Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Juu, odottaminen on kyllä tuskaa. Tuntuu, että toukokuuhun on vielä ikuisuus aikaa...
Mutta torstaita jännitän ihan ötökän puolesta, kun hänellä on silloin se ultra. Saadaan myökin täällä tietää tuleeko sieltä enempi kuin yksi vauvaa ;)
Omaa ultra-aikaa en ole vielä saanu. Neuvolan varasin ja silloin varmaan sovitaan ultrasta myös. Nyt, kun oon toista kertaa saman vuoden aikana raskaana, niin tää alkaa olla jo vakikamaa: tiedän, että vauva on ja voi hyvin, kun mulla kaikki normaalit raskausoireet, oksetukset, itketykset jne.
Vielä täältä kauttakin Ötökälle kaikkea hyvää, toivon niin että tuo on vain säikähdys jota lapsen synnyttyä muistelee "olipa sellainenkin tapaus silloin alussa".
Itse kärvietelen flunssassa.Lämpöä, kurkku kipeä ja nuha ja yskä. Keskellä yötä heräsin siihen että palelsi ja oli kuuma samaan aikaan, lisäksi kuvotti tajuttomasti ja hengitystä ahdisti (mulla astma). Mies oli niin ihana että tarjoili avaavaa lääkettä ja haki alakerrasta mulle mehua kuvotukseen. Aamulla sain nukkua niin pitkään kuin halusin. Heräsinkin vasta kymmeneltä! :-0
Täytynee miettiä huomista töihin menoa...hävettää vaan olla pois kun just viimeviikolla olin päivän :-/
Että tällasta täällä...
Vauvamassu, rv 5+6 ehkä
Kiitos te ihanat ystävät.
Soitin aamulla sairaalaan,eivät ota vastaa. Tosin sielä oli aivan ihana kätilö joka vastasi puhelimeen ja rahoitteli. (edellisestä raskaudesta huonoja kokemuksia synnärin kanssa. Olen tehnyt ilmoituksen asiasta)Sanoivat että hae nyt ensin hiivanhäätökuuri Canesten combi ja jos sen jälkeen vuotaa niin pitäisi soitella neuvolaan.Voi kuulemma olla hiivasienitulehdus ja voi olla että vauveli voi hyvin. Ensimmäisessä raskadessahan minulla oli emätintulehdus,not nice. Tosin ei ollut tällaisia oireita silloin vain ihan erilaisia. Torstaihin asti joudun ultraa odottelemaan. Verta ei ole tullut illan jälkeen.
Nyt vaan koitan saada viikon kulumaan nopeasti,että nään tilanteen masussa.
Lauantai-ilta meni meillä itkiessä että näinkö tässä nyt käy. Mies oli ihana ja yritti parhaansa mukaan lohduttaa ja lepäilyttää. Hoiti esikoista. Sille tämä vuodeleporutiini tuli varmaan jostain takaravosta kun niin luonnostaa (ja hänen huomaamatta) otti roolin. Hoiti esikoisen odotusaikaa minua hyvin.
Mietin olisinko pidemmällä kun luulen, maitoa tulee vieläkin rinnoista ja kivun on niissä aika kovat. Mahassa aivan kuin joku liikkuisi. Vai kuvittelenko vain? Taitaa olla toive ajattelua tämän kaiken kokemani jälkeen. Luumunkokoinen pallura tuntuu alavatsalla:/
Tuntuuko muilla vatsassa jotain?
Että sellainen tilanne,nyt en tiedä laittaako viikot vai ei mukaan
ötökkä 5+6 tai jotain
Kerro heti kuinka ultra meni. Sun mies on ihana kun haluaa mukaan. On varmaan huolissaan myös :)
Kiitos,tilanne pysäytti minut aika lailla myös ja tiputti maanpinnalle.
että voikohan mahdollinen eteisistukka aiheuttaa moista verenvuotoa? Esikoisen aikaan kun minulla oli eteisistukka. Tuli mieleen ihan juuri moinen asia,jos nytkin on mahdollisesti samassa paikassa.
Moi!
Plussasin tänään ja ilmottaudun nyt mukaan, toivotaan että pysyn täällä ja kaikki menee hyvin!
Meillä ennestään poika 06/08 ja kakkonen siis tulossa jossain toukokuun puolivälin tienoilla...
Esikoisen kanssa en ollut täälä kun vasta ihan lopussa, mut nyt voisin tulla jo ihan alusta;)
Vielä ei mitään oireita ja toiv. paljon ei tulekkaan kun on sellanen duuni, et ei paranis oksennella hurjasti:)
T.Taide ja "myyrä" 4-5vk tai jotaa
Tervetuloa mukaan :D Lisään sinut esittelyihin jos haluat.
ötökkä
paljon nyt jaksamista vain. me kaikki pidetään peukkuja ja toivotaan parasta!! hyvä merkkihän on, että vuoto on jo loppunut! eikä kipuja ole! haleja sinne!
Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon! :)
eka ultra ja kaynti takana. Kaikki hyvin ja paastiin kuuntelee sydanaanet ja nahtiin pieni nuijapaa :))))
Todella miellyttava ja ihana henkilokunta ja eritoten laakari jolla varmasti paljon kokemusta.
uutuutena itselleni tuli tissien tutkimus :D tai laakari kapaloi, ilmeisesti etsi ettei ole moykkyja.
kippoon ei tarvinnu pissia, ne anto jonku ihme tikun mukaan johon piti pissia.
Mutta kylla helpotti, ja itkuhan siina meinas paasta kun kuuli sydanaanet...se oli vaan niin epatodellisen todellista. "se siis on siella"
Mulle maarattiin jotain foolihappo pillereita, otetaan aamulla.
Ihanaa! :) Varmasti sykähdyttävä kokemus, kun näitte pienokaisenne ensi kertaa. :)
Toi on muuten jännä toi tikku systeemi pissakokeen suhteen. Voi, kun sen vois suomessakin tehdä kotona (T: joku, joka joutuu käymään pian neuvolassa kaksi lasta mukanaa, koska mies on työn takia kotona vaan viikonloppusin)
Foolihappoa muuten syön minäkin. Tai kävin hakemassa "multi tabs odotus ja imetys", jossa on tuota foolihappoa kanssa. Kalsiumia otan 2-3kapselia.
Kävin viime viikolla kauppareissun yhteydessä apteekissa ja kysyin, että kuinka näitä kuuluis annostella, mun minä sekä imetän, että odotan? Ei osannu apteekin täti suositella mitään. Ei kai nykypäivänä kovin yleistä... Ajattelin, että tuo yksi pilleri saa terveellisen ruokavalion lisäksi riittää. Neuvolasta sitten pitää kysyä D-vitamiini ja rautalisän tarpeesta.
Ainakin rautaa oon aina tarvinnu raskausaikoina, kun hemoglobiini on laskenu jopa alle sadan. On muuten todella väsynyt ja aikaansaamaton olo, jos rautaa on liian vähän! Kannattaa siihenkin kiinnittää huomiota. Rauta tarvitsee imeytyäkseen C-vitamiinia. Oon yleensä syöny Rautalisän+ hedelmän aamulla ja kalsium ja D-vitamiinilisän illalla. Ne kun haittaa toistensa imeytymistä.
Folaatti on muuten jo alkuraskaudessa todella tärkeä vitamiini lisä. Sen puute voi aiheuttaa sikiövaurioita ja lisää keskenmenon riskiä. Enemmän tietoa folaatista täällä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00…
ihana kuulla että sielä se yksi asusteli :D
Olen myös kuullut että juuri nyt on tärkeä syödä foolihappoa että hermoradat sulkeutuvat.
Ötökkä
minun pitää pian töhin,tulee kiire joten nopeasti.
Minä en tuota odotusmultivitaa jostain syystä voinut syödä. Siinä oli jotain mikä aiheutti allergisen reaktion :( Muistin sitten kun olin syönyt että sama reaktio tuli esikoisen aikana,joten nyt mulla on kaapissa täysi purkki mistä on vain yksi otettu kallista vitamiinia. No hö turhaa ostin senkin. Joten palaan samaan jossa on a-vitamiinia.
ON:toistaiseksi ei vuotoa eikä muitakaan oireita. Hiivalääke täisi auttaa. Vatsassa on paineentunne. Ja tisut on aika kipeät ja vuotaa maitoa. hmm olisipa jo torstai.
Ötökkä 6+0 tai jotain
Ötökkä, voit lisätä mun tietoihin:
iät, minä 35 v. ja mies 33 v. sekä paikkakunta: Helsinki.
Omaa napaa: hiemaa kuvotusta havaittavissa, tosin en usko että heittää tässä kolmannessa raskaudessa enää samaa helvettiä päälle, mitä ensimmäisessä. Silloin oksensin 6 kuukautta joka päivä, monta kertaa päivässä. Toisessa raskaudessa ei tätä ollut.
On se ihmeellistä, miten muilla (joilla on jo lapsia entuudestaan) mennyt näiden pahoinvointien kanssa?
Toinen juttu mitä ihmettelen että, miten voi olla mahdollista että mulla on jo nyt tässä vaiheessa alavatsa niin turvoksissa, että en löydä kaapista enää housuja, mitkä mahtuisi päälle!!??
Tunteet ovat todella pinnassa ja välillä on vaikeaa niellä sanomisia ja itkun tunnetta tärkeissä tilanteissa esim töissä..
T: Tife 4 + 3 (tai jotain)
Piparipuu: Meillä ainakin onnistuu pissanäytteen tekeminen kotona. Samoin puntarissa käynti ja verenpaineenkin voi mitata itse jos on mittari :D. Pissanäytettä varten saan neuvolasta purkin liuskoja ja purkkeja. Sit vaan normaalisti otan näytteen ja itse kastan liuskan virtsaan ja katson onko sokeria tai proteiinia.
Onpa hienoo että ötökällä nyt kaikki paremmin. Odottavan aika on tietysti pitkä, mutta oireillaan täällä sit yhdessä :D
Tervetuloa uusille! Ihanaa kun tulee lisää porukkaa :)
Itellä flunssa ja saikulla nyt, kävin lekurilla. Raskaus + flunssa = ei kiva :-P
Vauvamassu rv 6+0 vissiin
Ötökällä on ollut raskas viikonloppu :-/ Onneksi vuoto kuitenkin loppui pian. Toivottavasti torstain ultrassa on kaikki hyvin! Pidän peukut pystyssä :-)
Samoin Nikoliinolle perjantaina!
Ulkolaist olikin jo ultrassa käynyt, ihania kuulumisia! Kyllä se kovasti helpottaa omaa huolta kun näkee että elämää masussa on.
Uusille onnea plussista ja tervetuloa mukaan!
Tife kirjoitteli oireiden eroista eri raskauksissa. Mulla oli ekassa ja tokassa raskaudessa heikotusta ja kuvotusta aamusta iltaan 6-12 viikoilla, mutta oksensin molemmissa varmaan vaan kerran. Kolmannessa muuten sama juttu, mutta jatkui viikolle 18 saakka. Neljäs raskaus meni kesken jo viikolla 6, siitä ei ehtinyt tulla mitään oireita. Viides raskaus keskeytettiin lääkkeillä rv 9+4 kun alkio oli lopettanut kasvun 5+5. Siinä raskaudessa mulla kuitenkin oli pahimmat oireet aina km saakka, ja itse asiassa muutaman päivän vielä sen jälkeenkin. Olin aivan raato, oksensin ja ripuloin monta kertaa päivässä eikä mikään maistunut.
Nyt oireina on ollut tähän mennessä lähinnä palelu ja epämääräiset kivut mahassa. Jos vanhat merkit paikkansa pitää pahoinvointi alkaa muutaman päivän sisällä. Mihinkään oireisiin en kyllä jaksa uskoa sen "takaajana" että kaikki on hyvin jos oireita on, kun mulla tosiaan oli aivan päinvastoin tossa viime raskaudessa. Joten toistaiseksi olen tyytyväinen kun pahoinvointia ei ole :-) Ja jännitän aivan älyttömästi ensi viikon ultraa! Siihen on vielä niiiiin pitkä aika...
Hyviä vointeja!
Paritonsukka rv 5+5?
Tänään alkoi taas vuotaa verta :(
Kuinkahan tässä nyt käy! en saanut aikaistettua ultraakaan,joten väkisin menee torstaille. Nyt jo tuntuu alakerrassakin kohdunsuulla viiltelyä,ei hyvältä vaikuta. Ihan alkaa jo itkettään,että miksi näin koetellaan....
Voi miten surullista kuulla :(
Pidän kuitenkin peukkuja, jos kuitenkin vielä loppuu ja olisi vain kohdun suulta vuotoa tulehduksen takia esimerkiksi.
Vauvamassu
Tuttu tunne... odottavan aika on tooodella pitkä... Tulevana perjantaina mulla ultra ja siihen tuntuu olevan todellakin ikuisuus vaikka edellisestäkään ei ole kuin 6 päivää.