Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapohjat on niin kipeät, että en pääse kohta kävelemään. Tutkitaanko terveyskeskuksessa tämmöistä vaivaa?

Vierailija
17.03.2024 |

Ei ole varaa yksityiselle. Inhottava tilanne kun olen tuntityöläisenä kotipalvelussa ja pitäisi kävellä paljon, enkä pysty ottamaan kohta enää mitään töitä. Meillä ei ole työterveyshuoltoa tämmöiseen kun on niin pieni yritys, eikä vaiva ole välittömästi työstä tullut. Hierominen ja rasvaaminen ei jalkoihin auta yhtään ja erilaisia kenkiä kokeiltu, mutta mikään ei auta. 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tutkitaan, ota yhteys tk:hon.

Vierailija
2/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä vaiva iski esivaihdevuosissa. Hormonikorvaushoito auttoi siihen nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pahasti ylipainoinen? Vai onko sulla vaivaisenluut?

Vierailija
4/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tkn fyssariin yhteys ja tukipohjalliset.

Vierailija
5/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko plantaarifaskiitti, onko sinulla varaa mennä ortopedille yksityisesti? 

Vierailija
6/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko plantaarifaskiitti? Inhottava vaiva. Hoito on sellaista jalkojen venyttelyä, siihen sellaisia sukkia. Mutta koita saada aika, että tiedät, ettei ole jotain muuta.

Vierailija
7/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantaarifaskiitti. Mulla oli kerran niin etten sängystä meinannut päästä ylös kun jalkapohjiin sattui.

Sitten kun lähti kävelemään niin helpotti.

Siihen auttoi jalkojen jumppaaminen ja venyttely. Netistä löytyy ohjeita. 

Vierailija
8/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko plantaarifaskiitti? Inhottava vaiva. Hoito on sellaista jalkojen venyttelyä, siihen sellaisia sukkia. Mutta koita saada aika, että tiedät, ettei ole jotain muuta.

Plantaarifaskiitti tuntuu pääosin kantapäissä, vaihdevuosijalkapohjakipu koko jalkapohjan alueella.

Vierailija
9/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa seuraavaa: nosta kipeän jalan jalkaterä toisen jalan polven päälle ja sitten lähde nostetun jalan puoleisella kämmenellä hitaasti taivuttamaan jalkaterää jalkapohjien suuntaan, siis niinkuin varpaita kipristäessä. Pidä hetki, pitäisi tuntua venytystä jalkapöydän päällä. Tämä on itsellä ainoa mikä on auttanut välittömästi toisin kuin kaikenmaailman kantapääpehmusteet tai nilkanvenytysohjeet joita netti on pullollaan. Muutama toisto per jalka muutaman kerran päivässä ja saatat päästä kivusta jopa kokonaan.

Vierailija
10/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pyörittää tennispalloa jalalla lattiaa vasten? Itselläni auttoi se

Vierailija
11/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa seuraavaa: nosta kipeän jalan jalkaterä toisen jalan polven päälle ja sitten lähde nostetun jalan puoleisella kämmenellä hitaasti taivuttamaan jalkaterää jalkapohjien suuntaan, siis niinkuin varpaita kipristäessä. Pidä hetki, pitäisi tuntua venytystä jalkapöydän päällä. Tämä on itsellä ainoa mikä on auttanut välittömästi toisin kuin kaikenmaailman kantapääpehmusteet tai nilkanvenytysohjeet joita netti on pullollaan. Muutama toisto per jalka muutaman kerran päivässä ja saatat päästä kivusta jopa kokonaan.

Jos vaiva on plantaarifaskiitti, voi toimiakin, mutta ap:n kertomus ei siltä kuulosta.

Vierailija
12/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa hierotaan vähän kalanmaksaöljyä jalkapohjiin ja käsketään kotiin.

Vierailija
13/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut kovettumia isovarpaiden ja kantapäiden sivussa. Kävin äskettäin jalkahoitajalla, ja hän totesi toisen kantapään kovettumasta, että "täällähän on syylä". Tuo syylä siis pukkaa kovettumaa siihen kantapään sivulle ja aika kipeäkin se on ajoittain.

Vierailija
14/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, eikä ole vaivaisenluita, mutta olen vaihdevuosi-iässä, joten täähän tosiaan voi olla sitten jotain hormonaalista, niin kuin edellä kirjoitettiin. 🤔

Vierailija
15/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terveys muuten kuralla..voi olla myös Diabetes ja hermovaurio.

Vierailija
16/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko plantaarifaskiitti, onko sinulla varaa mennä ortopedille yksityisesti? 

Ei ole varaa tuohon. 

Vierailija
17/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, eikä ole vaivaisenluita, mutta olen vaihdevuosi-iässä, joten täähän tosiaan voi olla sitten jotain hormonaalista, niin kuin edellä kirjoitettiin. 🤔

Mulla on ollut sekä plantaarifaskiitti että vaihdevuosijalkapohjakipu. Jälkimmäisestä on onneksi paljon helpompi päästä eroon. Kun olin pari viikkoa käyttänyt estrogeenigeeliä, kipu oli kadonnut.

Vierailija
18/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliliikkuvat nivelet? Reuma? Fibromyalgia?

Vierailija
19/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantaarifaskiitilta kuulostaa. 

Hieronta, lepo ja oikein paksu- ja oehmeäpohjaiset kengät auttavat.

Vierailija
20/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla esivaihtarit alkoi jalkakivulla, oli todella, todella ikävä vaiva kun itselläkin seisomatyö. Ajoittain tuo tulee vieläkin mutta lievempänä. Plantaarifaskiittikipu on erilaista ja ainakin se itsellä paikantuu vain kantapäähän. Jos pitäisi valita, niin ottaisin mieluummin plantaarifaskiitin, niin kamala oli tuo vaihdevuosikipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme