vesimaksu vauvasta
Olisko kellään varmaa tietoa saako taloyhtiö alkaa heti periä vesimaksua vastasyntyneestä? Vesimaksuni on 25 euroa ja tuplaantui heti 50 euroon kun vauva syntyi. Kuulin jostain että vesimaksua saisi alkaa periä vasta sitten kun lapsella on nimi ja hänet on merkitty väestörekisterikeskukseen ja myös talonkirjoihin.
Kommentit (33)
Ei se vauva lisää veden kulutusta merkittävästi naurettavaa lisätä toiset 50e siihen vesilaskuun. Juuri tälläiset kafkamaisuudet pitäisi saada ojennukseen. Eihän tuossa ole mitään järkeä! Taas vedetään kansalaista kuin sikaa helmissä. Kansalainen maksaa kiltisti ettei nauha katkeisi.
Yleensä se on jotain 15-20. JA vauvan takia ainakin meillä esim. pyykkikone on pyörinyt huomattavasti enemmän ja käyhän vauvakin kylvyssä etc. joten kyllä se vedenkulutus nousee. Missä iässä sitten alkaisit maksamaan, jos et vauvasta.
Pesukonetta ei asuntoon saa ja ainoat 3 kpl pesukoneita löytyy pesutilasta.
Vuokra tosin kolmiosta 70neliöö vain 240e kk.
Ihan pääkaupunkiseudulla.
Minusta lapsesta pitäisi alkaa maksamaan vesimaksua vasta 6 vuotiaana.
Pesukonetta ei asuntoon saa ja ainoat 3 kpl pesukoneita löytyy pesutilasta. Vuokra tosin kolmiosta 70neliöö vain 240e kk. Ihan pääkaupunkiseudulla. Minusta lapsesta pitäisi alkaa maksamaan vesimaksua vasta 6 vuotiaana.
Pesukonetta ei asuntoon saa ja ainoat 3 kpl pesukoneita löytyy pesutilasta.Vuokra tosin kolmiosta 70neliöö vain 240e kk.
Ihan pääkaupunkiseudulla.
Minusta lapsesta pitäisi alkaa maksamaan vesimaksua vasta 6 vuotiaana.
asuntoihin ei sisälly wc- tai suihkutiloja. Jep jep.
Vessa ja suihku löytyy kerroksen yhteisestä tilasta jonka jakaa 4 naapuria.
Ei kelvannut minulle.
talonyhtiössä ruetaan maksaa sitten, kun vauva täyttää vuoden.
Meilläkin laskut tulee ihan nuppiluvun mukaan, mikä sinänsä on epistä, kun esim koiria ei tohon lasketa kuluttaahan nekin.
Vauva-aikana meillä on kulunut vettä suhtvähän, mutta vauvan kasvaessa ja silloinkun ruetaan syömään kulutus kasvaa roimasti.
minusta yksi vesimaksu riittäisi. Mittarien kanssa vieläpä sen aidon kulutuksen mukaan. Nythän siitä vedetään välistä vaikka oikea hinta olisi vain 4e.
Sama kun käsken naapurin poikaa hakemaan maitoa. Hän tuo maidon mutta 20e setelistä saan takaisin 7e. Loput on kadonnut matkalle. Ei se näin mene pärkele. Ei
no,se on vuokrassa,mutta se ei ole asuntokohtainen. onko se sitten reilua,että minä maksan KAHDEN hengen taloudessa saman suuruista maksua,mitä SOSIAALIHUOLTO!! maksaa 10hengen somaliperheen veden lutraamisesta naapurissa,kysyn vaan perkele!!!
ja mun kokemukseni mukaan vauva kuluttaa eniten vettä, peppua pestään monta kertaa päivässä ja pyykkikone pyörii tiuhempaan. Kyllä minulla työläimpänä hommana vauva-ajasta on jäänyt mieleen tuo pehvan peseminen, siitä syystä ei ollut sormuksia tai kynsilakkaa vauva-aikana kun kokoajan piti olla veden kanssa lutraamassa.
naurettavaa lisätä toiset 50e siihen vesilaskuun. Juuri tälläiset kafkamaisuudet pitäisi saada ojennukseen. Eihän tuossa ole mitään järkeä!
Taas vedetään kansalaista kuin sikaa helmissä. Kansalainen maksaa kiltisti ettei nauha katkeisi.
no,se on vuokrassa,mutta se ei ole asuntokohtainen. onko se sitten reilua,että minä maksan KAHDEN hengen taloudessa saman suuruista maksua,mitä SOSIAALIHUOLTO!! maksaa 10hengen somaliperheen veden lutraamisesta naapurissa,kysyn vaan perkele!!!
Ei ole oikein ei!
Ovat tottuneet kuiviin olosuhteisiin?
hmmm, siskolle oli sanottu että keltä vesimaksua perittäisiin kun ei ole ketään ketä merkitä talonkirjoihin, eli vasta sit kun on nimi ja väestörekisterissä ja sit talonkirjoissa...
Ilmoitin sen kelaan ja väestörekisteriin seuraavana päivänä. Kastejuhla oli sitten parin kuukauden jälkeen.
ja mun kokemukseni mukaan vauva kuluttaa eniten vettä, peppua pestään monta kertaa päivässä ja pyykkikone pyörii tiuhempaan. Kyllä minulla työläimpänä hommana vauva-ajasta on jäänyt mieleen tuo pehvan peseminen, siitä syystä ei ollut sormuksia tai kynsilakkaa vauva-aikana kun kokoajan piti olla veden kanssa lutraamassa.
Kakkaisen pyllyn voi toki pestä hanan alla jos kakka pelottaa, mutta pyllyn voi huuhdella saavissa niin ei kulu vesi.
Sama saavi toimii myös kasvojen pesussa ja kainaloiden pikapyykissä.
Suotta sitä vettä tuhlaatte.
naurettavaa lisätä toiset 50e siihen vesilaskuun. Juuri tälläiset kafkamaisuudet pitäisi saada ojennukseen. Eihän tuossa ole mitään järkeä!
Taas vedetään kansalaista kuin sikaa helmissä. Kansalainen maksaa kiltisti ettei nauha katkeisi.
ilmeisesti asutte suht isossa taloyhtiössä pienissä kytätään tarkkaan ja jos on hyvä isännöitsijä olisi huomauttanut! ehkä eka kk voi mennä jos syntyy kesken kuun, mutta seuraavalta alkavalta pitäisi aina maksaa