeitä sopivaan tahtiin kotona) se kaiken mitä hän tulee elämässään tarvitsemaan, ja kukaan muu ei siihen pysty?!?

Olen ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että on todella surkeaa jos lapsia huudatetaan päiväkodissa. Silloin ovat hoitajat väärällä alalla. Toivon että omani kohdalla näin ei käy, tosin en ole meidän päiväkodista kuullut muuta kuin positiivista palautetta.

Tsemppiä kaikille niille, jotka joudutte/haluatte lapsenne laittaa jo pienenä ulkopuolisen hoitoon. Kyllä me, ja lapset, tästä selvitään!

Nimim. talo ja autot ja turvallisempi asuinympäristö

Komppaan tätä täysin! Lopettakaa se jeesustelu ja menkää töihin ansaitsemaan leipänne. Mehän teidän kotonalusmuilu maksetaan. Että jos ruvetaan räknäämään kumpi maksaa enemmän: laiskoille kotiäideille kaiken maailman tukien maksaminen vai päivähoito. Te olette just niitä, jotka joka käänteessä kyllä jaksaa muistutella päivähoidon kalleudesta ja siitä kuinka TE maksatte naapurin maijan virikehoidon. Laskekaapa kuinka paljon te itse saatte vuodessa valtiolta kun kaivelette kotonanne vain nenää.

Vierailija
2/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä töihin menisi, jollei olisi ihan pakko?

Pystyn olemaan kotona todennäköisesti siihen asti kun vauva on 1 v 3kk. Sitten on pakko mennä töihin! Hänellä on kolme isompaa sisarusta, jotka ovat kaikki jo kouluikäisiä. Meillä on perintötontille rakennettu talo, jota emme todellakaan aio minun parin vuoden kotonaolon takia myydä!

Isommilla sisaruksilla on jo sen verran kuluja, että vaikka kuinka hommaisi esim. vaatteet edullisesti ei auta. Kaikki harrastavat musiikkia musiikkiopistossa ja urheilevat. Vanhin on jo 15v, joten teini kuluttaa väkisinkin enemmän kuin pikkuvauva. En todellakaan aio vaatia isommilta lapsilta tavoitteellisten harrastusten lopettamista sen takia, että voin hoitaa vauvaa vielä kotona!

Olemme keskituloisia ja siis tässä systeemissä väliinputoajia. Emme tienaa tarpeeksi, mutta emme tarpeeksi vähänkään eli tukia ei tipu.

Onni onnettomuudessa on se, että äitini haluaisi hoitaa vauvaa. Ainakin siihen asti kun hän on kaksi.jopa pidempään. Eli vieraalle ei tarvitse mennä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuitenkin tuhlaat meidän rahoja lapsesi päivähoidossa.

Et maksa todellisia kuluja.

Vierailija
4/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiää kun tällä yhdellä 9 kk iässä on laitettu hoitoon että jaksaa kahden lapsen kanssa..silloinhan sulla on ollut vasta yksi lapsi, jos se nuorempi on nyt 3 kk ja vanhempi 1v.9kk ? Olihan siinä välissä mieskin kai kun kerran nyt on vauva taas kuvioissa? Ihme touhua.. Sori en haluaisi olla ilkeä, mut tossa on jo selittelyn makua joop.

Miksi se vanhempi lapsi on ollut päiväkodissa jo 9 kk ikäisestä?:O Tuskin silloin olet ollut yksinhuoltaja kun kerran toinenkin lapsi on? ja vaikka olisitkin ollut niin kai nyt yksinhuoltajakin YHDEN lapsen kanssa sentään jaksaa? Jos ei jaksa niin ei kannattas lapsia edes tehdä, sorry vaan...

Vierailija
5/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuitenkin tuhlaat meidän rahoja lapsesi päivähoidossa.

Et maksa todellisia kuluja.

Ai kun olet jalo! Mutta olet todellakin poikkeus.

Vierailija
6/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusprovoja nämä "olet huono äiti kun tuot alle 3 veen hoitoon. Siellä ne vaan itkee päivät pitkät. terv. tarhan täti".

Ihan höpö höpö-juttuja !

Vierailija
7/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en lähde näihin mukaan, mutta nyt kiehahti totaalisesti yli tämä kaikki idiotismi mitä tässä ketjussa silmiin sattuu. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin syyllistää toisiaan? Ei näemmä, niin jatkanpa samalla linjalla.

Täällä tuntuvat länkättävän kaikkein eniten ne, jotka elävät valtion tuilla muutenkin, ainakin suurimmassa osin.

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että kovalla työllä hankittu omakotitalo ja autot joita perheessä tarvitaan, myydään parin kolmen vuoden vuoksi, kun asiat voidaan järjestää muutenkin? Se on helvetin helppo sanoa, kun itse elelee jossain betonilähiössä vuokrakämpässä valtion kustantamana, ja kaikki raha tulee tuista ylipäätään. Itse olen juuri tällaisesta betonilähiöstä kotoisin, ja itseni sitkeästi kouluttamalla päässyt siihen tilaneeseen, että minulla on jumalan kiitos mahdollisuus tarjota lapsilleni muutakin kuin ne nurkissa pyörivät narkkarit ja juopot, ja pihan hiekkalaatikoilta löytyvät piikit.

On totta, että osittaisella hoitovapaalla ym. voi tehdä paljon pakkotilanteessa, ja se on meillä ratkaisuna kun esikoinen kohta aloittaa päivähoidon, alle vuoden ikäisenä. Ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Kun sitä rakkautta antaa kaiken sen mitä annettavana on, kaiken sen ajan kun lapsen kanssa kotona pystyy olemaan, niin ei se lapsi siitä hoitoon laitosta kieroon kasva. Valtion holhokki lapsesta tulee todennäköisesti kun kotona opetetaan jo pienestä pitäen, että "kato mennään tonne sossuun niin sieltä saadaan rahaa".

Kateellista sakkia täällä. Katsokaa hyvät ihmiset välillä sitä omaa elämäänne, mitä olette lapsillenne tarjoamassa. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että pelkkä oma läsnäolonne tarjoaa lapselle (tietenkin tarjoatte myös varhaiskasvatuksellisia virikkeitä sopivaan tahtiin kotona) se kaiken mitä hän tulee elämässään tarvitsemaan, ja kukaan muu ei siihen pysty?!?

Olen ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että on todella surkeaa jos lapsia huudatetaan päiväkodissa. Silloin ovat hoitajat väärällä alalla. Toivon että omani kohdalla näin ei käy, tosin en ole meidän päiväkodista kuullut muuta kuin positiivista palautetta.

Tsemppiä kaikille niille, jotka joudutte/haluatte lapsenne laittaa jo pienenä ulkopuolisen hoitoon. Kyllä me, ja lapset, tästä selvitään!

Nimim. talo ja autot ja turvallisempi asuinympäristö

Komppaan tätä täysin! Lopettakaa se jeesustelu ja menkää töihin ansaitsemaan leipänne. Mehän teidän kotonalusmuilu maksetaan. Että jos ruvetaan räknäämään kumpi maksaa enemmän: laiskoille kotiäideille kaiken maailman tukien maksaminen vai päivähoito. Te olette just niitä, jotka joka käänteessä kyllä jaksaa muistutella päivähoidon kalleudesta ja siitä kuinka TE maksatte naapurin maijan virikehoidon. Laskekaapa kuinka paljon te itse saatte vuodessa valtiolta kun kaivelette kotonanne vain nenää.

Se että kotihoito maksaa HUOMATTAVASTI vähemmän kuin päivähoito EI OLE kotiäitien keksimää vaan ihan tutkittu juttu! Ottaako koville kun sitääkin pitää alkaa vääntämään vai mikä on? Faktakaan ei uppoa kun on tarpeeksi paksu kallo, niinkö?:D

Vierailija
8/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tällä palstalla ihannoidaan Amerikkaa ja muita maita, koska kaikkialla asiat ovat niin paljon paremmin kuin Suomessa. KAikkialla muualla kotihoito ylipäätään saatikka sitten mahdollisuus siihen, että oltaisiin kotona kolme ovat täyttä utopiaa. Monet lapset menevät hoitoon jo 3 kk ikäisenä. Ja työpäivät ovat huomattavasti pidempiä kuin 8 h.

Vierailija
9/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään ei ole tarjottavana yhteiskunnalle?

Hyvässä lykyssä mies saa huoltajuuden, kun teillä ei ole mitään edellytyksiä tarjota lapsillenne perustarpeita. Ihan oikeesti, kyllä jokaisen pitää huolehtia omasta toimeentulostaan.

Vierailija
10/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aihe, josta kannattaa keskustella omien ystäviensä ja tuttaviensa kanssa, ei täällä. Täällä palstailee kouluttamattomia ja työttömiä kotiäitejä, joilla ei ole työ- tai opiskelupaikkaa, johon palata. Heitä laiskottaa, on kiva nukkua aamuisin pitkään ja lököillä sohvalla lasten katsellessa telkkaria, mutta joku pieni ahdistus omasta tilanteesta siellä taustalla taitaa kaivaa, kun on pakko kerta kerran kerran palata näihin ketjuihin soittamaan suutaan. Ei kukaan, joka on aidosti lapsensa edun takia pitkään kotona ja sinut ratkaisunsa kanssa, koe tarvetta mollata täällä heitä, jotka ovat päättäneet tehdä toisin.

Minun lähipiirissäni on kymmeniä ja kymmeniä lapsiperheitä, ja keskimäärin lapset on viety hoitoon 1 v. kieppeillä. Kenelläkään ei mitään ongelmia, ja vanhemmat ovat taatusti hyviä vanhempia. Ja heillä on se työ, jota tekemällä antavat btw samalla lapsilleen mallin, että ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Ei hullumpi arvopohja elämälle.

Vierailija
11/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Minä joudun laittamaan tuon muksun päiväkotiin kun se on 10 kk koska mulla ei ole muuta vaihtoehtoa. Teen sen sydän särkyen ja antaisin mitä vain, että voisin jäädä kotiin hoitovapaalle. Mutta kun se vaan ei ole taloudellisesti mahdollista! Ei kertakaikkiaan. Minun on pakko mennä töihin, ellei nyt sitten satu lottovoittoa tulemaan.

Nyt äitiyslomalla korvaukset ei riitä edes kaikkien laskujen ja lainanlyhennysten maksuun, hoitovapaalla kuukausitulot tippuisivat vielä lähes tonnin. Mieheni kyllä käy töissä, mutta hänellä on velkaa entisestä, konkurssiin menneestä yrityksestään niin paljon, että suurin osa hänen palkastaan menee niihin lyhennyksiin.

Ymmärtäkää nyt ihmiset, että yleensä noin pienet laitetaan päiväkotiin koska ei ole muuta vaihtoehtoa. Lakatkaa haukkumasta, ottaa tilanne päähän ihan tarpeeksi ilmankin.

Vierailija
12/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli lapsi 4v. päiväkodissa, kaikki tarvittavat varusteet talvella oli mukana ja vähän ylimääräistäkin. käsittääkseni hoitajat on palkattu sinne huolehtimaan JOKAISESTA lapsesta, pukemisissa avustamiseen, turvallisuuteen ym. liittyvissä asioissa. meillä ei ollut katsottu että lapsi olisi saanut kunnolla talvella vaatteet päällensä, menin hakemaan hoidosta niin lapsella oli kengät ja nilkkasukat, ja nilkat paljaana, lumihangessa!!!kaiken huippuna kun otin asian puheeksi, niin päiväkodin johtaja suuttui, räjähti kirjaimellisesti etteivät he siellä joudajokaisen perään katsomaan. seurausta tuli sen verran, ettei hwnkilökunta tapahtuneen jälkeen ottanut lasta vastaan aamulla kun sinne meni, ja kun henkilökunta näki minut käänsivät selkänsä eivätkä olleet näkevinään!että erityisen ammatillinen hoitopaikka. ja lisäksi tämä johtaja oli mielestään niin johtaja, että voi tehdä mitä haluaa, oli ilmoittamatta ja uutta paikkaa tarjoamatta tai minun sitä pyytämättä katkaissut lapseni hoitasopimuksen tuosta vain,naps, kirjekotiin ja minnes viet lapsen vaikka hoitotarve oli kokopäiväinen. en tasan vie minä lapsiani yhteenkään päiväkotiin vielä vähemmän perhepäivähhoitajalle jotka ovat käyneet pikakurssin pyllynpesuun ja siihen että osaavat syöttää lapsen, muuta taitoa heillä ei sitten olekaan kasvatuksellisesti!

Vierailija
13/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo/auto/elintaso.

Minä jäin kotiin 5v. Auto myytiin ja päästiin lyhennyksistä. Ajeltiin sitten vanhemmalla autolla mutta mitä väliä vaikka oli huonompi auto kun naapurilla.

Ei vaihdettu asuntoa suurempaan vaan sopu sijaa antoi.

Ei tehty ulkomaanmatkoja, eikä mitään luksusta kotimaassa.

Tuo kaikki jotta lapset saivat kiirettömän vauva/taapero/leikki-ikäisen ajan.

Kerhoissa kyllä käytiin jottei lapset jääneet ilman virikkeitä ;)

meillä myös uudet autot vaihdettu yhteen vanhaan. asutaan tässä mieleisessä, mutta pienessä asunnossa kunnes menen töihin ja saadaan isompi. lapsia ei ahtaus haittaa, itse tyytyväinen kun ei ole enempää siivottavaa. paljon vietetään aikaa puistoissa ja kerhoissa niin eivät seinätkään kaadu päälle.

ulkomaanmatkat viroon ja tukholmaan, joskus harvoin jonnekin kauemmas.

Vierailija
14/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vähemmän perhepäivähhoitajalle jotka ovat käyneet pikakurssin pyllynpesuun ja siihen että osaavat syöttää lapsen, muuta taitoa heillä ei sitten olekaan kasvatuksellisesti!

Ei ihme että ne katkaisi sun hoitosopimuksen. Kuulostat varsin yhteistyökykyiseltä ja arvostelukykyiseltä.

Vierailija
15/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin tuosta että ei ollut varaa hoitaa kotona opintorahalla ja kotihoidontuella. Itse asiassa, miehen opiskelut olivat niin loppusuoralla, että hän ei saanut enää montaakaan kuukautta eds opintotukea.

Toisekseen, asumistukea ei kuulemma voinut tarkistaa kesken kauden.

Isoissa kaupungeissa ei ole ilmaisia vuokra-asuntoja. Asuimme kaksiossa, jonka vuokra oli kai noin 400 euroa. Se on lhäes sama verran kuin meidän tuet yhteensä.

En sitten tiedä valehdeltiinko minulle kelan toimsitossa assumistuesta.

Toisekseen minusta tuntui hurjalta ja epätoivoiselta rahoittaa koko elämä yhteiskunnan tuilla. Aivan kuin hyppäisi jyrkänteeltä. Koska mitään varmuutta ei ollut että sitä toimeentuloa alkaisi tulla myöhemminkään, jos ei tartu heti mahdolllsiuuteen mennä töihin.

Kolmas seikka joka vaikutti lapsen hoitoonlaittamiseen, oli oma tietämättömyys. En osannut kuvitella tilannetta että lapsia on monta (yli 1). Kun kokemusta lapsista ei ollut.

Näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu hurjalta, että pph on voinut hoitaa omani alle 1-vuotiaan, toisen 1½-vuotiaan, ja monta leikki-ikäistä (2½ yli 3v lasta, 2 kokopäiväistä, yksi puolipäiväinen).

Asia alkoi vaivata minua, kun hoitaja eräänä päivänä sanoi, että ehkä tuo kuhmu on tullut tippumisesta. (lapsellani on synnynnäinen kuhmu päässä). Irtisanoin hoitopaikan ja mies jäi hoitamaan lasta hoitovapaalle siirtäen omaa valmistumistaan hieman. Minä jatkoin töissä käymistä. Kesti hetken ennen kuin sain ylipuhuttua mieheni, mutta lapsen hoito kesti yhteensä noin 5 kk tuolla pph:lla.

En syyllistä, mutta myöhemmin olen miettinyt, että pienillä lapsilla (alle 2v)pitäisi olla oma hoitaja tai korkeintaan 2 pientä kerrallaan, mikä on jo todella rankkaa työtä (siis 2 pientä).

Mulla kokemusta kolmesta pienten ja kahdesta isojen puolesta neljässä eri päiväkodissa, joista 3 kunnallisia ja yksi yksityinen. (harjoitteluita ja sijaisuuksia, siis lyhytaikaisia kaikki kuitenkin, joistakin viikoista joihinkin kuukausiin) Mutta missään en havainnut tuollaista päivät pitkät itkemistä. Toki kaikkein pienimmillä tai herkimmillä saattaa tulla itku hoidon ensimmäisinä päivinä hoitoon tuotaessa tai sitten jopa jollain isommallakin kesken päivän ikäväitku, mutta ei tuo minusta kovin yleiseltä vaikuttanut. Ja aina tuolloin lapselle löytyi syli, jokaisessa paikassa ja se myös auttoi. Koko päivää tai edes tuntikausia itkevää lasta en näissä päiväkodeissa tavannut. Minun mielestäni myös varsinkin alle vuoden ikäinen on liian nuori päiväkotiin. Tai sellainen, joka ei edes kävele vielä. Näitä oli jokunen, mutta eipä se mielestäni ongelma siellä päiväkodissa ollut, vaan siis ihan henk. koht. en alle vuoden ikäistä pistäisi. Ja näitä kaikkein pienimpiä kyllä huomioitiin jokaisessa paikassa enemmän ja olivat sylissä enemmän. Eikä niillä mitenkään erityisen vaikeata tuntunut hoidossa olevan. Vanhemmille myös kerrottiin ihan rehellisesti päivistä. Kuulin muuten joskus jonkun vanhemman valittavan jostain päiväkodista, että siellä ei lasta syötetä. Ja tämä sitten oli aivan kamala juttu. Ensinnäkin mun mielestä on ihan hyvä, että 1,5v. lapsi oppii itse syömään, jos ei sitä vielä osaa. Ja toiseksi vois sitten pitää kotonaan, jos ei lapsi osaa päivähoidossa vaadittavia taitoja. Tosin niissä päiväkodeissa, joissa olen ollut, niin toki on pienimpiä syötetty. Ei alle vuoden ikäisen voi edes odottaakaan osaavan vielä itse. Ja sitten kommentoisin vielä tuolle, joka sanoi, että vuokra saman suuruinen kuin tuet. Hmm, ei tule mieleen etsiä halvempaa kämppää? Ja sitä paitsi asumistukeakin saa, jos tulot on pienet. Ja sit voi ottaa lainaa, jos haluaa opiskella (tiedän ettei ole oikeudenmukaista, mutta niin sitä on itse kukin joutunut tekemään). Me ollaan tällä hetkellä kanssa tukien varassa, kun sattui vähän huonompi vuosi meidän perheessä. Siis Kelasta tulee meidän toimeentulo tällä hetkellä. Mutta saanpas silti kotona ollessa enemmän kuin jos jatkaisin opintojani (tämän teen, kun lapsi on vähän vanhempi, nyt 10kk). Mutta kait sitä sittenkin pärjää, pitää sit vaan kasvattaa lainaa. Onneksi on omalla alalla hyvä työllisyystilanne.

Vierailija
16/165 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aina ole rahatilanne (sillä hetkellä) mikä pakottaa lähtemään töihin lasten/lapsen ollessa pieni.

Me asumme pienessä kunnassa missä vakituisen työn saaminen on lottovoittoon verrattavissa oleva juttu. Lyhyisiinkin sijaisuuksiin saattaa tulla kymmeniä jopa satoja hakemuksia. Jos tilaisuus aukeaa, taatusti jokainen kynnelle kykenevä lähtee töihin koska seuraava mahdollisuus voi tulla 10v päästä.

Minun työhön lähtö sattui juuri tällaiseen tilanteeseen. Siskoni kertoi että heidän työpaikallaan etsitään uusia työntekijöitä ja työnaloitus sattui juuri äitiyslomani loppumiseen. Hakemuksia oli tullut sinnekin satoja, 5 otettiin, minä olin yksi onnekas. Nuorempi lapsi oli silloin 8kk, mutta mieheni oli silloin työtön ja tietysti lapset jäi kotiin hänen kanssaan.

Rahatilanteemme oli silloin suht hyvä, mutta tiedostimme että voi mennä 10v ja enemmänkin pätkätöitä tehden. Asuisimme aina vuokrakämpässä, lastenkin menot kasvaa heidän kasvaessaan, tulee harrastuksia, pyörien ostoa jne. Lasten ollessa teini-iässä rahatilanne saattaisikin olla tosi tiukka. Meidän perheessä on vielä 3 astmaatikko-allergikkoa, niihinkin menee rahaa.

Mies oli lasten kanssa kotona 6kk, sitten hänelläkin alkoi työt uudessa paikassa (nuorempi silloin 1v2kk). Näillä näkymin töitä hänelläkin riittää, ellei firma mene konkurssiin tai uusi taantuma vähennä rakennusalan hommia.

Vierailija
18/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työharjoittelussa päiväkodissa ja kokemus oli sellainen, että päätin hoitaa itse omat lapseni.

Päätös on pitänyt. Tiedän, mitä siellä kulissien takana tapahtuu.

Oman työharjoitteluni jälkeen en ikinä halua päiväkotiin töihin, enkä vie omaa lastani liian pienenä sinne.

Muistan kuinka hoidin noin 10 lasta yksin, opiskelijana kun hoitajat kahvittelivat ja kehtasivat vielä tokaista minulle että harjoittelun päätteeksi että olisin voinut olla enemmän lasten kanssa.

Vierailija
19/165 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 7 kk, itse käyn töissä, mies kotona seuraavat 5 vuotta. Kaikki onnellisia! Rahaa jää menojen jälkeen käyttöön noin 500 e / kk, mutta kyllä sillä elää.

Vierailija
20/165 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiää kun tällä yhdellä 9 kk iässä on laitettu hoitoon että jaksaa kahden lapsen kanssa..silloinhan sulla on ollut vasta yksi lapsi, jos se nuorempi on nyt 3 kk ja vanhempi 1v.9kk ? Olihan siinä välissä mieskin kai kun kerran nyt on vauva taas kuvioissa? Ihme touhua.. Sori en haluaisi olla ilkeä, mut tossa on jo selittelyn makua joop.

Melko surullista että heti ajatellaan näin.Menetin mieheni raskaana ollessani,kyllä traagisesti.On rankkaa tehdä samaan aikaan surutyötä ja sopeutua yh:n elämään ja taistella mielenterveytensä puolsta,joka ihan totta on kaiken a ja o ja lasten etu.Minulla ei ole lastenhoitoapua sukulaisilta,keneltäkään.Olen aivan yksin.Esioiseni meni 9kk:na hoitoon, koska meillä kummankin vanhemman oli käytävä töissä taloudellisista syistä :(.Tietenkin olisin jäänyt kotiin,jos se olisi ollut mahdollista.Onneksi lapseni tykkää mennä hoitoon (aivan ihana pienryhmä).Ei siellä muutenkaan lapset itke..siellä on hyvä ilmapiiri aina kun olen siellä käynyt.Ja mikä ihme tuo on että murkkuikäisenä lapsi sitten ihmettelee miksi on jätetty hoitoon...voi hyvää päivää...(tämä jonkin toisen kommentti siis. Me olemme nyt perheenä onnelisia,lapset tytyväisiä.Olen saanut siunauksen tälle asialle niin neuvolasta ja hoitopaikasta (jotka siis OIKESTI tietävät tämän tilanteen..toisin kuin täällä jotkin mammamt, jotka luulevat tietävänsä..).Siis olen tuo kamala äiti joka laittoi lapsensa 9 kuisena hoitoon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi