Olenko mielestäsi normaalipainoinen vai peräti hoikka?
Minulla on vääristynyt minäkuva. Olen koko elämäni ollut jatkuvalla dieetillä, haluan aina sen kaksi kiloa pois. Haluan olla hoikka, enkä ole ollut tyytyävinen normaalikokooni.
Siksi kysyn teiltä, av-raati. Olenko minä näillä mitoilla mielestäsi ihan normipainoinen vai pidätkö minua hoikkana?
Pituus 176 cm
Paino 66 kg
rinnat 96 cm
vyötärö 76 cm
lantio 101 cm.
Missä menee hoikan ja normaalipainoisen raja? Jos pidät minua hoikkana, niin pitäisikö hoikkana myös, jos kaikissa ympärysmitoissa olisi 5 cm lisää?
Kommentit (11)
enhän minä muuten kysele, jos pääkoppa olisi tältä osin terve...
ap
mutta eihän pelkistä luvuista voi tätä vielä päätellä.
hoikka. Mutta tosiaan kuva kertoo enemmän.
Mun ystävä 168 cm ja 58 kg on hoikka muuten, mutta mahastaan näyttää kuin olisi rv 20. :)
Olisi hyvä tietää vielä rasvaprosentti. Sitä tosin on hankala mitata luotettavasti. Ymmärsinkö oikein, että kysyt kunkin henkilökohtaista mielipidettä siitä, mikä on hoikka? Toisillehan kaikki normaalipainoiset ovat hoikkia ja toisilla taas on oma näkemys asiasta. Painoindeksisi on n. 21 ja mittojesi perusteella olet jotakuinkin tiimalasivartaloinen, eli todennäköisesti hyvännäköinen. Itse sinun asemassasi haluaisin ehkä nipistää muutaman sentin pois vyötäröltä ja lantiosta, mutta toisaalta olet aika pitkä ja sinulla on leveä rinnanympäryskin. Omissa silmissäni "hoikka" ihminen on sellainen jolla painoindeksi on n. 21 tai alle, ellei selvästi lihaksikkaita naisia lasketa, eli olet vielä siinä kategoriassa.
Toisaalta pystyn täysin samastumaan tuohon tunteeseen, että haluaa aina pari kiloa pois. Kannustan yrittämään olla tyytyväinen NYT, koska todennäköisesti et ole yhtään onnellisempi pari kiloa laihempana, ja lisäksi liika painokyttäys haittaa elämää ja voi johtaa jopa syömishäiriöön.
Ja jos kaikissa ympärysmitoissasi olisi 5 cm lisää, olisi vyötärösi jo yli riskirajan eli 80 cm, eli se ei olisi hyvä.
naiset nykyään pitävät normaalina yleisimmin... :D
Mitat myös kuulostavat ihan normaaleilta. Itse olen 162cm, 50kg, rinnat 88cm, vyötärö 62cm, lantio 92cm, ja pidän itseäni normaalina/hoikahkona. Tosin muodot löytyy.
Mutta kuten sanoin niin nykyään normaalina pidetään yleisesti sellaista mitä minä pidän jo ylipainoisena...
pidä hoikkana vaan ihan normi painoisena.
Hoikan rajana pitäisin n. 60-61kg:n painoa.
tai ainakin painosi puolesta erittäin hyvä. Mutta mitä liikuntaa harrastat? Ympärysmitoissa voisi auttaa kiinteytyminen (esim. kunnon vatsa-pepputreeni), ei niinkään painonpudotus.
näitä painokyselyitä. Kai sä nyt itse peiliin katsoessas näet, oletko hoikka vai et. Ellei sulla oo syömishäiriö.
Meinasin tehä aloituksen tuosta, mut en sitten jaksanu. Samaa mieltä, miksi ihmiset täällä kyselee onko lihava/hoikka/laiha/normaali, kai te nyt sen ite tiedätte.
käytkö sä terapiassa, jos sun pääkoppa ei oo kunnossa?
t:13
Kyllä minun pääkoppani on muuten kunnossa, mutta olen vaan liian tarkka omasta ulkonäöstäni.
Ja ylläolevalle: kyllä minä harrastan liikuntaa. Lantion ympärysmitasta ei saa mitään pois, koska molemmissa lantioissa luut tulevat vastaan. Kun nuorena painoin 62 kg, niin lantion ympärysmitta oli silloinkin sama.
Kiitos siis vastanneille. Lupaan, etten ikinä, en koskaan tule tätä asiaa enää kysymään. En vaivaa teitä tällä asialla.
näitä painokyselyitä. Kai sä nyt itse peiliin katsoessas näet, oletko hoikka vai et. Ellei sulla oo syömishäiriö.