Toukotoiveet 2011
Pistän pinon pystyy niille joilla laskettuaika on toukokuussa 2011
Kommentit (82)
huomenta vaan :) missä vaiheessa yleensä kannattaa soittaa neuvolaan?? nyt menossa siis rv 5+1(luultavasti) ja tää olis ensimmäinen niin oon ehkä vähän pihalla :D Anttuli
Moikka
Riippuu paikkakunnasta. Meillä pitää vissiin olla yhteydessä ennen rv 6 koska silloin on verikokeet jotka pitää tehdä ennen alkuraskauden ultraa. Osa meistä on jo soitellut. Voit soittaa jos haluat varmaan hetikin,kyllä neuvolasta sitten neuvotaan :)
Tänään oli töihin paluu lomalta, lapset jäi vielä kotiin kun esikoinen sairastui, enterorokko todennäköisesti.
Mahaa vihloo edelleen. Yöllä tuli kamala nälkä ja paha olo, onneksi nukahdin uudelleen ja en oksentanut.
Anttuli: voit soittaa vaikka heti neuvolaan, ne kertoo kyllä siellä koska kannattaa tulla. Esikoista odottaessa menin aika myöhään neuvolaan mutta kakkosen kohdalla jo huomattavasti aikasemmin. Täytyy varmaan kohta itsekin soittaa. Meillä on onneksi maailman ihanin neuvolatäti, se hoitaa myös lapset.
Mukavaa viikkoa kaikille!
täytyypi tässä joku päivä sit soitella. tää on jotenkin kyl niin käsittämätöntä.. en oikein vieläkään tahdo uskoa et oon raskaana. mitään oireita ei juurikaan ole (en tiedä pitäiskö huolestua) ainoastaan tissit on kipeet ja turvoksissa. mut muuten ei yhtään mitään. Mites te muut??
on kipeet on kyllä aika iso merkki raskaudesta ;)
Nimimerkki: pombomushu
Iät: 20 ja 20
Lapset: -
LA: 4.5. nettilaskurin mukaan :)
Tein ihan huvin vuoksi lauantaina kotitestin ja se olikin positiivinen!!! Laskin, että mulla olis nyt rv 5+4. Toivottavasti pikkunen pysyy matkassa loppuun asti! Vaikka ollaan miehen kanssa tosi nuoria, on tää NIIN ihana asia. Vähän vaan jänskättää, kun oon vatänyt pari antibioottikuuria, kolmioyskänlääkkeitä ja käynyt akupunktiossa...
Oireista sen verran, että mulla on tuntunut painetta tms alavatsassa ja pinna on ollut harvinaisen kireällä :D
Ajattelin soittaa tänään heti neuvolaan, että saan sieltä hyvän ajan :) avomies on vielä kuukauden sotaväen palveluksessa, niin pitää saada sille sopiva aika.
nojuu siis kyl sen tiedän et se on aika iso merkki :D mut ku tuntuu et aina kaikki on puhunu miten on oksentanu ja mielialat vaihdellu ja kaikkea, mut mä ku en huomaa mitään semmosia.. jotenkin kai sitä toivois vaan et olis niitä "oireita" vähän enemmän ni tää olis helpompi sisäistää.
Mä oon onnellinen, ettei oo sitä nk 24/7krapulaa :D oon kuullut siitä niin kauheita juttuja... Ja toisaalta mua ärsyttää tää, että suutun niin helposti, enkä voi katsoa Häät Haltuun- ohjelmaa ilman itkua :D
Sinutkin on lisätty esittelyihin :)
kyllä ne oireet sieltä tulee,odota vain ;)
Kylläpä taas muistui mieleen äippäneuvola. Aloitin soittamaan 15 min ennen puhelinajan alkua ja kukaan ei vastannut sen jälkeen alkoi piippaamaan varattua eikä pääse jonoon. Tyypillistä,pääsin läpi kun olin soittanut 45min koko ajan uutta puhelua. VOI YLLÄTYS,mun paperit on hukassa,ne joudutaan tilaamaan jostain arkistosta. (siksi ei minkään yllätys kun minun sairaalan paperit on ollut hukassa jo vuodesta 97 eikä ole vieläkään löytynyt) Jouduin selittämään sille kaikki juurtajaksaen ja tätsykkä naputtelee koneelle. Koneen mukaan mun tyttö ei ollut vielä edes syntynyt vaan edelleen olin laskettuaika listalla parasta ennen 6.6.2006 :) hehee ei päässyt sitä vaihtamaan.
No joka tapauksessa sain ajan vasta 28.9 koska neuvolassa on ruuhkaa. Arvatkaa kaksi kertaa odotanko sinne asti? no en todellakaan koska ultra kuulemma olisi viikolla 13. Soitin jo luottogynelle ja se ottaa mut vastaan 9.9 ja tekee alkuraskauden ultran :) Ihan siksi koska kivut alkaa olemaan jo aika kovat ja epäilykset myös että olisiko tuplat? Kyllä oli "hauskaa" kun meinasin oksentaa rappuun,joku oli tehnyt lihakeittoo aivan järkyttävä haju!!!!
Että sellainen episodi tänään.
Kuinka montaa oikeesti oksettaa yhtä paljon kuin minua?
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tehdä lista myös millä viikoilla edelliset lapset ovat syntyneet tuohon oman kuvauksen perään. Kekkä uudelleen synnyttäjät haluaa mukaan?
Ötökkä 5+1 pippuri & timjami
Neuvolatätsykkä tarkensi muuten la:n 2.5.2011
toinen raskaus, poika 2008
minä 30, mies 27
LA: 4.5.2011
Edellisraskaudessa en pinoutunut tänne, mutta nyt ajattelin parantaa tapani kun vaikutti mukavalta porukalta =)
Olen lisännyt sinut esittelyihin.
On mukava saada kunnon poppoo kasaan.
Ötökkä
Juuri tänään sain positiivisen tuloksen. Täysimetän alkuvuodesta syntynyttä vauvaa, joten tuli aika yllätyksenä tää plussa :) Toukokuussa kuitenkin karkeasti laskettuna pitäisi tuo laskettu aika olla. Ihan oon ymmällä vielä kaikesta. Ei ollenkaan suunniteltu, että tulisi kolmaskin lapsi näin äkkiä :o
Nimimerkki:piparipuu
Iät: mies 26, minä24
LA:toukokuu 2011, päivämäärä selviää myöhemmin...
Kuinkahan paljon meitä vielä kerääntyy, kun lasketut ajat menee vasta 5. päivässä. :D
Piparipuu: minä imetin esikoista kakkosen puoliväliin... :)
on: Ei pahaaoloa. Väsymys on ainoa mikä vaivaa. Meillä on muutto edessä. Kauhea pakkaaminen ja sähellys väsyttää vielä lisää... Eikä päiväunetkaan ole mahdollisia kun on vaan pakattava. Huoh. No, loppuviikosta nukun siitäkin edestä. :) Ja vielä tuosta pahastaolosta; tuskin sitä on edes odotettavissa (*koputtaa puuta*) kun ei ollut edellisissäkään raskauksissa. Toivottavasti "pääsen" yhtä helpolla.
Mutta hyvää vointia kaikille tasapuolisesti!
t. emmom 5+0
Lapsen kaverisynttärit vietetty... oon aivan puhki :-P nyt vähän taukoo onneks...ennen seuraavia ;)
Tein aamulla sen digitaalisen testin, näytti 3+ eli olis viikkoja 5+, noh niin ajattelinkin.
Hei! Onks muilla jo ihan älyttömiä tunnereaktioita? Mä oon nyt ihan hormonihöyryissäni itkettää, masentaa ja on samalla onnellinen :-0
Voi himpula kun oon kyllä ihan tööt. Parin viikon aikana on ollut kahdet synttärit ja sairaalareissu yhden lapsen kanssa toisella paikkakunnalla. Vuorotyö tietysti tuo omat haasteensa ja nyt on kaikkia vanhempainiltoja ja muita. Ja eihän ne talvella mihinkään vähene. Joka viikko on normi koulu/eskari/kerho/kuntoutu/harrastusjuttujen lisäksi jotain ylimäärästä neuvolaa/kasvatuskeskustelua/vanhempainiltaa/kuntoneuvolaa/hampilaa... Noh, ehkä tämä tästä kun nukkuu kunnolla eikä ota paineita asioista. Eihän sitä enempää voi tahdä kuin tekee :DDDDD
Siinä sellanen keskiyön hormonivalitus ;)
mullei ainakaan sen suuremmin mitään tunnereaktioita oo ollu. ehkä ne sieltä viel tulee :)
Mites muuten teillä, ootteko kertonut raskaudesta vielä muille? Itte ei olla puhuttu kun ainoastaan mun parhaalle kaverille. Ajateltiin et vasta ekan ultran jälkeen kerrottais perheille ja muille sit viel vähän myöhemmin.
mahanippailut jokseenkin hellittanyt, eika oo tullu oikein muita tuntemuksiakaan...rupee jo hataileen et nainkohan taa oli tassa :S
pitas illal menna lasten vanhempainiltaan ja kiinnostaa kuin pikkukivia, se on joku kaikille vanhemmille tarkoitettu, eli ei puhuta "yksiloista"...evvk oikeesti :P
Hih, kiva et on tullu jo paljon porukkaa. paastaan piteleen toistemme hiuksista kiinni ku oksennellaan rivissa :)
Nyt suihkuun ja pukeutumaan...
Heippatirallaa!
Ihanan paljon kyllä jo meitä pinossa, tuo oksennus rivissä oli mainio ajatus :D
Nuo raskausoireethan tulee ja menee, kyllä sitä voi ihan oireettomanakin olla hyvin raskaana :)
Soitin tänään neuvolaan, ei ollut oma terkka paikalla, eikä sijainenkaan. Ajan oisin saanut jonnekin lokakuulle, mutten tiedä sen ajan työvuoroja vielä joten en sitten sopinut mitään
:-0 Eka ultra olis joskus lokakuun lopulla... Juuh, taidan sittenkin ruveta kaivelemaan noita yksityisten gynekologien yhteystietoja...
Hohhoijaa,
Vauvamassu rv 5+1 (virallisesti 4+5)
huomenta vaan :) missä vaiheessa yleensä kannattaa soittaa neuvolaan?? nyt menossa siis rv 5+1(luultavasti) ja tää olis ensimmäinen niin oon ehkä vähän pihalla :D
Anttuli