Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten tiistai

16.05.2006 |

Huomenta!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se Je_Ni vai kuka mainitsi ennustuksesta. No, minulle ennustettiin juuri, nousi pöytään kaksi 10-korttia, jopas sattui, kun laskettu aika on 10.10. Kuulemma tyttö tulossa. Asia vahvistuu meille 4D-ultrassa vielä ensi kuussa.

Ei tässä nyt muuta tällä kertaa!

Patovahti 19+2

Vierailija
2/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää niin pirusti taas... :(

pitäis tytöt lähteä viemään hoitoon ja itse yrittää kouluun.

huomenna olis tytöillä kevät juhla kuopuksel alkaa klo16 siellä esiintyy kengurumeininki ja esikoisel alkaa sit klo 18 ovat tehneet sinne jonkun keijukais ja peikko esityksen =) pitää muistaa ottaa videokamera mukaan.

ei mut nyt aamu palalle yritän kirjoitella tuossa myöhemmin lisää ku tästä vähän heräilen =)

T:Hexu ja onni-ilona rv 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olen ollut ihan teidän uutispimennossa, kun aika vaan katoaa jonnekin... Töissä en ehdi juuri palstalla piipahtaa ja iltaisin olen päättänyt, että konetta en enää avaa, vaan keskityn esikoisen 1v 2kk kanssa yhdessä oloon ja sitten hänen mentyä tapaamaan nukkumattia on miehen ja itseni vuoro :-)

Joten en nyt osaa ottaa kantaa mihinkään viimeaikaisiin keskusteluihin :-( Omaa napaa siis ;-) : olo on ollut mitä mainioin. Masu pysyy edelleen piilossa ja neuvolatätikin ihmetteli, minne se vauva oikein kasvaa ;-) , mutta sydänäänet kuuluivat onneksi taas hyvin, Liikkeitäkään en siis vile tunen, mutta toisaalta olenkin meitä ihan loppukuisia.

Nyt vain odotellaan rakenneultraa. Käyn yksityisellä omalla lääkärillä ja hän kertoo sukupuolen, jos haluamme. Emme päätöstä ole osanneet viel tehdä - toisaalta olishan se kiva tietä, kasvaako perheen naisvalta entisestään :-) , mutta luulen, että jätämme asian selvittämisen lokakuulle.

Mukavaa päivää. KOITAN roikkua mukana pinossa ja ainakin taustalukijana aktiivisemmin. TAHTOO kuulua teidän joukkoon :-) !!1

Jolla 16+6

Vierailija
4/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen lähinnä viime aikoina vain lueskellut. Yritän jatkossa myös kirjoitella. Vielä ei juurikaan " omassa navassa" tapahdu mitään. Pahaa oloa ei enää ole, ei ole ollut n. viikon 12 jälkeen. Muuten en edes tietäisi olevani raskaana, mutta etenkin öisin on rinnat arat ja onhan tuo vatsa alkanut jonkin verran pyöristymään. Nyt sen pikkuhiljaa alkaa erottamaan tuon muutenkin hieman pyöristyneen vatsan alta ;)

Voi kun jo pian alkaisi tuntemaan vauvan liikkeet!! Taitaa vielä jokusen viikkoa kulua.

Kertokaahan te jotka odotatte jo toista tai kolmatta lastanne, että koska liikkeitä voisi odottaa? Joskus viikoilla 19 tai 20, vai?!

Tänään on vihdoinkin terveydenhoitaja, ja kuulen taas sydänäänet. Jotenkin on vieläkin hieman epätodellinen olo, että onko tuolla mahassa tosissaan pieni vauveli kasvamassa ja etenkin että voiko hän hyvin.

Kyselen terkkarilta myös tuosta rakenneultrasta. Eka np-ultra oli epämiellyttävä kokemus = lääkäri ei ollut asiallinen eikä innostunut asiasta. Häneltä piti asioista kysyä. Eikä kaikkea älynnyt siinä nopeasti kuluneessa hetkessä... Mm. jäi hieman epäselväksi se, miksei vauva juurikaan liikkunut. Jälkeenpäin tajusin, että ehkä hän nukkui, tai tila oli ahdas, tai lääkäri pysäytteli usein kuvaa..

Ensi kerralla kyllä kysyn enemmän, tai sitten vain varaan yksityiseltä omalta lääkäriltä rakenneultra-ajan.

Onko teistä moni käynyt yksityisellä ultrissa?

Entä kuinka monessa ultrassa aioitte käydä? Toisin sanoen, meinaatteko käydä ultrassa vielä tuon rakenneultran jälkeen?

Ovatko muuten miehenne olleet mukana?

Me muutettiin uuteen taloon n. viikko sitten. Kaikki tavarat ovat kyllä vielä levällään pahvilaatikoissa ja kasseissa ja lehtiä pinoissa lattialla, koska vaatekaapit eivät ole vielä tulleet... Voi kun kaapit tulisivat pian ja saataisiin myös vaatehuone kuntoon, niin saisi kaikki järjestykseen.

Haluaisin niin alkaa jo sisustamaan vauvan huonetta!

Hyvää kevään jatkoa kaikille! Toivotaan, että ilmat lämpenevät pian.

Peggy-75, rv 16+0

Vierailija
5/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä väsy täälläkin =/

Pikaisesti raapustan kuulumiset kun sitten pitää jo lähteä asioille. Mies menee iltavuoroon ja me mennään siskon tytön kanssa leikkimään.

Maha kasvaa kohinalla.

Nyt ei enää mahdu entiset housut jalkaan, pakko laittaa joka päivä äitiyshousut jalkaan...pahus!

Kummanlaisista äitiyshousuista tykkäätte enempi? Sellaisista joissa on sellainen masupussi jo valmiina housuissa vai sellaisista joissa on se trikoopussi erikseen?

Itsellä on molempia ja ainakin nyt kun maha ei vielä NIIN iso ole on sellainen housuissa kiinteänä oleva mahapussi parempi. Tuntuu että miten se trikoopussi pysyy edes ylhäällä kun maha tästä kasvaa...

Huomenaamulla olis taas neuvola, tsekataan niitä verenpaineita taas...

Jotain piti kommentoida, mutta ei tule nyt mieleen..höh. Eilisessä pinossa oli jotain juttuja joihin olisin halunnut osallistua mutta sama pää kesät talvet ;)

Nyt menoks...

Päivänjatkoja!

Camelot & Touhu 17+5 (ohops, laitoinkohan jo eilen saman =D)

Vierailija
6/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkeneekohan sitä edes nokkaansa ulos pistää.Täällä ainakin tuulee ihan tautisesti.

Mies vei lapset aamusta tarhaan,joten mulla on oikeen vapaapäivä.Pitäis lähtee kaupungille asioita hoitaan ja verhokangastakin täytys hakea lastenhuoneisiin.Siinähän se päivä sitten näpsäkkäästi meneekin.

Peggy-75 kyseli ultrasta.Mää en oo käyny yksityisellä.Meillä kunta tarjoaa molemmat ultrat eli niskapoimu ja rakenne.Lisäksi pääsin alkuraskaudessa terveyskeskukseen ultraan edellisen keskenmenon takia.

En aio käydä muissa ultrissa enää,ellei tarvetta ole.Meillä aika herkästi saattaa päästä äitipolille ultraan,jos terkkari on huolissaan esim.supistuksista tai jostain muusta.

Yksin kävin niskapoimu-ultrassa ja mies oli mukana rakenneultrassa.

Kolmatta odotan ja liikkeet tunsin 16+3.Istukka on takaseinämässä.

Tänä aamuna muuten mieskin tunsi ekan kerran liikkeet käteensä.IHANAA!

(.) ei eilisestä mitään muutoksia.

Muistakaa laittaa villahousut jalkaa,kun ulos meette ;)

Päivänsäde 19+2

Vierailija
7/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli 20 viikkoa täyteen ja kyllä pelottaa, että miten nopeasti aika menee! Ihan älytöntä vauhtia tää toinen raskaus tuntuu menevän. Toinen 20 viikkoa tähän ja sitten alkaa olla jännät paikat. Hui! Tai sitten makoilen jo sairaalassa pieni tuhiseva nyytti kainalossa. Se vasta jännittääkin kun oikein ajattelee ;) Oikein mahan pohjasta ottaa, kun muistelee millaista oli lähteä esikoista synnyttämään. Nyt sentään vähän tietää mitä odottaa, mutta kaikki voi mennä niin erilailla kuin ekan kanssa. Just miehen kanssa juteltiin, että olisi se niin hassua jos meille syntyisi kalju vauva kun esikoisella oli ihan pikimusta ja paksu tukka (nykyisin vaalea) ja synnärillä kun vauva oli vielä synnytyskanavassa, kätilöt sanoi, että musta tukka näkyy. Tosi outoa olisi, jos tämän uuden tulokkaan kohdalla sanottaiskin, että kalju päälaki näkyy!!!

Peggy kyseli ultrista eli me käytiin alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa yksityisellä, eikä aiota enää mennä ellei tule jotain ihmeellistä. Rakenneultra saatiin siis kunnalta. Jos Tampereella olisi 4d ultraa, niin sitä voisin harkita, mutta ei jakseta tai raaskita lähteä helsinkiin ultran takia. Potkuistakin kyselit, niin minä tunsin tämän kohdalla ekat potkut siinä viikolla 16-17, mutta kai se on ihan tavallista, että ne tuntuu vasta viikolla 20.

Nyt vääntämään esseetä.

Masunkasvattelua,

S-I ja Lumikukka 20+0

Vierailija
8/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tänään tuntui ekaa kertaa ihan kunnolla mylläystä, yleensä vaan tuntuu yksi tai kaksi pientä töytäisyä, tänään aamulla kun pojan leikkejä katselin (oho...suostui hetken leikkiä itekseen!!!) niin masussa tuntui kunnon naputus, varmaankin kymmenen töksäystä...ihanaa...kunhan vaan nuo liikkeet tuosta vahvistuvat ja tuntuvat ihan kädelle...hih...en malta odottaa!

taas päivän lähempänä ultraa..

joku kyseli noista yksityisellä ultrassa käynneistä...(anteeksi huono nimimuisti!)...peggy?...me ollaan käyty yksityisellä nyt neljä kertaa, kolme tuossa alkuraskaudessa ja nyt viimeviikolla ultrattiin lääkärin yhteydessä, olemme käyneet ihan oman mielenrauhan vuoksi, takana keskenmenoja.

mies on aina ollut mukana, mikä on ollut minulle tosi tärkeää. ja aiotaan kyllä vielä käydä tuon kunnallisen rakenneultrankin jälkeen yksityisellä jossain vaiheessa, kun tarkistetaan paikkojen kypsyyttä niin samalla...

kyllä siitä saa ihanan varmuuden, ei siis käydä ihan huvinvuoksi kurkkimassa, vaikka ei minulla kyllä ole mitään sitä vastaankaan että tahtoisi vaan vauvan nähdä..

huooh..hirmuinen nälkä! kyllä on pakko uskoa että siellä se pikkuruinen kasvattelee itseään kovasti kun itse täytyy syödä kokoajan, nälkä ei häviä...ehkä hetkeksi istahdan sohvalle uuden vauvalehden kanssa kun esikko nukkuu päikkäreitä;) hih, laiska äiti!...ei vaan, kyllä itekkin tarvii joskus lepoa, minua vielä painaa tuo vauva-ajan univaje, tai ei poika vieläkään nuku hyvin, ja sitten vielä raskauden aiheuttama väsymys ja allergiaväsy...eli ihan oikeutettua hetki levähtää...eikö vaan!!

aurinkoista päivää mammoille ja msuille silitykset!

fiikuna ja mytty rv18+6

Vierailija
9/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringon paiste. Harmi vaan että ilma on aika viileä...

Olipa " puhdistavaa" siivota eilen eteinen. Käytiin siellä Ikeassa ja ostin kaksi jätti koria jonne sain laitettua kaikki lasten talvivaatteet ja kengät. Siis toinen kori jäi vielä tyhjäksi. Kaiken ylimääräsen ihme rojun sain heitettyä pois. Ah!

Tajusin tossa eilen yhen tylsän jutun. Me joudutaan kesäkuun alusta 3viikoksi evakkoon vessaremontin alta. Mennään meijän kesämökille asumaan. Joten olen sitten 3 kokonaistsa ja pitkää viikkoa nettipimennossa. En pääse lukemaan ollenkaan kuulumisianne. Tästä on nimittäin tullu ihan tapa että aamulla istahtaa alas ja lukee lokamasujen pinon. Ja välillä päivän mittaa käy katsastamassa mitä tänne kuuluu :)

Vauva otti eilen illalla oikeen kunnon jumppa myllerrys tuokion. Hytisi ja tärisi koko maha. Hassua oli. Iiks. Alle viikko ultraan. Ompa kivaa. Toivottavasti saataisiin tietään tulokkaan sukupuoli.

No nyt takas aamutoimien pariin. Nähdään!

Mamseli rv 18+2

Vierailija
10/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin hieman väärin tuossa aiemmin... Itse olen siis ensimmäistä lasta odottava. Sama pää kesät talvet... tietty nekin ketkä myös odottavat ensimmäistä mutta jo pidemmällä, osaavat vastata. Eli siis, koska EKAA ODOTTAVAN pitäisi tuntea vauvan liikket?

Vierailija
11/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole paljon kirjoittanut, vaikka melkein joka päivä käyn lukemassa pinon.

Masu on jo kasvanut sen verran isoksi, että töissä ihmiset tulee onnittelemaan ja kaupungilla huomaa, ettei ihmiset katso silmiin vaan mahaan. Se on ihan kivaa kyllä, vähän vaan jännittää kesäkuun alun neuvolassa, että miten painoa on tullut. Ei tunnu paksulta, mutta ruoka kyllä maistuu...

Viimeisen viikon ajan ei ole ollut vapaa-ajan ongelmia, päivät töissä ja sitten puolille öin remonttia uudessa kämpässä. Olen ihan huoletta maalaillut (vesiliukoisilla) ja tikkaillakin keikkunut, tosin varovasti. Muuttopäivän aion kyllä ottaa rennosti ja toimia työnjohtajana - huomaa, että painavien tavaroiden nostelu tuntuu heti masussa. Maalaushommissa olen kyllä välillä ihan maaninen enkä millään malttais lopettaa, pesänrakennusviettiä varmaan.

Liikkeitä on nyt tuntunut selvästi viikon ajan eli viikon 18 alusta lähtien. Ensimmäistä kun odotan, se on ihan uusi ja MAHTAVA kokemus. Vilkkaus vaihtelee päivästä riippuen, mutta esmes tänä aamuna on jatkuvasti tuntunut muksintaa. Aivan ihana tunne! Toivon vaan, että sen voisi jotenkin jakaa miehen kanssa.

Huomenna mennään rakenneultraan. Vielä ei jännitä, mutta odotan kyllä innolla. Yksityisellä kun ei olla käyty, niin edellisestä ultrasta on jo 7 viikkoa aikaa. Toivottakaa onnea! Itse en ehkä edes haluaisi tietää, kumpi sieltä on tulossa. En halua millään lailla edes alitajuisesti suhtautua tulokkaaseen eri lailla sukupuolesta riippuen. Ja kumpikin on siis ilman muuta yhtä tervetulleita!

Hyvää vointia kaikille!

Ketsup + " Tyyppi" 19+1

Vierailija
12/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää niin lämpimältä tuolla ulkona, mutta totuus on toinen... :/ hui, miten kylmä!

Allergisesta nuhasta täällä taidetaan kärsiä, jo reilun kuukauden on nokka ollut tukossa ja vuotanut. Aivastuttaakin koko ajan.

Mun täytyisi löytää mammauikkarit jostain. On tossa juhannuksena reissu kylpylään nimittäin. En vaan millään jaksaisi niitä ruveta sovittelemaan!

Tuo mein koira on nyt kyllä ihan hömelö, koittaa työntää syliin koko ajan ja tunkee limaista leluaan, että leiki... Täytynee varmaan lähteä sen kanssa ulos, niin saa energiaansa tuhlattua.

Aurinkoista (mutta kylmää) päivää kaikille!

himppu rv 18+3

Vierailija
13/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aika tuntuu menevän niin sukkelaan. Varsinkin kun tuntuu noita hommia riittävän. Huomenna on opinnäytetyön esitys ja kypsyysnäyte ja tänään on RAKENNEULTRA!!! Sitä oon kyllä oottanut. Se tehdään mulle tuolla Tyksissä ja samalla reissulla täytynee selvitellä muitakin hommia. Kuten esim että pääsisin pelkopolille. Mulle sanottiin neuvolasta ihan suoraan, että jos haluaa/tarvitsee jotain tietoja synnytyspapereihin, niin pelkopoli on ainoa paikka josta ne tulee niihin papereihin ihan varmasti. Siis kun mulla on nämä perussairaudet, jotka saattavat hankaloittaa synnytystä tai sen jälkeisiä päiviä, niin luulisihan sitä että ne otettaisiin automaattisesti huomioon. Mutta ei - pelkopolin kautta on kuulema varminta. Laittanevatkohan sieltä sitten punakynällä papereihin tai jotain? Kummalliselta tuntuu, mutta tehdään niinkuin neuvotaan ettei sitten synnärillä harmita..

Mulla on ollut tosi kipeitä supistuksia viime viikon lopulta asti ja eilen huomasin, että autolla ajo oli kyllä pahinta mitä voisin tehdä :-? Siis tosi kummallista.. Pelkääjän paikalla tilanne ei ollut sitten niin paha, supisteli kyllä muttei sattunut.. Onko jollain muulla autolla ajaminen tuntunut joltain? Vai onko nyt vaan niin että kaikki vähän ärsyttää..? Tänään on kyllä taas pakko ajaa, että pääsen sinne ultraan ja muille asioille. Toivottavasti en liikaa kohtua ärsyttele sillä.

Oon aika pihalla kaikista jutuista mistä täällä on juteltu, vaikka oonkin näitä ahkeraan käynyt lukemassa.. jotenkin taitaa tuo huominen esitys viedä kaikki aivosolut. Ja toiseksi, mulla on aivan kaamea raskausdementia! :) Aivan kaikki unohtuisi ellen lappuja laittelis ja koko aikaa itteäni muistuttelis.. Saa nähdä miten huomenna käy.. seison ihmisten edessä ja höpöttelen mitä sattuu.. jos muistan puhua.. ;)

Nyt takkia niskaan ja autoa hakemaan. En edes tiedä missä tuolla tuo äitipoli mahtaa olla, joten ajoissa ajattelin lähteä. Tulen sitten kertomaan miten kävi! Jännittää!!!!

Töhnö ja asukki 19+4

Vierailija
14/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä kysymys ylipainoisille odottajille, teitähän oli muitakin täällä? Onko teillä juteltu neuvolassa asiasta, entä miten on paino noussut?

Allergiasta: Minulla in myös ollut tosi kurja olo. Tosin tuo Flixonase-suihke on auttanut mielettömän hyvin, ei nokka vuoda juuri yhtään!

Iho on tosi huonona allergian tiimoilta, ja silmiä kirvelee jatkuvasti :(

Tietääkö kukaan että jos lähtisi ihan juttelemaan psykologille niin kustantaisiko Kela edes osan? Tuntuu etten minä pääse millään lapsuudestani yli ja se haittaa koko perheen elämää... Ehkä keskustelu auttaisi?

Meillä oli tarkoitus käydä 3D-ultrassa, mutta meidän auto on taas rikki, niin että sinne hurahti se ultraan tarkoitettu raha. On kyllä käynyt huono tuuri, 3 vuotta vanha auto ja jatkuvasti rikki! Aina tulee jokin uusi vika.

Vinkki siis teille jotka aiotte ostaa auton, älkää ostako Renaultia! Toimii hyvin 3 vuotta ja leviää sitten käsiin.

Liikkeistä on kovasti ollut puhetta: Minä odotan nyt toista lasta viikolla 21, eikä liikkeitä tunnu käytännössä juuri yhtään. Minulla on se edessä oleva istukka, siitä se johtuu. Esikoisesta viikolla 21 kävi jo sellainen rytinä päivittäin, että siitä ei voinut erehtyä! Silloin istukka oli takana.

-lupicaia 20+2

Vierailija
15/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni pääset kunnalliselle puolelle psykologin juttusille ihan ilmaiseksi! Kannattaa soittaa vaikka perheneuvolaan, sieltä osaavat kyllä neuvoa eteenpäin. Tai ota puheeksi ensi neuvolakäynnillä, varmasti sielläkin tiedetään mihin sinut ohjata. Kannattaa tosiaan hakea apua, jos tuntuu että sitä tarvitsee! Tsemppiä!

himppu

Vierailija
16/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Tai siltä tuntuu kun perjantaina viimeeks oon täällä käyny!

Mullakin tossa ultrassa perjantaina todettiin että istukka on edessä niin se kyllä ilmeisesti " vaimentaa" liikkeitä. Niitä tuntuu kyllä, mutta sillee satunnaisesti. Suunnilleen joka päivä kyl tuntuu mut toisina pari hassua ja toisina enemmän. Ootan vaan että voimistuvat, eiköhän ne sit tunnu kunnolla vaikka istukka edessä onkin?

Niin, minäkin siis ensimmäistä odotan (joku kun kyseli, olikohan peggy..?) ja ekat liikkeet tuntui vappuna tai viikkoa aiemmin eli viikolla 17 tai 18, muistaakseni... Huh, täälläkin raskausdementiaa pukkaa.. ;) Eikä oo nyt sitä " vau-kirjaa" mukana mihin oon " raskauspäiväkirjaa" kirjottanu. :) Mutta siis oon lukenu että ensisynnyttäjä voi ihan hyvin tuntea vasta just joskus 20. viikolla. Ja istukan paikkakin kun ratkasee...

Vatsa on täällä kyl niin selvästi näkyvillä että (niinkuin tuossa joku kirjottelikin, ketsup ehkä..?) tuntuu että vastaantulijat tuijottaa vaan vatsan seudulle. Ja meiän kylällä näköjään " huhut" jo liikkuu kun on jo useempi tullu onnittelemaan tai muuten vaan maininnu asiasta. Eipä se enää haittaa, on vaan kuitenkin niin " tuore" asia " julkisesti" et meinaa ain punastua kun joku uus ottaa asian puheeks. ;)

Tuntuu muuten hassulta. Nyt kun ite on raskaana niin sitä vaan miettii muitten ihmisten (esim. ihan julkkisten ja " tavistenkin" ) kohdalla, että onkohan tuo suunnitellut lapsen " tekoa" ja että onkohan ton vatsa pyöristynyt jne. ;) Että se on jotenkin sillee kokonaa vallannu mielen! ;D Hassua...

Miehen polvi sitten leikattiin ja nyt se raukka könyää kepeillä. On niin aktiivinen ihminen et ootan vaan millon kyllästyy kuoliaaks. Siihen ei mee varmaa kauaa... Taloremppakin kun huutaa jatkajaa ja mä toivon että kaveri nyt tajuaa hetken lepuuttaa jalkaraukkaansa. Kyllä se varmaan. :)

Mitähän muuta mun piti....? No, olihan tässäkin, palaan jos muistuupi mieleen!

Pupu ja masu 19+4 (hitsi, kai se noin meni, oon ihan sekasin!)

Vierailija
17/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän kylmää on täälläkin tänään!! Tuossa joku aika sitten tuli hetken aikaa räntää/lunta! Tässäkö tämä suomen suvi taas oli??!! =)

No, aamupäivä on mennytkin siivoillessa ja leipoessa, joten ei ole kyllä pihalle kerennytkään. Lapset ravanneet sisään ja ulos koko aamupäivän. Kohtapuoliin rupeaa lappamaan porukkaa keskimmäisen synttäreille ja niitä juhlitaankin sitten iltaan asti. Kumman rauhaton tuo sankari on ollut tänään, kun odottelee jo niin kovasti vieraita lahjoineen! Onneksi kohta helpottaa...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!

neljäs 17+3

Vierailija
18/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jännittävä aamupäivä, kun esikoisella oli kouluun tutustuminen. Kivan tuntuinen opettaja siellä oli ja luokkakaveriestakin osa jo tuttuja, eli nyt vaan innolla odotellaan elokuuta.

Tosin, oli siellä yks tosi levoton tyyppi, poika. Koko ajan naputteli / hakkasi pulpettia, remusi, töni muita ja höpötti omiaan. Ja äiti ei yhtään kertaa millään lailla puuttunut asiaan, hänestä se oli vain huvittavaa. Omituista.. No, kukin tavallaan, toivon vaan ettei oma poika lähde mukaan tuommoseen pöljäilyyn sitten koulussa.

Olikohan se S-I, joka pohdiskeli tulokkaan ulkonäköä. Alkoi hymyilyttämään, koska meillä kävi just noin. Esikoispojalla oli syntyessään miltei musta tukka, semmonen paksu. Ja muutenki oli aika tumma (nykyisin paksutukkainen, ristiverinen 7-vuotias). Ja sitten, kun toinen lapsemme syntyi, niin ekat sanat synnytyssalissa tytön synnyttyä oli mulla: " Tyttö!! Onpa se vaalea?!" . Nimittäin tyttö oli tosi vaalea ja hiuksia oli vaan pikkasen takana, oli siis miltei kalju :) Nyt on tosi blondi kohta 3-vuotias. Kuopus taas oli tummatukkainen ja on edelleen lapsista tummin.

Liikkeistä: Mulla alkoi ekaa odottaessa tuntumaan vasta vkolla 20. Nyt siis neljäs tulossa ja on vajaan viikon ajan tuntunu liikkeet, välillä selvemmin, välillä kutitteluna.

Muuta en muistakaan mitä piti kirjoittaa... No, ehkä tulee myöhemmin mieleen.

Mianni 17+3

P.S. Kylmästä ilmasta puheenollen, täällä satoi eilen n. 5cm lunta maahan ja aamulla oli tiet aivan jäässä. Kiva niille, joilla on kesärenkaat. Onneksi meillä mies on ollu laiskana ja oli vielä toisessa autossa nastat alla!

Vierailija
19/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs joku (en taaskaan muista kuka..) kyseli ylipainosta ja painon noususta.

Mulla on reippaasti ylipainoa (lähtöpainossa melkeen 20kg liikaa). Tähän mennessä paino noussu 4kg. Mulle terkkari sanoi, että koska aiemmat raskaudet ja synnytykset on menneet niin hyvin, niin " syöt sillon kun on nälkä ja herluttelet sitten, kun siltä tuntuu" . Nyt viimeksi sanoi, että kivasti on painon nousu pysynyt kurissa, oli tullu se 200/vko, Oikeestaan 3kg tuliki jo rv 6-10 aikana, kun oli koko ajan nälkä ja liikunta jäi väsymyksen takia vähiin.

Lääkäri sanoi ekassa lääkärineuvolassa, että kannattaa välttää mahdollisimman pitkälle suolan syöntiä, ettei kerääntys nestettä kovin paljoa. Ja sanoi, että kannattaa pitää huoli, ettei paino nouse raskauden aikana ainakaan yli 10kg. Edellisissä mulla on tullu 16kg, 7kg ja 16kg...

Vierailija
20/27 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroida pitäisi, mutta tähän jämähdin! Kivaa kuuluu tännepäin, mitä nyt miehen kanssa vähän kränää viimeaikoina. Mietiskelin aamulla että sopisi meidän ukon alkaa pitää " Kuinka olla hyvä äiti" - kursseja, kun niin pirun hyvin tuntuu tietävän!!!...kele ottaa joskus päähän! Että jos kiinnostaa, niin voin välittää kysymyksiä...vastaukset tippuvat varmasti kuin apteekin hyllyltä! :)

Noista psykologin/ jonkun tahon kanssa keskusteluista sen verran, että ainakin esikoista odotellessa ja nytkin on ollut tosi vahvasti mielessä kaikki omassa päässä selvitettävät asiat. Välillä kelaan asiaoita ihan ahdistavuuteen asti. Mulla auttaa keskustelu. Tahoja varmasti löytyy useampiakin. Joko ihan psykologit, perheneuvojat ym. ja asiasta riippuen, myös erilaiset ryhmät, joista mulla on tosi hyviä kokemuksia. Varmasti esim ihan äitiysneuvolassakin osaavat neuvoa eteenpäin, jos ottaa vaivaavat asiat puheeksi.

Masussa kaikki hyvin. Toissapäivänä aamulla heräsin ensimmäiseen kunnon supistukseen. Sellaiseen harjoitussupistukseen joka kovettaa masun, mutta tosi voimakkaaseen. Johtui varmaan osaksi kun nukuin selälläni ja mulla alkaa selällään jo nyt painamaan masu tosi pahasti. Eli kylkiasentoa joudun käyttämään nukkuessa loput raskaudesta, mikä on tosi tylsää!

On ihanaa kun esikoinen, puoltoista vuotias, paijailee vauvamasua ja painaa korvaa masun päälle. Sitten yrittää kurkata masuun raottamalla mun housuja. Eihän tuo millään voi ymmärtää mistä on kysymys, mutta jotain siellä kuitenkin raksuttaa. On se kiva kuitenkin pitää jo nyt vauva jollain tavalla mukana päivittäisissä puheissa, jos vaikka vähän helpottaisi sitten kun tulokas saapuu! :)

Nyt imuroimaa!!

-Namaste 20+3