Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku ei keksi tekemistä kulttuurieduilla? Eikö koskaan käy kylpylässä, uimassa, elokuvissa, keilaamassa tms?

Vierailija
02.07.2025 |

Käyttökohteita liikunta-kulttuuriedulle on niin tuhansittain aina elokuvissa käymisestä melontaan, minigolfiin, kylpylään, uintiin, liikuntatunteihin, kuntosalille. Miksi ei vaikka musiikkikonserttiin, jos niistä pitää? Teatterikäynneillä menee nopeasti.

Osalla on jopa hyvinvointietu minkä voi käyttää vaikka suuhygienistillä käymiseen tai hierontaan.

Miten niin moni ei käytä etuja? 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikuntaetu vain. 50% omavastuu. Liikkumiseni ei maksa mitään

Vierailija
2/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffassa tulee käytyä kerran pari vuoteen, en missään muussa noista mitä listasit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy.

Vierailija
4/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffassa voisin ehkä käydä mutta vuosiin ei ole tullut mitään mielenkiintoista. Kylpylässä ja uimassa olen käynyt viimeksi joskus lapsena, kun oli pakko. Usealta eri työnantajalta olen saanut etuja ja ne on aina jääneet käyttämättä. Etufirmat tekee varmasti hyvää tulosta.

Vierailija
5/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin mielelläni kulttuuritapahtumissa, konserteissa ja museoissa, mutta kun noilla eduilla saa maksaa vain oman lippunsa ja puoliso pitäisi maksaa itse, niin ei mulla ole siihen varaa. Yksin noissa on vähän ankeaa, ja yhteistä aikaa on muutenkin vähän. Minusta se olisi hyvä parannus, että tuolla voisi maksaa myös puolison/perheenjäsenen lipun, se edistäisi enemmänkin työkykyä kun lisäksi pysyisi suhde kunnossa.

Hyvinvointietua meillä ei ole, eli hammaslääkäri jää pois, eikä toi raha siihen riittäisikään.

Vierailija
6/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin mielelläni kulttuuritapahtumissa, konserteissa ja museoissa, mutta kun noilla eduilla saa maksaa vain oman lippunsa ja puoliso pitäisi maksaa itse, niin ei mulla ole siihen varaa. Yksin noissa on vähän ankeaa, ja yhteistä aikaa on muutenkin vähän. Minusta se olisi hyvä parannus, että tuolla voisi maksaa myös puolison/perheenjäsenen lipun, se edistäisi enemmänkin työkykyä kun lisäksi pysyisi suhde kunnossa.

Hyvinvointietua meillä ei ole, eli hammaslääkäri jää pois, eikä toi raha siihen riittäisikään.

Miksi sinun pitäisi maksaa se puolison sisäänpääsy?

Vierailija
7/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla opittua, kutsuja maksaa. 

Vierailija
8/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriedulla on mukava kokeilla jotain mitä ei niin normaalisti käyttäisi. Tosin mua kiinnostaa monet asiat, joten ei ongelmaa käyttämisessä ja pystyn menemään yksinkin, en tarvitse puolisoa tai kaveria mukaan.

Turha vastaus, mutta tulipa tehtyä 🤣

Vierailija
9/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa kuin ap. Tietty siitäkin on apua, että asuu yhtään isommalla paikkakunnalla, jossa tarjontaakin on. Omaa etuani olen käyttänyt museokorttiin, konserttilippuun, elokuviin ja hierontaan pelkästään jo tänä vuonna. 

Vierailija
10/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffassa voisin ehkä käydä mutta vuosiin ei ole tullut mitään mielenkiintoista. Kylpylässä ja uimassa olen käynyt viimeksi joskus lapsena, kun oli pakko. Usealta eri työnantajalta olen saanut etuja ja ne on aina jääneet käyttämättä. Etufirmat tekee varmasti hyvää tulosta.

Oletpa aika ankean kuuloinen ihminen. "Vuosiin ei ole tullut mitään mielenkiintoista?" Mitä oikein haluaisit katsoa? Uuno Turhapuroa?

Vierailija
11/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihtoehdot/tarjonta on paskaa niin eipä tule käytettyä. 

Vierailija
12/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla opittua, kutsuja maksaa. 

No mutta tällä periaatteellahan ne treffit sitten tulisivat halvemmaksi, kun kerran oman lippunsa / sisäänpääsynsä / vuokransa tms. voi maksaa kulttuuriedulla. En vaan tiennyt, että tätä periaatetta nykyään käytetään ihan parisuhteissakin.

Vierailija
13/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ehdi. Pitäisi maksaa lapsille hoitaja, jotta pääsisi, ja se taas tulee kalliiksi.

Vierailija
14/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omavastuu niin se loi ainakin itselleni aikoinaan jonkinlaisen henkisen kynnyksen sen edun käyttöön. Maksoin sillä vain niitä mitä olisi muutenkin maksanut ja lopuilla sitten leffalippuja jos jotain jäi yli. Nyt kun ei tarvitse itse maksaa siitä mitään, niin tulee paljon enemmän käytyä ex tempore kaiken maailman konserteissa, näyttelyissä ja teattereissa mitä ei muuten olisi tullut tehtyä.

Vierailija
15/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaa v..maan tuo "kulttuuri" -sana kun sitä käytetään suunnilleen aina väärässä merkityksessä. Kulttuuri kun tarkoittaa kaikkea mitä ihmiset tekevät ja ajattelevat. Kalsarikänni, eukonkanto, kaljakellunta, sohvaperunointi ovat kaikki kulttuuria mutta hienosteluun taipuvaiset eivät niitä kelpuuta. Kyllä v...aa!

16/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa kuin ap. Tietty siitäkin on apua, että asuu yhtään isommalla paikkakunnalla, jossa tarjontaakin on. Omaa etuani olen käyttänyt museokorttiin, konserttilippuun, elokuviin ja hierontaan pelkästään jo tänä vuonna. 

Meillä on Edenredin hierontaetu erikseen ja sen olen ottanut. Kulttuuritapahtumat voisi olla ihan ok,  mutta HSL:n reittimuutosten takia stadista viimeinen bussi lähtee jo puoli kymmenen aikaan illalla ja sekin vain arkisin eli viikonloppuisin ei kulje ollenkaan. Takseja ei enää nykysin huvita käyttää ollenkaan eikä myöskään iltaisin sitten kulkea usealla eri kulkuvälineellä. Ja vaikka tapahtumissa voisi käydä yksinkin (olen joskus käynytkin), niin mukavampaa olisi käydä jonkun toisen kanssa. Mulla vaan niillä kavereilla, joilla olisi varaa, ei ole kiinnostusta sellaiseen, ja niillä, joilla olisi kiinnostusta, ei taas ole varaa. 

Vierailija
17/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa aika ankean kuuloinen ihminen. "Vuosiin ei ole tullut mitään mielenkiintoista?" Mitä oikein haluaisit katsoa? Uuno Turhapuroa?

Yleistietoa on että elokuvat on nykyään enimmäkseen huonoja. Hyvän elokuvan hinnan maksaisin muuten ihan mielellään rahalla. Mutta sehän näiden etujen pointti onkin: myydä "kulttuuria" mitä et muuten ostaisi, mutta kun on saatu "etu" niin on kannustin raahautua.

Vierailija
18/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toinen ketju riittänyt?

Ei. En ikinä menisi kylpylään. Uin paljon, ja se on ilmaista. En edes tiedä missä on lähin keilahalli, ehkä 100 km päässä? Eikä kiinnosta. Kanoottivuokraan ei täällä nuo edut käy, eikä kuntosalille. Minigolf on naurettavaa. En ole käynyt liikuntatunneilla lukion jälkeen. Keikalla käyn kerran kymmenessä vuodessa, teatterissa samoin. Hyvinvointietua emme saa.

Että ei, ei tule käytettyä etuja. Harrastan nikkarointia, pihatöitä, käsitöitä, patikointia,  päivittäin lenkkeilyä, omien polttopuiden tekoa, vanhan maatilan remontointia, eli sohvaperunaakaan minusta ei silti saa. Me ihmiset nyt vaan ollaan erilaisia. Hierojalle menisin mielelläni, mutta kun sitä hyvinvointietua ei ole.

Ja asuinpaikka vaikuttaa toki myös. Kun asuu yli tunnin matkan päässä kaupungista ja kaikki mahdollisuudet ei nyt vaan ole käden ulottuvilla, niin eipä niitä tule käytettyä. Varmasti jos asuisin jossain kuapungin keskustassa, tulisi käytettyä edut johonkin teatteriin. Mutta muuten se ei olisi haluamaani elämää, joten en valita.

Vierailija
19/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ehdi. Pitäisi maksaa lapsille hoitaja, jotta pääsisi, ja se taas tulee kalliiksi.

Edulla voi mennä vaikka Korkeasaareen ja uimahalliin ja kylpylään voi saada lapsen maksutta

Vierailija
20/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotimaassa tule vietettyä aikaa kuin mökillä ja kotona. Molemmissa on ihan riittävästi tehtävää että aika kuluu oikein mukavasti.

Ulkomailla sit eri juttu mut siellä se ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä