MAALISMASUT ELO-SYYSKUUSSA
Heissan,
alkaa olla jo sen verran selkeästi elokuu, että ajattelin startata meille uuden pinon.
Eka neuvola takana eikä tullut juuri mitään uutta, kaksi edellistä raskautta on vielä sen verran tuoreessa muistissa. Mutta kivahan se oli jutella tästä salaisuudesta terveydenhoitajan kanssa, jotenkin konretisoi tätä odotusta.
Mulla paha olo hieman hellittänyt, mutta tilalla armoton väsy. Eilenkin torkuin sohvalla kaksi tunia ja päälle 10 tunnin yöunet.
Tsemppiä kaikille kanssaodottajille!
Ruuturouva 7+4
Kommentit (206)
Heath, tuo äm:n ehdotus parisuhdeterapiasta kuulostaa minustakin hyvältä, jos vain saat miehesi mukaan. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä reilu 10 vuotta, ja olemme aikanaan molemmat pettäneet. Olimme silloin nuorempia jne,. mutta tietysti se satutti, kummassakin tapauksessa. Mutta pääsimme siitä ajan kanssa yli. Nyt asia tuntuu olevan jo historiassa, eikä kumpikaan enää kanna kaunaa - vaikka pitkään niin olikin. Parisuhteet ovat monella tavalla niin monimutkaisia ja joskus ikävät asiat voivat myös tuoda toista lähemmäksi (en tietenkään tarkoita, että pettäminen olisi oikein). Joku toivoi jämäkämpää lähestymistä ystäviltä; minusta taas tuntuu, että on hyvä käsitellä tällaiset asiat keskenään tai puolueettoman ihmisen kanssa. Minun mielipiteeni, joka perustuu vain omaan kokemukseeni :)
Ihanan hyviä vauvauutisia silti, uusien vauvojen lisäksi Rusetin sikiötutkimukset ja Marin vuodon loppuminen.
Tultiin juuri viikon reissusta etelästä, teki erinomaisen hyvää mamalle ja koko perheelle. Ja parisuhteelle, kun keskusteluissa on muutakin kuin kaupassakäynti, pyykit ja 'taasko-jätit-sukat-tohon' ;) Oli myös hyvä aika matkustaa, ei enää pahoinvointia, mutta synnytykseen ja suurensuureen masuun vielä aikaa. Tosin vauvamasuni taitaa olla vain omasta mielestäni "ihan selvä", kun viinit tarjoiltiin ravintoloissa aina minullekin.
Hankinnoista niitä ihmetteleville: eihän pienen pieni vauva oikeasti tarvitse lähes mitään tarvikkeita ensiviikkoinaan. Jos kaikki menee hyvin, ja itse jaksaa, voi kaikkea lähteä hankkimaan vaikka vasta vauvan kanssa. Itse olen ostosholisti, mitä vauvantarvikkeisiin tulee. Ja supervalmistautuja, -vertailija, testailija. Muuten en ole mikään mestariostostelija, mutten voi vastustaa lastenvaatekauppoja, kirppiksiä, lastentarvikesivustoja, katalogeja, lehtiä... ja niiden selailu johtaa väistämättä kaiken pienen hankintaan jo testin näyttäessä plussaa :D
On reppua, ratasta ja kehtoa, meillä mikään hankinnoista ei ole jäänyt käyttämättä, paitsi amme, kun vauva tykkäsi ja tykkää käydä suihkussa. Tosi monella vauvatarvikkeellahan on lyhyt käyttöikä, mutta ymmärtääkseni ne saa aika hyvin kiertoonkin.
Sallimasu 19+1 (hui, jo!)
Aika hiljaista täällä.. Missäs kaikki luuraa??
Minä, jonka ei siis pitänyt hankkia enää "juuri mitään", teen vaan lisää hankintoja. :D kestovaippoja oon ostamassa (ikään kuin käytettyjä, vaikka taitavat olla ihan käyttämättömiä), Imsevimsen flanellisia. Niitä tuli äitiyspakkauksessa muutamana aiempana vuonna, mutta ei enää tänä vuonna. Muistelen että pienemmän pojan pakkauksessa niitä tuli (pakkaus 2007) ja olivat pikkuisella vauvalla tosi kivat käytössä. Jo silloin päätin että niitä haluan lisää jos vielä vauva tulee. Ja nyt on tulossa sekä vauva että vaipat, kyttäilen varmaan kyseisiä vaippoja vielä vähän lisää myyntimestoista. :) Lisäksi mulla on teon alla vadelmanpunainen vauvan myssy ("siksak"-myssy). Nalle aloevera+jojoba-langasta. Hyvin lähelle sama punainen oli myös 7veljestä, sitä otin kerän. Teen myssyjä varmaankin pari ja veljes-langasta sukat ja ehkä lapaset (ilman peukkua). Vauvakuumetta alkaa siis olla ilmassa ihan todenteolla.. Suunnittelen värjääväni osaa vanhoista valkoisista (kypärämyssyt, harsot..) vaaleanpunaisiksi. Niin, ehkäpä teillekin nyt tuli selväksi kumpaa sukupuolta meidän tulokas on.. :D
Tänään jännitän hyvän ystävän varhaisultraa. Oltiin 2008 yhtä aikaa mammalomalla ja nyt toivon mukaan ensi vuonna jälleen.. :)
Mutta nyt täytyisi alkaa ahkeraksi. Aurinkoista päivää! B-)
Rusetti ~rv15
Manduca saapui eilen postissa ja on varmaan hyvä, että on tässä aikaa tutustua. Käyttöohjeen kanssa yritin sitä hahmottaa, mutta taidan joku ilta ottaa oikein aikaa ja tutkia reppu perinpohjin. On meillä kyllä välttämättömyys, koska esikoinen on kovin vilkas, enkä jaksa aina ulos ottaa vaunuja, varsinkin kun kesä tulee.
Ensi viikolla neuvola, niin oma kuin esikon 2-vuotisneuvola. Kuvittelen tuntevani joitain liikkeitä, eli sitä "kuplimista". En kyllä ole ihan varma..ekassa raskaudessa muistaisin tunteneeni viikolla 18, mutta ehkä ne nyt tuntee aiemmin kun tietää mitä odottaa :)
Pahoinvointia on edelleen aamuisin ja joskus iltaisin. olen aina ollut iltasyöppö, mutta se on jäänyt pois, kun ei tee mieli mitään enää illalla.
Hyvä niin.
Ensi viikolla lisää kuulumisia!
Miaea ja veitikka 16+1
Miten te muut, joilla liikkeitä on jo tuntunu.
Tunnetteko niitä joka päivä vai silloin tällöin eikä päivittäin.
Mää taas täälä panikoin kun tunsin liikkeitä viimeksi lauantaina eikä sen jälkeen ole tuntunut, koitan vaan itelleni sanoo että ehkä se vauveli on semmosessa asennossa ettei ne liikkeet tunnu mutta jotenki tulee semmonen olo että onkohan nyt kaikki hyvin.
Tää on niin outoo, en yleensä oo mikään panikoittija ja kahdessa edellisessä raskaudessa en oo panikoinu mitää...ja nyt tuntuu että joka asiasta pitää ottaa pikku paniikki=)
supistelee edelleen ja väsymystä on, ens viikolla on neuvola joten siä varmaan otetaan hemoglobiini, josko väsymys on sitä...
rv17+5
Himpulat3: Täällä liikkeitä on tuntunut kyllä suunnilleen joka päivä, mutta aika sattumanvaraisiin aikoihin. Liikkuessani en huomaa mitään, enkä edes maatessani, paitsi kerran. Yleensä ne tuntuvat, kun röhnötän joko tietokoneen ääressä tai sohvalla. Silloinkin ne tuntuvat aika pienellä alueella, joten kuulostaisi aika normaalilta, ettei niitä tunnu useampaan päivään.
Mietin muuten tuossa yksi päivä, että vaikuttaisi vilkkaalta tapaukselta tämä yksilö. :D Vaikkei ole kokemusta, niin se, että liikkeitä tuntuu pari-kolme kertaa päivässä, vaikuttaa itsestäni aika runsaalta, koska eivätkös ne nuku ison osan ajasta? Ja sitten vielä se, että suuntia on tosi paljon lapsella valittavana, mutta äitihän tuntee niistä vain osaan kohdistuvat potkut. Vähän jo hirvittää, millaista on sitten olla viimeisillään tällaisen futaajan kanssa. :D
(Nyt ollaan rv 18+0.)
Oltiin lomailemassa ensin minun äidin luona ja sit käytiin miehen äidin luona vielä pari päivää olemassa. En ole siksi tänne tullut, etten jää koneelta kiinni ;) Kellekään ei olla vielä kerrottu, mutta kohta se alkaisi tulla ajankohtaiseksi. Ensimmääinen ultra on ensi viikon pe, viikkoja silloin 12+2, jännittää! :) Toivon vaan, että kaikki on hyvin, nimittäin oireet ovat kadonneet. Eipä minulla pahoinvointia ole ollutkaan koko aikana, mutta rinnat ovat olleet todella kipeät, mitä ne nyt eivät ole olleet... No, kai tämä on normaalia. Eipä teillä kaikilla muillakaan tunnu oireita olevan :)
Mukavaa elokuista odotusta kaikille!
Emppis ja puikula rv 11+0
Mä oon nyt syönyt antibioottikuuria virtsatieinfektion takia.. Onneksi on menossa viimeinen päivä, koska lääke on pahentanut oloa huomattavasti. Muutenkin mulla on pahoinvointia lähes koko ajan, väsyttää ja huimaa.. Lääkityksen aloitettua pahoinvointi on tullut vieläkin voimakkaammaksi ja tekisi mieli vaan nukkua.. Oon saikulla töistä ja kaikki energia on mennyt siihen, että pakottaa itsensä välillä syömään, ettei olo menisi entisestään pahemmaksi.
Kuitenkin kaiken keskellä tuntuu aivan mielettömän upealta ja ihmeelliseltä, että saan olla raskaana, vaikka vuosi sitten lääkärit sanoivat, etten pysty lapsia saamaan..
Sain tänään kutsun ultraan, joka on 30.8. Silloin rv 12+2. Odotan sitä jo malttamattomana!
Jaksamisia ja voimia kaikille odotukseen!
Ihme 2011, rv 9+4
Tuli tuosta Emppiksen viestistä mieleen, kun kirjoitit että ette ole kertoneet vielä kellekään, niin näkyykö teillä muilla mahaa vielä tässä vaiheessa? :)
Luulin, että itselläni oli kovaa turvotusta helteiden takia, mutta nyt se maha vasta pömpöttääkin ja syömisen jälkeen ei kyllä jätä mitään arvailujen varaan! Ensimmäistä siis odotellaan ja olis se maha saanut vielä viipyä, kun aloitan uudet työtkin parin viikon päästä ja haluaisin vakuuttaa pomon työnteollani ennen kuin yllätys paljastuu... No, pääseepään ainakin ostoksille, kun housut ei mahdu jalkaan. ;) Np- ultra olis viikon päästä, niin ehkä siihen pitää kuitenkin vielä malttaa, niin saa taas vähän varmistusta tästä tilasta...
Mala, rv 10+1
Varasin tänään ajan np-ultraan. Sattuu olemaan mun syntymäpäivänä 25.8., joten toivottavasti uutiset ovat hyviä! Lääkäri löysi varhaisultrassa hyvälaatuisen kystan munasarjasta ja sitäkin sitten varmaan ihmetellään. Lääkärin mukaan vauvalle ei olisi tulossa mitään niskaturvotusta, joten en ole siitä erityisen huolissani. Siellä otetaan myös verikoe, jolla tutkitaan taipuvuutta saada Down-lapsi. Se on vapaaehtoinen, mutta aion osallistua ehdottomasti.
Tänään sain hiukan kahvia menemään alas, se on etonut mua ihan alusta asti. Mutta eteenpäin mennään höyryveturin lailla ja odotellaan niitä odottamisen iloja! Joku kyseli masusta, täällä ainakin löytyy jo. Olisi voinut vaikka SF-mittaa ottaa jo ekalla neuvolakäynnillä ;)
Miaea 9+2
Kiitos Ruuturouvalle uuden ketjun aloittamisesta. :) Vähän jo olin ehtinyt miettiä, uskaltaisiko itse aloittaa uuden, kun tosiaan siirryttiin elokuulle.
Mala: Masua ei periaatteessa näy, mutta omasta mielestäni sen muoto on erilainen kuin aiemmin. Yleensä jos se pömpöttää (normaalisti se on ollut aika litteä), se on pyöreä, mutta nyt juuri navan alla oleva osa jotenkin osoittaa yläviistoon. Ihan lupaavan näköistä kyllä. :)
Pitkään pohdittuani ja asiaa selviteltyäni peruin tänään ensi viikolle varatun ajan niskapoimu-ultraan. Kun raskauden kesto, sikiöiden lukumäärä ja yleensä sellaisen olemassaolo on varmistettu varhaisultrassa, ainoiksi syiksi uudelle ultralle jäivät toukan näkeminen uudelleen ja niskaturvotuksen mittaus. Neuvolasta saaduissa oppaissa ei kerrottu yhtään syytä, jonka vuoksi ko. ultra olisi välttämätön, ellei sitten halua mahdollisen riskin löytyessä teettää kromosomitutkimusta.
Sikiön viat puolestaan selviävät sitten rakenneultrassa, joka tehdään sen verran aikaisin, että keskeytyskin on vielä mahdollinen. Joten en ole laiminlyömässä lastani, vaikken yhteen tutkimukseen menekään. :) Mielummin nautin nyt raskaudestani seuraavat 2 kk ja kuulen mahdolliset huonot uutiset sitten kerralla, kun lapsi on riittävän isokokoinen, jotta viat näkyvät kunnolla, eikä tarvitse spekuloida. Np-ultrassahan ei nähdä edes, mikä turvotuksen aiheuttaa, vaan joutuu kuitenkin odottamaan sinne rakenneultraan asti.
Verikokeeseen pitäisi vielä hankkiutua. Nyt on jo tarpeeksi viileääkin, jottei ole suuremmin nesteenvajausta eikä muutenkaan väsytä liikaa. Olen yleensä tullut kipeäksi verikokeista (kuume + ylivoimainen väsymys), joten sitä on joutunut lykkäämään vähän.
Pahoinvointia on edelleen, iltaan painottuen. Vähän alkaa kuitenkin tuntua siltä, josko se rupeaisi helpottamaan. Mutta niinhän ne sanovatkin, että usein se on huipussaan näillä viikoilla ja laskee sitten. Vaikka onhan noita erilaisiakin tapauksia, ettei ehkä vielä kannattaisi nuolaista. :)
Tarrasukkia matkaan ja leppoisaa elokuuta. :)
t: ivilla ja Erkki, rv 11+1
Olen opiskelija, joten vielä lomalla ja kun olen lomalla niin farkut ym. tiukat housut jäävät kaapin pohjalle. Käytän siis vaan H?M:n shortseja joissa joustava vyötärö, samanmoisia capreja, collegehousuja ja sen tyylisiä. En ole vaatteiden puolesta ainakaan huomannut mitään. Luonnostaankin olen aika muodokas, ja vatsassakin on ylimääräistä joten voi siitäkin johtua ettei vielä näy; ja ihan hyväkin! Mielummin haluan kertoa kaikille itse kun kuunnella "oletkos raskaana vai vaan syönyt hyvin?" kommentteja :D Innolla ja kauhulla odotan vanhemmillemme kertomista, olen suht nuori ja en tiedä yhtään mitä reaktioita sieltä on tulossa! Onneksi on rakastava mies tukemassa jos vanhemmat saavat minut pahoittamaan mieleni. Ja tietty tämä ihana ryhmä, jossa voi tuntemuksiaan kertoa!
Emppis ja puikula rv 11+2
Tässä listaa maalismammoista:
1.3.
Sussi - 30v/m30v - Helsinki - 3.lapsi
2.3.
Emppis - 19v/m23v - P-Karjala - esikoinen
ivilla - 28v - esikoinen
3.3.
4.3.
himpulat3 – 28v/m28v – Tampere – 3. lapsi
5.3.
Minttuliina*– 27v – esikoinen
6.3.
ninppa – 23v/m25v. - Pohjois-savo - 3.lapsi - Ennestään tytöt 12/06 ja 07/09
7.3.
Wattuwarwas – 5. lapsi
Sallimasu - 29v. - rv 6-7? - Vantaa - 2.lapsi, esikoinen -09
8.3.
maalis
9.3.
10.3.
Mala – 26v/m28v – Helsinki – esikoinen
11.3.
12.3.
Heath – n30 – esikoinen – KM 05/10 rv6, plussa 3.7.2011
Ihme2011
memisa - 2. lapsi
13.3.
14.3.
15.3.
16.3.
17.3.
Vikli80 - 30v - Helsinki - 4. lapsi (3. oma)
18.3.
19.3.
20.3.
21.3.
Johkuliini - 28v./m32v. - Lahti - esikoinen tulossa -
No ekana mun nimi puuttuu edelleen listalta?!!! LA ois laskurin mukaan 27.3 ja kolmas tulossa! mä 30v ja ukko 33v ja Vantaalla asustellaan.
Rumpalille jaksuja ja ikävää :(
Tässä alkaa itekkin välillä miettii että kestääkö loppuun asti kun alkaa tulee näitä ikäviä uutisia,joteski tulee miettiliäämpi olo..
Masusta: mulla kyllä pullottaa masu vaikka 7+5 menossa,tosin se menee sillai hassusti ylöspäin..tulee mieleen samanlainen masu mikä mulla oli ku ootin esikoista ja se oli perätilassa :D, mut eipä kukaan kyllä oo maininnu mitään. Toisinaan tuntuu et ihmiset kattonu mua lomani jälkeen sillai nopeena vilkasun päästä varpaisiin..tissit o ainaski kasvanu :D
Tokasta mulla napa jäi sillai töröttää (tosi ärsyttävää) ja katotaan minkälainen tän jälkeen..
katellaan mitä tän jälkeen?! oon muuteski pikkanen,ni näkyy helposti..ei sitä kauaa voi peitellä...
Mut ei si muuta tällä erää kun hyvät viikonloput kaikille ja jaksuja :)
ipis ja kamu 7+5
Käytiin perjantaina np-ultrassa ja kaikki hyvin! Olin niin hermostunut ja peloissanikin kun kaikki oireet on kadonneet, mutta siellä se köllötteli ja heilutteli kättä ja jalkaa. Mitään ylimääräisiä niskaturvotuksia ei ollut ja verikoeseulontaan en osallistunutkaan, ottivat siis labrassa vain perus jutut. Täytyy soittaa neuvolaan ens viikolla että saa tietää hb:n ja muut, niin ja saa varattua seuraavan ajan!
Kerrottiin sitten lapsillekin ja hermostutti tämäkin että miten ottavat, mutta samantien olivat nimiä keksimässä ja vatsaa taputtelemassa. Aivan ihanaa, nyt ei tarvitse enää keneltäkään salata. Eli kaikki tietävät, paitsi töissä, pomoa en melkein koskaan nää, mutta kerkee sitten myöhemmin sille ilmoittaa.
Mahaa on kyllä niin ettei paljoa arvailuille jätä, siis itse kohtuhan ei ole vielä ylös pullahtanut, mutta turvotuksestako niin pömpöttää vai miten, että varsinkin töissä on mammahousut käytössä kun ei oikein löysissä verkkareissa voi siellä olla..
Hyviä vointeja kaikille!
Sussi rv 11+5
viikko töitä takana ja tuntuu että oon ihan loppu. Pienempi tytöistä päätti sit sairastaa enterorokon ja eipä öisin paljon nukuta kun neitiä kiukuttaa. No jospa tää tästä.
Paha olo on tainnu jäädä nyt taakse tai sitten sitä ei jouda töissä miettimään. Jotkut ruoat inhottaa, mut oksennusreaktiota ei onneks oo enää tullu. Mahakin pompsahti näkyviin, että eipä tätä kohta enää salassa pidetä :D
Viime viikolla oli lääkärineuvola ja viikot siirtyi viikon verran eteenpäin, joten la:ksi varmistui 10.3. ultraajana oli kokenut lääkäri, ja kun hän näytti ruutua minulle, näkyi siellä selvästi kuinka asukkaan kädet heilui!! En oo ikinä aiemmin niin selvästi liikettä nähny näillä viikoilla. Hyvä ettei itku päässy. Nyt sit odotellaan kutsua np-ultraan, jonka pitäisi olla tässä 2vk sisällä.
Ninppa ja möykky 10+3
Kiva kun on uusi ketju! En ole vähään aikaan käynyt seuraamassa ja nyt olen ottanut kunnon "tämä raskaus on totta" -pyrähdyksen. Ivillan viesti oli jotenkin herkkä, ihanasti ajateltu tuo ultran peruutus. Itse olen käynyt kaikissa tarjotuissa, kärsimätönkin kun olen, mutta tuo kuullosti niin kauniilta ajatukselta - äidilliseltä :)
Menen siis jo viikolla 13+4 ja masu alkaa täälläkin näkymään. Ajattelin ja toivoinkin, että se olisi pullahtanut jo aiemmin ja selvemmin, kun kohtua on jo kerran käytetty ;) Mutta tänään siis kävin ostamassa ensimmäiset uudet mammahousut, oikein pätevän näköiset mustat ja kapoiset. Niitä ei edes mammahousuiksi arvaa, jos ei näe masutuubia, joka on sekin sopivan tiukka vielä näille viikoille. Hieman hikistä hommaa oli sovitus lyhytpinnaisen taaperon kanssa pienessä sovituskopissa..
Ja tuleva pikkuinen on ollut kovasti myös mielessä, kirppikseltä ostin jo joitain hellyyttävän pieniä vastasyntyneen vaatteita ja tänään säilytettäväksi (6kk heh) ilmestyi ensisänky. Esikoinen saa siis vielä jatkaa uniaan pinnasängyssä mahdollisimman pitkään. Olen tällainen superaikainen valmistautuja, jos vauvan vaatteet eivät ole jouluun mennessä kaapissa, joudun varmaan paniikkiin :D
Oletteko muuten muut vielä tunteneet tai ehkä-tunteneet vauvan liikkeitä? Onkohan se mahdollista jo näin aikaisin..? Itse olen iltaisin ihan tuntevinani että masuvauva on hereillä.
Aloin tänä aamuna vuotaa verta, ei sitä kovin paljoa tule, mutta olen huolissani verihyytymistä joita on tullut päivän mittaan joten taidan tästä lähte ensiapuun. Olo on turta ja olen jo sitä mieltä (tämä olisi toinen KM neljän kk sisällä) että jos tämä nyt menee kesken kai se on sitten niin tarkoitettu että en saa vielä lasta ja pitää odottaa vuosi jos toinenkin. Mies on paniikissa ja enemmän menossa sairaalaan, minulla on jo sellainen olo että ei siellä ole enää elämää. Niin paha olo, ettei pysty edes kunnolla itkemään. No, kerron kuulumiset sitten kun tiedän, menen nyt tarkistuttamaan asian. Nyt olen mielissäni siitä, kun ei olla kerrottu kellekään, en olisi pystynyt tätä suru välttämättä kertomaan kellekään. En olisi halunnut. Onneksi mies on tukemassa.
Emppis rv 11+5
Liityn joukkoonne =) Täällä siis odotellaan toista lasta rv 8+6, laskettuaika olisi sitten 22.3.2011. Asiasta emme ole vielä ehtineet iloita, kun sain keskenmenon äitienpäivänä juuri näillä viikoilla. :( Mutta ensimmäinen neuvola olisi torstaina 19pv, ja innolla odotan =) Esikois poikamme on nyt 1,5v(synt. 4.1.09), vilkas kuin mikä! :) Masua ei vielä omasta mielestäni näy mutta ei näkynyt esikoisenkaan kohdalla, kuin vasta lähemmäs laskettua-aikaa :P
Hyvää odotusta kaikille, ja muistakaa ottaa rauhallisesti. Itse ainakin huomaan että jos on vähäänkään pinna kireellä niin heti tuntuu vatsassa..
Me asumme Vantaalla, jos on muita toisen lapsen odottajia täältäpäin niin ottakaa ihmeessä yhteyttä (pink.cat_@luukku.com) voidaan yhdessä jutella ja joskus myös treffata yms.. :)
Mäkin taidan liittyä joukkoon. Täällä odotetaan esikoista rv 8+5 ja laskettu aika ois 24.3. jos vaan kaveri pysyy matkassa mukana :)
Mari, tosi hyvä että vuoto loppunut. Oli varmaan huojentavaa oman mielenrauhan kannalta kuulla mistä vuoto mitä todennäköisimmin johtui.
Heath, toivottavasti teillä solmut selviävät. Äärimmäisen kurjia tilanteita tuollaiset pettämisepisodit. Ilman raskauttakin. Kovasti voimia asian selvittelyyn, ja minäkin olen sen kannalla, että asia pitää selvittää. Vaikka terapiakäyntien avulla.
Parit liivit jo sovitin, parit odottavat sovitusta vielä. Imetysliivit ja vaunukoppa ovat tosiaan meidän kohdalla suunnilleen ne ainoat hankinnat, mitä teen. Äitiysvaatteitakin mulla taitaa olla melko riittävästi. Talvitakki on yksi hankinnan kohde, viime talvelta on villakangastakki, joka varmaan alkuun mahtuu. Liivit vaikuttivat kyllä erittäin päteviltä! Voin siis suositella Hotmilkia, ovat tukevia ja istuvia. Topatut keltaiset olivat ehkä vähän rajalla (lähinnä olkaimet oli ongelma, kovaa ja kovareunaista materiaalia, mutta ehkä haen niihin jotkut silikonipehmusteet Lindexiltä tms.), mutta tummiin ihastuin välittömästi. Tuli ihan fiilis että voi kun aika kuluisi nopeasti ja pääsisi pientä jo syöttämään.. :) Ihan kuin aika ei yleensä kuluisi nopeasti.
Sikiötutkimusyksiköstä tuli tänään paperilla tulokset ja tiedänpä nyt kumpaa merkkiä meille tuleva lapsi edustaa.. ;-) Pienet onnen itkutkin piti siinä tirauttaa.
Sellasta, ei ihmeitä. Olen edelleen hurjan helpottunut tutkimustuloksista. Masukin liikkeet tuntuvat välillä paremmin, onhan tuolla vielä superina tilaa liikkua, joten kovin nopeasti en huolestu jos ei mitään tunnu. Vatsa alkaa nyt olla näkyvä. :) Ja energiataso parempaan päin. Iltapäivällä iskee väsymys, mutta menee yleensä ohi. Nyt on flunssa vähän päällä.
Rusetti 14+2