Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet (rehellisesti!) lastemme nimistä?

Vierailija
30.08.2010 |

Kukaan ei oikein koskaan ole kommentoinut, lähinnä "onnea kivasta nimestä" ristiäisten jälkeen, mutta muuten ei ole oikeastaan kommentteja tullut vaikka lapsilla harvinaiset nimet. Tämä palsta on totuuden torvi, jotan antaa tulla :)

Auni Onerva (5v1kk)

Altti Untamo (3v9kk)

Kaapro Valentin (2v5kk)

Elna Sanelma (3kk)

Sukunimi on perusjuntti nen-päätteinen.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämähän ovat kaikki ihan suomalaisia kalenterista löytyviä nimiä. En siis ymmärrä miksi toiset pitävät näitä väkisin väännettyinä. Minä pidän väkisin väännettynä nimenä sen kaltaisia kuin esim Janiela tai Lumi Hiutale.

Ap:n lasten nimistä kaikki ovat kauniita mutta paras kokonaisuutena on Elna Sanelma, sehän on kuin runo.

Vierailija
62/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat kalenterissa!

Tosi kivat nimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuo nimet... ihan kamalat, anteeksi vain.

Vierailija
64/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmastikaan ajattelisi mitään pahaa nimistä. Hienoa että olette antaneet tuollaiset nimet. En usko että lapsia tullaan kiusaamaan.

Itse tykkään enemmän lastesi nimistä kuin näistä uusimmista väännösnimistä.

Vierailija
65/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasiahan nimet on.

Vierailija
66/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kysellä ihmisten mielipiteitä lasten nimistä? Mitä väliä on, kuka tykkää, kuka ei. Mun lasten nimet on yleensä inhokkilistalla, mutta ihan sama. Itse tykkää ja mies kans.

Koska halusit kuulla mielipiteen, niin en yhtään tykkää yhdestäkään lapsesi nimestä. Onneksi kaikki eivät pidä samoista nimistä.

Vierailija
67/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kaikki eivät tykkää, oli nimi sitten mikä tahansa, mutta sehän on vaan hyvä, onpa sitten erilaisia nimiä.

Mulla on ompelukone Elna-merkkinen ja niin oli äidillänikin, mutta se ei millään lailla huononna teidän lapsen nimeä.

Vierailija
68/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auni Onerva on oikein kaunis, mutta Altti Kaapro ja Elna liian outoja makuuni (mikseivät Kaapo, Antti & Elina?). oletan, että pidät(tte) vanhoista nimistä :)

Vierailija
69/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat kalenterissa! Tosi kivat nimet.

tulee silti väkisin väännetty fiilis mieleen, ihan karseita kirjoitusvirhenimiä!

Vierailija
70/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimainen reaktio on että erikoisia nimiä, eivät herätä sen kummemmin ihastusta kuin inhotustakaan.

Eivät siis liian erilaisia. yhden Aunin tunnen, ja nimi on ihan ok kiva, Alttikin on ihan kiva, Kaapro vähän outo tuon r:n vuoksi ja Elnasta tulee mieleen joko Elina josta on tippunut i pois, tai sitten tuo n on tullut vahingossa jonkun muun kirjaimen tilalle.

Mutta jos tuntisimme, nimet olisivat kohta "normaaleja". Eivät kummempia kuin ELina tai Anttikaan.

Vierailija
71/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat sanoneet, että nimet on väänneltyjä, mikä on melko outoa. Onko täällä monellakin jokin muu äidinkieli kuin suomi, jos tosissanne epäilette näitä joutuu tavaamaan muille?! (Suomen ulkopuolella ehkä joutuukin tavaamaan, mutta joutuu siellä tavaamaan paljon yleisempiäkin suomalaisia nimiä.) Nää ei todellakaan ole mitään junttinimiä. Jannicat, Jessiinat, Lucakset ja muut muka-hienot nimet vasta juntteja ovatkin.

Vierailija
72/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut uskoa silmiäni, siellähän oli meidän pojan kaimakin :)

Meillä on siis pikkuinen Kaapro myös. Olenkin arvellut, että se on osan mielestä kamalan kuuloinen, kun se on niin harvinainen. Nythän se tulikin varmistettua. :) Sen sijaan Kaapo kuulostaa monesta ihan hyvälle, kun se on tutumpi.

Minusta on vähän hölmöä ehdottaa muuttaa vaikka Altti Antiksi, siinähän menee koko idea suomalaisesta harvinaisesta nimestä. Antakaa te tavallisten nimien ystävät lapsillenne nimeksi Antti ja Elina (no joo, ap kyllä kysyi mielipiteitä, mutta minusta nimet ovat hyviä tuollaisina). Meidän Kaaprosta tuli Kaapro, koska se on pappani nimi, eikä ole minusta koskaan tuntunut väkisin väännetyltä tai keksityltä. Lisäksi se on todennäköisesti ollut almanakassa yhtä kauan kuin Kaapokin, että ei sen pitäisi sen enempää olla väkisin väännetty.

Ainoa asia, jota Kaapro-nimessä mietin on juuri tuo r-kirjain. Jos lapselle tulee r-vika, niin sitten on vähän vaikea tavata omaa nimeä "ei kaapo vaan kaapjo"

Vierailija
73/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis pikkuinen Kaapro myös. Olenkin arvellut, että se on osan mielestä kamalan kuuloinen, kun se on niin harvinainen. Nythän se tulikin varmistettua. :) Sen sijaan Kaapo kuulostaa monesta ihan hyvälle, kun se on tutumpi.

Minusta on vähän hölmöä ehdottaa muuttaa vaikka Altti Antiksi, siinähän menee koko idea suomalaisesta harvinaisesta nimestä. Antakaa te tavallisten nimien ystävät lapsillenne nimeksi Antti ja Elina (no joo, ap kyllä kysyi mielipiteitä, mutta minusta nimet ovat hyviä tuollaisina). Meidän Kaaprosta tuli Kaapro, koska se on pappani nimi, eikä ole minusta koskaan tuntunut väkisin väännetyltä tai keksityltä. Lisäksi se on todennäköisesti ollut almanakassa yhtä kauan kuin Kaapokin, että ei sen pitäisi sen enempää olla väkisin väännetty.

Ainoa asia, jota Kaapro-nimessä mietin on juuri tuo r-kirjain. Jos lapselle tulee r-vika, niin sitten on vähän vaikea tavata omaa nimeä "ei kaapo vaan kaapjo"

tuli vielä mieleen, että miksi jotkut ihmiset sanovat päin naamaa, että ihanat nimet, jos oikeesti ei tykkää?? Tosi outoa. Jos jonkun lapsen nimi olisi sellainen josta itse en pidä, en kommentoi sitä ollenkaan.

t. 103

Vierailija
74/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auni on ehkä kamalin. Ja Altti Untamo ihan hirveä yhditelmä, tosi veltto. Untamo on meillä Urpoa vastaava haukkumanimi joten se on kamala siksikin.

Mut hei ei nimi miestä pahenna jollei mies nimeä.

Vierailija
75/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auni nätti. Kaapro r pitoisena tässä sarjassa hieman outo, mutta muuten on ok nimi.

Tokat nimet ei mun "makuisia" nimiä, mutta sopivat hyvin etunimiin.

Kaiken kaikkiaan hienot nimet lapsilla.

Mun mielestä on ihan järjetöntä sanoa mitään nimeä rumaksi tai kamalaksi.

Ja nämä jotka sanovat, et koulussa kiusataan nimistä, älkää opettako tuota asennetta lapsillenne, teiltä se sen oppivat.

Vierailija
76/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä mieleen, että miksi jotkut ihmiset sanovat päin naamaa, että ihanat nimet, jos oikeesti ei tykkää?? Tosi outoa. Jos jonkun lapsen nimi olisi sellainen josta itse en pidä, en kommentoi sitä ollenkaan.

t. 103

Koska ei ole soveliasta pahoittaa toisen mieltä, eyenkään lapsen mieltä.

Vierailija
77/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tilanteessa jossa ollaan naamatusten, niin mieluummin yritän sanoa jotain neutraalia tai positiiviseksi tulkittava akuin olen mykkänä tai sanon "kauheet". Ennemmin sanon valkoisen valheen kuin pahoitan toisen mielen tällaisessa asiassa...

t. 103

Vierailija
78/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä outoja ovat nuo, joiden mielestä Altti olisi parempi Anttina jne.. Ööö? Just niinkuin joku taisi sanoakin, menisi koko idea siinä.

Raikkaita persoonallisia nimiä.

Tuota Elnaa rupesin ihan tosissani makustelemaan, yritän muistaa sen jos vielä joskus saamme tyttövauvan :)

Vierailija
79/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auni Onerva (5v1kk)

Altti Untamo (3v9kk)

Kaapro Valentin (2v5kk)

Elna Sanelma (3kk)

Sukunimi on perusjuntti nen-päätteinen.

Auni Onerva, ihan ok, vanhahtavaa tyyliä, mikä varmasti on muotia muutaman vuoden päästä.

Altti Untamo, hmmmm, Altti kovin erikoinen, muttei särähdä pahasti korvaan kuitenkaan, Untamo on aika kauhee

Kaapro Valentin, hmmmm, periaatteessa ei mitään vikaa, mutta ei mikään lemppari, ihan ok

Elna Sanelma, Elna on kiva, Sanelmassa kanssa sellanen vanhahtava tyyli.

Sukunimellä ei väliä, sillä etunimet suomalaisia.

Itse olen Ulla. Nimessäni ei muuten ole mitään vikaa ja se jopa sopii minulle. Ainoa miinus on se, että nimeni on erittäin yleinen juuri edellisessä sukupolvessa (vanhemmat ja isovanhemmat). Olen siis saanut "tätinimen", josta en (varhais)teini-ikäisenä pitänyt..

T: vm -83

Vierailija
80/108 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EN tykkää yhtään tuollaisista nimistä. Tuontyppisistä ylipäänsäkään, ja nuo teidän nimet vielä tosi tekoväännettyjä.

Joutuisin kyllä kysymään pari kertaa että ai MIKÄ enennkuin menisi jakeluun, ja silti muistaisin aina väärin.

Mulla itellä vähän erikoisempi nimi just tuollaiseen väännöstyyliin, ja oikeasti kärsin siitä tosi paljon lapsena, ja nykyäänkin se on aina väärin, aina saa tavata, aina saa selitellä onko sillä jotain erikoisempaa alkuperää...

Mutta älä sinä välitä muiden mielipiteistä, vaan ole tyytyväinen teidän valintoihin.

Kyllä mä tiedä että meidänkin lasten nimiä taas joku voi pitää tyhminä (varmaan esim. sinä pitäisit, koska olen huomannut että ihmiset jotka tykkää tuollaisista nimistä kuin teillä, eivät taas pidä meidän nimistä, vaan jopa niputtavat ne sinne "Jessika-Jasmine" -luokkaan (jotka muuten mun mielestä oikeastaan ihan kivoja nimiä kans ja olen niitä aikoinaan harkinnut lapsilleni, mutta silloin tulikin aina poika :).

Mutta mun mielestä taas tietty meidän lasten nimet on aivan ihanat :). !