keskenmeno/n/jen jälkeen uudelleen raskautuneet
Eli me jotka olemme uudestaan saaneet plussaa... Onkos kohtalotovereita tälläiselle että nyt kun on plussaa taas niin pelottaa kovasti miten nyt käy?? Itsellä km 2/10 rv 5+ ja km 5/10 rv 11+2 jolloin np ultrassa huomattiin että vauva oli kuollut edellispäivänä. Nyt on menossa kolmas raskaus tälle vuodelle raskausviikolla 5+5 ja pelottaa... vaikka testiin on tullut plussaa niin tiedän ettei meille vielä ole vauvaa syliin asti luvattu. Minä niin haluaisin että aika menisi eteenpäin ja tietäisi jo miten tässä nyt käy. Säikähdän jokaista mahanväännettä ja alaselän kipua ja hysteerisesti teen raskaustestejä suunnilleen päivittäin että tuleehan ne tummat viivat vielä joka kerta uudestaan ja uudestaan.... Tästä raskaudesta ei nyt tiedä mieheni lisäksi kuin yksi lääkäri. Edellisestä ehdittiin niin iloisina kertoa jo joillekin, mm. vanhemmille kun rv8 käytiin yksityisellä ultrassa ja kun siellä pieni sydän siellä vielä sykki niin lääkäri sanoi että enää harvemmin mitään tapahtuu kun vauva on tänne asti päässyt että sydän lyö.. niin olihan se shokki sitten toukokuussa kun kaiken piti olla hyvin ja mitään merkkiä ei ollut etteikö olisi. Se vauva oli niin valmis ettei hänen oisi tarvinnut kuin kasvaa... silmäluomia ja nenänpäätä myöten kaunis ja rakas... Mutta nyt tosiaan niin pelottaa... olisi mukava jakaa pelkoja ja rohkaisuja muiden kanssa.
Haizuli ja pieni toive 5+5
Kommentit (89)
Voi että kun itsekin olisi noilla viikoilla jo, että pääsis nt-ultraan tai peräti jo rakenneultraan. Niihin on meillä vielä aikaa.
Me ollaan menossa yksityiselle varhaisraskauden ultraan ensi viikon perjantaina, vaikka siitä ei toisaalta mitään hyötyäkään ole. Keskenmenohan voi tulla vielä senkin jälkeen. Keskimääräisen kierron mukaan (28pv), mitä nyt oon laskenu ton lasketun ajan, perjantaina ois sitten rv.7+6. Ois kiva saada tohon tarkennusta, että millä viikoilla nyt oikeesti mennään, kun mun kierrot vaihteli niin paljon sen keskenmenon jälkeen (23, 26 ja 29). Raskaustestin tein nyt kp31 ja sai vähän aikaa odotella toista viivaa, vaikka edellisissä raskauksissa viiva on aina pärähtänyt heti. Siksi itse vähän mietiskelen, että ollaanko päivissä hieman jäljessä. Ja onhan se ihan kiva tietää, että onko siellä elämää ja oikeassa paikassa. Antaa se sitten jotain toivoa, jos elämää löytyy. Inhottavaa ois sitten nt-ultrassa joskus kuukauden päästä vasta saada tietää ettei siellä mitään oo koskaan ollutkaan. :(
Raskausoireita kyllä vielä onneksi on: palelu, ainainen nälkä, yleinen kuvotus, superhajuaisti jne. Viime raskaudessa oireet loppu näillä viikoilla ja sitten vkon 9 tienoilla alkoi se tiputtelu. Huhhu, ku jännittää tää raskaus aivan mielettömästi, eikä osaa yhtään nauttia.
mutsiko rv.7+0
Niin tuttuja ajatuksia ja pelkoja täälläkin!
Haizuli: meillä oli v. 2007 ensin kaksi km ja sen jälkeen 10/08 syntyi terve tyttö eli todellakin toivoa on!
Hobe: meilläkin nyt 7. raskaus menoillaan! yksi tyttö siis kahden km:n jälkeen ja nyt toista toivottu, 3km:a ja tämänkin raskauden kanssa alku-ultrassa oli epäselvyyttä, kävin viime viikolla ultrassa laskujen mukaan rv 6+6 tai 7+o, mutta sykettä ei näkynyt ja koko vastasi 6+3... Vielä heikosti elättelen toivoa, että ensi viikolla uuteen ultraan olisi syke ilmaantunut ja kyse "myöhäisestä hedelmöittymisestä", mutta kun olen tässä samassa tilanteessa ollut monta kertaa aikaisemminkin niin heikonlaista tuo toivo on.
Onnea kaikille!!!!
Sansukkalle jaksamista ja tsemppiä, toivottavasti syke löytyy!
Haizuli, meillä on sama la eli 26.4.! Kiva jännäillä yhdessä. Meillä on rakenneultra alkupuolella joulukuuta ja seuraava neuvola marraskuun alussa. kerroimme uutisen lapsille (5 ja 7 vuotiaat pojat) np-ultran jälkeen. Pojat olivat yllättävänkin innoissaan ja ilahtuneita asiasta. Ristivät vauvan Rupinaksi ja käyvät juttelemassa aina vauvalle. Mutta on tässä joutunut vastailemaan sitten aika monenlaisiin kysymyksiin aina hedelmöityksestä synnytykseen asti... :D osa lievästi kaunistellen...
Liikkeitä ei vielä tunnu ja kovasti odotankin ensi maanantain neuvolaa, jotta pääsee sykettä kuuntelemaan.
Alussa oleville; ensimmäiset 12 viikkoa oli minullakin tosiaan niitä elämän pisimäpiä, aika ei vaan kulunut, tuttuja tuntoja.
Kengu + Rupina 13+6
No olipa tämä pino pudonnut... Eli nostetaanpas vähäsen!
Miten te kaikki voitte?? Miten raskaudet ovat edenneet? Ja joko on tullut uusia ultrakuulumisia..? Olisi kiva kuulla taas pitkästä aikaa mitä teille kaikille kuuluu! Eli kirjoittakaas nyt, hyvät naiset! :)
Sansukka, olen ajatellut sua ja toivonut parasta -mikä tilanne sulla nyt?
Kengu - joko liikkeitä on ruvennut tuntumaan..? :) Täällä pikkuinen liikku jo vilkaasti monta kertaa päivässä, ja ihanaa on kun tuntee miten siellä potkitaan, oma mieli kyllä rauhoittuu siitä niin paljon, ja kotidopplerikaan ei ole enää yhtä vilkkaassa käytössä... :)
Mitäs Mutsikolle kuuluu? Toivottavsti kaikki hyvin sielläkin!
Aloittelen tässä nyt kuulumisilla itse. Rakenneultrahan tuli ja meni, kaikki oli hyvin ja poika siis tulossa! :) Ainoa mikä harmittaa on että en ssanut niin hyviä kuvia sieltä, mutta ollaan maanantaina menossa 4D-ultraan ja sitä kyllä nyt odottelen jo innolla. Siellä kuitenkin sit näkee pikkuisen ihan eri tavalla... Eikä tällä kertaa pelota yhtään! :)
Edellisen neuvolan jälkeen (oli viime ma) oon nyt ruvennut popsii rautatabuja, vaikkei ollenkaan huvita... Jää vielä nähtäväksi miten kroppa ja eteenkin vatsa siihen reagoi. Hb ei ollut edes kauheen matala, oli siis 119, mut just rajan alapuolella. Ja nyt on kans sokerirasitustestiaika varattuna. Eikä siihenkään huvittais mennä vaikka se varmaan on ihan hyvä juttu sinänsä. Neuvolassa sain myös Kela-laput, eli nyt odotellaan kans sitä äitiyspakkausta... :)Eli näitä juttuja nyt odotellessa.
Pikkasen olen nyt rakenneultran jälkeen myös uskaltanut ostella tavaraa, lähinna vähän vaatteita pikkuiselle, ja ihan kivaa on kun uskaltaa jo vähän suunnitella. Ihan lähiviikkoina olis kans tarkoitus tilata vaunut ja sänky jää varmaan ensi vuoden hankinnaksi. Mitäs te muut? Onko mitään hankintoja jo tehty..?
Vatsa on jo aika iso, mutta onneksi olo toistaiseksi kaikinpuolin hyvä. Mutta näin siis täällä tällä hetkellä.
Kirjoitelkaa tekin mitä teille kuuluu! Peukkuja ja tarrasukkia kaikille ja mukavaa odotusta! :)
- Heath & Hope - (rv 22+0)
Terve kaikille pitkästä aikaa, talvi tuli viime yönä mukavasti parikymmentä senttiä lunta. Ei uskaltanut lähteä tämän mahan kanssa kävelylenkille ku oli niin liukasta aurauksen jälkeen.
Kauan odotettu rakenneultra oli viikko sitten ja kaikki oli hyvin :) Pikkuinen ei useista yrityksistä huolimatta halunnut näyttää meille kunnolla nassuaan 4d-ultrakuva jäi siis saamatta :( Mutta kovasti imi peukkua ja piti napanuoraa kourassaan :D
Nyt päässä pyörii jo lastenvaunujen osto ja kaikki muu. Pinnasänkyäkin ens kuussa aletaan sovittelemaan makkariin :)
Kovasti pikkunen liikkuu ja potkii käsiä vasten.
Nyt vaan odotellaan masun kasvua..aika iso se jo onkin ja talvivaatevarasto alkaa käydä pieneksi..
Koralli&vaavi rv 22+5
Hei Kaikille!
Olen taustalta seuraillut ja nyt palasin kirjottelemaan kuulumisia.
Omanaa napaa; minut siis tunnettu aiemmin Evenä, vaihdoin nimimerkkiä.
Ja plussasin siis syyskuussa ja nyt pitäisi olla viikkoja kasassa jo 10+6. Kävin alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+1 ja silloin oli kaikki kohdallaan. Nyt torstaina edessä np-ultra ja silloin pitäisi olla kasassa 11+1, mutta saapas nähdä mitä sieltä löytyy...
Pelottaa ihan hirmuisesti!!!!!!! Kun ei mitenkään uskalla luottaa, että kaikki sujuisi.
Näin täällä!
Voimia kaikille tämän harmaan syksyn edetessä!
Tulisipa jo lunta pysyvästi!!
Täällä odotus jatkuu :) Ihanaa!!
Väliin uskallan olla jo huojentunut, jopa onnellinen... johtuuneeko siitä että liikkeet ovat alkaneet tuntua, tosin oikein heikkoina hipaisuina, sekä siitä että omistan nyt oman doplerin jolla voin päivittäin kuunnella vauvan sydäntä noiin halutessani??
Tiuhtinen; Miten ultrassa meni? Sinun kaikki aikaisemmat kirjoitukset Evenä ovatkin pyyhkiytyneet pois.
Koralli; voi kun täälläkin pian liikkeet tuntuisi "läpi" asti ;) Hyvä kun rakenneultrassa kaikki kunnossa, meillä se on joulukuun puolenvälin tietämillä...
Heath; No tulikos onnistuneet otokset 4D:ssä? Mukavaa kun voit olla jo pelkäämättä! Hankintoja on tehty lähinnä vaate saralla...
Kengu; joko liikkeet alkaneet tuntumaan?? Täälläpäin ne tosiaan on ihan hentoisia vielä, ja aika harvakseltaan niitä tuntuu...
Mutsiko; Mitä kuuluu?? Miten ultrassa meni??
Me ollaan parin päivän päästä lähdössä Afrikkaan viikoksi, IHANAA!! Kilot senkun ropisee varmaan kun kaikki salaatit saa jättää syömättä siellä, en nimittäin saanut hepatiitti rokotteita kun niitä ei suositella raskauden aikana joten tarkkaa listaa noudatan siellä mitä on turvallista syödä/juoda.
Maha kasvaa.. ja pysyy piilossa. Nyt tosin tästä vauvasta tietää molempien sisarukset ja vanhemmat. Minun äiti vain sanoi että on hän tiennyt ja kauan aikaa, jo ennenkuin menimme np-ultraaan (nuorimmainen oli silloin mummin luona hoidossa), kysyin miten tiesi niin vastasi vain että näkee sinusta. Maha on kasvanut jo isoksi mutta ei ole muut huomanneet mitään. Kiitos iahanian isojen vaatteiden ja työpaidat kun ovat niin isoja että niiden alta ei mahaan huomaa. Eikä muiden tarvitse vielä edes tietää. Omat lapsetkaan eivät tiedä vielä! Ehkä kerromme sitten rakenneultrab jälkeen, ehkä emme vielä sittenkään, tai sitten kerromme ensi viikolla kun olemme reisussa ja varmaan uimme paljon (odotettavissa +35 lämmintä päivisin) ja onhan likat jo ihmetelleet isoa mahaa....
Mutta nyt täytyy alkaa siivoamaan hieman
Tulkaahan kertomaan kuulumiset!!
-Haizuli 17+5
Tiuhinen/Eve - hauska kuulla susta! Miten nyt sitten np-ultrassa meni?? Toivottavasti saitte hyviä uutisia ja hyviä kuviakin! ;) Mulla mieli ainakin rauhoittui aika paljon np-ultran jälkeen...
Haizuli - ihanaa että hyvää kuuluu! Ja se kotidoppleri on kyllä ollut ihan ykkönen munkin kohdalla! :) Ja ihanaa että päässette reissuun! Ja jotenkin ne äidit vain tietää... Niin munkin äiti tiesi, vaikkei me erityisen läheisiä ollakaan. Ihanaa muuten että olette voineet pitää asian salaisuutena näin kauan! Mä olisin oman mielenrauhan vuoksi halunnut pitää asian kauemmin salassa mutta vatsa sitten rupes näkymään niin selkeeti jo siinä 12 viikon tienoilla että vaikeeksi meni.
Koralli - loistavaa että ultra meni hyvin, on niiiin ihanaa nähdä pikkuista niin selkeesti! Ei mekään valitettavasti saatu hyvää naamakuvaa 4D:stä pikkupojasta, kun oli naama kääntynyt istukaanpäin. Täälläkin potkut ja liikkeet tuntuu jo aika voimakkaina, ihanaa kun tuntee miten se siellä mahassa touhuilee. En ole nyt viime viikoina käyttänyt doppleria kuin ehkä kerran viikossa kun jo niin selkeesti tuntee liikkeet. :)
Kengu - mikä tilanne sulla? :) Joko liikeet tuntuu..? Ja mikä vointi muuten?
Mitäs Mutsikolle kuuluu..? Kaikki hyvin toivottavasti? Alkaa se np-ultra varmaan lähestyä teidänkin kohdalla, kertokaahan sitten miten siellä meni/menee! :)
Ja Sansukka - miten teillä sitten meni uudessa ultrassa?? Et kuulostanut kauheen vakuuttuneelta viimeksi... :/ Toivon niin että kaikki on mennyt teillä hyvin tällä kertaa!
Ja miten kaikki muut? Miten odotus on sujunut tähän asti?
Oma napa: Oli 4D-ultra lähes kaksi viikkoa sitten. Oltiin felicitaksessa Helsingissä, ja dosentti joka ultrasi oli kerrassaan loistava. Oltiin siellä lähes tunti ja käytiin kaikki asiat läpi tosi huolellisesti. Poika tosiaan on tulossa ja nyt oli kasvanut tooosi hyvin, sen verran hyvin että oli 10 päivää edellä, eli ihan yläkäyrällä oli. Ja jos kasvu ei tästä tasaannu tai "vähene" jossain vaiheessa tämä herra voi painaa n. 4,5 kiloa tai enemmän sit kun syntyy... :/ Jaiks. Mut tän perusteella mulle tehdään synnytystapaarviointi n. v.32-34 ultralla. Sit oli tosiaan niin että pikkuinen oli kääntynyt pää alaspäin ja naama istukkaanopäin, eli kasvokuvat piti yrittää saada istukan läpi. Pari kuvaa saatiin mutta selkeitä kuvia ei saatu. Mutta nyt on 22 min. ultraamista DVD:llä ainakin! :) Tulevat isovanhemmat kovasti ilahtui kun sitä saivat nähdä. :)
Sit kävin sokerirasituksessa ja onneksi kaikki oli kunnossa. Sekä 4D-lääkäri että neuvolatäti mietti että tämä isokokoisuus saattais myös johtua raskausajan diabeteksessa. Mutta eipä siitä ainakaan johdu. Pitää varmaan nyt jatkossa olla tarkempana siitä mitä suuhunsa pistää. Toisaalta, vaikkei avomies hirmu isokokoinen ole nyt aikuisena hän kuitenkin oli syntyessään yli 4,3 kiloa, että voi tämä siitäkin johtua...
Muuten on vointi ollut aika hyvä, vaikka vatsa alkaa olla aika valtava jo. Monet luulee että olis jouluvauva tulossa, ja hämmästyy kuullessaan että vasta maaliskuussa... :/ Mutta kaikki hyvin niin kauan kun itsellä on hyvä vointi ja fiilis.
Ainoa miinus tällä hetkellä on että huomaan, vaikkei turvotusta juurikaan ole, että jalkapohjat väsyy aika nopeesti jos joutuu kävelemään tai seisomaan paljon. Eli tukisukkia olen ottanut käyttöön ja ainakin korvien välissä tuntuu että siitä olisikin hyötyä.
Ja nyt on myös vaunut tilattu, uusi Bugaboo pitäis saapua joskus joulun tienoilla. Väriksi haluttiin tummanharmaa ja luonnonvalkoinen... Ja eilen oli suursiivouspäivä ja saatiin makkarin vaatekomeroon rakennettua uusi vaatehylly pikkuisen vaatteille, kun olen onnistunut niitäkin keräilemään jonkin verran jo. :)
Sitten tuli Kelan päätös äitiyspakkauksesta viime viikolla, eli nyt odottelen vain pakkausta innolla! :) Tämä on siis meidän ensimmäinen lapsi. Ja siinä muuten idea muillekin, jos haluaa/jaksaa väsästä! Mä tein siis avomiehelle "isyyspakkauksen". Kirjoitin ja printtasin, ihan samoilla fonteilla kuin se Kelan päätös oikeesti, "isyyspakkaus-päätöksen" hänelle ja ostin laatikon johon keräsin vähän erilaisia isyystavaroita. Esim. kirja "Vauva - omistajan opas", hauska kylpyankka, vauvabodya jossa teksti I love dad, ja toinen pikkupuku jossa teksti Daddy's little hero, pieni jekkupullo ja jallupullo, karkkia, t-paita, jotain pikkuleluja ja vähän muuta aiheeseen liittyvää krääsää. Ja aika kovasti tais ilahtua kun isyyspäivänä annoin hänelle kirjeen, jonka muka olin "vahingossa" avannut, jossa oli tämä "päätös"... Tämänhän voi hyvin antaa myös silloin kun oma kelapäästös tulee, eikä tarvi liittyä isänpäivään mitenkään.
Hui, tulipa pitkä litania taas... Voikaa hyvin ja kirjoitelkaa kuulumisia!! Ja yrittäkää nauttia raskaudestanne myös (itse olen tosin vasta viime kuukausina voinut nauttia oikeesti..). Ja kohta onkin jo joulu! :)
- Heath & Hope - (rv 24+2)
Eli NP-ultra oli torstaina ja siinä kaikki hyvin. :) Kyllä helpotti nähdä, että pikkuinen siellä kasvaa. Nyt vielä odottelen veriseulan tuloksia. Niskaturvotus oli 0,5-0,7mm. Viikot menivät vähän eteenpäin ja nyt siis 12+3 ja la siirtyi 2.6.
Kyllä olo on hieman helpottunut, mutta silti edelleen varovainen ja tuntuu vaikealta yrittää luottaa siihen, että kaikki sujuu loppuun asti hyvin. Meidän odotus on nyt melkein julkinen, ollaan siis kerrottu lähimmille ja töissä kerroin. Näin se tieto pikku hiljaa sitten leviää. Tulee itsellekkin eri tavalla todelliseksi...
Piti kysyä, että koska aloitte kuulemaan kotidopplerilla sydänäänet ja minkä merkkinen laita teillä on?
Olivat kyllä elämäni pisimmät 12viikkoa ja piina kyllä varmaan jatkuu loppuun asti. Nyt voi kuitenkin jo onneksi hieman hengähtää. Meillä oli np-ultra keskiviikkona ja kaikki hyvin. Sydän sykki ja kova oli vauva pyörimään ja hyörimään. Käytiin siellä varhaisraskauden ultrassakin silloin ja kaikki oli ok, mutta oikeastaan vasta nyt uskaltaa jo vähän nauttiakin tästä raskaudesta. Vauva vastas viikoiltaan 12+0, mutta menkkojen mukaan mennään (12+4) eli laskettuaika on 11.6.2011. Torstaina ois lääkärineuvola ja toivotaan eetä paikat on pysyny kiinni. Mulla nimittäin oli harjotussupistuksia pari viikkoa aiemmin ja oli kyllä sellainen tunne että kesken menee. Onneksi nyt kuitenkin ultra vahvisti että huolet oli turhia. Vaikka eipä sitä tiedä meneekö kaikki hyvin ennenku vauva on sylissä.
mutsiko rv.13+1
Tämä pino taitaa olla ihan hiljaiselossa jo :) Kaikki ovat niin innoissaan uusista tulokkaista (ko?)
Täällä meillä on kaikki hyvin, eka ultra käyty jokin aikaa sitten ja hyvin meni :) Jännitin ihan kamalasti ultraa, kun niiiiiiin monta kerta olen kuullut sieltä huonoja uutisia, ja tälläkin kertaa tuli itku mutta onnen itku VIHDOINKIN!
Siellä mennä viuhdottiin, ja lujaa menikin.
Juuri neuvola takana, ja ensi viikolla 2 ultra, sitten saadaan tietää kuka siellä potkii ;) Jotenkin nyt vasta alkaa iloita tästä aikuisten oikeesti, kun liikeet tuntuu ja maha on jo iso! Mutta silti vielä en mitään hommaa, siis tavaroita/muuta.
Ainoa huoli on että nyt olen siis vkolla 19 ja supistelee, ei siis kipeästi vaan perus suppareita. ja ne tulee töissä useimmiten-stressiä pukkaa.
No stressi on hallittavissa, ja supistukset saa poistua ettei maata vikaa 2 kk sairaalassa :(
Kertokaahan nyt muutkin kuulumisianne, ja tuntojanne...nostetaan pino jälleen toimintaan :)
Ihanaa odotusta kaikille, ja paljon potkuja :)
Lycka vko.lla 19
Eipäs ole tullut käytyä pitkään aikaan kirjoittelemassa kuulumisia, mutta nyt taas päätin tulla katselemaan ja kirjoittelemaan.
Nyt menossa jo raskausviikko 28, vatsa kasvanut ja pikkuisen liikkeet tuntuvat hyvin. Enää ei niin potkita vaan ryömitään puolelta toiselle..tila alkaa jo käydä ahtaaksi. Ennen joulua seuraava neuvola+lääkäri, sokerirasituksessa myös oltu ja arvot kohdillaan :)
Taitaa olla aika yleistä et laitetaan sokerirasitukseen, jos yksikin "tekijä" täyttyy. Itsellä ollut sf-mitta yläkantissa ja 2 sukulaisella 2-tyypin diabetes. Itse siis ensisynnyttäjä, alle 25 ja normaalipainoinen ennen raskautta (jossain luki että yleensä näillä kriteereillä ei tarvi rasitusta tehdä, mutta riskitekijät saattavat vaikuttaa).
Nyt odottelen vaan joulua ja joulutunnelmaa. Kovasti jo odottaa vauvaa syntyväksi, mutta vielä pitää odottaa. Pian kuitenkin äitiyslomalle (helmikuun alussa).
Vaunut ovat vielä kaupassa mutta malli jo tiedossa, viime viikolla hankittiin turvakaukalo.
Parasta tässä ajassa on kun tuntee potkut ja liikkeet ja tietyt laulut saavat vauvan liikkumaan. Myös tuleva isä näkee masun päältä liikkeet :)
Oikein hyvää joulun odotusta ja vauvojen odotusta kaikille, toivottavasti pelot ovat jääneet jo taka-alalle :)
Koralli&vaavi rv 27+2
Hei taas kaikille! Eipäs ole kauheesti ollut aikaa kirjoitella viime aikoina, mut nyt ajattelin vähän päivittää tilannetta.
Tiuhtinen - ihanaa että np-ultrasta saitte hyvät uutiset! :) Mulla ainakin suuren osan stressistä (joka johtui tietämättömyydestä) hävisi sen jälkeen. Tottakai aina miettii ja saatan edelleen huolestua kaikennäköisistä asioista, mutta nyt on jo jonkinlainen varmuus tästä raskaudesta kun pikkuinen jo liikkuu vatsassa aika paljon.
Mutsiko - teilläkin oli hyvät ultrauutiset! :) Loistavaa! Meillä oli myös samalla tavalla, että käytiin myös varhaisultrassa mutta vasta np-ultran jälkeen tuli levollisempi olo.
Ja Lycka - olet jo ehtinyt pitkälle! Miten toinen ultra meni? Tai tulethan tänne kertomaan sitten kun ootte käynyt ja tiedätte kuka siellä vatsassa on..? :) Rakenneultra oli mun avomiehelle aika ratkaiseva, sekä siksi että silloin pikkuinen jo näytti selkeesti vauvalta ja saatiin myös tietää että poika oli tulossa, ja sitä myötä asia konkretisoitui aika lailla.
Koralli - aika samoissa luvuissa liikutaan siis! :) Mullakin sokeriarvot olivat kohdillaan, onneksi. Ja täälläkin alkaa äitiysloma helmikuun alussa, kun meillä taitaa olla lasketut ajat aika lähellä...
Täällä olen siis myös viikolla 28 ja vointi on tähän asti ollut aika hyvä. Vatsa on iso ja niin on poikavauva masussakin, joten pikkuhiljaa alkaa liikkuminen tuntua raskaammalta. Liikkeitä ja potkuja tulee paljon päivittäin, sen verran että jos en niitä tunne parin tunnin välein yritän herätellä pikkuista. Muutamina iltoina on ollut ihan kunnon disco vatsassa, just kun yritän mennä nukkumaan. Discotuokio saattaa kestää jopa tunnin... Mutta kiva näinpäin, jotta tietää että kaikki on kunnossa. Kotidoppleria en ole edes kauheesti tarvinnut käyttää kun liikkeitä kuitenkin tuntuu niin selkeesti ja paljon.
Tilattiin muuten vaunut jotta ne olis meillä viimeistään 4 viikkoa ennen laskettua aikaa, sanottiin kaupassa että kuljetukseen saattaa mennä jopa 12 viikoa, joten siihen varauduttiin. Mut soittivatpa kaupasta jo 2,5 viikon jälkeen, joten vaunut odottavat jo nyt sitten vauvaa meidän vaatehuoneessa...
Äitiyspakkauskin tuli, aika paljon retrotavaraa mutta ihan kivoja ja käyttökelvollisia juttuja kuitenkin. Pienokaisen vaatekaappi on myös koottu ja lähes täynnä jo, kun en ole malttanut olla ostelematta vaatteita hänelle, ja nyt pitäisi vielä joku päivä ruveta näitä vaatteita pesemään...
Sänky on vielä hankkimatta, ja Baby Björn-sitteri ja Maxi Cosin Pebble turvakaukalo on myös ostoslistalla.
Ollaan vähän mietitty jos pikkuhiljaa pitäisi hankkia isompaa asuntoa, ollaan käyty pankissa puhumassa ja ke tulee välittäjä katsomaan ja tekemään hintaarvion meidän kämpästä. Ollaan mietitty että kylä pärjätään keskustakaksiossa jopa koko sen ensimmäisen vuoden ajan jos on pakko, mut katsotaan rauhassa miten se homma etenee.
Muuten täälläkin menee aika joulua odotellessa. Vielä olen töissa ja hyvin menee. Sain jopa ylennyksen (tai käytännössä hain yhtä paikkaa samasta yrityksestä jota sain, 12 hakijan joukosta!) ja palkankorotuksen vuodenvaihteesta lähtien vaikka tietävät että olen lähes koko ensi vuoden poissa..! :) Eli tuntuu kivalta kun tietää että on arvostettu ja että mieluisat hommat odottavat sit kun tuun takaisin vuonna 2012.
Mut nyt on siis kaikki isoimmat työprojektit saatu loppuun ja nyt on enää joulun odotusta ja molempien sijaisten opettamista sitten vielä tammikuussa jäljellä.
Näin täällä tällä hetkellä. Mukavaa odotusta ja myös joulunodotusta teille kaikille, pidän peukut että kaikilla menisi asiat putkeen! :)
- Heath & Hope - (rv 27+3)
Hei Kaikki!
Nostan nyt tätä pinoa taas omasta puolestani.
Täällä tänään menossa rv 16+4 eli kohta jo 17 vkoa täynnä! Ja Joulu ovella! Huisia kuinka nopeasti aika kuluu!
Olo on ollut nyt jo useammin viikon paljon parempi ja pahin pahoinvointi on hellittänyt. Aika ajoin paha olo ottaa vallan ja etenkin päänsärky/migreeni on vaivana. Johtuu stressistäkin, joka on tuolta töistä peräisin, kun näin joulun aikana siellä on hirmuidenn kiirus. Kohta helpottaa vähäsen.
Viikon päästä on neuvola ja 3 viikon päästä rakenneultra. Meillä on kotidoppleri ja sillä olen saanut sydämenäänet kuuluviin kyllä. Kerran viikossa olen kuunnellut ja rauhoitellut mieltäni, vaikka ei suurta rauhattomuutta ole ollutkaan.
Aika menee nopeasti, mutta silti meinaa olla välillä tosi malttamaton olo! Odotan niin, että alkaisin tuntea pikkuisen liikkeet!
Iloista Joulua kaikille!
Ja toivon kovasti, että viimeistään ensi vuoden puolella saataisiin Niiskurouvakin uskaltautumaan tänne meidän kanssa kirjottelemaan! :)
Hei kaikille ja hyvää joulua huomenna se taas koittaa :)
Huomenna alkaa viikko 30 ja kaikki mennyt hyvin. Eilen 2.lääkärineuvolakäynnillä todettiin kohdunkaulan lyhentyneen ja pehmentyneen, joten mieluinen hiihtoharrastus pitää jättää liikunnasta pois. Kävelen työmatkat joten saan niistä jo kuntoilua, ensi vuoden alussa ajattelin ostaa uimahalliin taas sarjakortin ja kuluttaa ne kerrat ja sitten loppuajan vaan käveleskellä.
Harjoitussupistuksia on tuntunut rasituksessa ja joskus muuten vaan. Toivotaan että ei tarvitse ennen aikojaan synnyttämään lähteä.
Vaavi potkii tai oikeastaan myllertää sinne tänne masussa kovalla vauhdilla :) Sf-mitta on ollut yläkäyrillä mutta eilen unohti mitata, kun rupesi jotain muuta asiaa kyselemään neuvolalääkäri. Painoa tullut parin viime viikon aikana omituisen paljon ja heitellyt vuorokauden ajasta riippuen.
Tällä hetkellä painoa neuvolakortin mukaan ekasta käynnistä +10kg, navan kohdalta ympärys 94cm.
Nyt aijon kuitenkin nauttia jouluherkuista pyhät ja sitten taas herkkulakkoilla.Kinkkua olen himoinnut jo useamman kuukauden eli huomen aamun kinkun tuoksu jo houkuttaa.
Kaikilla on lukemani mukaan mennyt raskaus hyvin ja kaikilla myös vaavit mukana matkassa.
:)))
Onnellista ja rauhallista joulun aikaa, tähtien tuiketta ja enkelien suojeluksia raskauksiinne :)
Heippa!
Mulla myös takana kaksi keskenmenoa eka oli 5/2009 ja toinen 11/2010. ensimmäinen ehti rv 5:lle ja toinen rv 6 paikkeille, toinen oli hieman rankempaa kun ehti nähdä ultrassa pienen sydämen pomppivan, mutta hyvin siitä onneksi on toipunut! Nyt menossa rv10+... ja edelleen pelottaa milloin alkaa vuoto tai kivulias mahakipu, vaikka onkin normaalia pienet nippailut niin siitäkin huolimatta sillon syke nousee ja ajatukset kohdistuvat keskenmenoon:( Mutta tsemppiä sulle paljon ja täytyy vaan koittaa uskoo onnistumiseen:)
Toinen keskenmeno oli 11/2009 ei siis 11/2010!Menee vuodetkin jo sekas kun ajatukset pyörii raskaudessa:)
Raskaus on sujunut eteenpäin... Ihanaa. Etuseinä istukasta huolimatta, nyt tuntuu ihanasti liikkeet, potkut ja kääntymiset, jopa hikka :D Nyt toivon että vauva syntyy elävänä ja terveenä.
Mitäs muille?
Minulla on raskausmyrkytys oire, päänsärky johon liittyy näköhäiriöitä. Proteiineja seurataan virtsasta, etteihän erity. Ja verenpaine on myös tarkkailun alla. Nyt olen sairaslomalla tämän viikon, kipeiden ennakoivien supistusten vuoksi mutta tarkoitus olisi maanantaina töihin taas mennä. Työni vaan on fyysisesti todella raskasta että saa sitten nähdä miten jaksaa. Toisaalta aika ei kulu kotonakaan.
Mutta jään katsomaan vieläkö muut, tai uudet, löytävät tämän pinon :)
Kiitos kun olette ottaneet osaa tähän minun aloitteeseen, vaikka pelot ovat jo pienentyneet sitten alkuraskauden, niin muistan kyllä kuinka oli helpottavaa täällä purkaa. Ja Edelleen, kunnes nyytti olisi sylissä asti.
Haizuli 28+4
Aloin lukemaan ketjua hieman apeissa tunnelmissa lapsivesinäytettä odotellessa. Riskimme on 1:2 ja jotenkin joka toinen päivä toivoni menetän jo. :(
Haizulin viestistä heräsi ajatus turvotuksesta (jota siis meillä nyt paljon on joka puolella), että oliko sitä tässä raskaudessa vai edellisessä keskenmenneessä?
Onnenhelmi 13+2
Rakenneultra ohi, ja kaikki oli hyvin. Hyvin oli kasvanut, ja hirmu vilkas oli, tämä oli just lounaan jälkeen jolloin se yleensä vilkastuu, ja oli hauska nähdä miten se siellä hääräsi. :) Olen niiiin huojentunut nyt, ja onnellinen!! Jotenkin olin olettanut että tyttö tulisi mutta ihanaa on näinkin. Tulipa asia tämän tiedon myötä konkreettiseksi! :)
Tervetuloa Mutsiko! :)
Haizuli, ihanaa että kaikki oli kunnossa np-ultrassa! Ja onnea sen masu piilottelun kans! :) Itellä rupes näkymään aika selkeesti jo v. 13 ja viikosta 15 eteenpäin oli ihan mahdotonta piilottaa, mut onneksi siinä vaiheessa jo tärkeimmät tiesi asiasta...
Nyt pitää lähtee mökille, mukavaa viikonloppua kaikille! :)
- Heath & Hope - (rv 20+0)