Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Onko kellään muulla jo tullut intohimoa johonkin ruokaan?
Itse olen rohmunnut kaapeista kaikki mahdolliset hiilarit: puolet pakastimen valmispatongeista ja ranskiksista on mun toimesta syöty, samoin kuin miehen hedelmäkarkkivarastot. Ja voisin syödä koko ajan lakkaamatta lisää ja lisää ja lisää juurikin noita tyhjiä, tarpeettomia hiilareita.
En tiedä vaikuttaako siihen, kun olen nyt puoli vuotta pudottanut viimeraskauden liikakiloja (joita tuli yli 20!!!! ja vain seitsemän jäi synnärille :O ) vähähiilarisella ruokavaliolla. Olen tämän lisäksi kasvissyöjä (lakto ovo). Nyt sitten himo vaaleaan leipään, sokeriin ja perunaan on aivan voittamaton. Haaveilen kaiken aikaa pullista ja viinereistä :P
Huomenna menen kauppaan ja ostan ison läjän hyviä hiilareita: ohraa, kauraa, tattaria jne. Mistä saa myös tarpeellista kuitua. Ehkä nämä hillitsee ruokahalua.
Viimeraskaudessa mielihaluni oli jäätelö: meillä oli eskimoa, magnumia, ainoa jne jne jne pakastimet täynnä ja joka päivä meni iloisesti semmoinen litran verran jätskiä nassuun. :D
kiitti onnitteluista, kyl on mahti fiilis
Tervetuloa uusille munkin puolesta, en ole varma oonko muistanut toivottaa ;)
Samaa mieltä noista äitiyspakkauksen vaatteista, ehkä pojalle joo mut muuten kiitos ei :) Ollaan otettu vaan yks pakkaus vuonna 2003 esikoiselle ja sillä makuupussilla on nukkuneet kaikki neljä. Peitto ja toppapuvut on kans tosi hyvässä kunnossa ja pikkuvaatetta onkin mukava ostella ite, eli tälle viidennelle menis edelleen tuo sama pakkaus :D
Varasin kans alkuraskauden ultran yksityiseltä, ois kahden viikon päästä. Meillä oli hommat muuttuneet niin että eka ultra ois vasta rv 12, en voi kyllä niin kauaa oottaa kun noita km:jakin on ja ikää ja mun maha on 12 viikolla jo tosi ISO...
Parina päivänä on ollut mullakin kovia vatsakipuja. Eilen ajattelin jo että tässäkö se oli, mut onneks ne nyt loppu... En osannu erotella oliko ne supistuksia vai suolistokramppeja kun mulla niitä on monesti samaan aikaan, mutta onneks ei nyt :-/
Jep, tällasta täällä
Vauvamassu rv 5+2???
Kirjoitin eilen piiitkän viestin ja anto vaan sit tommosen tyngän. höh.
tuijottelen eka vähän omaan napaan. Eli ultra olis sitten 20.9 :) yllätyin kun sain niin nopeasti enkä edes itse pyytänyt päästä niin aikaseen. luulin et se olis vasta joskus 10-11 viikoilla?? Neuvolatäti vaikutti ainakin puhelimessa tosi ihanalta, toivottavasti onkin :)
Mites te muut? joko kaikki on neuvolat varannu?
Piparipuu: itse en ainakaan ruokaa himoitse, paremminkin, en syö juuri ollenkaan. mikä mulle ei ole ihan tavallista, ei vaan oikein maistu :/ iltasin saa vähän paremmin syötyä mut aamuisin ja päivisin ei juuri mitään. vaikkei silleen ole huono olo, mut ei vaan maistu.
Mulle sanottiin et pitas ottaa tallasta kuin new obimin, joku vitamiini mineraali juttu.
sisaltaa: vitamin A,D,CB1,B2,B6,B12,niacinamide,calsium pantothenate?,folic acid, iron,calcium,copper,iodine?
kuulostaa jotenkin hassulta, apteekissa tati sanoi et tuota on kaytetty jo vuosikymmenia...siltikin kauhistuttaa jotenkin vieraat tuotteet.
mutta jos joku osais kertoo onko ok niin ois kiva tietaa.
Täällä ei suositella mitään A-vitamiinia sisältäviä vitamiinivalmisteita, kun liika saanti voi aiheuttaa kehityshäiriöitä. Itekkin kyl käytän monivitamiinivalmistetta mut sellasta jossa ei ole A-vitamiinia.
Musta tuntuu kyllä että kaikki on jo varannu ja saanu ekan ajan paitsi mä :-0 Oisin saanut ajan jonnekin lokakuulle eikä mulla ole työvuoroja niin pitkälle tiedossa. Oisin kyllä luullut että saisin ajan aiemmin kun on tuo sokeriaineenvaihdunnan häiriökin, mutta oon kait jo niin "vanha tekijä" etten tarvii aikaa ennen toista kolmannesta, pöh :-( onneks on tuo ultra yksityisellä ja vertaistukea täällä :D
Vauvamassu rv 5+3
Mulla ei ole ollut aikomustakaan varata neuvolaa vielä moneen viikkoon. Toisesta ja kolmannestakin sain ekan ajan vasta 9+ ja 12+ viikoille. Siitä varhaisultrasta meinasin tosiaan ensi viikolla kysellä jos kunnan kautta pääsisin. Mutta tänään soitin ihan muissa asioissa neuvolaan ja kysyin sitten samalla ultrastakin että onko mahdollista tällä mun taustalla päästä. Ja lupasivat heti :-) Aika on 16.9, eli tasan 2 viikon päästä. Silloin pitäisi viikkoja olla 7 ja sykkeenkin jo hyvin näkyä. Sitähän tässä nyt sitten jännitetään että kuinka tällä kertaa käy... Mutta jos siellä kaikki on hyvin niin sitten uskallan ehkä jo vähän iloitakin raskaudesta ja vaikka varata sen neuvolankin :-) Ton ekan ultran tekee tk-lääkäri omassa terveyskeskuksessa, sen lisäksi tulee sitten np- ja rakenneultra Terveystalolla (kunta ostaa sieltä noi ultrat) jos sinne saakka päästään...
Täällä on joillakin jo kunnon oireitakin, tsemppiä niiden kanssa!
Paritonsukka rv 5+1?
Täälä on niin paljon kirjoiteltu etten muista kuka laittoi mitäkin,joten kaikille sekaisin vastaukset.
Minulla on yksityisellä ultra 9.9 eli ensiviikon torstaina :) ja esikoisen aikana oli rahan arvoista kun oli verenvuotoa, suppareita niin ja se km. Näin vauvelin 2vkon välein ultrassa :)Siis minuahan seurattaan neuvolassa (jossa ultrattii kerran 22 vkolla)+yksityisellä poliklinikalla koko raskaus.
Eka neuvola on varattu maanantaina ja on vasta 28.9 neuvolaruuhkan vuoksi. Ekan ultran lupaili lokakuun alkuun.
Äippispaketin/paketit otan molemmille oman ja yhden rahana jos on tuplat.
Minulla on muuten hyvä olo ja ns. normaaliolo lukuunottamatta väsymystä. Nyt sitten jännään onko kaikki kunnossa kun masu ei ole kipeä,rinnat ei turpoo lisää ja oksetuskin on siedetävää. Melkeinpä pelottaa tämä tilanne enkä meinaa pystyä odottamaan torstaihin.
Ruokahimoja ei ole vielä havaittavissa,mutta tosin eipä tällä allergiadietillä niitä edes voisi toteuttaa :)edellisessä raskaudessa vedin ananasta ja porkkanaa sekaisin ja kilokaupalla vihreitä kirpeimpiä omppuja mitä kaupasta löytyy. Kilo kesti maksimissaan 3 päivää :).
Nälän tunne on kyllä tosiaa voimakkaampi kuin ennen ja vatsa kurnii hyvään malliin.hmm mitä sitä nyt söis?
Edellisen raskauden painonnoususta,minulle tuli vaivaiset 26kg ylimääräistä,synnärille jäi niistä maksimissaan 6 kg. Joten 20kg oli laihdutettavaa. Siihen meni 3-vuotta että sain sen pois. Osasyy tosin lihoamiseen oli se 22 viikkoa vuodelepoa ilman liikuntaa. Ainoa liikunta mitä sai olla oli sängyn ja vessan välissä. Ainoa ulkoliikunta sisältä autoon mikä oli oven edessä autosta ulos neuvolan/lääkärin ovesta sisään. Onneksi sai olla kotona ettei tarvinnut olla sairaalassa vuodepotilaana.
ötökkä 5+4 pippuri ja timjami
P.s huomenna laskurin mukaan kaverusten sydän pitäisi alkaa sykkiä :) nyyh
Viimeraskaudessa katsoin tästä kiinalaisesta syntymäkalenterista vauvan mahdollisen sukupuolen (ja se meni oikein! :D ). Nyt sitten päätin tehdä testin uudeestaan ja tällä kertaa tulossa ois tän mukaan tyttö. :) Saa nähä...
Tässä linkki, jos joku haluaa huvikseen kokeilla:
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-sy…
Voi tätä väsymystä. 10h unta joka yö :) ja mä en käsitä tätä tissien kasvua, eikai ne määrääsä enempää voi kasvaa?? Mites te muut olette voineet?
piparipuu, tein ihan mielenkiinnosta ja sen mukaan tulloo poika :)
ja ötökkä, piti kysyy et onks multa menny jotain ohi mut et epäiletkö et odotat kaksosia?
Olinkin unohtanut laskea kalenterista kiinalaisen ikäni mukaan (siellähän on tosiaan hieman erilaiset vuodet). Ja kun laskin ensin kiinalaisen ikäni, niin tulos muuttuikin pojaksi :P
tämä on niin epätodellista ja hieman mietin uskallanko tulla tänne odotuspuolelle. Mutta kolmannen postiivisen testin jälkeen kai se on uskottava. Sinänsä testasin jo varhaisen plussan sillä vasta tänään tuli kierto täyteen.
Eli minä olen Tife75 ja kolmatta siis odotan!!!
Meillä on uusioperhe ja miehelle tämä lapsi tulee olemaan ensimmäinen "oma".
Entuudestaan meillä on tyttö 01 ja poika 05.
jaa,tuossa katselin että la olisi näillä näkymin 13.5. voihan se olla että vielä muuttuu tässä ajan kuluessa. Jännittää...
ja tervetuloa Tife75 porukkaa =) Kyllä se on vaan uskottava niitä testejä. Itse olen tehnyt nyt kaksi mutta ehkä viikonloppuna vois tehdä taas yhden kun on niin hienoo seurata sitä viivan tummumista.
Mullakin on mennyt ohi Ötökän kaksoset???
Kiinalaisen laskurin mukaan meille tulee tyttö!!!! meidän suvun eka tyttö. Se olis kyllä uskomatonta. Mun sisaruksilla on vain poikia no onko tuo sitten ihme kun pappakin oli yks seitsemästä veljeksestä =) Mutta kyllä tuo tyttö olis mahtava yllätys. Yhden lapsen äitinä tietenkin kaikki on tervetulleita mutta kuten sanottu mukava yllätys
Mulla piti tuo kiinalainen kalenteri myös paikkaansa. Nyt näyttää poikaa. Katsotaan onko oikein? edes toinen
juu tervetuloa väsysten joukkoon.
Näin lyhyesti:Epäilen kaksosia,en ole varma,on voimakas tunne. Edellinen oli kaksoisraskaus josta toinen meni kesken. Joka kierrossa irtoaa 2 munasolua.
lisäsin sinut esittelyihin. Ilmoittele jos haluat täydentää esittelyä niin muokkaan tietojasi :D
tuplista,selviää tosiaan torstaina varmasti kuinka monta tulossa
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että, jos meillä olis tilit täynnä joutorahaa jolle pitäisi keksiä käyttöä, niin ultraisin masuasukin kuulumiset vaikka joka päivä. ;)
Mutta näin köyhänä lapsiperheen äitinä, jolla on hankintalistalla turvaistuin, syöttötuoli, tuplavaunut, talvipuku esikolle, pitkä litania erilaisia melko tyyritä harrastuksia ja välineitä niihin jne. niin tyytyisin ihan vain siihen kunnan tarjoamaan alkuraskauden ultraan (meillä saa kaksi ultraa: alussa ja 20rv paikkeilla ja tarvittaessa vielä kolmannen n. 30+rv paikkeilla).
Viimeraskaudessa haaveilin 4d ultrasta yksityisellä siinä keskiraskauden aikaan: olis saanu dvd:n sikiöstä ja ihania värikuvia... :P Mutta ei ollu niin monta sataa ylimäärästä siihen tarkoitukseen: kuitenkin lapsen synnyttyä on vaikka mitä menoa-> nimiäiset, haluttiin valokuvaamossa otattaa kuvia vauvasta jne.