Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet 2011 syyskuussa

Kommentit (493)

Vierailija
181/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa valitettavasti neuvoa sinua,mutta haluan vain sanoa,ettei sinun tuntemuksissa ole mitään pahaa vaan ne ovat aivan ymmärrettäviä. Raskasaika sinulla tulee olemaan edessä tapahtui mitä tapahtui,mutta jollain tavalla tulet siitä selviämään. Voimia sinulle valtavasti.

182/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä stressaaminen ja epätietoisuus edelleen jatkuu. Vuoto edelleen pois. hiukan jomottaa oikella alamahassa mutta kipu lähinnä semmoista menkkakipua mitä oli jo viikoilla 4-5. olisipa jo huominen, tiedän kyllä, että helpolla mua ei ultraan oteta ku vuoto kesti vain sen päivän mutta olen päättänyt että menen sinne sitten vaikka väkisin. mun on PAKKO saada tietää.

Anttuli ja toivottavasti toukka 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet lisäsin teitin esittelyihin :)

Anttuli:tuliko sinulla klönttejä vuodon mukana? Lääkäri sanoi,että KM tunnistaa siitä että vuoto on runsaampaa kuin normaalivuoto ja sen mukana on hyytymiä,joita ei voi jäädä huomaamatta. Pidän sinulle peukkuja huomiselle.

Mitäs muut oli laittanut?

en yhtän muista.

Jotain ainakin kestovaipoista,no minulle ei sellaisia tule,mitä tulee paketissa niin myydään. Esikoisen aikaan lääkäri ehdottomasti kielsi ne tosin en olisi edes käyttänyt. Hänen ihonsa kun on niin huono ja edelleen reagoi voimakkaasti iholla kaikkeen.

Onko muilla fiiliksiä vauvan sukupuolesta? Itsellä on pieniä aavistuksia,mutta varmaksi en voi sanoa. Esikoisesta tiesin itse koko ajan sukupuolen vaikka muut väittivät mitä. Nyt huvittaisi alkaa jo kutomaan mini sukkia,lapasia ja pipoja. Esikoisellekin tein odotusaikan vaaleanpunaiset ja oikeaa väriä oli. Samaten ostin surutta kaupasta kaikkea pinkkiä kun tunne oli niin voimakas. Nyt on vähän sellainen epävarma poikafiilis. Vetää magneetinomaisesti siniset vaatteet...hmm. Kyllä mua naurattaa jos olen väärässä.

Voi että kun en yhtään muista mitä muut on kirjoitellut,däm. Mulla vissiin alkaa tässäkin raskaudessa dementia.

Onko Teillä jo syntynyt inhokkeja ruuan suhteen?

Itsellä yököttää kahvi ja sen haju suunnattomasti ja olenkin kieltänyt kahvinkeiton kotona ;) no eipä tuo mies oikein muutenkaan piittaa siitä. Inhokkii kuuluu myös kaikki suklaa ja makea,hyi ajatuskin alkaa jo oksettamaan :X Tosin on tullut hirveä himo leipään joka paistetaan ruokaöljyssä ja sinne väliin kaikki paistetaan myös :) oikeen rasvaista...

*tuletan* tänäänkin ei vuotoa,jeij!!!

Täälä sataa taivaan täydeltä. Se syksy sitten vissiin tuli. No toisaalta ihan kiva. Parempi talvella odottaa kun kesä helteellä :) tulisi vaan pian lunta niin ei olisi räpäskää niin kauaa.

Tällaisia mietteitä tänään :)

Iloista mieltä pahoinvoinnin keskelle.

Ötökkä 6+6 pippuri (ehkä se timjamikin)

Vierailija
184/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikiksi muodostunut vkl-kiinainen puukotti selkään (tai vatsaan) ja sai aikaan hillittömän närästyksen :( Koko päivä on menny pääasiassa kotona möhnöttäessä tunnin lenkkiä lukuunottamatta. Ootteko muuten kertonut ihmisille, että ootte raskaana? Ite oon kertonu lähes kaikille ja vastaanotto on ollu melko kummallista. Aina hoetaan, ettei kannata kertoo ennen sitä maagista kolmen kuun rajaa. Onko siinä kyse siitä, että kannattaa suojella iteensä vai muita? Tuntuu, et kaikki pitää jonain idioottina, ku näin aikasin jo paljastan. Vastaanotto on luokkaa "toivottavasti kaikki menee hyvin" tai "koskas sulla oli neuvola? Ai sitä ei oo ollukkaan vielä". Ihan ku koko vauvaa ei ois ees olemassa ennenku se 3kk on täynnä, eikä siitä sais siis puhuakkaan. En ymmärrä. Ilmeisesti on väärin olla onnelllinen jo näin aikasin. Miksei sitä mahdollista suruakin sit vois jakaa, jos niin ikävästi kävis? Tosissaan ärsyttää toi asenne, et "älä ämmä hössötä siitä vauvasta, ku eihän se oo viel olemassakaan". Ukkeli antaa onneks intoilla ja intoilee ite myös :)

Ötökälle sen verran, et oon myös käyny pyörimässä lankaosastoilla pariin otteeseen ja meinannu alottaa kutomaurakan, kunnes on välähtäny, et sehän syntyy toukokuussa, mitä sille voi kutoo? Vinkkejä otetaan vastaan, sormet syyhyää jo puikkoja kohti :) Tyttö-bunnya fiilistelen, vaik ukkeli on sitä mieltä, et poika tulee, ku oon muuttunu äijämäisemmäks röyhtäyttelytten ym. myötä :D

Vierailija
185/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kirjoitin jouduin lopettamaan kesken kun kuumeinen tyttäreni tipahti sohvalta.. Onneksi oli maltillinen pudotus eikä oikeasti sattunut yhtään.

Ikävä ollut lukea ikäviä uutisia, toivottavasti nyt on kaikki hyvin.

Täällä tuntuu olevan aika monta kestoilija. Meillä käytetty kestoja kummalakin lapsella koko ajan. J anuorimmaisella vvv:tä vielä enemmän kun esikoisella.

Ällöttävä yökötys iski viime keskiviikkona ja on jatkunut koko ajan siitä saakka. Onneksi en ole oksentanut.

Kertonut olen jo aika monelle, töissä tietää lähimmät työkaverit ja pomo. Nyt pitäisi miettiä koska lopettelee työt, kun on määräaikanen sopimus vuoden loppuun. Eli lopettaako jo silloin vai jatkaako loppuun saakka. Pienen ongelman tekee se että lasekttu aika on samana päivänä kun kuopus täyttää kolme joten ei ole varmaa voiko käyttää vuoden 2004 verotusta äitiyspäivärahassa, kun siinä on se kolmen vuoden sääntö. Soittelin sinne ja ottavat selvää. Mutta jos laskettu aika aikaistuu ei ole hätää.

Mukavaa viikon alkua kaikille ja voimia pahojen olojen kanssa.

T: onnenmyyryläinen 6+3

Vierailija
186/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaisinkohan vilkuilla tänne puolelle....?

plussa pätkähti 3.9. ja kierron mukainen la 14.5. tienoilla.

Syy, miksi kysyn uskallanko edes vilkaista tänne, on se että tämä on 6. raskauteni, lapsia ennestään 2... 04 ja 05 syntyneet tytöt :)

12/2008, rv 18+ syntyi enkeli-tyttö (turnerinsyndrooma), 06/2009 tuli km rv 7, Sitten tulikin avioeroa, muuttoa, hässäkkää...

uusi mies astui elämään loppuvuodesta 09, ja toukokuussa 2010 olinkin raskaana ja 06/2010 rv 7 meni jälleen kesken :(

Nyt kuitenkin siis rv 5+1 menossa, ja toivotaan että nyt kaikki sujuisi.. jännityksellä mennään päivä kerrallaan.

Oma olo ihan kohtuullinen, maha pullottaa, onhan tämä jo 6. kerta kohdulle ja hyvin tuntuu muistavan minne pullistua..

Tissit särkee ja heikottaa. Mutta nautin joka oireesta, oli se tuskaa tai muuten vaan ahdistavaa :D

Tekisi mieli mennä alkuraskauden ultraan... ehkä menenkin :)

T.MiRaBel + PikkiHikkinen 5+1

Vierailija
187/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka. Meitä ei taidakaan ainakaan vielä ketjusta plussanneita olla muita toukovauvoille. Toivottavasti perässä tulee vielä väkeä. Sen ketjun porukalle jos kenelle toivon plussia. Ja toivottavasti meidän pienet pysyvät mukana loppuun saakka. Vaikka oonkin jotenkin optimistinen ja hetimiten uskalsin ilmoittautua odottajiin, takaraivossa kaihertaa pelko aina jos joutaa ajattelemaan.

Tänään oli aamulla vähän tuhruvuotoa. Loppui kuitenkin melkein heti. Maha on vähän kipeästi. Toivottavasti nää on nyt nimenomaan raskausoireita eikä merkkejä siitä, että pienellä on asiat pielessä.

Amppari

Vierailija
188/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Uudet!

FluffyBunny: Kuulostipa tylsiltä noi kommentit. Just siltä että enemmän haluavat itteensä suojella, ettei tarvis mahdollista surullista uutista kuulla. Kun kuitenkin:

- Varmoja viikkoja ei ole, lapsi voi kuolla kohtuun vaikka täysaikasena

- Jokainen itse päättää milloin haluaa asian julkistaa

- Joillakin maha paljastaa asian jo ennen 3kk:tta

- Jos keskenmeno/kohtukuolema on kohdannut niin kyllähän se suru ulospäinkin näkyy, sit ihmetellään että "mikä sillä nyt on?"

- Henkilökohtasesti mua ärsyttää sellanen "ken onni on, se onnen kätkeköön" taikauskonen mentaliteetti :-0

Tulipas kommentoitua pitkästi :)

ON: Väsyttää tajuttomasti ja vähän kuvottaa välillä, mut mun suurin ongelma on nyt verenpaineiden lasku. En omista mittaria joten tarkkoja lukemia en tiedä. Varmaan kuitenkin siinä 90/50 tietämissä kuten aiemminkin. Tuntuu että on ihan tuulen vietävissä ja ei ees näe kunnolla välillä. Kävin ostamassa suolallista vichyä ja söin pari lakua (joskus lääkäri kehoittanut nauttimaan ylimääräsen suolavälipalan) ja nyt on vähän helpompi olo.

Ja housut ei oikeen täälläkään mene enää...onneks on trikoohousuja :D

Vauvamassu rv 6+6

Vierailija
189/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan FluffyBunny tuo ajatus ettei vauva ole olemassa ennen jotain tiettyä rajaa niin kyllä kans i h m e t t e l e l e n milloin se ihminen sitten muodostuu???

Synnytyksessäkö? Vai silloin kun keskeytystä ei enää Suomen lakien mukaan voi tehdä, joka on täysin mielivaltainen rajapyykki? Vai 3kk:n ikäsenä? Tuohon kun ei kukaan voi antaa todellista vastausta.

Itse kun uskon että meillä ihmisillä on sielu, psyykkeen ja kehon lisäksi, niin ajattelen että se sielu voi hyvin syntyä hedelmöityksessä, vaikka kehoa ja psyykettä ei silloin vielä olekaan muutaman solun muodostamalla pallerolla :D Ja omissa keskenmenoissani koen menettäneeni neljä mahdollista lasta, en solumassaa :-0

Siinä tätä hormonihöyryistä vaahtoamista ;)

Vauvamassu

190/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi etukäteen tarkka kuvaus, pahoittelen.

Eli siis vuoto ei ollut lähellekkään viel menkkamaista vuotoa vaikka melko runsasta oli. ja ei ollu mitään hyytymiä. pari semmosta limapötkylää tuli mis oli seassa vähän verta. mut siis vaan tosi vähän.. lähinnä eniten toi km pelottaakin niitten kipujen takia mitä oli. siis just se selkäkipu yms.. mut toivotaan et huomenna sais jotain vastauksia!

Anttuli

Vierailija
191/493 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FluffyBunny ja Ötökkä: mä oon myös ihan neulefriikki;) Meillä on sellanen "viiniarkku" täys lankoja;) Ja Fluffy kysy mitä voi kevät vauvalle neuloa: touko-kesäkuussa on vielä yleensä viileetä (vuotta2010 lukuun ottamatta) ja villasukat on ihan jees! Silkkilangasta saa tehtyä myssyjä jotka lämmittää, mut ei hiosta ja kutita ja merinovillasta voi tehdä takkia, joka on ohut ja lämmin, eikä kutita. Ja syyskuuhan tulee nopeesti ja ne 60-70 cm vauvan vaatteetkin on aika nopeita tehdä;)

Ite tykkään alpakan villasta noissa villavaatteissa ja hesassa on sellanen lankatalo kun Priima josta saa tällasta lankaa: https://priima.net/index.php?priima2=12843171144695606ff5cc296194d78bb3…

joka on villaa, mutta tuntuu puuvillalta! On tosin todella kallista;)

Taide ja myyrä 5+0 (tai 6+0)

Vierailija
192/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tänne!

En jaksa kauheesti kirjotella kun ei oo hyvä oli, et huomen kirjottelen lisää.

ON: paha olo jatkuu, heikko olo, huimausta, vatsa sekaisin... pissallakin saa ravata. Vihdosta viimmein sain viime yön nukuttua.. ja oli ihanaa...

Mörri ja papu 5 plus 0

193/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanaan just aamusella vasta hoksasin et mehan ollaan jo 7+2, justiinsa tuntui et oli 5+, niin se aika vaan menee. en millaan malttas odottaa seuraavaa neuvolaa 27.9 :)

Mulla on oksetus kaikonnut, sellasta pienta etomista on, mutta menee nopeasti ohi!!! wuhuu..

eilen soin lempiruokaani eli kananugetteja joissa on jalopenoa, nom nom ihanan tulisia...no tana aamuna olikin niist sitten maha ihan sekasin!! nyyh..ei kiva.

hih, niin minakin olen kertonut jo koko maaaaaailmalle...en pystynyt enaan pidattelemaan onneani ja olin pakahtua:)

Vierailija
194/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan täältäkin välillä ilmotella, että elossa ollaan. ;) Kauheeta kiirettä pitää ja kun täällä lukee juttujanne niin nimimerkit unohtuu.. :/

Mutta,mutta.. tänään oli ainakin yhdellä ultra, joten tsemppiä siihen!

Tervetuloa kaikille uusille. :)

Ötökkä: en nyt tiedä millätavalla lapsellasi on herkkä ihon, mutta meillä kaksi atooppista tyttöä täällä. Nuoremmalla onneks hiukan helpompi tuo iho.

Ihan kestoista on riippunu mitkä on sopinu iholle ja mitkä ei. Samoin kertisvaipoista, muumi taitaa olla ainut jota voi käyttää pidempiä aikoja putkeen. (reissussa) Villapöksyjä en voisi tuolle kuvitellakaan ja fleece-pintanen on ehdottomasti kiellettyjen listalla. Sisäpintana siis käytetään coolmax-kangasta. :)

Perjantaina tosiaan oli se neuvola ja eipä sielä kummempia tapahtunut, en kyllä olettanutkaan. ;)

Paino, verenpaineet, lippusia ja lappusia ja höpöttelyä. Seuraava käynti sitten sielä rv20 aikoihin. 2vk ja 1pv vielä alkuraskauden ultraan, sitä odotellessa. :)

Vierailija
195/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä mainita, että ei oikeen sovi tälläinen flunssan alku ja pieni yökötys yhteen. :/ Limaa kun saa rykiä ja meinaa oksennus tulla.

Kahvia pystyy toistaseks vielä juomaan. :)

Suklaata en ole syönyt varmaan kuukauteen. :O Ei mitään mielitekoja muuten, kun että suolaset maistuu paremmin ku makeat.

196/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi ultra. Oma hoitajani vaan TOTTAKAI on tämän viikon lomalla. joten sijainen hoitaa asian. Hän sanoi jo puhelimessa, että hänellä ei ole pätevyyttä tehdä ultraa, mutta hän voi sen tehdä jos haluan, mutta mitään takuita hän ei anna että onnistuis. Joten otin riskin ja sanoin että menen. Pelko on kova.

Vuoto ja kivut edelleen poissa.

Anttuli ja rukoilen että myös toukka 7+1

197/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sykettä. hoitaja ei kyllä myöskään osannut sanoa että millon olis mennyt kesken tai et onko menny kesken tai että onko kohtu täynnä verta... tai oikeastaan ei osannu sanoa yhtään mitään. yritän nyt löytää vähän kauempaa hyvää yksityistä. mun on pakko saada varmistus. täällä kun nuo laitteet on vuodelta miekka ja kirves..

Vierailija
198/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttuli, kuules, minulla oli toukokuussa oikeastaan vastaava tilanne. Vaikka kohdalleni osuikin valitettavasti tuulimuna, koko ajan puhuttiin kuitenkin vaihtoehdosta, että raskaus on vasta niin varhaisilla viikoilla, ettei sykettä vielä näy. Raskauden olisi silloin jo pitänyt olla pidemmällä kuin sinulla nyt, raskausviikolla 9. Tai toinen puhuttu vaihtoehto oli, että kun kohtuni on niin kallellaan taaksepäin, sykettä ei vain näy. Tiedän varsin hyvin, että epätietoisuudessa on inhottavaa olla. En kuitenkaan sinuna vielä heittäisi pyyhettä kehään. Vauvalla voi olla kaikki hyvin. Sitä paitsi, kirjoitithan jo aiemmin, että hoitajalla ei ole kokemusta. Minä uskon, että olet pelästynyt täysin turhaan.

Amppari,

joka soittaa kohta neuvolaan, kunhan neuvolan ajanvaraustunti vihdoin alkaa puoliltapäivin.

kello 12.05 muoks. Puhelimeen vastattiin "Neuvolasta ilmoittivat, että virkistysiltapäivää viettävät"... dääämn.

kello 12.34 muoks. Turhauduin ja varasin ajan uudelle paikkakunnalle. Lokakuun 5. päivä on ultra. Kolme viikkoa pitäisi odotella. No, odotellaan :)

Vierailija
199/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle!!!

Vierailija
200/493 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällähän käy keskustelu kuumana, itse en oo ehtiny lueskelemaan näitä juttuja ku viimeksi torstaina ja heti oli monta uutta asiaa ja odottajaa :) Onnea ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Anttuli: toivottavasti kaikki hyvin. Samaa mieltä ku Arktinen Ampiainen että meet ehdottomasti uuteen ultraan, saa ainakin täyden varmuuden.

Sitten neuvola-asiaan: mulla eka neuvola vasta 10+1, ärsyttävää odotella sinne asti ja harkitsinkin soittavani yksityiselle jos pääsis ultraan aiemmin (meillä kyllä ekassa neukussa ultrataankin). Ens viikolla pääsis jo yksityiselle viikkojen puolesta..Tosin tuntuu että toi neiti 1v. pitää niin kiireisenä etten välillä edes muista olevani raskaana :D Siskoni odottaa myös ja oli tänään ensimmäisessä neuvolassa, en kehdannut vielä sanoa odottavani, jätetään se sit myöhempään vaiheeseen :)

Omia oireita: kahvin haju ällöttää mut oon kyllä pystynyt juomaan sitä hyvin. Etova olo oikeestaan koko ajan, onneksi ei tarvi oksentaa. Menkkamaiset "kivut" samalla tavalla kuin edellisessäkin raskaudessa silloin tällöin vihlaisten..Ja kuuma koko ajan :D Sitä en käsitä, yleensä oon tosi vilukissa mutta odotusten aikana..HIKI!! :D

Mutta nää tällä kertaa, toivottavasti ehdin käydä nyt useammin lueskelemassa näitä juttuja, on mukavaa kun on tätä "vertaistukea" :)

Muoks* viikkoja siis tänään 6+0, miten mä oikeesti jaksan oottaa sinne 10+ viikoille?! Huoh...