Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumuksen jälkeen minusta ei tullut samanlaista

Vierailija
05.10.2023 |

Teen lyhennettyä työaikaa ja kuormitun todella herkästi. En usko että palaan "ennalleen" jolloin jaksoin ongelmitta 5pv/vko.
Työpäiviä ennen valvon ja murehdin. Pelkään melkein kaikkea. En näe tulevaisuudessa odottamisen arvoisia asioita.
Sen se tehostettu työelämä saa aikaan.

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuminen kestää kauan, minulla oli ns hyvä olo 2 vuoden jälkeen. Mutta koen samoin kuin sinä ap, ihan ennalleen en palannut. Uupumus muuttaa jotenkin aivoja. Sanon näin täysin ilman lääketieteellistä tutkimustukea asialle, vain oma kokemus.

Vierailija
2/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain burnoutin, toipuminen kesti kolme vuotta. Kun palasin takaisin työelämään jouduin työpaikalla kiusatuksi. En uskalla hakea enää töitä, menin rikki kiusaamisesta. En ehkä ollut toipunut burnoutista kunnolla ja tuo kiusaaminen oli viimeinen naula arkkuun. Psyyke meni ja sitä myöten fyysinen terveys, uupumus on läsnä jos on haettava töitä. Jo pelkkä hakemuksen teko laukaisee traumatilan.

Mutta työkykyinen olen säännösten mukaan, joten näillä mennään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelot pois niin palaat ennalleen

Vierailija
4/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä palaa koskaan ennalleen. Itselläni burnoutista 15 vuotta, ja edelleen kuormitun äärimmäisen helposti, enkä esim. ylityötä pysty tekemään yhtään. En kerta kaikkiaan pysty. Enkä edes tietoisesti pelkää tai murehdi enää, mutta energia loppuu ja uuvun tosi helposti aivotyöstä. Tällainen alkoi siitä burnoutista, eikä ole koskaan mennyt pois.

Vierailija
5/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pelot saa pois? Itse pelkään korkeita paikkoja

Vierailija
6/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, että tästä voi vielä kohentua paremmaksi. Nyt on vuosi takana uupumusta eikä vilahdustakaan työkyvystä.

Vierailija
7/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko auttaa niiden poistamisessa?

Vierailija
8/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistaminen auttaa ahdistukseen, mutta ei todellakaan uupumukseen.

Jännä, kun meistä työntekijöistä on tehty kertakäyttökamaa, jotka voi surutta ajaa uupumukseen, josta ei ikinä palaa kunnolla takaisin normaaliin toimintakykyyn ja resilienssiin. Ja samaan aikaan täytyisi näissä olosuhteissa selvitä 70veeksi työkykyisenä.. En vain saa tästä toimivaa yhtälöä aikaan..

Vierailija
9/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi viimeinen mahdollisuus eli lääkitys. Ilmeisesti aivokemiat meni sekaisin ja lääkityksellä sai arvot kohdilleen

Vierailija
10/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout alkoi noin 15 vuotta sitten. Ihan viime vuosina hiukan toipumista, mutta huomaan, että aivot eivät enää toimi kuten ennen. Stressaannun helposti, ja juuri stressi tämän teki. Olen hyvin huolissani siitä, palautuuko ikinä ja mitä pahaa aivoille on tapahtunut. Voisin tehdä jotain suoritusluonteista työtä, jossa ei ole juuri muita vahtimassa ja arvostelemassa. Ajatustyö sujuu vielä jossain määrin, sitä korkeakoulutettuna olen tehnytkin, mutta haluan mennä omaan tahtiini.

Vierailija
11/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama juttu. Välillä olen hetken ihan robottina. Aika usein sattuu jotain onnettomuuksia. Olen vetässyt töissä trukilla hyllyt solmuun ja nyt saikulla kun kaaduin ja kylkiluut poikki. Liikenteessä en ole kolaroinut pitkään aikaan, tänä vuonna ei vielä yhtään kolaria.

Vierailija
12/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan toipunut uupumuksesta? Oletan, että se tarkoittaa vanhan muuttamista, jos palaa takaisin, niin uupumus palaa varmasti takaisin ainakin osittain. Lisäksi aika huonosti on ohjeita ja tutkimusta mikä on oikeasti tehokasta uupumuksesta parantumiseen.

Vierailija
13/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työuupumuksesta on jo yli 10 vuotta aikaa, ja olen jo luopunut toivosta, että vielä palaisin ennalleni. Pystyn kyllä olemaan työelämässä, mutta väsyn helposti ja stressaannun myös. Kurkkua alkaa kuristaa välittömästi työstressin lisääntyessä. Ei auta kuin hyväksyä, että entiseen ei enää ole paluuta.

Vierailija
14/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu että muutti jotain mun aivoissa, jotain meni rikki tai ehkä jokin osa tai yhteydet ei enää oikein toimi.

Kuormitun herkästi, uuvun herkästi. Kai tää on kuin "virus", josta ei pääse enää täysin eroon.

Vierailija
15/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä palaa koskaan ennalleen. Itselläni burnoutista 15 vuotta, ja edelleen kuormitun äärimmäisen helposti, enkä esim. ylityötä pysty tekemään yhtään. En kerta kaikkiaan pysty. Enkä edes tietoisesti pelkää tai murehdi enää, mutta energia loppuu ja uuvun tosi helposti aivotyöstä. Tällainen alkoi siitä burnoutista, eikä ole koskaan mennyt pois.

Sama täällä, minulla 20 vuotta. En ole palautunut ennalleen sen jälkeen, muisti pätkii edelleen mutta teen täyttä työaikaa. Ylitöihin en minäkään pysty.

Vierailija
16/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi viimeinen mahdollisuus eli lääkitys. Ilmeisesti aivokemiat meni sekaisin ja lääkityksellä sai arvot kohdilleen

Mikä lääke tällaiseen auttaa?

Vierailija
17/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työuupumuksen kourissa. Vahva uupumus ja aivosumu. Muutama viikko sairaslomaa takana ja jatkettu kuukaudella eteenpäin. Sattui tämä ketju silmiin ja vähän surullista lukea, että monilla työuupumus oireilee edelleen yli kymmenen vuoden jälkeen. Toisaalta se vahvistaa sitä, mitä olen nyt lukenut työuupumuskirjoista. Eli työuupumus muokkaa aivot ja on stressi herkempi vuosien jälkeenkin.

Kuinka moni täällä olevista työuupuneista on tunnollisia ihmisiä? Työterveyslääkäri sanoi, että vain tunnolliset ihmiset uupuvat. Tunnistan sen itsestäni, että olen tunnollinen ja helposti laitan työn itseni omien tarpeiden edelle. Ja kun olen alalla, missä työkuorma suuri ja pakko tehdä tiukkojen deadlinen mukaan niin on huono yhdistelmä.

Vierailija
18/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite uuvuin jo lukiossa, kun haalin kaikki kurssit kaikista haastavimmista aineista ja kolmessa vuodessa halusin silti suorittaa. Olen sen jälkeen ollut aina väsynyt ja olen jo 40. Elän monen mielestä varmasti täysin luuserin elämää. Tosi vähän töitä, vähän harrastuksia, jotain luonnossa liikkumista vain. En vaan jaksa. Mulle ei sovi nykyelämä, sellainen hidas elämä vain ja mieluiten maaseudulla. 

Vierailija
19/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan työuupumuksen kanssa kamppailen. Mitenköhän auttaisi työpaikan vaihtaminen? Minun haasteet juuri tiettyyn työpaikkaan liittyviä.

Vierailija
20/188 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan vaihto vähemmän kuormittavaan ,saattaa auttaa pikkuisen. en usko et takasin on paluuta stressinsieto on mennyt. pyrin olemaan rennompi ihminen ja jättänyt suorittamisen töissä, ihmissuhteissa ja harrastukset lopetin liian kuormittavana. toksisia työpaikkakiusaajia en kestä enää yhtään.kaikki välit poikki sellasiin.sen sijaan teen rentoutusharjoituksia, eli kuuntelen musiikkia tai podcasteja,sängyllä maaten ja yritän saada rauhallisen hiljaisen hetken päivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän