Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos MIEHESI EI MAKSAISI ENÄÄ MITÄÄN

Vierailija
12.08.2010 |

perheen menoista? Kuinka selviäisit?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritys kaatuisi ja toisekseen, jos mies alkaa sille linjalle, muuttaisin lasten kanssa muualle asumaan halvemmin. Hyvin pärjättäisiin.

Vierailija
62/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei varattomuuttaan (työttömyys, opiskelu, sairaus...) kykene osallistumaan perheen elämiskustannuksiin on tilanne ehkä hieman eri, kuin jos mies ilmoittaa että tästä lähin käytän palkkani ihan vain itseeni, enkä maksa sun/lasten menoista mitään.

Ensimmäisessä tilanteessa en tekisi mitään mainitsemisen arvoista, jälkimmäisessä heittäisin ukon pihalle. Ja katson kyllä, että jokaisella miehellä on oikeus samalla tavoin tehdä naiselle. Jos ei pysty niin ei pysty, mutta jos ei tahdo, niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha oli se ensisijainen syy yhdessäoloonne? VAlitsin itselleni miehen sillä perusteella että hän viihtyy kotona ja hoitaa kotia sekä lapsia. Minä elätän meidät kaikki. Jos haluatte ajatella miehestäni kunniallisesti niin pyydän kuvitelkaa hänet henkilökohtaisena palvelijanani ( jota tosin nain ja kovaa ) jolle tavallaan maksan palkkaa. Minä itse etsin tälläisen miehen käsiini, joka suostuu alistumaan koti-isäksi.

tuo alkuperäinen kysymys on hitusen provosoiva. Siinä ei puhuta mitään esim mahdollisesta työttömyydestä tai hoitovapaalle jäännistä. Suurin osa varmaan tajuaa tuon kysymyksen ensin niin, että mies jatkaa töissä ihan normaalisti, mutta hussaisi yhtäkkiä kaikki rahat omiin menoihinsa, eikä osallistuisi perheen yhteisiin menoihin yhtään. Tällöin kyse olisi kyllä vähän jostain muusta kuin pelkästä rahasta. Jos alkuperäinen kysymys olisi, "mitä tekisit, jos miehesi jäisi työttömäksi tai hoitovapaalle tai hänen tulonsa loppuisivat" olisi tietenkin erilaisia vastauksia.

Vierailija
64/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen rahoilla ilman omia tuloja. Oli sitten hoitamassa yhteisiä lapsia tai ei. Siipeilyä se silti on.

jotka olettavat miehen olevan huoltovelvollinen naista kohtaan. Nainen voi siipeillä ja se on ok, koska nainen on prinsessa ja niin ihana ja antaa pilluakin, mutta jos mies siipeilisi niin se olisi ero. Näin se vaan on.

onko vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla oleva äiti siipeilijä?

harva nainen "siipeilee" eli miehen rahoilla huvikseen elelee. Yleensä hän on kotona hoitamassa YHTEISIÄ lapsia. Se ei ole siipeilyä vaan järkevää. Mies joka tätä sanoo siipeilyksi on vastuutaan pakeneva idiootti. Onneksi voimme kaikki itse valita puolisomme.

Vierailija
65/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olin menestynyt mies ja tienasin 15x enemmän kuin vaimoni. Meillä oli 3 lasta ja neljäs tulossa. Asuimme tuolloin Hongkongissa. Sitten eräänä päivänä sain kuulla että minut oli irtisanottu.

Maailma keikahti ympäri ja sitä oli vaikea niellä. Ainakun nielin, päästin pienen kyyneleen tulevasta.

Hakeuduin heti palkkatyöhön siivoojaksi. Tiesin ettei siivoojan palkalla makseta niitä menoja joita perheemme kulutti. Oli pakko keksiä jotain muuta. Aloin myymään itseäni miehille tarkoitetuissa iltakerhoissa.

Minut saattoi vuokrata illan aikana jopa 20 miestä. Vihasin sitä duunia, mutta mitäpä ei mies tekisi säilyttääkseen kasvonsa ja elättääkseen perheensä. Pahimpia olivat japanilaiset liikemiehet. Joskus suuri porukka oli ostanut minut käyttöönsä illaksi. Olin aamulla aivat poikki. Silti oli jatkettava ja näyteltävä vaimolle aivan jotain muuta.

Jaksoin myydä itseäni 2 vuotta kunnes sain burnoutin. Parisuhteemme hajosi ihan muista syistä, vaikka salailuni olikin osa sitä.

Nykyisistä ongelmista en tilitä tähän ketjuun. Minulla on nykyään uusi vaimo ja lapsia hänen kanssaan. Ja asun suomessa.

Vierailija
66/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olin menestynyt mies ja tienasin 15x enemmän kuin vaimoni. Meillä oli 3 lasta ja neljäs tulossa. Asuimme tuolloin Hongkongissa. Sitten eräänä päivänä sain kuulla että minut oli irtisanottu.

Maailma keikahti ympäri ja sitä oli vaikea niellä. Ainakun nielin, päästin pienen kyyneleen tulevasta.

Hakeuduin heti palkkatyöhön siivoojaksi. Tiesin ettei siivoojan palkalla makseta niitä menoja joita perheemme kulutti. Oli pakko keksiä jotain muuta. Aloin myymään itseäni miehille tarkoitetuissa iltakerhoissa.

Minut saattoi vuokrata illan aikana jopa 20 miestä. Vihasin sitä duunia, mutta mitäpä ei mies tekisi säilyttääkseen kasvonsa ja elättääkseen perheensä. Pahimpia olivat japanilaiset liikemiehet. Joskus suuri porukka oli ostanut minut käyttöönsä illaksi. Olin aamulla aivat poikki. Silti oli jatkettava ja näyteltävä vaimolle aivan jotain muuta.

Jaksoin myydä itseäni 2 vuotta kunnes sain burnoutin. Parisuhteemme hajosi ihan muista syistä, vaikka salailuni olikin osa sitä.

Nykyisistä ongelmista en tilitä tähän ketjuun. Minulla on nykyään uusi vaimo ja lapsia hänen kanssaan. Ja asun suomessa.

Voin kuvitella miten korkeaan elintasoon tottunut vaimosi tyrmistyi kuultuaan tarinasi...

Aina löytyy rikkaampi jolle voi levittää haaransa.

Vierailija
67/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen menoista? Kuinka selviäisit?

en selviäisi perheen menoista jos mies ei maksaisi mitään. olen melko paljon uhrannut lapsille tällä hetkellä työurani. minä olen se joka vie ja hakee, joka on kotona ja läsnä.

jos taas mies jäisi kotiin ja hoitaisi sivoukset, lasten harrastukset, lasten läksyjen valvomiset, kotityöt, laittaisi ruoat ja tekisi kaiken sen mitä minä teen nyt. olisi läsnä kun lapset tulevat koulusta, opettaisi pelit ja auttaisi läksyissä jos apua tarvitaan.

Silloinhan minä voisin tienata kaiket päivät. Enköhän kuitenkin kohtuullisessa ajassa pääsisi tienesteihin kiinni.

Nykyiset tuloni riittäisivät asuntolainaan. Mihinkään muuhun ei jäisi mitään jos mies ei yhtäkkiä maksaisi mitään.

Vierailija
68/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti mies pitäisi heittää pihalle aiheuttamasta perheelle menoja ja ottaa avioero. Eli käytännössä myydä asunto ja muuttaa vuokralle :( Näillä koroilla luultavasti just ja just selviäisin asuntolainan lyhennyksestäkin ja vastikkeesta, mutta ei varmaan mies suostuisi vaan muuttamaan pois ja antamaan osuuttaa asunnosta mulle ja lapsille. Monesta asiasta pitäisi tinkiä, mutta varmasti pärjäisin taloudellisesti.

Vierailija
69/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin eron. Jos jäisi työttömäksi, kannustaisin hakemaan töitä.

Huonosti pärjättäisi lainanlyhennyksistä ja muista menoista ilman miehen tuloja. Mutta sitten myytäis talo ja muutettais halvempaan kämppään. Jos jäisin yksin, saisin osani talosta ja ostaisin sillä ja pienellä velkamäärällä itselleni ja lapsille kämpän. Ihan hyvin varmaan pärjättäis silti, mutta toki jouduttais tinkimään esim. matkustelusta.

Molemmat ollaan siis töissä ja yhdessä maksetaan menot ja eletään samassa elintasossa. En suostuisi koskaan siihen, että mä ja lapset elettäis köyhästi ja mies vaan tuhlais. Miehellä on bruttotulot paljon isommat ku mulla, mutta netot normikuukautena on aika tasan.

Vierailija
70/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap:n viestissä kysyttiin tilannetta, jossa mies vain ilmoittaisi ettei osallistu enää perheen kustannuksiin, mutta aiheuttaisi menoja entiseen malliin ja saisi normaalisti palkkatuloja.

Jos yhtäkkiä tulisi eteen tilanne, että miehen tulot olisivat 0e/kk, niin voi olla että jouduttaisiin todellakin tinkimään monista asioista, kaikki ylimääräiset menot pois. Työkkärirahat alkaisivat jossain vaiheessa juoksemaan, mutta sitä ennen voisi olla todella tiukkaa. Varmaan pitäisi ainakin pyytää jokunen lyhennysvapaa kuukausi lainoista.

Vierailija
71/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille ruokapöydälle. Enkä maksaisi niitä. Näin siis jos mies olisi töissä vielä.

Jos mies jäisi työttämäksi, karsittaisiin menoja ja pärjättäis mun tuloilla.

Vierailija
72/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällaisessa tilanteessa on aika selvää, että yhteisessä taloudessa ei voitaisi enää asua. Aika selkeä merkki mieheltä, ettei enää halua perheenä elää, jos ei omaa osuuttaan hoida. Jos taas mies (tai minä yhtälailla) esim. jäisi työttömäksi, sairastuisi tms. ja tulon tippuisivat,supistettaisiin myös menoja.

Suurin osa varmaan tajuaa tuon kysymyksen ensin niin, että mies jatkaa töissä ihan normaalisti, mutta hussaisi yhtäkkiä kaikki rahat omiin menoihinsa, eikä osallistuisi perheen yhteisiin menoihin yhtään.

Vierailija
73/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijä saisi kenkää tuolla päätöksellä. Muuttaisin pienempään asuntoon, mutta pärjäisimme kohtuudella.tienaan paremmin kuin mieheni.

elätin meitä aiemmin monta vuotta, kun mies vielä opiskeli, silloin kypsytti, mutta asiasta ollaan opittu.

Vierailija
74/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot noin 400 €/kk ja ne menee hänen omiin menoihinsa.

Eli selviäisin oikein mainiosti :)

Vierailija
75/75 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijä saisi kenkää tuolla päätöksellä. Muuttaisin pienempään asuntoon, mutta pärjäisimme kohtuudella.tienaan paremmin kuin mieheni.

elätin meitä aiemmin monta vuotta, kun mies vielä opiskeli, silloin kypsytti, mutta asiasta ollaan opittu.

Et osaa kirjoittaa suomen kieltä.