Toukotoiveet 2011
Pistän pinon pystyy niille joilla laskettuaika on toukokuussa 2011
Kommentit (82)
oon tullu siihen tulokseen, että netti on ihmisen pahin vihollinen. Olen tässä päiväni kuluks selaillu nettiä ja nyt en enää olekkaan niin varma et olisin raskaana. no okei, siis menkat myöhässä ja testi positiivinen MUTTA tein sen (okei tunnustan 3testiä) sillä predictor raskaustestillä ja nyt tuolla joka paikassa kirjotellaan että se antaa vähän väliä vääriä positiivisia tuloksia. mulla viivat oli kyllä erittäin vahvoja ja selviä, mutta entä jos ne onkin vääriä :o oikeesti, ikinä ei pitäis mennä lukemaan yhtään mitään!!! ja tää paikkakunta missä asun niin on semmonen käpylä ettei apteekissa myydä mitään muita testejä. hajotus. Taidan olla ehkä vähän outo ja sekaisin. :(
Anttuli
Tänään olen käynyt ensimmäisessä ultrassa ja ihan oli kohdussa vauvan "ensi koti"! Voi kuinka huojentunut olenkaan!!! Ensi vkolla uusi ultra ja alkion pitäisi jo silloin näkyä mutta sydämensykettä tuskin vielä.
Ihanaa päivää kaikille!!
nikoliino rv 4+4
Lisäsin sinut esittelyihin :)
ötökkä
jaksuja sinne:)
Tunnereaktioista:minä itkeä tirautin jo tässä kun sain mailia vauvanvaatesivustoilta. Joten on reaktioita,mutta onneksi ei vielä pahoja.
Kuinka noin aikaisin ultraan pääsit? Kävitkö yksityisellä? Kiva kuulla että kaikki on hyvin.
Meillä on kerrottu neuvolaaan,parhaalle ystävälle ja minun äidille. Äidille oli pakko kerto kun olimme kylässä ja minä yökin ja voin huonosti,mutta en oksentanut kylläkään. Muille kerrotaan tiputellen. Toisille isovanhemmille varmaan ensi viikolla yksityisen ultran jälkeen ja muille vkolla 13 kunnallisen ultran jälkeen. Töissä pidän mahdollisimman kauan salassa,etteivät vaikuta ylenemismahdollisuuksiini.
ON:yö oli ihan hirveä,luulin että nyt ne menee kesken. Hirveetä! oli kipua kohdunkaulassa viiltävää sellaista. Meni onneksi ohi aamuun menessä. Nyt ei ole ollut tuntemuksia vasta kuin ihan äsken. Mietin että jos taas on emätintulehdus niin kuin silloin viime raskaudessa. Ei edes okseta tänään eikä supistele. Samaa mietin kuin muutkin että onkohan totta tämä.Nälkä on mutta ei aamusin,sillon en saa alas mitään.
Ötökkä 5+2 pippuri & timjami
Mulla tuo predictor antoi väärän positiivisen tuloksen,oli kaksi vanhaa viivaa, kaikki muut testit näytti negaa. Moni on siitä testistä valittanut ja kirjoittanutkin palautetta niille. Tee jonkun muun firman testi jos olet epävarma.
En halua pahoittaa mieltäsi,mutta nuo testit on epävarmoja.
Mulla on muuten kans ollu tuollaista kohtukipua. Luulin jopa viime lauantaina, että on mahatautia. Kai se on normaalia, kun muillakin on..
Testeistä: itse tein citymarketin kaksi testiä (hintaa näillä vaivaiset 2,9e) ja kyllä molemmat näytti positiivista ja menkatkin yli viikon ainakin myöhässä (kierto kyl ollu muutenkin mitä sattuu).
Ainakin viimeksi näytti aivan oikein plussaa ton meidän aikasemman vauvan kohdalla. Hormonikierukan poiston jälkeen yritettiin vauvaa semmoset puoli vuotta ja silloin tuli tutustuttua eri testeihin. Prismassa ja citymarketissa on näitä halpis testejä enkä oo kyl ikinä niistä mitään feikki positiivista saanu.
Sillon, kun tosissaan yritettiin raskautua, niin halusin tehdä testin n.10 kertaa kuussa :D (ihan turhaan tietenkin, mutta kun niin toivoin sitä raskautta ja ihana pikkuinenhan sieltä sitten tulikin) ja mies alko jo narista, että, kun halvin apteekin testi on n.7e/kpl, niin sillä sais jo kaikenlaista kivaa sille tulevalle vauvallekin..
Onneks kaveri sitten vinkkas, et noita testejä saa markettien puolelta kans: prismas ne on tutti-tuttipullo osastolla ja citymarketissa kortsujen kans samassa hyllyssä. Ja tosiaan kahden testin laatikko cittaris oli nyt viime ostamal 2,9e.
Minä myös tein citymarketin testeillä. Maksoi tosiaan sen 2,99/2kpl. Ennen vanhaan vuonna 05 RFSU testit maksoi saman verran,mutta niitä ei nykyään saa enää.
Ötökkä
sinne huomenna kirjoittelemaan
ötökkä
Me ei olla kerrottu vielä vasta kuin minun siskolle. Mutta alussahan tämä vielä on, koska mun kierto on megalyhyt, 24p eli plussasin jo kp 26 kohdalla. Nyt nettilaskurin mukaan oviksella laskettu viikkomäärä on siis 4+3. Oireitakaan ei ole vielä ilmaantunut muuta kuin mahan nipistelyä. Ja toivottavasti ei tulekaan.... Olin odottanut pahoinvointia, hajuaistin herkistymistä tai vähintään väsymystä, mutta ihan pirteä olen vaikka herännyt klo 6aamulla ja tein 2h ylitöitäkin.
Niin tuosta kertomisesta vielä. Sisko siis tietää, ja meidän isä oli soittanut hänelle eilen ja kertonut nähneensä viime aikoina paljon unia vauvoista... Aika hassua!! Äsken mun kanssa puhelimessa kyseli onko mitään "kummallisia uutisia" ja kuulosti melko pettyneeltä kun sanoin ettei ole... :)
Ja meidän koira tuntuu tietävän! :D
ei tähän hätään mistään testejä saa :/ netistä tilasin mut menee varmaan pari päivää ennen ku tulee. JOS nyt käykin niin etten ole raskaana, niin voin ihan tasan tarkkaan kertoa, että tämä asia ei todellakaan jää tähän. ohjeissa nimenomaan vielä sanotaan että positiivista väärää tulosta ei voi saada. oon shokissa.
Kerroin tänään mun vanhemmille, kun ne olisi varmasti muutenkin kohta arvannut. Mun äidillä on meinaan The Nenä, kuudes aisti, tms. Kerroin myös koulussa tästä, kun opiskelen linjalla, jossa käsitellään erilaisia kemikaaleja, ja osa niistä on vaarallisia. Selvisikin, että on pari kemikaalia, mistä pysyn tosi kaukana :D Miehen vanhemmille kerrotaan perjantaina, lopuille kavereista ja sukulaisista kerrotaan sitten, kun on sellainen hetki, parin, kolmen viikon päästä :)
Pääsen ensi viikolla, eli sitten jo rv 7 neuvolaan... katsotaanko siellä jo ultralla? Mitä siellä tehdään?
ON: Onko muilla tullut tää armoton vessahätä?!?!? Se on koko ajan! Mullakin pitää olla koko ajan jotain ruokaa, vettä, naposteltavaa, purkkaa koko ajan lähellä...Musta tulee ehkä sinivalas tai jotain näiden yhdeksän kuukauden aikana :D Ne kuukautisten kaltaiset vatsatuntemukset on jatkuneet...En ennen tiennyt, että tää on normaalia, ja olin vähän peloissani, että tässäkö tää sitten olikin... oon myös innoissani koko ajan. Tuntuu siltä, että jaksaisin tehdä vaikka mitä, mutta päivässä on vaan liian vähän tunteja...
IIK! Huomenna rv 6!!! Sillon pitäis jo pienen sydämen sykkiä?!!?!?
Menin terveyskeskukseen lääkäriin ja sitä kautta sain lähetteen ultraan äitiyspolille. :-)
Mä testasin plussan just RFSU:n testillä ja niitä myydään ainakin R-kiskoilla. :-)
Tota en kyl tiennykään, et ärrältäkin saa!
Heh! Monelta päivystävän apteekin etsintäreissulta mieheni olisi hamassa historiassa välttynyt, jos oltais tiedetty, että noita testejä saa sunnuntai-iltana klo.22 tosta viidenkymmenen metrin päästä! :))
...(ja muinakin kummallisina ajankohtina, kun tuli hälyttävä tarve saada tuo testi)...
Meillä ekalla neuvolakäynnillä varataan aika alkuraskauden ultraan.
Käydään perusasioita läpi: oletko ollut ennen raskaana? onko perinnöllisiä sairauksia? Minkälainen terveydentila äidillä on muuten? Käytätkö päihteitä? Oletko käyttänyt ennen raskautta? jne.
Katsotaan lähtöpaino, hemoglobiini (ja samalla veriryhmä), pissanäyte ja kokeillaan kuuluisko sydänäänet. Paino, hemoglobiini ja pissa katotaan tästä lähtien joka neuvolakäynnillä. Myöskin kohdun korkeutta mittaillaan (meillä ei alussa mitattu).
Raskausajan ravitsemus, liikunta jne. käsitellään myös jossain määrin. Saat melko varmasti mukaan vauvalehtiä ja esitteitä. Sinulle saatetaan myös suositella rauta, folaatti ja d-vitamiinilisän aloittamista.
Voit tutustua aiheeseen paremmin täällä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Tervetuloa uudet tähän listaan. Mukavasti meitä jo tänne kokoontunut.
ON: vielä hieman kipuja alavatsalla, väsy on iskenyt aika lailla päälle. Kurkku on kamalan kipeä, perheessä ollut entero vierailulla tällä viikolla. Lapset onneksi jo terveitä, nyt on sitten aikuisten vuoro...
Neuvolan varasin myös jo, se olisi 28.9.
T: onnenmyyryläinen 5+0 (vissiin...)
Täällä mukaan ilmoittautuisi esikoisen odottaja. Ikää 22v ja miehellä saman verran. Kesäkuussa jätettiin pillerit pois ja yk 3 tärppäsi.
Tein toissa päivänä plussa testin. Rv 4+2 menossa. Tunne on epätodellinen. Haluaisi varmuuden siitä, että tosiaan on raskaana, mutta jos ensi viikolla jo varaisi terveyskeskuksesta aikaa. Oireita tässä vaiheessa ei ole juuri mitään ja siitä tulee tämä epäusko.
Jos kaikki on hyvin niin LA siellä toukokuun alussa. Nyt vaan hirveästi toivoo, että pieni pysyy matkassa.
T: Tieto raskaudesta sekoitti pään :)
Olen kanssa kertonut miehelle ja parhaalle ystävälle (kun oli pakko tilittää jollekin joka ei hypi riemusta kattoon, vaan tajuaa tän kolmannen lapsen todellisuuden. Tuntuu, et mies ei oikein tajua tätä kerho-harrastus-palaveri jne. arkea, kun on työn takia kotona vain viikonloppuisin. :( )
Tänään sitten soitin myös neuvolaan ja varasin jo ajan valmiiksi. Eli sinnekin jo kerrottu.
Todella outoa kyllä. Oon molemmista aikaisemmista lapsista ollut todella riemuissani, mutta tähän en oikein osaa suhtautua. Olen varmaan toukotoivojen ainoa, joka tuli raskaaksi hieman yllättäen. Kyllähän me haluttiin iso perhe, mutta näin pian? Olen oikeasti vähän hölmö, kun ajattelin, että imetyksen takia olen raskaudelta "turvassa".:) (Älkää tehkö samaa virhettä!) Nyt sitten mietityttää, kun vauva on silloin puolitoistavuotias ja esikko melkein seitsemän. Oltiin suunniteltu, että vauva olisi jo jossain leikki-iässä, kun kolmas lapsi tulee. Luonto päättikin sitten toisin..
Ei muuten ole oksettanut minuakaan yhtään. Nälkä on kyllä ihan jumalaton: herään öisinkin syömään ja koko ajan pitää olla jotain suussa :o Varmaan tää imetys vaikuttaa tuohon ruokahaluun. Kävin tänään ostamassa lenkkikengät. Viimeraskaudesta opin sen, että "lepää ja ota rennosti" on lause mihin ei kannata uskoa! Voi luoja niitä selkäkipuja ja sitä tönkköä, turvonnutta, uupunutta oloa silloin loppuraskaudesta!... :( Nyt ajattelin, että jatkan normaalia liikuntaa, vaunukävelyjä enkä rajoita yhtään. Voisin viikonloppuisin käydä esikon kanssa ilman vauvaa uimassa, että vahvistais selkää jo etukäteen.