Toukotoiveet 2011
Pistän pinon pystyy niille joilla laskettuaika on toukokuussa 2011
Kommentit (82)
Nimimerkki:Ötökkä2010
Iät:minä 29,mies 33
Paikkakunta-
Lapset:5/2006 tyttö
La: 5.5.2011? aika vielä epävarma
ON:tänään sain positiivisen testituloksen. Nyt odotella että tyyppi pysyisi matkassa. Toivottavasti saan pian seuraa pinoon.
RV 3+6
Heippa ötökkä2010!
Esittelenpä tässä itteni,
Nimimerkki: Vauvamasssu
Iät: minä 39, mies 40
Lapset: 2003 poika, 2004 poika, 2007 tyttö, 2009 poika
La: 1.5.2011 joka varmaan vielä muuttuu... :D
Kerkesin aloittaa tonne kuumeilupuolelle kirjoitteleen mutta ekassa kunnon yk:ssa tärppäs, ihanaa kyllä. Tosin mulla on ollut kolme keskenmenoakin taustalla joten tulevaisuus tietysti jännittää. Nyt kuitenkin oon onnellisesti raskaana ja se on n i i n ihanaa :) Positiivisen testin tein ekan kerran viime perjantaina eli 20.8 silloin vielä haamu, mutta siitä se sitten on vahvistunut.
Olipa ihanaa että täällä oli jo oma pino, nyt vaan lisää mammoja porukkaan :D
T: Vauvamassu rv 4+4
Kävin itse asiassa vauvakuume puolella lukemassa juttujasi :)
Itse olin pikkukakkonen pinossa.
Toivoitaan että molemmilla menee odotus hyvin.
Onko jotain oireita havaittavissa?
Itsellä edellisessä raskaudessa menetin toisen meidän kaksosista,joten tiedän tunteen.
Nyt tarrasukkia mukaan kaikille!
Minäkin varovaisesti tuuletan :D
ON:Itse en varmaa päivää tiedä lasketulle ajalle kun menkat eivät olleet ehtineet vakiintua kierukan poiston jälkeen. Poistin kierukan 9.6.
Minulla oli viimeksi vuotoa 26.7 mutta sitten ei ollut ollenkaan 27.7 ja taas 28.7 alkoi vuosisadan vuoto. Joten en tiedä mistä se alkaminen lasketaan. Ekan päivän mukaan olisi minulla la 1.5 mutta tuon viimeisen päivän mukaan 5.5. Nyt jännitän montako asukkia masussa on.
Ötökkä RV 4+0 + pippuri ja timjami
Voi, oon pahoillani sun menetyksestä. Nuo keskenmenot ja kohtukuolemat on kyllä paljon tavallisempia kuin mitä heti ajatteliskaan, kun ei niistä heti "kahvipöytäkeskusteluissa" tule avauduttua...
Noista oireista tuo väsymys on kyllä ollut jo viikon verran ihan omalla asteellaan ;) pitäis päästä samaan aikaan nukkumaan kun lapset ja silti vois ottaa päikkärit :D rinnatkin alkaa nyt tuntumaan isommilta.
Mä en kans tiedä oikeen tuota la:ni. Neuvolassahan aina lasketaan 28 vrk:n kierron mukaan ja yleensä siitä ekasta vuotopäivästä, sillein olis 4+1, mutta mun kierto on 26-27 ja tässä kierrossa ovis oli aiemmin, oon aina tuntenut sen selvästi, sen mukaan ois 4+5. Raskaustestinkin tein aika aikasin. Päätin sit vaan ottaa sieltä väliltä 4+4 ja oottaa ultraa niin asia selviää :D Hauskaa että olit huomannut mut jo kuumeilupuolelta.
Mites sun oireet?
T:Vauvamassu
Kiitos osanotosta,onneksi ajan myötä asiasta on helpompi puhua.
Juu kiva kun näkee tuttuja nimimerkkejä :)
Oireista:Minulla on paineen tunne alavatsassa ja sellainen ahdistava olo kun kumartuu vähäsenkin ja housut pitää avata:D sekä vihlontaa jonkun verran mutta onneksi ei ihan hirveästi. Viluttaa koko ajan. Olen ollut ihan valmis nukkumaan joka päivä illalla jo klo 20 :) ja olenkin mennyt aikaisin ja nukkunut sen 9h vähintään,niin jaksaa. Eilen illalla oksetti,mutta meni onneksi ohi. Hivenen etoo aina välillä mutta on vielä pientä. Niin ja sitten rinnoista heruu maitoa,ei mitenkään vähää vaan aika paljon.
Milloin ajattelit soitella neuvolaan?
Mietin että jos pirauttaisin joskus ensi kuun ekalla tai tokalla viikolla. Minulla kun ei ole kokemusta normiraskaudesta niin en tiedä milloin yleensä ollaan yhteydessä. Ajattelin alkuraskauden ultraa mennä,mutta ei sinne varmaan vielä kannata mennä ja sitten on varmaan kunnan tarjoama heti perään niin kannattaako se? Minä kun en tiedä montako masussa asustelee.
Ötökkä 4+0 sekä pippuri & timjami
Tässä vähän taustaa: minä ja mies 24v., meillä tyttö 2007 ja poika 2008. Kummankin odotusaikana lueskelin juttuja täällä keskusteluissa, mutta en koskaan itse kirjoittanut. :) nyt vauvakuumeisena luin taas juttuja ja kirjauduin. Toivottavasti olisi aikaa kirjoitella.
Tämä pieni tärppäsi ennen kuin ehdimme alkaa "yrittämään", mutta hyvä niin. :) viime sunnuntaina, kun kuukaustisten olisi pitänyt alkaa, tuli verta seksin jälkeen. Luulin kuukautisten alkaneen, mutta vuotoa ei tullutkaan. Tein testin/testejä ja kaksi viivaa tuli. Kuukautisten mukaan la olisi huhtikuun lopussa, mutta se tulee siirtymään toukokuun puolella, veikkaan 2.5. Oireina vain väsymys ja repäisykivut. Maha myös tuntuu "raskaalta". Muutamme ensi viikolla, joten ota suosiolla yhteyttä neuvolaan vasta kun muutto on takana.
Hyviä vointeja teille! :)
t. emmom
hei ihanaa vihdoinkin toukokuulle oma paikka hopista :):) tassa jo epatoivo iski, etta missa muut toukokuun odottajat luuraa "en voi olla ainoo"!!!
mina olen 26 ja mieheni 25, tama mato on jarjestyksessaan kolmas(02 ja 04). LA naillanakymin 1.5.2011 :)
muoks. niin ja tosiaan me asumme ulkomailla aasiassa. vahan tassa viel puntaroidaan, etta tulenko suomeen synnyttamaan vaiko taalla :S
aasiassahan kun ihmisetkin on pienia ja on vauvatkin niin jotenkin buaah, etoo jo ajatus kuinka ne keksii lapsesta kaikkea vikaa koska on niin "iso", naillahan on omat kayransa ja mittansa :D ja varmaan tallanen skandi vauva on niille iso "APUA"!
itella on ollut mahakipuja ihan....varmaan yli kaksi viikkoa, tosin olen huomannut, etta pieni syominen auttaa tahan ainakin itsellani.aidille olen kertonut asiasta ja mies haluaa viela pitaa kaikki pimennossa :P
Eilen tytto selitti nahneensa unta kuinka olin sairaalassa ja annoin laakarille vauvan...veti hieman hiljaseks (miten se voi tietaa!!) lapsillekkaan ei olla puhuttu viel.
4+5
Moikka!
Minäkin voisin tulla mukaan. :-)
Nimimerkki: nikoliino
Iät: minä 40, mies 36
paikkaknta: pohjois-pohjanmaalla asutaan
Lapset: Poika 14.10.2008
La: 6.5.2011
Plussasin 22.8 iltapäivä pisusta ja olen ihmeissäni raskautumisestani!! Kesäkuun alussa oli kohdun ulkoinen raskaus ja toinen munatorvi jouduttiin poistamaan, koska ehti revetä. Mutta nyt tosiaan uusi raskaus!! :-) Pelottaa, että meneekö kaikki hyvin mutta usko ja toivo ovat kovat!!
Siis meillähän alkaa olla jo kunnon porukka :) tervetuloa munkin puolesta Emmon, Ulkolaiset ja nikoliino.
Mulla kans tuo vatsa on jo turvonnut ja joka raskaudessa vauvamaha on tullut aiemmin esiin. Noilla 7+ viikoilla alkaa olla jo vaikeuksia pitää homma salassa :-0 ja kuitenkin silloin en vielä haluais asiaa paljastaa. En ehkä jaksa nyt järjestellä alkuraskauden ultraa, vaikka olis kiva tietää onko siellä eloa ja montako jos on??? Mulla kans yks keskenmenoista oli kaksoisraskaus
:(. Mutta nlan ultra on aika aikasin niin taidan oottaa...
Jotenkin tuntuu etten nyt jaksais vielä soitella nlaankaan, taidan ootella ainakin pari viikkoa niin olis ees ihan ekat viikot takana. Mulla on sellanen tilanne että joudun seuraamaan sokereita aina raskaana ollessa ja joskus oon joutunut käyttämään insuliinia ja halun siirtää niitä mahdollisimman paljon eteenpäin :D se ei ole varsinainen raskausdiabetes vaan pitempikestosempi jutska.
Huh, tulipas omaa napaa ;)
T: Vauvamassu joka vääntäytyy päikkäreille :DDD
Minä jo eilen neuvolaan soittelin ja ultra ajan sain 16.9 ja eka neuvola olisi 27.9. Ultra aika ekaksi ihan sen takia, että nähdään onko oikeassa paikassa pikkunen alkio.
Tuntuu vain hurjan pitkältä ajalta odottaa tuota ultraa. Lähes kolme vkoa... huh huh!! =D
no on todella pitka aika oottaa. Tosin mun pitaa kayda Gynella kysyyn et millos ruvetaan tutkii ja hutkii, taalla ku ei neuvoloita ole.
huvikseni katsoin tanaan hintoja synnytykselle, kesto on 2paivaa sairaalassa. vaihtoehtoina oli
synnytys, synnytys epiduraalilla,synnytys imukupilla, synnytys avustuksella,synnytys avustuksella ja epi, synnytys avustuksella ja kupilla :D
siis hei haloo...miten joku voi ostaa jonkun noista vaihtoehdoista, eihan koskaan tiieta miten synnytys etenee?!!! ajattele et lapsi jaa jumiin ja sanotaan et "ei kayteta imukuppia ku et oo maksanu siita" :D:D tuli aika jarkyttava olo.
tai mika on taa pelkka synnytys???"anna euro, mee huoneeseen ja hoida hommas" whaaaat???
alkaa olee sellain kutina persiissa et "aitiiiii ma haluun kotiin".
ja oikeesti en tajua miks mul on niin pirun iso maha!!!!! alle 5vko ja olen ku tynnyri!! kuitenkin painan samanverran ku ennenkin, ehka kilo enempi normaalista. ja tissit on...jarkyttavan isot!!!kasvanu ihan parissa paivassa, niita ei sare, mutta ne on kuumat.
ja mulla alkaa taa mahakipu jo kaymaan hermoille
Ulkolaiset ja nikoliino
Lisään teidän esittelyihin
Varmaan ne aasialaiset eivät edes osaa ajatella kuinka iso suomalainen vauva voi olla :)
Meillä ei ole kerrottu vain kuin parhaalle ystävälleni. Muut saavat tietää vasta ultran jälkeen.
Lapset aistii outoja asioita :)
Tsemppiä sinne
Pidetään peukkuja että menee hyvin :)
joo aika karua tuo listaus ja hinnoittelu.Eiku siitä valkkaamaan :)
Minulla on tisut kans kasvanut aika paljon. Kiva niin kun muuten on ihan mitättömän kokoiset.
en minäkään vielä neuvolaan soitellut. Kuulin nyt vaan äsken jos haluaa haluaa neuvolan ekan ultran niin pitää ilmottautua neuvolaan ennen rv 6 koska silloin otetaan verikokeet ja ilman niitä ei pääse ultraan. Joten maanantaina laitan soittaen että saan ultran. Koitan myös kysellä saanko taustalla useamman kuin 2 tai aikaisemin.
Menetykset tuntuu pahalle,jaksuja sinne ! *hali*
kirjotan eri viestiin on.
Mistähän sitä alottais. Tänään havaittavissa öklötystä,kesken työpäivän meinasi örkki tulla kylään,mutta sain pidettyä ja nieleskeltyä alas. Hyi yök.
Vatsassa nipistelee aika lailla edelleen ja tisut on turvoksissa.
Tein kivan havainnon aamulla,en saanut ängettyä lemppari farkkuja kiinni ;) siis mitä? Ne on kyllä tosi tiukat,mutta ei,ei mennyt! No nyt kollataan liian isot farkut esille ja aletaan käyttään niitä. Aika aikaisessa vaiheessa teki farkut tenän.
viikonloppuja kaikille ötökkä lähtee viettämään huvilalle kesän viimeistä viikonloppua.
Ötökkä 4+1 tai 4+4 sekä pippuri & timjami
siis päiväsaikaan. Onneksi illalla saa vaihtaa löysempää päälle... :D
ulkolaiset: minulla on myös mahakipuja, joita ei ole ollut edellisissä raskauksissa. Ja yleensä maha menee sekaisin kipuilun jälkeen ja se vaikuttaa koko oloon. Eli alkaa huimata ja oksettaa (ja ripuli..). Kotona se ei haittaa, mutta vaikka kaupungilla aika hankalaa. Onko teille tuttua?
-emmom
Nimimerkki:
Iät:
LA:
Osallistujien esittelyt:
Nimimerkki:Ötökkä2010
Iät:minä 29,mies 33
Paikkakunta-
Lapset:5/2006 tyttö
La: 5.5.2011? aika vielä epävarma
Nimimerkki: Vauvamasssu
Iät: minä 39, mies 40
Lapset: 2003 poika, 2004 poika, 2007 tyttö, 2009 poika
La: 1.5.2011 joka varmaan vielä muuttuu... :D
Nimimerkki::Emmon
Iät: molemmat 24
Lapset: tyttö 2007 ja poika 2008
La:2.5
Nimimerkki:Ulkolaiset
Iät: mina olen 26 ja mieheni 25
Lapset:(02 ja 04)
La:1.5.
Nimimerkki: nikoliino
Iät: minä 40, mies 36
paikkaknta: pohjois-pohjanmaalla asutaan
Lapset: Poika 14.10.2008
La: 6.5.2011
Nimimerkki: Stryker
Iät: minä 31, mies 33
Lapset: -
LA: 7.5. (ovulaation avulla laskettu netissä....)
onnenmyyryläinen 31 v
mies 31 v.
lapset 2.
paikkakunta-
la 5.5.2011
Nimimerkki: Anttuli
Iät: molemmat 23
LA: 1.5
Nimimerkki: pombomushu
Iät: 20 ja 20
Lapset: -
LA: 4.5. nettilaskurin mukaan :)
kevätunelma
toinen raskaus, poika 2008
minä 30, mies 27
LA: 4.5.2011
Nimimerkki:piparipuu
Iät: mies 26, minä24
LA:toukokuu 2011, päivämäärä selviää myöhemmin...
Kaikille onnea ja tarrasukkia mukaan :D