Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
En tänäänkään jaksa kirjotella kauheemmin kun oon niin väsy. Aamulla kun piti nousta sängystä niin huimas oikein kunnolla ja päätin jäädä sänkyyn ja sitten nukahdin. Mahaa polttaa edelleen mut enemmänkin yöllä. Pahaa oloa ei tänään kauheemmin o näkyny. Paino noussu.. taidan olla vähän tuvoksissa kun en kumminkaan ole syönyt mitään ihmeempää.. nyt rupee taas silmät painuun kiinni joten menepä nukkuun...
Esikoisen odotusaikana neuvolassa ultrattiin viikolla 9 aatamin aikaisilla välineillä ja väitettiin tuulimunaksi. Käytiin samana päivänä yksityisellä ja siellähän se esikoinen pyöri villisti. Nyt esikoinen 3v. Eli toivoa on vielä. Peukut täällä pystyssä, että kaikki hyvin.
MÖRRIN teksti oli kuin suoraan minulta.
Väsymys on iskeny tänne ja olin nukahtaa rattiin tänään.
Lisäks pyörryttää, huimaa, kuvottaa, tissit sattuu ihan julmetusti ja öisin lantio ihan tulessa.
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu mikä vissiin kipeyttää häntäluuta ja alaselkää...
No jaa, nyt siis siivouspuuhiin... ihan veto pois! Nukun pystyyn ihan kohta...
t:MiraBel ja PikkiHikkinen rv 5+2
MiRabel sama myös täällä eli taaksepäin kallistunut kohtu, joka vaivaa häntäluu ja alaselkäkipuina. Kuopuksen odotusaikana oli todella kovat kivut nyt onneksi vain pientä jomottelua silloin tällöin.
Hieman on vaikea löytää energiaa opintoihin. Tehtäviä tekemättä kasapäin huoh... Esikoinen päätti lopettaa päiväunet eli äidinkin päiväunet loppuivat. Hieman pelottaa tuleva kesä ja jaksaminen.
Täällä taas yksi uusi odottaja.
Eli vk 5+1 mennään ja olo mitä mahtavin.
Vähän tietysti väsy ja masu välillä juimii, mutta ei muuta. Turvotusta on kyllä aika reilusti, mutta niin oli esikoistakin odottaessa.
Kaikille tsemppiä alku odotukseen ja toivottavasti pysytään kaikki loppuun asti mukana.
Esittely:
Nim: Suttu
Minä:29 v
Mies:28 v
tyttö -08
LA : 14.5.
On ollut niin kauhea kiire, että en ole ehtinyt osallistua tänne keskusteluun...
Mulla on ollut välillä tosi kipeä alaselkä, ja se kipu on heijastunut kait lonkkiin... voisko se johtua siitä kohdun asennosta? Mistä sen sais tietää, olisko se se syy?
Saatiin lääkäriaika neuvolaan vasta lokakuun puoliväliin ja ultra pitää varata itse... pitää varmaan varata se joku päivä :) myös verikoe ja hammaslääkiajat pitäisi varata...
Mua on aina ällöttänyt suolakurkut ja kalja, mutta nyt ne ällöttää enemmän kuin koskaan! Oltiin lauantaina kavereiden kanssa ulkona, minä kuskina :) Kaikki muut joivat kaljaa ja kovan musiikin vuoksi kaikki puhuivat tosi lähellä mun kasvoja, ja se oli tosi paha... Meinasi lentää laatta pahemman kerran... Sunnuntaina alkoi myös toi huonovointisuus...
Nykyään myös väsyttää aivan törkeästi... 9h tulee nukuttua ihan helposti :)
Turvotusta ei onneksi ole ollut, oon yrittänyt liikkua, juoda vetta ja välttää nopeita hiilareita :) Salmiakki on ollut ainoana sellainen pieni ongelma...
Apua nyt on jo rv 6+6!!! Huomenna lähtee rv 7 käyntiin!!!
lisään sinut esittelyn jos haluat. Ilmoittele tiedot jos siltä tuntuu niin lisään mukaan. Muutenkin saa kyllä kirjoitella :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin
Anttuli: ei vielä luovuta toivosta, eihän. Toivottavasti pääset mahdollisimman pian uuteen ultraan kokeneelle tekijälle ja modernien laitteiden pariin...
Tervetuloa uudet! Taas oli tullut, kiva juttu :D
Onko tosiaan kaikilla jo nuo nla ajat? Itse en ole päässyt vieläkään tilaamaan kun en viitsi töissä soittaa kun ei siellä ole mahdollisuutta olla yksin ja soittoajat on päivällä. Viime viikolla kun oli iltavuoroja en tiennyt vielä tulevia työvuorojani :-p onneks torstaina on ultra yksityisellä.
Me ei olla vielä kerrottu kun anopille. Töissä ei ole oikeen ollut intoa kertoa kun oon vasta vähän aikaa sit aloittanut ja tiedän etteivät innostu siitä kun taas joku jää äitiyslomalle. Lisäksi luulen etteivät odota sitä kohdallani, kun meillä on jo neljä ja nuorin vasta vuoden... Sisarelleni haluaisin kertoa kovasti mutta taidan odottaa ainakin tuon ultran.
Mua jännittää tosi paljon se kun meillä on kaksi sydänlasta ja riski rakennevialle on kuitenkin nyt vähän korkeempi. Jos joku pieni reikä nyt olis jota vaan seurattaisiin ei se mua painais, mut jos ois jotain isompaa ja tarviis avosydänleikkauksen niin se vaikuttaa niin paljon vauvavuoteen ja arkielämään ja vaikeuttaa sitä paljon, varsinkin ison porukan kanssa. Koko perhe ei voi mennä vauvan perässä Lastenklinikalle kuitenkaan kun on koululaisia ja yhdellä lapsella terapioita...
Mutta toisaalta, kyllä kaikesta selviää (kun ei muutakaan mahdollisuutta ole :-0) ja ihanaahan on jo, jos saa lapsen syliin synnytyksen jälkeen, ennemmin tai myöhemmin :)
Vauvamassu 7+0
Kestovapoista oli kirjoiteltu,lisään siihen kun lääkäri kielsi ne huonon ihon vuoksi ja tulehdusriskin vuoksi. Tämän takia ei päästy vauvauintiinkaan. Ja tuskin se olisi hyvää tehnyt astmallekkaan. Meillä on myös se villa-allergia niin mitään villaa ei saa laittaa suoraa iholle. Ainoa olisi noista vaihtoehdoista sitten puuvilla ja fleece joka on tietääkseni polyesteria.
Uutisesta kertomisesta,aika asiattomia kommenteja oli jollekin jaettu :( pitäisivät mölyt masussaan.
Me olemme kertoneet omille vanhemmille kuin voin niin huonosti kylässä,pomolle oli pakko kertoa kun en uskaltanut mennä kiipeilyseinälle kiipeilemään fiman porukan kanssa. En sitä riskiä halunnut ottaa.Kerrottu on myös parhaalle kaverille. Muille kerrotaan vasta neuvolan ultran jälkeen.
Voi yökötyksen yökötys. Meinasin oksentaa yöllä sänkyyn :O joo ei kivaa. En saanut sen jälkeen nukuttua joten yöunta kertyi huikeet 3h. Ihan hirvee olo koko päivän,menin ihan räjähtäneen näkösenä töihin. Työkaveri pitkään katseltua kysyi,olenko ihan kunnossa kun näytän niin huonolta,pitäisikö minun mennä kotiin :) Ihana työkaveri. Sanoin,että kyllä se tästä. Varmaan pian arvaavat sielä.
Ruokaa pystyn hieman syömään,mutta en paljoa,laihtuu eikä saisi yhtään tippua paino,tai ravitsemusterapeutti pitää muuten saarnan :( En sitten pysty mitään vitskuja syömään kaikkiin reagoin allergisella reaktiolla. Joten ei sitten vissiin vitskuja tänne ollenkaan tässä raskaudessa. DÄM
Nyt ötökkää väsyttää
Ötökkä 7+0 pippuri (ehkä se timjamisin sielä lymyilee)
Hei!
Meijän kaikki kestovaipat on coolmaxia sisäpinnaltaan ja br-pulia kosteussulkukankaana. Vaipat on tosiaan kehittyny aimo harppauksen noista muinaisista... Olen kuullut, että nykyään tuota kestovaippaa jopa suositellaan herkkäihoisille lapsille, jos sopivaa kertistä ei tahdo löytyä. Eli ei pidä enää nykypäivänä paikkaansa, että kestoja ei voi herkät lapset käyttää! :) Kannattaa oikeasti tutustua aiheeseen tarkemmin. Mutta sen verran vielä lisään, että ne vaipat mitä äp:ssä on, ei todellakaan ole mistään parhaimmasta päästä! Ne antaa ihan väärän kuvan kestoilusta. En käsitä miksei sinne voida laittaa paria kappaletta tavallista taskuvaippaa, vaikkapa jonkun kotimaisen valmistajan? Vois herkkien lastenkin vanhemmat kokeilla mitä se todellinen nykykestoilu on.
Jotenkin aika moni tuntee luulevan, että kestoilu on ihan välttämättä villahousuja ja harsoimuja. Mun äitikin huokaili, että minkä ihmeen takia mä haluan ne vanhat hirveät ajat takaisin, kun jotain niin vallankumouksellista on keksitty kuin roskiin heitettävä vaippa: ei huoli lainkaan. Toista se oli ennen, kun piti käsipelillä pestä ja kuivattaa pienessä asunnossa.... :/ Mut noi nykyvaipat on niin eri luokkaa. Senkus heittää pitkin päivää koneeseen ja kone menee ajastimella aina iltasin päälle ja iltapesun jälkeen ripustaa vaipat kuivumaan n.kahdessa minuuttissa ja aamulla taas kuiva satsi valmiina. Kankaat on laadukkaita ja hyviä: br-pul ja coolmax ei mene pesuissa mikskään. Meillä on monia kirpparilta ostettuja vaippoja joita on vuosia pesty joka päivä vähintään 60asteisessa vedessä ja ovat kuin uusia. Mulla menee yleensä kaikki vaatteet ennen pitkää pesuissa rumiksi, nyppääntyneiksi ja kauhtuneiksi, mutta kestovaipat kiiltää uutuuttaan kovasta käytöstä huolimatta. Mun mielestä ihan käsittämätöntä.
Ja vauvan iho on siisti ja valkoinen joka kurttua myöten, vaikka kesto saattaa välillä kiireessä unohtua liiankin pitkäksi aikaa päälle. ;)
Hip hei, aamukuvotus alkoi! Aamupuuron syöminen tuotti suuria ongelmia. Lisäksi puuro haisi jotenkin omituiselta? :)
Me ollaan kerrottu raskaudesta vain minun vanhemmilleni. Saa nähdä, kuinka kauan maltamme pitää salaisuuden miehen vanhemmille. Ehkä kerromme sitten, kun on varmistunut, että pienellä on sydän ja se sykkii. Eipähän siitä lokakuun alusta ole pitkää aikaa enää siihen, kun kaksitoista viikkoa tulee täyteen. Saa nähdä.
No, tämä pörriäinen surraa töihin. Toivottavasti pahoinvointi jää kotiin.
Amppari
Anttulille paljon voimia. Todella surullista.
Tana aamuna herasin ja oksetti heti, join kahvit ja oksensin...paha olo vaan jatkui, haettiin subista patongit ja taas...sitten kylla rupes helpottaan, mut heti ku paas sanomasta et ei pahemmin ole purjottanut ni iski oikein kunnolla.
Harmittaa kauheasti toi anttulin juttu ja viela se, etta kun toisella ei ollut patevyytta. tietysti han sen ilmoitti etukateen, mutta kuitenkin! toivon vaan parasta todella.
Mikä on Anttulilla tilanne?
Näyttää siltä että oksettaminen on viikon sana nyt kaikilla. Itse pärjään juuri ja juuri tämän kanssa. Pitää vaan koko ajan jotain laittaa suuhun. Jos sen unohtaan niin kyllä vain tekee huonoa hetken päästä. Paljon on tullut juotua sitä vishyä ja limpparia vaikka en yleensä juo.
voimia kaikille
ötökkä ja pippuri 7+1
voi väsymyksen paljous...Vois vaan maata sohvalla niin ois kivaa...mutta ajattelin itseäni kiusata ja lähteä jumpalle vielä tänään. Ettei ihan kaikki liikkuminen jäis pois. Salibandystä taidan luopua..viikonloppuna ainakin tuntu, että imee liikaa mehuja...
Kertomisesta: Me miehen kans on tuumattu, ettei kerrota vielä kellekään, paitsi pomolle joudun kertomaan, kun tarvin aina neuvolakäyntien ajaksi jonkun tuuraamaan.. Mutta muuten siis ajateltiin, että huomatkoon kaikki itte;) Lapsille varmaan täytyy kuitenkin viimeistään np-ultran jälkeen kertoa, jos eivät huomaa ennen sitä.
Mulla ainakin aiemmista raskauksista maha on kasvanu tosi nopeeta, eli voihan se olla ettei kovin kauaa salassa pysy..
Mutta nyt täytyy sinne jumppaan alkaa valmistautua.
-leja ja murmeli 4+6
kiitos selostuksesta!
Kuitenkin luulen,että se on meidän perheessä viimeinen vaihtoehto. En ole yhtään kestisihmisiä.
Heippa,
Saatiin mekin miehen kanssa viimein plussa. :) Yk. 4 vasta oli kyllä menossa, mutta silti se aika tuntui pitkältä. Tänä aamuna plussasin. Viideltä aamulla olin näkevinäni tekstin ei raskaana, mutta vähän aikaa kun tavasin, niin olihan se sitten raskaana 1-2! :)) Ihanaa. Tuolla toukuun vauvakuumeilijoissa kirjoittelin pari kertaa. Esikoinen olisi nyt toivottavasti tulossa.
Kuitenkin semmonen pelko persiissä on, kun 2008 on ollut yksi keskenmeno. Pelottaa, että onko siellä tuulimuna vai meneekö kesken taas. :( Soitin aamulla neuvolaan ja varasin ajan 13.10. en muista enää, että monelta se olikaan. :D Samalla tuli puhetta noista mun huolista ja terkka varaa mulle viikolle 7+ ultran, jossa katotaan ekaa kertaa. Se olis 6.10. Täällä kun on semmonen käytäntö, että keskussairaala tekee kaikki ultrat ja vasta viikoilla 12-13. No enhän minä sinne asti jaksa oottaa epätietoisuudessani!!
Minä oon lähihoitajaopiskelija Keski-Suomesta, asutaan mieheni kanssa rivitalossa. Mulla on kolme koiraa ja hevonen, jonka nyt varmaan joudun laittaan ylläpitoon jollekin. En ehkä uskalla ratsastella, kuin vain käyntilenkkejä... Mieheni on postimies. Minä valmistun jouluna, käyn suu- ja hammashoidon koulutusohjelman, eli teen töitä sitten hammashoitajana. :B
Mua puri lauantaina koira niin, että piti käydä päivystyksessä. Antoivat viikon antibioottikuurin ja jäykkäkouristus pistettiin, toivottavasti siitä ei ole mitään haittaa alkiolle. Olen yrittänyt lohduttautua sillä, että ei ole vielä istukkaa ja napanuoraa... Sitten eilen aamulla kun heräsin, niin en päässyt sängystä ylös. Saakelin noidannuoli iski taas!! Että on ärsyttävä. Mulla se on niskassa ja kun yrittää kääntää päätä oikeelle, niin taju meinaa lähteä, kun tekee niin kipeää. :( Onneks voin käyttää edes parasetamolia, sillähän ei ole haittavaikutuksia. Toivon niin maan hartaasti, että tuo lihaslukko on huomenna jo tipotiessään. Mun pitäis päästä treenaamaan koiran kanssa, kun lauantaina olis kisat. :s
Nimimerkki: Anski-
Iät: molemmat 22-vuotiaita
Maakunta: Keksi-Suomi
Lapset: -
LA: 22.5.
Terkuin Anski- 4+2
lisäsin sinut esittelyihin :)
Ihanaa että sait ultran niin piankin. Näköjään joka kunnassa suomessa eri käytäntö. Itse en saanut taustallani riskiraskaus/keskenmeno. Kävin yksityisellä.
Jaksuja sinne
Ötökkä 7+1
Elikkäs tilanne tällä hetkellä tämä. Vuotoa ei ole ollenkaan. menkkajomotukset hävis ja tilalle tuli hirmuiset kivut oikeassa nivusessa?? aina kävellessä. muuten ei mihinkään koske. rinnat edelleen kauhean kipeät ja eilinen meni oksentaessa. Tyyppi tosiaan vissiin on viel tuolla. toinen juttu on, et lyökö se sydän ollenkaan. Hirveästi en itse jaksa enää uskoa. on niiin lyöty olo. yksityiselle en saanut aikaa. kaikki tän viikon ajat on varattu. eli joudun odottamaan maanantaihin. TOivon ja rukoilen teidän muiden puolesta, että teillä kaikki menis hyvin
Anttuli, me pidetään peukkuja, että ultraaja ei olisi vain osannut ultrata ja että pikkuinen olisi ihan kunnossa ja matkassa. Toivotaan, että saat uuden ultra-ajan pian ja epätietoisuus hälvenee!
Tervetuloa taas uudet mukaan! Hauskaa, ettei ihan tarvitse yksin odotella, vaan te kanssasiskot olette täällä helpottamassa ihmisen oloa.
Luin äsken raskauslaskurista, että oletettavaa on, että pahoinvointi lakkaa vasta 29.10. Siis yli KUUKAUSI tätä kamalaa oksetusta! ARG!!! Mua ällöttää kaikki. Vaikka mulla on kamala nälkä, mua ällöttää ajatus syödä ja erityisesti tietyt ruuat ovat ihan kamalia. Lisäksi tupakan haju, voimakas hiki, hajuvedet, kala, liha, pähkinä ja monet muut saavat oksennuksen nousemaan kurkkuun. Ihan kamala yö on meillä takana, kaiken lisäksi. Mein poika on saanut flunssan ja valvotti meitä paljon yöllä. Aina kun heräsin meinasin oksentaa, sitten en saanut unta ja meinasin oksentaa. Sitten taas nukahdin ja taas heräsin ja meinasin oksentaa ja aamulla meinasin oksentaa. Pakko on heti herättyä syötävä joku leipä tms, että voi koiran viedä ulos pissalle ilman oksentamista. Mutta tätä vielä YLI kuukausi!
Me ollaan kerrottu raskaudesta läheisille, perheille ja ystäville, mutta ei vielä työpaikallakaan kukaan tiedä. Yritän saada vakituista virkaa, eikä raskaus varmaan edesauta mun mahiksia saada sitä paikkaa, jota ei vielä ole edes tullut hakuun. Ajattelin kuitenkin olla kertomatta ja sitten vasta, kun se alkaa näkymään, niin tunnustan tosiasiat, jos olen vielä edes töissä. Mua ärsyttää kanssa tuollainen asenne, että ei piä hehkuttaa raskautta ennen kuin viikkoja on 13. Ei kukaan voi tietää mitä sen jälkeen tapahtuu ja musta pitäisi saada olla onnellinen tulevasta vauvasta jo heti, kun se on saanut alkunsa. Se mitä alun jälkeen tapahtuu on ihan Luojassaan, eikä siihen paljon pysty vaikuttamaan. On siitä kertomatta tahi ei.
Mä en pahoinvoinnin takia ole pystynyt käymään ainakaan kuntosalilla. Enkä kyllä kovilla lenkeilläkään. Tuntuu, että oksennus tulee pelkästä ajatuksesta. Miten teidän kuntoilut?
(Mulla on aika oksennuspainotteinen viesti tänään, joten anteeksi siitä :D)
Taidan mennä oksennuksieni kanssa töiden tekoa jatkamaan!
Terkuin
Kaisa_kissa ja Asley rv 6+3?