Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!
Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.
Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."
Kommentit (244)
minä kun pidin meidän kirppiksen hintoja kovina...
Eli hyllypöytä 21€/vko ja 72€/kk, hyllyt+tanko 26€ ja 92€. Huomenna menen just hakemaan kirpikseltä hintalappuja ja perjantaina vien tavarat.
http://www.taydenkuunkirppis.fi/
Ei vedä vertoja Akselille, mutta noin kova vuokra on kyllä liikaa..
Akselissa oli hyvä, että soittelivat perään, jos jotain tavaarasi oli löytynyt vuokra-ajan jälkeen.
Olarissa en ole ennen myynytkään, joten toivon, etten pahasti pety Akselin jälkeen ;D
vuokria Akseliin, ellette ole käyneet paikan päällä! Akselissa kukaan ei tee persnettoa, jos myy kunnon tavaraa, kaikki mun tutut ja minä itse olen saanut sieltä viikossa vähintään 170e. Eli kyllä myynti on huikea, ja väkeä käy jonoiksi asti. Harmillisen korkea on kyllä uusi pöytävuokra silti. Viherkirppis on surkea, miten siihen saisi uutta eloa?!?
On monta kertaa pitänyt käydä, mutta aina se on vaan jäänyt.. Mutta myyjän kannalta tuo Aino ja Onni vasta kallis onkin!
Oliko se 25€/päivä?
että kirppareilla myyjät tietävät paljollako keskiverto myyjä myy tavaroitaan.
Jos tuo summa olisi 50€/pöytä viikossa, niin eivät pitäisi 42€/vko pöytävuokraa. Mutta ilmeisesti ovat huomanneet että keskivertomyyjä saa sen verran hyvin viikon myynneistään, että tuota 42€ pöytävuokraa ei pidetä liian korkeana.
+JOS on kirppari jossa paljon asiakkaita (en itse ole pk-seudulta eli ei kokemusta) ja paljon myyjiä jonossa, muutaman euron korotuksella saadaan jonoja lyhyemmäksi kun osa jättää tulematta.
Mistä päin sieltä se pöytä on teillä ollut? Jos on ollut eri puolilla eri kerroilla, onko myynneissä ollut eroa? Mulla on pari kertaa ollut siellä perällä, pöydän numero jotain yli 200 ja mietin, käykö siellä kauppa niin hyvin kuin siinä keskellä tai vasemmalla.
Ilmeisesti niitä keskipöytiä joutuu jonottamaan kauemmin? Kannattaako?
mutta nykyään sieltä ei enää tee niin paljon löytöjä kuin ennen, koska hinnoittelu alkaa mennä ihmisiltä käsistä ja jos jotain hyvää tulee myyntiin, niin salamana pöydän ympärillä pyörii kymmenen ihmistä, jonka jälkeen pöytä onkin tyhjä ;-) Myös trokareita siellä pyörii eli samat tyypit kiertää siellä päivästä toiseen ja vie kamat sitten myyntiin toiselle kirppikselle/huutikseen.
Nykyään hintataso vaan alkaa olla sitä, että Lindexin nukkainen ja käytetty 50cm body 3e niin yllättäen nämä pöydät ei enää sitten tyhjenekään ;-)
Olin juuri pari viikkoa sitten siellä myymässä. Pöytävuokra ilman rekkipaikkaa oli 35 euroa/viikko. Tavaraa meni hyvin. Sopii hyvin, jos olet myymässä vain lastentavaroita! Minulla voittoa tuli "vain" 120 euroa, koska kävi niin että ehdin hinnoitella tosi vähän tuotteita, lähes kaikki kyllä meni.
Myymättä jäi kyllä lasten talvipuvut, ihme kyllä.
Oli pöytä 2 viikkoa,nettosin yli 300e...olen tyytyväinen.
on törky hinnasta huolimatta paras.Pari kertaa vuodessa olen nyt parin vuoden ajan pitänyt pöytää pari viikkoa kerrallaan ja hienosti on voittoa tullut.Hinnoitellut olen siten,että mahdollisimman vähän olisi kotiin takaisin kannettavaa.
Olarissa olen joskus piipahtanut ostoksilla,mutta palvelu oli tympeää ja koko paikka sotkuinen joten sinne en myyjäksi kyllä menisi.
en kyllä enää muyöskää valita meijän tuppulan 20-27€ pöytävuokria:D ainoo vaan että meillä myös menee 1€ korttiostoksista niin eihä sitä oo kiva maksaa...
on työpaikan vieressä ja todella siisti paikka verrattuna moneen muuhun eli sinne meinaan jatkossakin viedä myyntiin.
että kirpparilla on paljon kävijöitä, mikä ainakin akselissa täyttyy. Eipähän paljon auta jos jossain tuppukylässä on 15€ halvempi pöytävuokra mutta ei käy tarpeeksi paljon porukkaa.
on ihan kohtuullinen! Koko ajan on kävijöitä ja jos pitää pöydän siistinä ja myy kohtuullisilla hinnoilla siistiä tavaraa, niin taatusti tulee voittoa. Itse kävin siellä tänään aamulla ja uudestaan illalla, ja siinä välissä oli myyntipöytäni lähes tyhjennetty. Koko ajan saa viedä lisää tavaraa myyntiin. Kolmelle kassalle oli koko ajan jonoa.
Kuinka monta vuotta te keräätte myytävää tavaraa, että myyntipöytä kannattaa ottaa kahdeksi viikoksi (jossain viestissä puhutiin jopa viidestä viikosta!)?
Minulla oli Akselissa viikon pöytä ja kannoin joka päivä sinne yhden uuden ikea-kassillisen tavaraa (ekana päivänä meni tietty huomattavasti enemmän kun pöytä oli kokonaan tyhjä). Yhteensä möin tavaraa 10 ikea-säkillisen verran viikossa ja silloinkin jouduin koluamaan toka vikana myyntipäivänä kotona kaapit uudelleen läpi, että sain vietyä jotain uutta myytävää pöydälle, kun tyhmäähän se on tyhjää myyntipöytää siellä pitää, kun vuokra on kohtalaisen iso. Eli minulla ei mitenkään riittäisi myytävää tavaraa moneksi viikoski, tai sitten pöytä olisi koko ajan vajaatäyttöinen.
mä oon asunu pois kotoa (lapsuudenkodistani) vuodesta 1997 vasta parina viime vuotena olen alkanut laittaa tavaraa pois, kirpparille ja uffille. Siihen asti oon keränny kaiken, jotain vauvanvaatteita olen antanut pois mutta suurin osa niistäkin tallella. Myyn pari kertaa vuodessa viikon tuolla Akselissa, ja aina riittää hyvin myytävää. Kaapit suorastaan pursuaa tavaraa, useamminkin voisin käydä myymässä.
ylläoleviin kommentteihin. Sain kerran niin epäystävällistä palvelua kassalla että oli pakko sanoa kassalla olleelle myyjälle pari valittua sanaa, mitä asiakaspalvelu on. Tämä vaan vastasi todella tylysti "mulla ois täs nyt muitakin asiakkaita". Just joo. Kyllä minäkin nyt sen tajuan että Akselissa on paljon asiakkaita ja myyjillä on kiire, mutta kyllä asiakkaita voi palvella sekä tehokkaasti että ystävällisesti. Jos se ei onnistu niin enemmän työntekijöitä sitten töihin. Harmittaa kun muuten pidän Akselista juuri monipuolisen tavaratarjonnan ja asiakasmäärän vuoksi, mutta henkilökunnasta jää välillä tosi huono fiilis. Ja tosiaan kun ei ole yksi ärsyttävä myyjä jota voisi vaikkapa vältellä, lähes kaikki niistä on samanlaisia. Yhdeltä nuorelta tytöltä olen saannut aina hyvää palvelua mutta siihen se sitten jääkin. Pitäisi varmaan laittaa suoraan omistajalle jotain palautetta, mutta vaikea kenestäkään erityisesti valittaa kun ei ne edes käytä nimi kylttejä Akselissa
Nyt lähtee meidän lasten vaatteet myyntiin jonnekkin muualle kuin Akseliin.
Ihan periaatteesta, ahneudellakin on rajansa.