Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!
Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.
Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."
Kommentit (244)
Myyntiä ei pysty seuraamaan muuten kuin kysymällä halutessaan sen hetkisen myyntisaldon. Myyntisaldossa näkyy myytyjen tavaroiden lukumäärä sekä kokonaissumma euroina. Eli Akseli ei kerää mitään erikoisempia tietoja tuotteista jos sitä tarkoitit? En ainakaan henk.koht jaksa kaikkia myytävänä olevia tavaroitani ylös kirjoittaa,mutta joistain kalliimmista tuotteista olen pitänyt itselläni listaa ja aina myyntipaikkaa siistiessäni katsonut mikä on tilanne - eli jos puuttuu paikalta joku kalliimpi tuote katson,onko se ilmestynyt myyntisaldoon. Käytännössähän tämä on kyllä vähän hankalaa seurata,koska vaikka tavara ei just sun pöydässä sillä hetkellä olisi niin ei automaattisesti tarkoita että olisi myyty (=ihmiset siirtävät tavaroita todella paljon,voi olla jonkun kärryssä sillä hetkellä yms).
En ainakaan henk.koht jaksa kaikkia myytävänä olevia tavaroitani ylös kirjoittaa,mutta joistain kalliimmista tuotteista olen pitänyt itselläni listaa ja aina myyntipaikkaa siistiessäni katsonut mikä on tilanne - eli jos puuttuu paikalta joku kalliimpi tuote katson,onko se ilmestynyt myyntisaldoon. Käytännössähän tämä on kyllä vähän hankalaa seurata,koska vaikka tavara ei just sun pöydässä sillä hetkellä olisi niin ei automaattisesti tarkoita että olisi myyty (=ihmiset siirtävät tavaroita todella paljon,voi olla jonkun kärryssä sillä hetkellä yms).
En itsekään edes jaksaisi kirjata jokaista bodyä ja paitaa ylös. Riittää että kirjoittaa ne hintalaput ja kiinnittää ne tuotteisiin. Kyllä se sitten saldossa näkyy onko mennyt kaupaksi :)
Ja toki, kuten muillakin kirppiksillä, myös Akselissa häviää joskus joku tuote joko toiseen myyntipöytään (ja jos lappu hukkuu tuotetta ei enää löydä takaisin) tai varkaiden matkaan. Mutta se ei loppujen lopuksi hetkauta myyntiä suuntaan eikä toiseen. Se hävikki on kuitenkin todella pieni. Ja ainahan voi ostaa hälyttimiä arvokkaampiin tuotteisiin :)
Ja toki, kuten muillakin kirppiksillä, myös Akselissa häviää joskus joku tuote joko toiseen myyntipöytään (ja jos lappu hukkuu tuotetta ei enää löydä takaisin) tai varkaiden matkaan. Mutta se ei loppujen lopuksi hetkauta myyntiä suuntaan eikä toiseen. Se hävikki on kuitenkin todella pieni. Ja ainahan voi ostaa hälyttimiä arvokkaampiin tuotteisiin :)
Ja jos tuote löytyy myyntiajan jälkeen joltakin muulta pöydältä, ja siinä on hintalappu tallella, Akselista soitetaan perään. Tämä on todella hyvää palvelua. Eli tuotteita saattaa tulla takaisin vielä myyntiajan jälkeenkin (kunhan käy ne noutamassa). Tämmöistä ei taida tapahtua millään toisella kirpparilla, vaan paikalle jääneet tuotteet toimitetaan suoraan hyväntekeväisyyteen tms.
Kyllä se vaan 42e/vko on. Ei mikään 53.
Ja tosiaan, jos myy hyväkuntoista tavaraa ja hoitaa sitä kirppispöytäänsä, niin tuo summa tulee takaisin jo ihan päivässä tai kahdessa :)
Minulla oli juuri hetki sitten pöytä, ja kahden viikon vuokra (84e), sekä vähän ylikin, oli tullut täyteen kolmessa päivässä :) Ja myynnissä oli pelkkiä vaatteita hintaan 0,50 - 5e.
Kokonaisuutena voittoa tuli vähän yli 300e noista kahdesta viikosta.
Kyllä se vaan 42e/vko on. Ei mikään 53.
Ja tosiaan, jos myy hyväkuntoista tavaraa ja hoitaa sitä kirppispöytäänsä, niin tuo summa tulee takaisin jo ihan päivässä tai kahdessa :)
Minulla oli juuri hetki sitten pöytä, ja kahden viikon vuokra (84e), sekä vähän ylikin, oli tullut täyteen kolmessa päivässä :) Ja myynnissä oli pelkkiä vaatteita hintaan 0,50 - 5e.
Kokonaisuutena voittoa tuli vähän yli 300e noista kahdesta viikosta.
Yhteensä myyntiä oli noin 400e.
Tänään kävin Akselissa ja perinteinen lauantaihärdelli oli taas meneillään. Tuli siinä sitten mietittyä, miten jo ennestään hyvää toimivuutta ehkä vähän voitaisiin parantaa.
Ensinäkin sovituskopeista: raivostutti tänään jonottaa koppiin, jossa oli sisällä kaksi teinityttöä hirveän vaatekasan kanssa. Kun sinne vihdoin sitten pääsi, oli koppi täynnä vaatteita ja henkareita. Ymmärrän kyllä, ettei henkilökunnalla ole varsinkaan lauantaisin aikaa siivoilla koppeja ja vaikeaa se onkin, kun niissä koko ajan on joku sisällä. Mutta pukukoppiin kyllä tarvittaisiin joku tehokkaampi kehotus, että ihmiset veisivät tavaransa takaisin paikoilleen!!! Ärsyttäisi ainakin itseäni, jos joku olisi tavaroitani hirveän kasan koppiin vienyt ja sitten jättäisi ne sinne myttyyn lojumaan... Tavarat kuitenkin ovat jonkun toisen ihmisen omaisuutta.
Sitten: kassoille selkeämmät kyltit että miltä kassalta voi hoitaa lopetuksen/saa saldon. Kyltti on pienellä printillä liimattu kyseisen kassan kylkeen, eipä sitä pitkän jonon takaa näe ja yhtäkkiä huomaakin jonottaneensa väärälle kassalle.
Lisäksi raivostuttaa suunnattomasti ihmiset,jotka kärräävät Akseliin alakerran kaupan kärryjä. Kärryt eivät todellakaan sovellu ruuhkaisena päivänä niin ahtaille käytäville ja suoraan sanottuna v*tuttaa tunkea niiden ohi. Ymmärrän, että ihmiset tuovat niillä tavaraa, mutta eikö voi Akselissa heittää heidän omaan kärryyn tavaraa ja jättää ne kauppakärryt ulkopuolelle ????
Tulipas hirveä nipoviesti mutta välillä kyllä pistää ihmisten toiminta raivoksi.
noissa edellisissä kommenteissa mainittu! Akselissahan on siinä kassan lähellä semmonen kärry, mihin henkilökuntakin laittaa väärään pöytään joutuneet tavarat ja vievät siitä paikoilleen. Itse ainakin siihen olen vienyt siihen tavarat, jotka ovat joko tulleet muista pöydistä pöytääni tai sitten jos juuri olen ollut sovittamassa. Usein kyllä vien tavarat paikoilleen, varsinkin lauantaisin myyjillä on niin paljon tehtävää että suorastaan hävettäisi mennä heitä pyytämään viemään itse ottamani tavarat paikoilleen..
Ja mun mielestä ainakin on hyvä, että myyjä kysyy maksutapaa. Toimii rahastus huomattavasti nopeammin, esimerkiksi lauantaisin en todellakaan jaksaisi odotella että jotkut toopet yrittävät valita debitin ja creditin välillä tietämättä edes mitä ne ovat.... Ei minulta ainakaan ole sitä niin kovaäänisesti kysytty että kaikki vieressäolijat kuulisivat, mutta varmasti voi esittää pyynnön että saako itse valita maksutavan kun myyjä sen kortin päätteeseen laittaa?
Joku ylempänä kyseli onko hyvät säät vaikuttanut myyntiin ja KYLLÄ on. Pidin tämän kuluneen viikon pöytää ja ei kyllä tullut läheskään niin hyvää myyntiä kuin aiemmin keväällä. Enkä kyllä ihmettele yhtään, sen lisäksi että ihmiset varmasti tällasilla ilmoilla suuntaavat mielummin ulkokirppareille niin Akseli on sellanen hikikappeli näillä lämpötiloilla ettei mitään rajaa. Ei minkään näköstä ilmastointia, olin ihan pyörtymispisteessä tänään kun kävin pöytäni tyhjentämässä. Ja myyjät näytti kyllä ihan yhtä lämpöhalvauksen partaalla olevilta, ihan kävi sääliksi ja huolestuttaa miten jaksavat tossa kuumuudessa??? Eivät edes näyttäneet juovan mitään. Luulisi että edes kunnon ilmastoisiin voisi panostaa tuon kokoisessa paikassa..
Alkoi ihan suututtamaan, kun ketjun muutamissa aiemmissa viesteissä niin kovasti kritisoitiin henkilökuntaa. Mun mielestä Akselin henkilökunta on kerrassaan huippua! Vaikka suurinosa heistä on tosi nuoria (ainakin näyttäsivät siltä) niin osaavat hommansa paremmin kuin hyvin. Voin uskoa ettei työ aina ole kovin mukavaa, jos asiakkaat ovat paikan päälläkin samanlaisia napisijoita kun täällä. Isot tsempit myös heille kun ovat edes elossa muutaman viikon takaisen hellehelvetin jälkeen...
Eli multa iso käsi ihanalle henkilökunnalle, olette kesälomanne ansainneet!
M
Yhtä törkeä on minusta
se et tääl paikkakunnan kirpputorille on tulluilmoitus, et veloittavat jokaisesta kortilla tehdystä ostoksesta 0.50€ maksun. Eli jää ostamatta ne pienet ostokset jos ei ole käteistä mukana. Ja isompiinki ostoksiin 50snt lisä on paljon
törkeä, kun korttimaksuista tulee kustannuksia. Tietenkin ne pitää karhuta pois.
kortilla maksamisesta ei ainakaan vielä joudu onneksi maksamaan!
Ja se sisääntulon baari on jotain aivan mahtavaa.......
ovat suurinpiirtein? Pitäis varata syys-lokakuulle pöytä ja mielestäni ne ovat parhaat :-)
on ainakin 36, se minulla oli viimeksi :)
Kerran kävin. Vain muutamassa pöydässä myytävää, koko paikka haisi tunkkaiselta ja myyjä rupatteli tuttavansa kanssa nojaten samalla pöytään. En asioi enää.
on ainakin 36, se minulla oli viimeksi :)
Kävin tänään Akselissa, ja paikka oli taas aivan tupaten täynnä. Sinänsä se on kyllä hyvä asia, luulin nimittäin ettei heti kesän jälkeen olisi kuin vähän tarjontaa ja muutama ostaja. Mutta ei, pöydät olivat täynnä ja ostajia oli niin, ettei sekaan meinannut mahtua.
Yksi asia noissa pöydissä häiritsee: miksi ne pitää tunkea niin täyteen tavaraa? On todella hankalaa penkoa liian täysiä pöytiä, varsinkin kun ihmisiä muodostuu vierelle ihan jonoksi saakka silloin kun pysähtyy pidemmäksi aikaa jonkun pöydän kohdalle.
Se on hyvä, että monet ovat ottaneet pöytiinsä käyttöön laatikot, joissa on selkeästi ilmoitettu mitä ne sisältävät. Mutta eikö niitä laatikoitakin voisi täytellä vähitellen. Ei niitäkään ole mitenkään helppoa ja mukavaa penkoa jos ne ovat ääriään myöten täynnä. Monet hyvätkin tavarat ja vaatteet jäävät ostamatta, kun ei kukaan jaksa pysähtyä niitä penkomaan.
Olisi siis hyvä, jos myyjät huolehtisivat pöytänsä täyttämisestä vähitellen. Näin tavara menisi paremmin kaupaksi, ja pöytäkin houkuttelisi siistinä enemmän ostajia.
Olen myynnyt Akselissa muutaman kerran ja vaikka kuinka pöydästä koittaisi huolehtia, ei se vain yksinkertaisesti pysy siistinä. Olen aina käynyt joka päivä siistimässä ja täyttämässä pöytää silloin kuin sellainen on ollut. Edes kerran päivässä käyminen ei näköjään riitä, koska aina pöytäni on ollut tosi sotkuinen. Lisäksi pöydässäni on aina ollut hirveä kasa muiden pöytien tavaraa. Eli kyllä mun mielestä myös ostajat voivat vaikuttaa siihen minkälaisessa kunnossa pöydät ovat,jos vaikka lähtisi siitä että veisi oikeaan pöytään sovittamansa tavarat eikä heittäisi minne sattuu...
Olisi varmasti tuottoisaa pitää Akselia auki myös sunnuntaisin!