Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki "teini-äidit" !

26.08.2010 |

Olisi mukava saada keskustelua tänne alle 20-vuotiaitten äitien/odottavien äitien kanssa. :)

Itse olen kohta 18-vuotias joulukuussa synnyttävä.

Sähköpostiakin saa laittaa: Marisa@live.fi

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taas en ole kuullut kun huonoa tuosta sektiosta tosin kun siinä kuulema mikään ei satu mutta kaiken tuntee, hyih! Ei kyllä itellään se vaihtoehto miellyttäis jos joutuis sektioon. Mutta onneks tässä on aikaa viellä vaikka millä mitalla itsellä! :) En kuitenkaan ketään halua pelotella! Heei, ja olen itsekkin lappeesta kotoisin muuten! :D Olen koko ikäni siellä asunut ja tossa noin 5 kk sitten muuttanut Raaheen! rv. 15+3

Vierailija
42/96 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joo, kuitenkin kun on ollut niitäkin tapauksia, että Oletetaan, että lapsi mahtuu ja ponnistusvaihees tuleeki hätä, ett ei muuten mahukkaa ja sit onkin jo Oikeesti kiire :O

vaikka siis tottakai sectio on eriasia, kun luonnollinen alatie synnytys. leikkaus on aina leikkaus ja voi tulla komplikaatioita huonolla tuurilla(minun avokin isomammal jäi sectios pumpulituppo vatsaan ja se sitten tulehtui. mutta se olikin vuonna 1 ja 2, nykyään ollaan varmast huolellisempia), mutta voi normaaliski synnytykses tulla tulehduksia huonolla tuurilla. luottavaisin mielin vaan !:) aijaa Janiitaä, miks työ Raaheen muutitte? takasii tänne :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halus vähän vaihtaa maisemaa ja tuntuu että Lepra on jo niin kulunu paikka nii ie sitten jaksanu sinne jäädä enää jumittamaan. :D Vaikka miulla kaikki sukulaiset siellä asuu ja täällä ei ketään, mut onhan täällä sit onneks noi kihlatun sukulaiset melkein kaikki. Kyllähän sitä ois vähän ikävä sinne kun kaikki kaverit siellä mut ainahan sitä rahalla saa ja hevosella pääsee. :D Missäs päin Lappeeta muuten asustelette? =) Voihan olla että ollaan joskus vaikka nähtykkin!

Vierailija
44/96 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on kyllä niiin totta, ett Lepra on niiiin kulunut paikka. mutt minkäs teet, mie varmaa jumitan tääl lopun ikääni, ko avokki on suunilee sitä mielt että hää tulee aina olee töis Lappeenrannan Vianoril. huoh :D maisemanvaihdos ois kyl kova juttu, pitänee viel yrittää käännyttää ;) me asustellaan Kourulas, mis päi Lpr te asuitte ?:)

Vierailija
45/96 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin sillon sammonlahdessa itekseen, mut sit tutustuin tohon miun rakkaaseen kihlattuuni niin päätettiin sitten että eiköhän lepra ole jo nähty ja sit ite ehotti itseasiassa miulle Raahea. =) Siitähän se ajatus sitten lähti! Joo eiku lappeesta helvettiin vaan kun ei siellä enää ole mitään nähtävää! Kaupungin humukin on sellasta haistapaska hommaa ja huomannu että siellä päin lähtee tuota porukkaa sinne parempaan paikkaan koko ajan, että saa olla pelkoperseessä siinä et millo ite kupsahtaa tai joku läheinen. :/ mut onneks lähettiin pois sieltä. Mut oha siellä sitten varmasti muuten kaikkee hyvää. :D

Vierailija
46/96 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin just s.lahti on ihan oma lukunsa, en asuis siel mistää hinnast. onkos Raahe mis päi Suomee? ei oo tuo maantieto oikee hallus.. :)

yritin eilenkii ehdotella miehelle, ett jos muutettas joskus pois täält, mutt tuli aikas kieltävä vastaus..:D

Vierailija
47/96 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sammonlahessa tullu ihan pienestä pitäen hengailtua niin siellä kun nuo kaikki kaverit on. Nii ja tietty juopot ja narkkarit! -.- Raahe on aika pohjoisessa, lähellä Oulua, aatellu välillä kyllä että joskos ehk vähän liian kauas muuttanut omista sukulaisistaan kun ei niin herkästi sitten sinne lappeeseen tullakkaan ku pitäis olla sitä ylimäärästä rahaakin. :/ Varmaan joulun jälkeen pääsis sit käymään sielläpäin ja saa sitten mennä äitykällekkin näyttämään et kui se massu on kasvanut! :) Joo kuule hiillostat sitä ukkoaski vaa sieltä pois muuttamista! :D rv. 15+5

Vierailija
48/96 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä lueskellu aika paljo kaikkia kirjotuksia..

Itseäni en niinkään pidä teiniäitinä, mutta olen 20 vuotias 8kk ihanan tytön äiti Imatralta. Nuorihan sinäänsä olen mutten koe olevani liian nuori.

Meillä on mennyt tosi hyvin lapsen kanssa, monet ovat sanoneet kuinka helppo hoitoinen ja tyytyväinen hän on, ja niin onkin. :)

On ollut tosi hienoa seurata pikkasen kehitystä niistä vauva-ajoista. Ja sitä tosissaan on tapahtunut, luulisin että kohta jo kävellään :)

Vauvaa en imettänyt kuin reilut 2 kk, mutta nyt jälkikäteen harmittaa, sillä olisin ollut hienoa imettää pidempää.Siinä olisi ollut vain meidän kahden keskistä aikaa, vaikka kyllähän sitä aikaa on nyttenkin. :)

Vierailija
49/96 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janiitaä, onhan sieltä sit jonkinmoinen matka tänne suunnalle, mutt joskus se tekee vain hyvää päästä pois tutuist ympyröist! :) ja onhan autot, junat tms. keksitty, vaik ilmastahan se ei oo mutt kuiteskii :) Limppu2-7, kiva kuulla että teillä helppohoitonen vauva ja muutenkin menny kivast! eiks tunnuki, ett pikkunen kasvaa ja kehittyy ihan silmissä.. :)

50/96 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä ilmottautuis joukkoon uus tuleva äiti, laskettu aika olis heinäkuussa:)

Minä olen 18w. ukko 20w. Ollaan pohjois-pohjanmaalta :)

Esikoista odotamme :)

51/96 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on Helsingissä asuva reilu viikon ikäsen pojan äiti, täytin noin kuukaus sitte 20v ja mies on kans 20, asutaan yhessä ja on ollu ihanaa ku mies on osallistunu vauvan hoitoon nii ei oo jääny omille harteille sitä hommaa, tietystikkään imetystä se ei voi tehä joka kyl on muutamana yönä harmittanu ku on nii hyvät unen lahjet ettei herää aina pienen huutoon.

Ite synnytys ei mun mielestä ollu nii paha mitä oli kuullu ja lukenu, ja ku se oli ohi nii tuntu ettei mikään tutntunu oikeesti missään, on se vaan niin hieno tunne saada se pieni vauva syliin.:) Mulla oli 36 viikon jälkee kokoajan sellanen toive et kumpa syntyis ja et kyl se syntyy etuajas, mutta ei mitään toivoo meni yli 40+6 synty, käynnisty vedenmenol, soitin yöllä hädissäni synnärille ku oon aina luullu et vesienmenosta pitää mennä samantien sinne, mutta ei ilmeisesti, loppujen lopuks synnytys oli ohi n22h vesien menosta. Ponnistus vaihe kesti 14min kuulemma tosi lyhyt aika ensisynnyttäjällä. Vaikka vauva synty viikon myöhässä niin painoo oli vaan 2890g, mut kuulemma ihan hyvä mun kokoon nähden.

Sairaalasta päästii kahessa päivässä pois ja oon ihan onnessani tosta pienestä kääröstä, ei turhia huutele ellei oo tietenki nälkä tai vaippa märkänä.:)

Olin järkyttyny siitä ku ei missään kukaan oo mainunnu synnytyksen jälkeisii vuotoja ja kipuja, vaik mulla on kyl parantunu tosi hyvin. Mutta vessassa käyminen oli aluks niin tuskaa etten voi ees kuvailla ja ku kukaan ei tosiaan ollu siitä ikinä mitään maininnu, onneks alkanu helpottaa.

Tosiaan jos äitejä Helsingistä tai läheltä niin ois kiva kahvitella sitte ku jonkun ajan pääst ton käärön kaa viittii lähtee "pidemmälle reissulle".:))

Nippu ja poika 8pv

Vierailija
52/96 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nooralle onnittelut plussan johdosta! =) täällä olis tällä hetkellä 17 rv menossa ja ihan jännää on ollut! Massu alkaa jo näkyä pikkuhiljaa ja kovasti jotain liikehdintääkin odotellaan täällä niin tietää ainakin varmasti, että kaikki on okei! Eipä tässä muuta ihmeellistä ole ollut, että rakenne ultraa odotellessa joka olis viikolla 21 minulla! Onkos täällä muuten muita samoilla ajoilla odottajia? Ja jos on niin milloin rakenne ultra? Ja tietysti, että kumpaa odottaa? :)

Vierailija
53/96 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tänne tossa äsken pitkän viestin mutta sittenhän kone sekos kesken kaiken ja meni kiinni. ;) Ei auta muuta ku kirjottaa uudestaan. :D

Eli huomenna magneettikuvaus lantiosta, ultra ja kaikkee muuta hässäkkää, että taitaa taas polilla vierähtää vähän aikaa. :) Vuokrasopimuksen allekirjotus myös huomenna, jee ! :D Vihdoin. :)

37+0 :)

Limppu2-7: Ihanaa että on helppo vauva. :) Nopeestihan aika sitten varmaan menee kun saa pikkusen syliin, kehitys on varmasti supernopeeta. :D

Noor.a: Onneks olkoon ! Kertoile lisää sitten kun tiiät ! :)

Vierailija
54/96 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjottaa tännekkin, kun on ollu koko päivän supistuksia. :D Ja lapsivettä tiputtelee (välillä vähän enemmän......) koko ajan. Supistukset nyt 7-10 minuutin välein, ja koko ajan kovenee.

Toivottavasti lähetään tänään ! :D

Vierailija
55/96 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 18v "teiniäiti" ja yksinodottaja.

La huhtikuus 2011, musta tuntuu välillä ettei jaksais odottaa et vauva syntyy, mut onneksi on kuitenkin vielä monta kuukautta aikaa valmistautua.

Rakenneultra täs viikon päästä,jänskättäää:)

Vierailija
56/96 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäis viel kolmisen viikkoa kärvistellä rakenneultraa. -.- Ei kyllä millään jaksais oottaa, muutto ja kaikki viel eessä, mut onneks ei tarvii ite kanniskella mitään painavaa! =P Harmi että joudut yksin olemaan, ei varmaan tule olemaan helppoa.... :/ Niin mikä päivä siulla se laskettuaika olis? =) miulla 30.4, vappuvaava siis! Itellään kans sama homma et ei jaksa oottaa, mut koha tuo massu rupeis viel pyöristymään niin olis enemmän ootettavaa ja kaikki näkis että mie oon raskaana! n_n hih! Mut eipä tässä, pitää olla täälläkin enemmän kuulolla! :) Rv.17+2

Vierailija
57/96 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, minulla on laskettu aika 17.4 viikkoja on 20+1 ja esikoista odotan. :) ikää mulla on 17 ja parin vk päästä 18v. :) rakenneultra on 8.12. Lueskelin Janiitaä että raahessa asut. Itse asun myös raahessa. :)

Vierailija
58/96 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällähän minä, o-saaressa tällä hetkellä mut pitää muuttaa pois täältä.. (onneks)! :D Perjantaina sais tietää mihin pääsis muuttamaan. Missäs täällä sie asustelet? :) Kiva kun jotain muitakin täältä suunnasta olevia keskustelussa. Juu, itse olen just täyttäny 19, vuoden päästä ilmeisesti en siis ole teiniäiti. :D Kukas siun neuvola täti on? Josko vaikka oliskin sama meillä. Miulla kans esikoinen ja kihlattu kuvioissa. :)

Vierailija
59/96 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, mä kans asun o-saaressa :D no on kyllä kiva ku muitaki täällä, ku tuntuu että tää on niin raahe on niin kuollu paikka :D muutatko raahessa vai pois kokonaan täältä? :) mun neuvola täti on E.Mattila , onko tuttu nimi? =)

Vierailija
60/96 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla nimittäin sama neuvola täti kun siulla! :D Ei myö täältä pois muuteta, varmaan johonkin kummattiin tai muualle, mut en halua olla täällä o-saaressa, naapuritkin on aika hanurista. :D Ja jos vaikka pääsis tästä ongelmien saaresta pois niin toivottavasti loppuis kuulopuheet mitä lähipiirissä on lähiaikoina ollu.... Tunnetaan varmaan sitten kyllä samoja porukoitakin? :D rv.17+3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi