Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukotoiveet 2011

25.08.2010 |

Pistän pinon pystyy niille joilla laskettuaika on toukokuussa 2011

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuosta vatsan toiminnasta oli puhetta niin huomasin,että itsellä on vatsa ollut löysällä nyt maanantaista asti. En yhdistänyt sitä tähän.

Itsellä esikoista odottaessa oli niin kovat kivut alamahassa että huusin tuskassa hiki otsalla. Onneksi tämä ei ole läheskään niin pahaa. Tämä on aika pientä siihen nähden.

Itsekkin olen aika varovainen tämän asian kanssa,kun eka raskaus oli niin vaikea kaikkea muuta kuin oppikirjasta.

-ötökkä-

Vierailija
22/82 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen saanut kokea kaksi "helppoa" raskautta ja synnytystä enkä muista mitään tälläistä olleen. Ainakaan näin alussa. Esikoista odottaessa oli kyllä puolen välin jälkeen jotain suolisto-ongelmia, ihan siinä mittakaavassa että hiki puski otsalle kipujen takia. Millainen raskaus sinulla oli edellinen, jos saan kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olispa tämä helppo :) Toivon todella ja niin mieskin toivoo.

Toivotaan että kivut sinulla helpottaa pian.

Minulla oli ekassa raskaudessa supistuksia,ne ei ollut suolistokipuja :( toinen kaksosista meni kesken vkolla 12 epäidenttiset kaksoset siitä asti olin vuodelevossa vkolla 34 asti.Mikään ei ole niin hirveää kun kuulla että toinen sikiöistä ei ole enää elossa,kehitys on loppunut. Mutta toinen on kunnossa ja voi hyvin. Siihen lisätään kaikki huono kohtelu neuvolassa ja synnärillä niin ei ollut helppoa. Paljon käyntejä lääkärissä ja vääriä hälytyksiä synnärille. Yksityinen poliklinikka käytännössä pelasti lapsen.Kukaan kunnallisella puolella ei uskonut että tämä meidän esikoinen selviää. Onneksi syntyi loppujen lopuksi joskus vkolla 36-37. Tarkkaa laskettua aikaa ei ollut tiedossa,niin vaikea sano tarkkaa viikko. Se kun vaihtui alvariinsa kun lapsi oli niin pieni viikkoihin nähden. On edelleenkin tosi sirppana ja pienen lapsen käyrillä mennään.Näin lyhkäisyydessään.

Synnytys oli suht helppo lukuunottamatta 1h20min ponnistusvaihetta. Positiivista

Vierailija
24/82 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Nimimerkki: Stryker

Iät: minä 31, mies 33

Lapset: -

LA: 7.5. (ovulaation avulla laskettu netissä....)

Eli ensimmäistä lasta odotetaan! Huhtikuussa jätimme ehkäisyn pois ja nyt perjantain kuukautisten oltua 2 päivää myöhässä tein testin ja oli kuin olikin positiivinen!! :D

Minä jo soitin neuvolaan, kun oli niin innoissani ensimmäisen raskauden kanssa... 23.9. aika aamulla heti. Ei millään jaksais odottaa.

Oireita ei ole ollut muuta kuin aamuviikosta oli lämpöä, mikä ehkä johtui sitten tästä raskaudesta (?) ja menkkamaisia vatsakipuja. Eilen yöllä oli niin kovat, että heräsin ja olin aivan paniikissa, mies kun on vielä yötöissä. Onneksi helpotti ja ilmeisesti kuuluvatkin ihan asiaan?

Raskaudesta tietää minun sisko ja yksi perhaista ystävistä. Isovanhemmille kerromme vasta myöhemmin varmuuden vuoksi.

Ja yksi hauska juttu vielä; tuo netin LA on myös meidän koiran syntymäpäivä... :)

Vierailija
25/82 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä olsi 31 vuotias kahden lapsen äiti jolla mies samanikäinen. Lapset 4 ja 2 vuotiaat. Eilen tein plussa testin, tuloksen tiesin jo sisimmäsäni viikko sitten kun poika osui rintaan ja sitä vihlaisi niin kovasti että aavistin heti. Toki myös huomasin mahan kasvaneen kamalasti viimeisten kahden viikon aikana. Josltain olen lukenut että kolmannen raskauden kohdalla äitiys housut kaivetaan esille n. 2 tuntia positiivisen testin jälkeen ;) Laskettu aika on 5.5.

Mahassa tuntuu hieman outoja kipuja mutta muuten ei mitään, toki leukani on kuulema jo levinnyt eli kohta appiukko tietää myös vaikka heille kerrotaankin vasta sitten joskus...

Olen melko ahkera lukemaan toisten vietejä, mutta välillä voi unohtaa kirjoitella itsestäni. Yritän aina kun voin kuitenkin päivitellä tietoja.

Eli yhteen veto:

onnenmyyryläinen 31 v

mies 31 v.

lapset 2.

paikkakunta-

la 5.5.2011

Vierailija
26/82 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aika outoa että teillä neuvola voi sanella että jotain verikokeita pitää ottaa ettei muuten pääse ultraan. Eihän mitään tutkimuksia ole pakko tehdä, kaikesta voi kieltäytyä ja silti on oikeutettu ultriin, koska niillä seurataan lapsen ja äidin terveyttä. Nykylainsäädännössähän oikeen erikseen mainitaan oikeus ultraääniseurantaan niissäkin tapauksissa ettei halua esim. veriseulaa tmv. tai jos haluaa rakenneultraan vasta 24+ viikoilla niin siihen pitää olla mahdollisuus varhaisemman rakenneultran sijaan.

Eihän kaikki edes tiedä näin aikasin raskaudesta :-0

Olipa rankka tarina sulla edellisessä raskaudessa, ei tuota pysty kyllä kuvittelemaan kuinka raskaalta on tuntunut... Ihanaa että esikoinen on nyt elossa ja elämässänne :) toivottavasti todella tässä raskaudessa ei tarvitsisi noin pitkän kaavan mukaan asiota käydä läpi.

T: Vauvamassu

Vierailija
27/82 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut uusia, mahtavaa! Tervetuloa Stryker ja Onnenmyyryläinen =)

Mulla kans on välillä noita vatsakipuja ja suolistokramppeja. Kaikissa raskauksissa on ollut supistuksiakin (myös kivuliaita) tässä alussakin mutta silloin kun kaikki on mennyt hyvin niin ne ei ole muuttuneet säännöllisiksi ja jatkuneet muutamia supistuksia pidempään. Semmosen oon vielä itestäni huomannut että jos tulee supistus niin tulee helposti ripulikin :-0

Hohhoijaa, mulla vuorotyön ihanuus kutsuis... :-/ kurkkukin on vähän kipee ja korva ja hammaskin, valivali :D mut kun lämpöä ei ollut kuin 37,2 niin en viitti olla pois töistä, sehän voi olla vaan tästä tilasta ;)

Mutta ihanaa olla raskaana, n i i n i h a na a !

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Vauvamassu rv 4+5 vaimikäseoli :DDD

28/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pitaako muka paikkansa et kolmannessa\tai mita enemman on skideja niin maha rupee kasvaa aikasemmin??

siis meilla on nyt vasta tasan 5viikkoa ja oikeasti ma en saa ees vatsaa vetamalla sisaan!! kuitenkaan kiloissa vaa'alla tata ei nay!! olen muutenkin syonyt terveellisemmin kuin ennen.

mulla on naamaan taas tullut lisaa finneja ja selkaan :( oon kohta ku mikakin kaveleva teini.

kavin huvikseni kattelemassa millasia aitiysvaatteita taal on tarjolla ja oli aivan ihania mekkoja

29/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin pidemman viestin mut ei tullut kuin puolet...damn...mikahan tata vaivaa taas, joku muukin jossain muualla kirosi samaa ongelmaa

Vierailija
30/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin teidät listalle

Ötökkä

Vierailija
31/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu muistan tuon esikoisen odottamisen :) on ihan innoissaan ja kaikki on ihan uutta.Ja esikoisen kanssa on muutenkin niin paljon kaikkea odotettavaa ja valmennuksia sun muuta.

Itse en päässyt yhteenkään synnytysvalmennukseen esikoista odottaessa kun olin vuodelevossa. Nyt ei varmaan edes järjestetä.

Kannattaa ottaa kaikki iloirti :)

Vierailija
32/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa sellasen digitaalisen clear bluen testin...hölmöö ja kallista, mutta on niin kiva päästä aamulla testaamaan kun siinä ois ne viikotkin ;) Samalla ostin herkkuja lapsen synttäreille ja nyt tuhoan niitä :DDD

Toi mahan kasvu on tosiaan ainakin mulla mennyt niin että joka raskaudessa aikasemmin ja aikasemmin... vaikka painoo ei todellakaan ole tullut koko raskauden aikana koskaan kuin muutama kilo :-0 mutta tietysti kun se nahka on monta kertaa venytetty siihen muotoon niin kerta kerralta se löytää muotonsa nopeammin :)

Nyt syömään lisää karkkia :-P

Vauvamassu rv 5+0 vissiin

Vierailija
33/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo niillä on varmaan sellainen seula että jos tulee liian myöhään neuvolaan ei tarvitse tarjota kuin yksi ultra.

Kiitos toivon itsekkin että tämä raskaus menisi helpon kaavan kautta.

Vierailija
34/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään saa masua sisään.

Mä voin myöntää kävin jo hakemassa mammafarkut. Ne oli sellaset mitä ei enää kauaa saa niin piti hakea valmiiksi. Ei ollut sellaista korkeaa resoria. Mulla oli sellaiset esikoisen aikaan eikä mun masun muotoon olleet missään vaiheessa hyvät niin myin pois. Kohta pitää käydä varmaan kellarissa kollaamassa äippissuorat huosut. En varmaan muuta sitten osta kuin takin talveksi. Kaikki on tyköistuvia niin ei mee kauaa.

Vierailija
35/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oksettaa sitte jo aika mukavasti :X En vielä ole oksentanut mutta lähellä on ollut.Hajuaisti on älyttömän herkkä,voi kamala kun shamppoo voi haista pahalle :/ Illat on ilmeisesti kaikista pahinta aikaa. Vatsakivutkin aina alkaa illalla myös. Vähän sellainen epätodellinen onnen olo valtaa välillä. Kuten vauvamassu mainitsi niin raskaana on ihana olla. Naama on kuin naantalin aurinko,ja varmaan puolet tutuista arvaa kyllä että jotain on meneillään.

jaahas viikot piti tarkistaa laskurista ja tämä kertoi että viikkoja 4+6 jos laskee ensimmäisen vuodon mukaan,taitaa olla paras laskea sen mukaan.

Ötökkä 4+6 Et pippuri & timjami

36/82 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuuko vielä joukkoon :) täällä olis yks joka luultavasti kuuluu tähän sakkiin :) varma en tosta LA:sta ole mutta luultavasti siis olis 1.5 :) esittelen itseni tässä samalla.

Nimimerkki: Anttuli

Iät: molemmat 23

LA: 1.5

Anttuli 5+0

37/82 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua viel tas vaihees ku kaikilla niin samat LA, eiko meita 1.5 ole jo kolmin kappalein :D Vappua vappua :P

voi allotys, toivottavasti mulle ei tule tota pahaaoloa, karsin niist ekalla kerral reippaasti yli puolenvalin kunnes joo tosiaan hokasin et johtu rautalaakityksesta ja vitamiineista...arvaa ottiko kuuppaan :D

onko kukaan muuten ajatellu syoda niita raskaana oleville tarkotettuja laakkeita??en muista merkkia, mut muistaakseni samas paketissa oli kahta eri pilleria?

ajattelin tanaan ostaa mamma uimapuvun :D bikinit alkaa oleen...koh koh, hippasen liian taynna tavaraa

Vierailija
38/82 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki halukkaat sopii mukaan :) Lisäsin sinut esittelyihin.

Vierailija
39/82 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvitamiinejako tarkoitat?

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shop…

Itse en niitä voi syödä allergioiden vuoksi. Joudun varmaan syömään samoja kuin tähän asti. On niin puutteellinen ruokavalio että joudun korvaamaan hivenainepuutokset ravintolisillä. Kalkkia syön myös jo niin sitäkään ei tarvitse erikseen hakea. Sielä on varmaan ihana uiskennellä masun kanssa. Onko muuten nuo äippis vaatteet sielä kalliita?

Ötökkä

Vierailija
40/82 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä sitte oksettaa taas,onneksi ei töhin tarvinnut tänään mennä. Olen kotona kun esikoisen kanssa on taas sairaalapäivä.

ON:joo tää oksettaminen on ihan kamalaa,en vain voi uskoa kuinka se nyt jo alkaa,ei esikoista odottaessa näin aikaisin alkanut. Nyt ei pysty enempää kommentoimaan tätä.

Onko joku etsinyt jo vanhat neuvolakortit esille? Minä etsin,kun tarvitsin sen puhelin nron sinne. Alkoi ihan naurattamaan sitä lukiessa.Esikoista odottaessa oli viimeiset kk:t ollut 26.8.05 ja olin plussannut kp 31 25.9.05. Nyt tällä kertaahan mun viimeisimmät kk:t oli 26.7.10 ja plussasin kp31 25.8.10,juu kyllä taas on hyvät päivät mulla. Hehee :) En vielä sinne neuvolaan soittanut kun sinne voi vaan soittaa klo 11-11.30 välisenä aikana. Ja arvatkaa pääsenkö edes linjoilta läpi? Yleensä ei ole päässyt ja joutuu yli viikon soittamaan ennen kun pääsee. Toivotaan että nyt pääsisi ekalla yrittämällä.

Ötökkä 5+0 ja Pippuri&Timjami