Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Juu se verikokeen mahdollinen viimeinen ottopäivä on 10+6 mutta se ei voi olla perjantai koska näytteet eivät säily kuulemma viikonlopun yli. siksi viimeinen ottopäivä on oltava keskiviikkona jos se olisi normaalisti perjantaina. Näin valistettiin äippispolilta ja neuvolasta ainakin minua. Toi on hyvä tietää kun eihän sitä itse kaikkea huomaa ajatella.
Nykyään saa muuten ottaa buranaakin,joten tuskin yhdestä panadolista on haittaa jos sellaisen ottaa. Ainakin jos päätä kerta särkee. Ennen vanhaa sai ottaa huoletta parasetamolia.
vointeja Ötökkä ja Eetu-pippuri 9+3
*hali* voi kun ihana kuulla. Kyllä sitä voi jo olla onnellinen :)
Samaa minä olen tuosta sukupuolesta miettinyt. Esikoista tyttöä odottaessa voin 250 kertaa huonommin kuin nyt. Nyt en oikeastaan edes huomaa oksettamista. Kolme kertaa olen yökännyt,mutta en oksentanut.
tervetuloa mukaan :) jos haluat esittelyyn niin täytähän alla oleva esittely lisään sinut mukaan.
Nimimerkki:
Iät:
La
Jos haluat suljettuun mukaan laita pyyntöä tulemaan. Ohjeet viestiketjussa.
voi tervetuloa saikkujoukkoon :/ täälä me kaksi varmaan palloillaan nyt sitten alvariinsa:)
Paitsi että itse aion tuolla suljetulla puolella palloilla mielummin. Sinne mukaan vaan.
juu toivotaan ettei kaikki katoa. Itse varmaan jossain määrin olen täälä. En tiedä kuinka usein.
Ihanaa että vointisi helpottaa jo.
Down-tyttelin äitinä on aivan ihanaa lukea tuo sinun kommenttisi. Varsinkin nyt raskauden herkistämänä kyynelehdin täällä ihan valtoimenaan, sniff :D
Hienoa että pahoinvointi väistyy. Ja vaikka tulis takasikkin niin eiköhän se nyt ole lopun alkua tuolle yökkimiselle :)
En aijo itse ainakaan kokonaan hävitä suljetulle puolelle. Enköhän hypi kummassakin...
Vauvis
Nimimerkki: ~tinkerbell~
Iät: 29v (minä) + 32v (mies)
Lapset: -
La: 6.5.2011
En ihan vielä osaa näitä talon tapoja... :)
Eihän sitä tapoja uutena voi tietää :D Kiitos laitoin sinut mukaan. Tervetuloa kirjoittelemaan
Tänään lähti sitten 7.viikko käyntiin. Eikä vieläkään väsymystä kummempaa oiretta juuri ole. Välillä vihlasee , mutta sekin on onneks helpottanu.
Maanantaina oltiin tosiaan yksityisellä ultrassa ja siellä näkyi sellanen "möykky". Oikeassa paikassa oli mutta vielä liian aikasta kuulla sykettä tai muuta. Varattiin sitten lääkärin neuvosta vielä toinen ultra kahden viikon päähän ennen ekaa neuvolaa niin saadaan raskauden pituus kuulemma maääritettyä kun täällä meillä ei ainakaan neuvoloissa enää ultria ole. Ihanasti helpotti kun sai tietää että siellä ainakin jotain on ja vielä oikeessa paikassa. Kerrottiin sitten tuleville isovanhemmille ja molempien sisaruksille saman tien.
Matkoista oli juteltu ja meillä on tulossa maaliskuussa puolenvälin jälkeen etelänmatka kun äiti täyttää vuosia, ja aattlein että jos kaikki etenee hyvin niin vielä lääkärin luvalla saan matkalle lähteä.
Meinaako porukka nyt siirtyä "privaatti"-puolelle vai jäädä tänne kirjottelemaan? Teen itse sitten sen mukaan mitä enemmistö meinaa...
JaSu84 ja Pikku Myy 6+0
Jestas sentaan, mies vei lapset kouluun aamulla ja ajattelin nukkua tooodella pitkaan, kello vajaa kahdeksan ku herasin, pyh.Onneksi meilla toi isanta vie lapset kouluun kun on aamuvuorossa ja sitten kun taas vapaalla tai yovuorossa ni mina vien, ihanaa kylla saada itsekkin valil oikein nukkumalla nukuttua :))))
Meilla tulee discoverylta baby week ja aija on ihan valmis ampumaan itsensa :D "eiks me nyt voitas kattoo jotain muuta" :P EEEIIII!!!
Mua aina vaan jaksaa ihmetyttaa nama ultrat ja neuvolat ja se kuinka perhanan tarkkaan ne osaa sana missa vaiheessa raskaus menee, oikeastaan paivalleen tai +-1, uskomatonta!
MA en voi kotoota kylla lahtea mihinkaan ilman et mulla on jotain syomista laukussa!taas eilen tuli todetuks ku oltiin 2,5h reissus et yrjohan se lens heti ku paasi kotiin,huoh..ma teippaan kohta banaanin kiinni ohimolle ni muistais syoda pikkusen jos jonnekkin menee!tyhma akka joka ei ikina opi :D
Priva puolelle kannattaa laittaa pyyntöä :) Ei ainakaan jää paitsi mistään mielenkiitoisesta
Meiltä tulee suomen neloselta vauvaohjelmaa pitkin päivää. Arvaa kuka tuijottaa sitä kotona kun on saikulla ja pillittää sitten ihan vuolaasti joka asiasta :)
Joo nyt sun pitää laittaa laukkuun vaikka kuivattija hedelmiä niin niitä on aina saatavilla eikä mene pilalle. Tai sitte pähkinöitä.
kun perustit suljetun ryhmän. Sinne vaan kaikki!
juuri kun pääsi sanomasta ettei okseta,voi juman kekka kun on oksettanut koko illan ja puolet yöstä :/ ja nyt jatkuu vaikka olen jo syönytki. Plääh,mä kun luulin jo päässeeni siitä.
Luin sieltä neuvolasta saatua ruokalistaa kielletyistä ruuista.Se oli ihan erilainen ja lyhempi kuin vuonna 2005. Paljon oli tullut uusia kuten se inkivääri ja pellavansiemet. Mutta nykyään saa juoda jo kokista ja vihreetä teetä. Ennen ei saanut ja maksamakkaraaki saa nykyään syödä sekin oli kieletty ennen. Tosin en edes tuota maksamakkaraa voi enää syödä allergiantakia. Muuten kyllä söisin.
Mitä mielitekoihin tulee niin mulla on hirvee himo syödä tuoretta kurkkua. Sillä ei ole mitään rajaa. Sitä ja ei ole väliä mitä sen lisäksi. Outoo.
Ötökkä ja Eetu-pippuri 9+3 (eilen vissiin laitoin väärin,tänään on tuo päivä)
ole hyvä,eipä tuo hirveesti vaatinut mitään ektraa :)
Ihan samaa mieltä oon sun kanssa noissa seulonnoista ja terkkojen "ohjeistuksesta" niihin. Ja tosiaan se, että aina puhutaan vaan downeista, antaa aika väärän kuvan siitä mikä on vakavaa/ vanhemmille vaativaa. Itse esikoista odottaessa olin töissä vastasyntyneiden teholla ja siellä joskus mietin että jos saisi valita minkä vamman/ sairauden omalleen ottaisi (ja joku siis olisi otettava) niin aina päädyin downiin. Varsinkin jos saisi ilman sydänvikoja ym. liitännäissairauksia :-) Monet muut sairaudet tosiaan vaatii paljon enemmän erityistä hoitoa ja sitä jatkuvaa sairaalassaoloa. Enkä todellakaan tiedä miten me siitä tässä tilanteessa selvittäisiin kun pitää isompien lasten koulut ja muutkin hoitaa...
Mutta tämä nyt tästä aiheesta tällä erää ettei ala ketään ahdistamaan... On vaan niin omaa sydäntä lähellä nuo asiat että tuppaa aina innostumaan liikaa.
Paritonsukka
Sinne sitten kirjoittelemaan kun kuukausi vaihtuu :)
Mua kuvottaa, etoaa, tuskahiki valuu ja vavisuttaa. Paleltaa. Mun olo on ihan sanoinkuvaamattoman huono enkä ole kyenny töihin 2 päivään. Huomenna lääkäriaika, josko sairaslomaa saisin. Ei vaan pysty!
Teen kuitenkin 8,5h päivässä suht rankkaa ulkohommaa, ja eilen mies nappasi kopin kun olin pyörtyä vessaan aamulla, joten aika heikolla mallilla ollaan.
Nyt ihan parissa päivässä olo mennyt tälläiseksi, paheneekohan se vielä?
Pari kertaa oksentanut, mutta suurimmaksi osaksi on vaan kuvotusta ja kaikki maistuu oudolle niin mitään ei saa alas.
Jos ei syö, heikottaa, jos syö, oksettaa...
Miten tässä pitäs olla?
Ei ole IKINÄ tälläistä alkuraskauden pahoinvointia ollu :O
veikkaisin parissa päivässä lähteneen kolmisen kiloa :/
Nyt yritän saada jotain alas...
T.MiRaBeL & PikkiHikkinen rv 7+
ystävättereni suositteli tähän pahoinvointiin "pahoinvointiranneketta". Tilasin sellaisen itselleni ja kokeilen. Ei se kovin kallis ollut joten ajattelin että jos yhtään helpottaa niin se on plussaa. Tää olo on vaan niin karmiva ja pinna on kireellä jatkuvasti sen takia. Tulen sitten kertomaan tänne onko ollut efektiä =)
Tife 7 + 6
no johan on outoa.Tänään ei sitten minkäänlaista pahoinvointia?? :O siis mitä ihmettä.Eilen kello 16 aikaan paha olo loppui kuin seinään eikä ole tullut VIELÄ ainakaan takaisin.Jes! pientä kuvotusta välillä mut ei häiritse :)
Seulonnoista.Mä en ole kertaakaan osallistunut noihin veriseuloihin,niskapoimun olen antanut katsoa.Samalla tavalla aijon toimia nytkin,ja down- lapsikin olisi meille tervetullut siinä missä aivan tervekin.
Mulle käy hyvin tämä "julkinen" keskustelu,älkää nyt kaikki karatko sinne suljetulle :D
Pikkukolmonen 6+3