Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!
Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.
Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."
Kommentit (244)
näy omistajia kassalla.. Ennen olivat paljonkin, nykyään toinen niistä näyttää tekevän enemmän toimistohommia siinä kassan lähellä olevassa huoneessa ja toista en ole nähnyt aikoihin. Mutta se on totta että omistaja kyllä aika usein on paikalla vaikka kassaa ei hakkaakkaan, joten en ymmärrä miten hän ei sitten huomaa työntekijöidensä törppöilyä? Toisaalta olen nähnyt hänet yleensä vain aamulla Akselissa, iltasin en koskaan.
-vakioasiakas
siellä on varastettu niin paljon. En tarkoita nyt sitä, että ihmiset kuskaavat tavaroita vääriin pöytiin, vaan siellä tosiaan varastetaan paljon. Henkilökunnalla ei ole mitään intressejä torjua varkauksia.
Ei niitä pystytä kassalla säilömään mutta ihmiset voisivat jättää ne autoihinsa. Muulle porukalle pitäisi Akselin järkätä lukolliset säilytyslokerot.
Mulla menee myös hermo Akselin kanssa. Olen ollut siellä myyjänä monta vuotta aina pari kertaa per vuosi; kevät/ syksy.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että parhaimmat laitan nettiin ja loput lahjoitan. Ei ole sen vaivan väärti hinnoitella tavaraa kun paikkavuokra on noinkin suuri ja henkilökunta väsynyttä. Mitään ystävällistä kohtelua tai palvelua ei Akselissa saa.
Ikinä en ole mitään roskaa sinne vienyt.
Minusta se on kyllä paras kirppis jossa olen käynyt. Se on siisti, valoisa ja yleensä sieltä tekee aina jotain löytöjä, varsinkin kun aika harvakseen siellä käyn. Tosi mieluisiakin löytöjä, kuten ratsastettava heppa heppahullulle tytölleni. Itse en osta liian kalliita juttuja. Yleensä 20-50 euroa menee siellä. Aina tosiaan on muitakin ostajia, vaikka aamusta käyn.
vai onko nekin 1e/kpl?
Olen käyttänyt hälyjä muutamankin euron hintaisissa tuotteissa, ihan kiusallani varkaita kohtaan. Mutta rosvojahan ei pidättele mikään.
Foliokassi kainalossa ja taskussa leikkurit.
t. 29
vai onko nekin 1e/kpl?
Olen käyttänyt hälyjä muutamankin euron hintaisissa tuotteissa, ihan kiusallani varkaita kohtaan. Mutta rosvojahan ei pidättele mikään.
Foliokassi kainalossa ja leikkurit taskussa.
t. 29
jo ammattivarkaat. onhan tuolla Akselissa usein kalliitakin tavaroita myynnissä. ja se tila on tosi vaikeasti valvottava.. onko siellä edes valvontakameroita, vaikka nekään ei auta. aina löytyy joku kolo, missä voi tehsä hämäräpuuhia..
harmi. mitä isompi kirppis, sen parempi tarjonta. mitä isompi kirppis, sen parempi myös varkaille.
olen itse käynyt Akselissa n. 20 kertaa parin vuoden aikana, ja on kyllä ehdottomasti Suomen paras kirppis. en ole kokenut henkilökuntaa töykeänä, enkä myöskään mukavana. ihan neutraalit muistot on siltä kantilta.
miten sieltä löytyy mitään ostettavaa.
Olen käynyt noin kymmenen kertaa, ja ostettua olen saanut ainoastaan yhden mekon ja yhden hameen, joihin olen ollut tyytyväinen.
Minusta siellä on aika kova hintataso. Ei millään pahalla.
Gasthausin kupeessa. Pöytä+rekki tammikuun ajan 22 euroa.
http://www.kirpputoriaarre.fi/index.html
pöytävuokran vuoksi. Villalyhdyssä henkilökunta jaksaa aina vaan olla ystävällistä.
Pari krt vuodessa tyhjennän kaapit ja myyn hyvällä voitolla kampetta Akselissa.
Käyn myyntiviikon aikana siellä työmatkalla järjestelemässä pöydän ja vien kamaa pikkuhiljaa niin ettei se ole liian täynnä koskaan.
Hinnat ovat halvat niin kuin kirpparilla kuuluukin ja voittoa on tullut yleensä 200-300 euroa. Uskomatonta, että pienistä puroista kasvaa niin iso summa!
Mutta ottavatpa vielä 5% myynnistä! Äkkiä hintaa tulee jo 50€.
Onneksi kauppa käy ja kun on hyvällä etäisyydellä, niin en ole lähtenyt etsimään halvempia paikkoja.
Heips!
Minä käyn Akselissa ainakin muutaman kerran viikossa ja usein on ollut myyntipaikkakin. En ole pannut merkille että omia tavaroitani olisi varasteltu. Hälyttimet maksaa 20snt kappale ja kyllä se varmasti ainakin vähän estää varastelua. Henkilökuntaa on minun mielestäni aivan liian vähän töissä samaan aikaan. Käyn aika usein Akselissa aamupäivisin ja yleensä töissä on vaan kaksi myyjää. He keskittyvät lähes koko ajan kassalla olemiseen, ei mitään mahdollisuutta että he huomaisivat jos joku varastelee jotain. Lauantaisin myös sama juttu, silloin henkilökuntaa on enemmän mutta niin on myös ihmisiäkin. Olen muutaman kerran kuullut kun joku asiakas on mennyt puhumaan henkilökunnan kanssa, että häneltä on joku tuote kadonnut ja siinä on ollut hälyytinkin, eikö asiaa voitaisi katsoa kameranauhalta.. Henkilökunta on ollut tällaisissa tilanteissa täysin avutonta eli ei taida akselissa minkäänlaista valvontaa olla? Paikka on niin iso ja vaikka jokainen tuokin tavaransa sinne omalla vastuullaan, toimiva kameravalvonta ei varmaan olisi hirveän vaikea toteuttaa.
Henkilökunta on mun mielestä ihan ok. Te, jotka henkilökuntaan olette olleet tyytymättömiä, oletteko lähettäneet jotain palautetta tms? siis ihan mielenkiinnosta kysyn, kiinnostaisi nimittäin tietää ovatko omistajat tästä tietoisia ja aikovatko jotain asialle tehdä. Olen käynyt Akselissa alkuajoista lähtien ja aiemmin henkilökunta oli kyllä mielestäni paljon mukavampaa kuin nykyään. Muistelen aina lämmöllä vissiin ainoaa myyjäpoikaa koko Akselin historiassa, en muista nimeä mutta oli todella hyväntuulinen myyjä. Muut ei ole oikeastaan edes jääneet mieleen mitenkään erityisesti paitsi yksi nuori tyttö, ollut myös aika kauan Akselissa myyjänä.
Kiva, että täällä sattuu juuri olemaan keskustelua aiheesta, sillä minun artikkeleiden myynnistä on puuttunut huomattava summa. Olin yhteydessä Akseliin, mutta heidän mukaansa vika ei ole heidän päässä. (Arvotavaroita oli vitriinissä ja häläreitä oli muissakin jutuissa.) Näitä asioita on varmasti vaikea selvittää, mutta kiinostavaa lukea muidenkin kokemuksia. Itse en enää halua Akselissa asioida, sen verran tympeää kohtelua sieltä muutenkin saa. :(
varautua siihen ,että tavaraa varastetaan aivan kuin kaupoissakin.
Laittakaa ne hällärit niihin arvotavaroihinne, älkääkä olko noin nipoja!
Mä sain tonnin viime keväänä turhista tavaroista toisen paikkakunnan vilkkaimmalla kirpparilla, enkä tosiaan tehnyt mitään listaa tavaroista ja mennyt syyttelemään henkilökuntaa. Hällärit voi ostaa, jos haluaa.
Taitaa olla noilla syyttelijöillä päässä vikaa, jotka pistävät henkilökunnan syyksi varkaudet.
Miksette myy huutiksessa niitä arvotavaroitanne ja vie kirpparille vaan ne, joilla ei niin väliä?
Vai mikä mättää?
varautua siihen ,että tavaraa varastetaan aivan kuin kaupoissakin. Laittakaa ne hällärit niihin arvotavaroihinne, älkääkä olko noin nipoja! Mä sain tonnin viime keväänä turhista tavaroista toisen paikkakunnan vilkkaimmalla kirpparilla, enkä tosiaan tehnyt mitään listaa tavaroista ja mennyt syyttelemään henkilökuntaa. Hällärit voi ostaa, jos haluaa. Taitaa olla noilla syyttelijöillä päässä vikaa, jotka pistävät henkilökunnan syyksi varkaudet. Miksette myy huutiksessa niitä arvotavaroitanne ja vie kirpparille vaan ne, joilla ei niin väliä? Vai mikä mättää?
Joo. Hälyt on ollut meillä. Olen saanut itse myymällä toisella kirppiksellä parissa tunnissa enemmän kuin Akselista koko viikossa. Miksi olet noin raivoissasi/loukkaantunut?
varsinaisesti ole mistään syyttänyt vaan siitä, että Akselin resursseja pitäisi parantaa jotta varkauksia pystyttäisiin edes VÄHENTÄMÄÄN. Kun Akseli ei ole mikään pikku pulju jossain sivukadulla vaan ihan oikeasti liikeyritys. Olin itse asioimassa Akselissa kun eräs ulkomaalaistaustainen mies jäi rysän päältä kiinni varastamisesta (oli laittanut taskuunsa jotain ja portit huusivat hänen mennessä ulos). Kyllä henkilökunta hänet ihan asiallisesti pysäytti, mutta tämä päättyi niin että mies vaan vei tavaran takaisin hyllyyn ja lähti menemään. Henkilökunta selitti, että poliisia ei kiinnosta kirpputorilta näpistely eikä ole toivoakaan että he saisivat isokokoisen miehen pidettyä siellä poliisien tuloon asti. Joo, ihan ymmärrettävää, mutta Akselin alakerrassa on kuitenkin iso K-kauppa jossa varmasti on vartijoita tällaisia tilanteita varten, eikö Akseli voisi tehdä vaikka yhteistyötä heidän kanssaan?
Olen pohjimmiltani itse sitä mieltä, että kirpputorilla pointtina on päästä tavarasta eroon - jos joku tarvitsee jonkun tavarani niin kipeästi että täytyy varastaa, niin menkööt. Mutta jos hävikki on paljon suurempaa kuin muutama tavara ja että vielä hälyytettyjäkin tuotteita häviää, niin ehkä jotain selitystä pitäisi vaatia. Ei varmastikaan olisi suuri vaiva parantaa hieman noita turvallisuussysteemejä eikä tosiaan luulisi olevan rahallisestikaan mahdotonta toteuttaa... Sulle joka sanoit vuokranneesi vitriinin, tiesithän Akselin käytännön vitriinin suhteen? Eli henkilökunta ei saa missään vaiheessa luovuttaa vitriinissä myytäviä tavaroita ostajalle ennen kuin ne on maksettu. Jos ostaja vielä jatkaa kiertelyä, myyjien täytyy ottaa vitriinitavara siksi aikaa kassalle ja ostaja saa sen kassalle tullessaan. Näin minulle ainakin selitettiin miten vitriini toimii ja muutaman kerran itsekin olen ostanut vitriinistä jotain. Eli sieltä tuotteita ei kyllä pysty varastamaan.
varautua siihen ,että tavaraa varastetaan aivan kuin kaupoissakin. Laittakaa ne hällärit niihin arvotavaroihinne, älkääkä olko noin nipoja! Mä sain tonnin viime keväänä turhista tavaroista toisen paikkakunnan vilkkaimmalla kirpparilla, enkä tosiaan tehnyt mitään listaa tavaroista ja mennyt syyttelemään henkilökuntaa. Hällärit voi ostaa, jos haluaa. Taitaa olla noilla syyttelijöillä päässä vikaa, jotka pistävät henkilökunnan syyksi varkaudet. Miksette myy huutiksessa niitä arvotavaroitanne ja vie kirpparille vaan ne, joilla ei niin väliä? Vai mikä mättää?
Joo. Hälyt on ollut meillä. Olen saanut itse myymällä toisella kirppiksellä parissa tunnissa enemmän kuin Akselista koko viikossa. Miksi olet noin raivoissasi/loukkaantunut?
Taitaa olla joku Akselilainen täällä raivoamassa.... ;-)
Käymme myymässä Akselissa muutaman kerran vuodessa, lähinnä lasten vanhoja tavaroita. Yleensä plussalle ollaan jääty 400-500e, vaikka suurin osa vaatteistakin on ollut ihan H&M -tasoa. Jonkun verran merkkivaatteitakin on ollut mukana.
En ole huomannut, että meiltä olisi mitään varastettu. Ehkä varkaita kiinnostaa enemmän jotkut arvotavarat.
Henkilökuntaakaan en moiti, aina olen saanut ihan hyvää palvelua. Joskus toki näyttävät vähän stressaantuneilta, jos jono on kilometrin pituinen... :)