Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkoista SYYSKUUTA HUHTIHURMURIT oooo

01.09.2010 |

Huomenta kaikille! Ajattelin avata syyskuun pinoa ja samalla havahduin, että nyt todellakin on jo syyskuu. Ulkona on jo ihan syksy. Pitäis laittaa vähän syys krysanteemia pihalle ja pistää tavarat talvi teloille kohta...)

Omasta olosta, eilen tulin iltavuorosta ja oli ollut ihan hirveä kiire..Kun istuin autoon alkoi aivan kamala mahasärky ja kivistely. Alavatsalle ja sitten kohdun kohdille. Olin aivan varma, että nyt kostautuu mun töissä rehkiminen siihen paikkaan. Mutta kotona se meni ohi. Oli ehkä ihan hyvä varoitus taas.

Ja mahan kasvusta? Hei, onko tää totta että maha voi alkaa pullistua jo nyt? Mä en ole edes langan laiha ja kyllä tässä omat silmät alkaa nähdä jo tuota vatsan muotoutumista.. En vaan voi itse uskoa todeks vaikka monet sanoo? et toisesta kohtu kasvaa nopeemmin..:)

Mutta mukavaa keskiviikkoa rakkaat kanssasisaret ja voikaa hyvin!

Krisse ja papu 8+

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea jälleen teidän kuulumisia.

Joku mainitsikin, että tulee syötyä terveellisesti, ettei tee herkkuja edes mieli. Sama! Luulen että paino on hieman tippunut, kun ei tule naposteltua karkkia lähes päivittäin. Jotenkin tekee vaan jotain terveellistä mieli.

Voi teitä parkoja, jotka kärvistelette pahoinvointien kanssa. Sympatiat teille! Onneks itellä se kuvotus helpotti ja nyt on saanut vetää jo tosi pitkää lenkkiäkin! Niin kaipasin sitä. 7 viikko oli kyllä pahin. Silloin ei voinut kuin olla. Nyt alko 10 vko ja elämä voittaa =)

Mutta tunnepuolella sitä pahoinvointia kyllä on =(

Kristinamom tais kirjottaa, että välilläsuorastaan vituttaa kaikki. JEP. Suurimmaks osaks ihan hyvä fiilis, mutta joku epävarmuus mua kalvaa. Herra Puoliso on lähdössä torstaina Leville ja mä oon ihan kiepeissäni asiasta!!! Mua ärsyttää aivan jumalattomasti että sinne lähetään neljäksi päiväksi. Ja mä sit näissä raskaushormonihöyryissäni kotona kuvittelen ja pelkään kaikenlaista. DAMN. Oikeesti kyllä tiedän, ettei mun tarvis olla huolissaan, mutta silti! Järki lähtee.

No joo, siinäpä vuodatusta tältä mammalta.

Vauvantarvikkeita ei olla vielä hankittu. Tosi paljon juttuja saadaan mun veljen perheeltä, jotta onneks paljon ei tarvi ostaakaan.Mutta kyllä mun tekis jo mieli mennä hiplaileen vauvan vaatteita jne... ja otin jo kutimet esiin ja ajattelin kutoa vaikka vauvalle jotain kivaa.

Voidaan hyvin! Nyt pakko lähteä vaikka pihalle nauttiin auringosta.

-Katmandoo rv 10

Vierailija
62/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pansu: lueskelin noista sykerajoista, niin ilmeisesti vielä näin alussa ei sykerajoja ole. Vasta puolen välin paikkeilla se alkaa olemaan n. max. 150. Mutta sekin on sitten yksilöllistä. Eli Zumbaamaan vaan:) Harmi kun itsellä motivaatiot kateissa väsymyksen ja ällötyksen vuoksi. Eilen tuli pahoinvointirannekkeet. Ei niistä kyllä mulle oo ollut apua, ainakaan vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua! Jos yhtään lohduttaa, kerron omia ultrakuulumisia (lääkäritkin saattaa siis välillä olla aika onnettomia noitten laitteitten kans); tänään siis kävin lääkärillä ja yllättäen hän katsoikin samalla ultran sisäkautta. Siinä ronkki ja pyöritteli sauvaansa mun sisällä vaikka kuinka kauan, eikä mitään löytynyt..katselin vuoronperään lääkäriä ja kuvaruutua, että "mitämitämitä, eihän siellä mitään ole?!" ja lääkärikin oli vähän vaikeen näköisenä....mumisi siinä jotain ihmeissään. Olin jo siis ihan varma, että mitään ei mun sisällä ole. Kunnes yhtäkkiä kuvaruutuun ilmestyi joku epämääräinen pallo, josta lääkäri totesi "noniin, siinä". Olin ihan että Häh, toiko on nyt se mun sisällä oleva sikiö?! Lääkäri sanoi, että näyttäis siltä, että on paljon aikasemmilla viikoilla kun oon aatellu. Olin ihan hämilläni, koska tätä pahoinvointiakin on kestänyt jo niin kauan, että toi näky ruudulla ei todellakaan voinut olla koko totuus. Lääkäri sanoi vaan että "hyvä puoli on se, että sydän hakkaa selväti, joten ei ole ainakaan tuulimuna."

No sitten, hups vaan, meijän pikku sikiö käännähtikin sivuttain ja nähtiin jotain muutakin kuin se "pallo" joka paljastuikin sitten vaan meijän pikkuisen pääksi :) siellä huito kädet ja jalat ihan täysillä ja sydän hakkas ku viimestä päivää.

Että älä heti usko tuohon mitä hoitaja oli sulle sanonut. Pidetään vielä sormet ristissä, että se oli vaan hoitajan osaamattomuutta käyttää laitetta - niitä tapauksia kun on paljon (neuvolatätikin jo varoitteli mua siitä!). Ja toivotaan että lääkäri kertoo sulle paremmat uutiset.

Että sellainen ylläri mulle lääkärikäynnillä. En todellakaan osannut odottaa ultraa ja tuo oli kyllä semmonen hetki että kyyneleethän siinä kohos silmiin. Kunpa vaan mies ois voinut olla paikalla...ihmeellistä, että mun sisällä räpiköi tälläkin hetkellä elävä ihmisenalku, pikkuinen jäbä jolla on iiiso pää ja pikku raajat!:D siis uskomaton tunne. Lääkäri mittaskin sen, kun sai otettua kuvan ja koneen mukaan olis 9+6 viikoilla, mutta sanoi lääkäri itsekin et se riippuu niin paljon sikiön asennosta, ettei luottais tohon kyllä vielä. Np-ultrassa se kai sit selviää!

Nyt jaksaa taas vähän aikaa, vaikka ois kuinka huono olo fyysisesti:)

Tsemppiä kaikkien muidenkin ultriin ja lääkärikäynteihin, pusuja teijän pikku isopäisille!:)

Laurau 10+4?

Vierailija
64/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, oksettaa, huimaa. Koita siinä sitten taas olla. :/ Eilen olikin tosi hyvä päivä, joten ottaa kai takaisin, kun liikaa tuohusin.

Kurppa, helppohan täältä on huudella, mutta sinuna en kovin huolissani olisi, jos hoitaja ei edes kohtua löytänyt.. :O Omaani on ultrattu monesti ilman raskauttakin ja silti se on löydetty, joten hoitaja ei ole kyllä osannut laitetta käyttää. bd, jotta tänään löytyy kohtu, sikiö ja syke.

Vierailija
65/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pansu, kuopuksesta pahoinvointi oli juuri tuollaista, että lähti/ pysyi poissa, kun vähän väliä söi. Itse söin paljon hedelmiä ja kasviksia (vai mitä kirsikkatomaatit, porkkanat, kurkku nyt onkaan). Mutta kyllä mahan turpoaminen varmasti muutakin on kuin syömistä, itselläni on neljä kiloa pudonnut paino, mutta silti maha on turvoksissa ja housut ei mene kiinni. ;)

Voit hyvin mennä zumbaan, jos tulee paha olo, niin kevennä.

Miltsukka, meillä raskaudesta tietää mun äiti, molempien sisarukset, ja kohta kymmenisen kaveria. Ovat sellaisia ihmisiä, joille kertoisin myös keskenmenosta, ja saisin heiltä taatusti tukea. Jokainenhan itse sen rajan määrittelee, milloin ja kelle kertoo. :) Että anna palaa vain, jos siltä tuntuu. :)

Shellie, mua ärsyttää kanssa tämä palsta. :( tai se, ettei teksti aina tule kunnolla. Yksi vinkki puuttuvan tekstin talteen saamiseksi on, että maalaa koko tekstin ennen lähetystä ja sen jälkeen painaa ctrl ja c, jolloin teksti menee muistiin ja jos koko juttua ei tule, niin sen saa esiin avaamalla uuden vastaa- ikkunan ja painamalla painaa ctrl ja v.

Punahilkalle onnea ultranäkymistä! :)

Naanuli ja itu 9+4

Vierailija
66/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu11 täällä.

Tää kone on herjannut mulle koko ajan, et salasana ym on väärä ja sit tuolta löytyi joku muu nimimerkki kuin mikä mun oikea on, joten jouduin sen vaihtamaan. Eli tässä nyt mun uusi nimimerkki, joka ei toivottavasti vaihdu. Eli siis ennen olin Kerttu11 nyt Toukka11 (toivottavasti)

Onnea kaikille onnellisia ultrakuulumisia saaneille ja voimia niitä vielä odottaville tai epätietoisuudessa eläville. Toivotaan, et kaikilla kaikki menis hyvin ja kaikki olis kunnossa vuodoista ym huolimatta. Kyllähän se niin on, et ainakin omalla kohdalla tuntuu, et koko raskaus on aina yrittämisestä alkaen yhtä pelkoa siitä, mitä tapahtuu. Olin jotenkin kuvittellut, et tää olis toisella kertaa helpompaa, mut ei, melkein pahempaa.

Tänään oli neuvolassa ultra ja viikot oli 10+1 (voi siis lisätä listaan la 4.4). Siellä tyyppi oli aamu unilla, mut sydän kyllä kovasti sykki. Olin jotenkin valmistautunut huonoihin uutisiin, ja eka kysymys lääkärille olikin: "Onko se elossa." Pahoinvointi nimittäin loppui pari viikkoa sitten kuin seinään, toisalta muita oireita on kyllä ollut. Ja siitä pahoinvoinnista, mainostan kyllä edelleenkin sitä akupunktiota, koska uskon vakaasti, et siitä oli mulle suuri apu. Kävin siinä siis kolme kertaa ja fysioterapeutti laittoi ne neulat. Alkuun pahoinvointi paheni, mut sit tosiaan hävis yhtäkkiä. Toki pientä kuvotusta on ja etenkin silloin, kun on nälkä, mut ei mitään verrattuna 24/7 oksenteluun. Eli suosittelen. Mullakaan ne rannekkeet eivät auttaneet mitään.

Moni on kirjoitellut täällä syömisestä. Mulla kans ruoka maistuu ja tuntuu, et jatkuvasti on nälkä. Ihan käsittämätöntä. En ole eläissäni syönyt näin usein, enkä ole muutenkaan ollut mitenkään kova syömäinen, niin en ymmärrä mihin se kaikki ruoka menee (ilmeisesti vyötärölle..)

Okei, tää lipsui taas työajalle kirjoitteluksi, pakko jatkaa hommia. Voikaa hyvin!

Toukka11 10+1

Vierailija
67/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahaolo helpottuu syömällä, mutta vain pienellä voileivällä, kirsikkatomaateilla, ananaksella... Kaikista pahin olo onkin tullut tukevan aterian jälkeen (joku kirjoitti, sorry en muista kuka, että vihreänä sohvalla, näin minäkin). Esim. pitsa, jauhelihakastike, tortillat, YÖK mikä olo sen jälkeen!!! Mä syön kuin varpunen, lounaaksi söin yhden lihapullan ja alle puolikkaan paistetun perunan vaikka oli kiljuva nälkä. Oon kans huomannut, että rasvainen, paistettu ruoka on huono juttu. Terveellinen parempi.

Mun olo on ollu tämän viikon pikkuisen parempi (kop kop, jee!!). Kunpa lakkais. Miestä ärsyttää mun vetämätön olo kun en saa edes pyykkejä pestyä. (mies siis takeltelee vielä koko ajatusta 3. raskaudesta joka oli ylläri).

Mulla olis huomenna eka neuvola ja ultrakin. Tadaa, lapsi on kipeänä eikä ole lapsenvahtia. Pitäkää peukkuja että tänään eikä huomenna ole enää kuumetta niin otan hänet mukaan. Päiväkotiin menoa ennen pidetään 2 kuumeetonta päivää kun kuukaudsen sisällä kolmas 39-asteen kuumeputki :(

Nyt koira raapii ovea. Voih, sekin parka on jäänyt nyt turhan huonolle huomiolle :(

aalto 9+5

Vierailija
68/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille tuonne tietoihin, minä 26 ja tuleva iskä 32. Minulle kolmas ja miehelleni ensimmäinen. LA 27.4

Väsymystä ja pelkoja liikkeessä täällä... Jospa nyt kaikki menisi hyvin. Viikkoja nyt 6+6... aika menee hitaasti.. Vauvasta ei tiedä kukaan läheisistä/sukulaisista/ystävistä edelleenkään ja kerrotaankin vasta tammikuun puolella.

Vierailija
69/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jotku on jo ultrassa käynyt pikkuista katsomassa. Siinä kyllä oikeasti vasta tajuaa että on raskaana ja sisällä kasvaa pieni ihmisen alku =)

Täällä on niin paljon uutsia kirjoituksia taas tullut että ei kerkiä edes kaikkia lukemaan.

Itse en ole edes neuvolaan vielä soittanut, varmaan kannattaa jo, että kerkiää sitten sinne ensimmäiseen ultraan ajallansa.

Jotenkin vaan nyt niin laiska ja saamaton olo. Hyvä että jaksaa tuota 9kk. vanhaa pikkumiestä hoitaa, saatika että tarvisi töihin mennä, EI TULIS MITÄÄN. Mä vaan nukkuisin ja nukkuisin ja nukkuisin. En muista ensimmäisen raskauden kohdalla olleen tämmöistä väsymystä.

Ja pahoinvoinnista: mulla on hirveen etova olo kokopäivän joka on pahimmillaan illalla, ei kyllä ruoka maistu, mutta tää on ihan tuttua edellisestä raskaudesta.

Sit joku oli kirjoitellut mahan kasvamisesta. Mulla on maha kasvanut jo, tiedä sitten onko tullut syötyä liikkaa makeita vai johtuuko raskaudesta, mutta housuja on jo jäänyt pieneksi, tai menishän ne jalkaan, mutta mä en tykkää pitää housuja jotka kiristää. kauhistuttaa jo kuinkapaljon tässä lihookaan kun on 10 kg enemmän kun ennen ensimmäistä raskautta. huh huh...

Onko muuten muita jolla on kotona vielä pieni vauva ja nyt odottaa toista ? Itelläni ainakin pyörii mielessä, että kuinka sitä pärjää, mutta mun oma haaveeni oli että tulis kaksi lasta pienellä aikavälillä ja tässä sitä ollaan=)

Mukavaa päivän jatkoa!

Vierailija
70/106 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tänään kävin omakustanteisesti kurkkaamassa ensimmäistä kertaa että onko siellä oikeasti joku ja kyllähän siellä pieni pallero näkyi ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki vimmatusti. :oD

Kyllähän tämä vähän konkretisoi tilannetta ja miehellekin on helpompi nyt tajuta tilanne (vaikkei siis mukana ollutkaan, olin ihan perus gynellä). Viikot meni viikolla taaksepäin, vaikka mielestäni olin aika varma oviksen ajankohdasta. Onko kellään mennyt viikot eka taakse ja sitten menneetkin eteenpäin vähän myöhemmin? Noh, eipä sillä mitään merkitystä siis ole, harvoinpa ne kuitenkaan laskettuna päivänä tähän maailmaan putkahtaa. Kunhan olisi sitten vaan terve ja jaksaisi sinne loppuun asti olla kyydissä...

Ainiin, tänään tuli sitten oksennettua tänään töissä ekaa kertaa aamulla ja pakkohan sitä oli sitten työkaverille kertoa (ollaan hyviä kavereita muutenkin). Tai siis arvashan tuo jo kolmen lapsen äitinä muutenkin, kun ei kahvikaan maistu, vaikka normaalisti oon eka joka on aamulla laittamassa kahvia tippumaan... Kuvotusta on ollut nyt viikon verran, mutta tänään tuli siis ekaa kertaa jotain uloskin. Nice.

Tässäpä tätä omanapaista tällä kertaa.

Toivotaan että Kurppa on saanut parempia uutisia tänään. Tulehan kertomaan mitä lääkäri kertoi!

ponityttö rv 7+0 (tämän päivän ultran mukaan)

Vierailija
71/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, miksiköhän aiemmin kirjoittamani viesti ei tullut näkyviin..Taitaa olla vasta-alkajan virheitä. No laitan nyt uudestaan.

Täällä uusi odottaja Akuntehdas78 varovasti ilmoittautuu mukaan. La on ihanasti vappuaattona 30.4. (olenko ainoa?), oma ikä 31 ja miehen 36 ja järjestyksessä kolmas lapsi tulossa.

72/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tätä tekstiä tullu tänne paljon mejä loman aikana, etten millää saa päivitettyy muiden kuulumisia ;)

nyt on tainnu moni saada hyviä uutisia ultrissa, kivaa! ja tsemppiä kaikille kenellä on vuotoja yms ollu.

ite meen tänää neuvolaan sen jälkeen ku poitsun tulevast päiväkodist on tullu kotii käymää pari hoitajaa tutustumassa poitsuun. meil on täs vajaa kolma viikkoo ja mulla alkaa työt ja tosiaa toinen menee hoitoon. mietin tossa vaa et pitäiskö tänää mainita et toine ois tulossa ku ei tosiaa hirvee kauaa karkii hoidos sit ollaakkaa. enpä tie.

viikon päästä on np-ultra. vaik varhaisultras sai hyviä uutisia ni olin kyl nii vainoharhanen tuol reissus ja jätin vaik mitä syömät. enimmäksee hygienian takii. ihana olla suomes ;) sama ällötys kyl vaa jatkuu ja jatkuu...

shellie: mul hyppäs iha sydän kurkkuun ku lueskelin sun kertomust ku on nii jääny mielee et samalla lasketulla ollaan. onneks kaikki hyvin!

pikkusen nimistä joku kyselly. meillä viimeks jäi tytön nimi "käyttämättä" ja pojanki nimi ois valmiina ku loppupeleis oli useempi kiva mistä valita. mut tosiaa riippuu vähä minkä näköne pikkunen sit onkaa, voi olla ettei yhtää näytä sen nimiselt mitä oli ajatellu. ekan kohdalla nimi kyllä osu. ainut mitä kunnol muistan heti synnytyksen jälkee ku vauva oli rinnalla vastasyntyneenä on et kysyin miehelt et onkos hänen nimi nyt lucas. ja molemmat oli et joo. se on kyl ollu varmaa ihanin hetki ikinä!

mut tarvii siistii vähä paikkoi, ku tuntuu ku ois "tupatarkastus" tulossa. mut eipä se taida hoitajien syy tuloon olla ;)

cessu + salamatkustaja 10+4

73/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha ku oisin huonol suomel lähteny ku nii pal kirjotus virhei ;) mut koittakaa saada selvää...

Vierailija
74/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurppa?? Onko kaikki hyvin?? olen jäänyt odottamaan että tulisit kertomaan ultra kuulumiset ja olen nyt huolestunut hieman kun sinusta ei kuulu.. toivottavasti kaikki on hyvin!!!!

Haizuli

Vierailija
75/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä hajuja, en vois tehdä kotona ollenkaan ruokaa kun haistan sen nenässäni seuraavat neljä päivää..päätä särkee ja oksettaa, en jaksaisi tänään oksentaa mutta nää hajut tekee mut hulluksi. jos muuten selviäisin yhden päivän oksentamatta, on varma että joku voimakas haju saa mut suorastaan juoksemaan pöntölle.

mä en jaksa, mä en jaksa, mä en jaksa, mä en jaksa tätä oloa!!! :'(

Vierailija
76/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan käy siis aamusta matka ja samalla päästään kurkkaamaan, onko kyytiläisellä kaikki kunnossa.. bd

Eilen iltapäivästä kipeytyi tissit ihan törkeesti. Oli ihan tuskaa ulkoilla lasten kanssa, kun teki vain mieli pitää tisseistä kiinni. Miehen kädet asettelinkin illalla tukemaan ja naurettiin, että miehen tehtävähän on tukea raskaana olevaa vaimoaan ja hänen rintojaankin. ;)

KURPPAA minäkin olen täällä kurkkinut, tulehan kertomaan uutisia!

TOUKKA, mulle sanoi kaveri viime keväänä, kun odotti kolmattaan, että huolet menee aina potenssiin raskauden lukumäärä ja itselläkin se pitää kyllä paikkansa. Tässä kolmannessa ihan selkeästi kaikki on pelottanut enemmän, kuin kahdessa aikaisemmassa. Mutta ei auta kuin uskoa ja toivoa, että kaikki menee hyvin.

LAURAUlle tsempit, koitahan vain jaksaa, ei siinä muukaan auta. :/

Uusille tervetuloa! :) Ja ihanista ultranäkymistä onnea!

Näköjään muuten kun ei jätä tyhjiä rivejä väliin, teksti tulee kokonaan.. :O

Naanuli ja itu 9+4

Vierailija
77/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,kävin tänään siis lääkärissä ja ultrattiin samalla.Kaikki oli hyvin,pikkuinen liikkui hyvin ja sydän sykki kiivaasti.Sain pari ultrakuvaakin mukaani niin voi miehellekkin näyttää ensimmäiset otokset pikkuisesta.Viikot vastasi hyvin ja la pysyi 12.4.Mitenkähän KURPALLA,toivottavasti kaikki hyvin?!!!

-Minihattis- 9+1

Vierailija
78/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri löysi kohdun ja pienen ihmisen sen sisältä. Sydänäänetkin näkyi:)

Minun kohtu on vaan ilmeisesti jotenkin sellaisessa kohtaa, ettei hoitaja löytänyt sitä vaikka ultrasi sisältä ja päältä ja taas sisältä....Lääkärillä ei ollut mitään ongelmia löytää niitä olennaisia juttuja mitä sieltä haettiin, käynti kesti viitisen minuuttia...

Oli se hoitaja kyllä nolona kun marssin kuva kourassa sen luo ja sanoin että kyllähän se siellä vaan oli!:D

Vierailija
79/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olen malttamaton kun täällä puhutaan ekasta ultrasta. Minulla on tosiaan ensi viikon pe neuvola mut eikös näin oo että siinä ei vielä ultrata, oon silloin laskeakseni oikein 8+4? Kuunnellaanko siellä kuitenkin että onko masussani mitään? En kestä kyllä jos en pian saa vastausta.

Mulla tänään ekan kerran tuli huono olo, mut kesti onneks vaan vartin verran. Hajut taas tuntuvat tosi voimakkailta, mut toistaseks siedettäviltä. Hyviä vointeja kaikille!

T:Miltsukka 7+2

Vierailija
80/106 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin tänään neuvolaan, kun raskaudesta tietävä kaveri tuli lapsenvahdiksi :) Miltsukka, U

ultrakäytännöt vaihtelee kamalasti, uskoisin, että yleisintä oon pästä ultraan rv 12. Meillä ultrataan keskussairaalassa rv 12, mutta neuvolassa oli ultra ja katsottiin :)