Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT ELO-SYYSKUUSSA

10.08.2010 |

Heissan,

alkaa olla jo sen verran selkeästi elokuu, että ajattelin startata meille uuden pinon.

Eka neuvola takana eikä tullut juuri mitään uutta, kaksi edellistä raskautta on vielä sen verran tuoreessa muistissa. Mutta kivahan se oli jutella tästä salaisuudesta terveydenhoitajan kanssa, jotenkin konretisoi tätä odotusta.

Mulla paha olo hieman hellittänyt, mutta tilalla armoton väsy. Eilenkin torkuin sohvalla kaksi tunia ja päälle 10 tunnin yöunet.

Tsemppiä kaikille kanssaodottajille!

Ruuturouva 7+4

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain vihdoin odotetun kirjeen postissa, kutsun np-ultraan :)) Noh se onkin sitten vasta 30.8. Soitin päivästä että olisiko voinut vaihtaa kun sattui työpäinä juuri tuolle päivälle, mutta ei onnistunut, kun on sairaalassa niin kovat ruuhkat. Pelolla jo odotan kuinka paljon osastolla on maaliskuussa porukkaa, viime kerralla eli -09 heinäkuussa oli osasto täynnä ja minä jouduin kokonaan toiselle osastolle.

Tytöt sitten sairasti enterorokon. Pienempi on nyt ruvella, isommalla oli vain muutama näppy. Isäntä otti itseensä saman taudin ja makaa tälläkin hetkellä sohvalla puoli tajuttomana.

Pahoinvointi on olleksi mennyt ohi kokonaan, enää oikeastaan armoton väsymys vaivaa. juttelin neuvolan tädin kanssa, kun hain tyttöjen takia sairaslomaa niin kysyin samalla hemppatuloksia, nyt on hemppa 127, kohta alkaakin sitten raudan syönti. Keväällä km:n jälkeen hemppa oli 137, joten näköjään 10 pudotus jo vaikuttaa minuun noin paljon.

Ninppa ja möykky 10+6

Vierailija
2/206 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ensiksi, Emppis olen niin pahoillani puolestasi, voimia!! :( Komppaan Santsua, se keskenmenon jälkeen kuumeilevat-ryhmä kuumeilijoiden puolella on aivan ihana ryhmä jossa voi kaikennäköisiä fiiliksiä purkaa. Sain itse niin pajon lohtua, rohkeutta ja toivoa siellä etten ole vieläkään uskaltanut siirtyä ryhmästä pois, vertaistuki siellä on mitä mainioin. Toivottavasti kehosi palautuu pian ja että uusi pienokainen kohta ilmoittaa tulostaan heti kun yrittäminen taas tuntuu ajankohtaiselta! Haleja sinulle!!

Sona, pidän sulle peukkuja tässä että kaikki olisi kunnossa siellä! :)

Miaea, toivottavasti olet kohta taas vedossa, ja että sekä flunssa että pahoinvointi kohta loppuis! Jaksamista!

Kiva että uusi pino on aloitettu. Näköjään jotkut ovat jo ehtineet np-ultraan, on niin jännää seurailla miten jännäillään ja mitä siellä todetaan! :) Ja uusiakin on tullut lomani aikana - tervetuloa teille! :)

Santsu: Tässä vielä olen, tai ehkä pitäisi sanoa taas, kun lomat nyt on pidetty. Tää on eka viikko töissä ja vielä taitaa olla aivot lomalla. Meillä muuten taitaa olla mun varhaisultran jälkeen täsmällen samat päivät (mulla kans rv 10+0 POKS tänään) ja sama laskettu aika, eli 16.3. Hauskaa! :) Ja ihana että sulla on ollut "helppo rakskaus".

Mulla on kyllä ihan kaikennäköisiä oireita ollut, joista pahimmat oli mun aikaisemman kovat alavatsakrampit, jotka nyt ovat hävinneet (onneksi). Ja paha olo on ollut toinen mutta sekin näyttäis nyt olevan jo lievenemäänpäin, mutta who knows... Vatsakin on niin turvoksissa että oma äiti kyseli että olenko raskaana vai enkö. Jotain änkytin että en tietenkään, että tää mun pömppömaha nyt on tällainen kun olen pari kiloakin lihonnut. Mut musta tuntuu ettei tainnu selitys upota. Noh, mut ens viikolla jos kaikki on ok ultran jälkeen kerron hänelle ensimmäisenä.

Edelleen on muuten vaikeaa ymmärtää todeksi, ja vaikka mulla nyt ei ole kuin viikko np-ultraan ens viikon toistaina olis tehnyt mieli mennä uudestaan ultraan yksityiselle, vain varmuudeksi ja oman mielenrauhan vuoksi. Vaikka en tietenkään mene, järki käteen, mutta mieli tekisi. Ajatukset edellisestä keskenmenosta tekee olon epävarmaksi ja huolestuneeksi. Mutta viikko vielä ja sit saa nähdä miten asiat oikeesti ovat.

Mieskin taitaa olla tästä nyt jo aika innostunut, ja se on hauskaa. Ja itse olen kyllä taas todennut että loma teki terää ja että todella viihdyn töissä, on kivaa taas päästä tekemisen meininkiin pitkän loman jälkeen.

Hyvää loppukesää teille kaikille! :)

- Heath & Hope - (rv 10+0)

PS. Oisko liikaa pyydetty että kaikki, jos vain muistatte, kirjoittaisitte aina viestin lopuksi millä viikolla olette? On jotenkin helpompaa ja nopeampaa hahmottaa asioita silloin... Kiitos! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku aktiivinen vielä jaksaisi päivittää tuon odottajien listankin, niin olisi hienoa... siitä taitaa nimittäin puuttua melkein puolet meistä ;)

Emppikselle jaksamista, on tosi surullista lukea näitä juttuja :( Itsellä kun ei ole onneksi keskenmenoja tms. taustalla, niin ei osaa oikeasti edes kuvitella, miten raskasta tuo mahtaa olla.

Omanapaisia kuulumisia tästä: eka neuvola oli viime viikon loppupuolella, ja varhaisultrassa tuli maanantaina käytyä. Neuvolassa ei mitään uutta ja ihmeellistä, kun kaikki on niin hyvässä muistissa. Ainoastaan verenpaine on jo nyt minulle alhaisissa lukemissa, joten jää nähtäväksi, alkaako päässä vippaamaan samalla tapaa kuin edellisen odotuksessa...

ja varhaisultrassa käynti rauhoitti kummasti. Siellähän se pikkuinen liikuskeli ja sydän läpätti vimmatusti. Ultraajana oli tosi mukava vanhempi setä, joka on ultraillut jo kymmeniä vuosia odottavia mammoja. Teki tosi tarkkaa työtä ja selitti koko tutkimuksen ajan, mitä tapahtuu ja mitä ruudulla näkyy. Tarkasti mm. sappikivetkin varmuuden vuoksi, kun ovat kuulema raskaana olevalle huonompi juttu. Kun niitä ei minulla ollut, en sitten kysellyt että mikä niistä kivistä huonomman juuri raskaana oleville tekee.

Öklötys jatkuu, ja väsymys on aikamoista. Välillä tuntee oikein huonoa omaatuntoa kotiin töistä mennessä, kun ei meinaa jaksaa esikoisen kanssa hössöttää. Hänellä on tällä hetkellä ikää reilu 9kk, joten energiaa ja juttua riittää. Saa koko ajan olla katsomassa, että mitä nyt syödään tai mihin sitä yritetään könytä pystyyn :)

Np-ultraan tässä odotellaan kutsua, Keski-Suomessakin ollaan vihdoin ja viimein siirrytty siihen toimintatapaan, että jokainen odottaja saa mahdollisuuden lähteä mukaan seulontoihin halutessaan. Vielä viime vuonna rakenneultra ja mahdolliset seulonnat tarjottiin vain yli 30-vuotiaille. No, minä olen vanha harppu ja pääsin viimekin vuonna ;) mutta nyt siis on hieno juttu että kaikki nämä saavat halutessaan.

Ainoa tyhmä juttu tässä on se, että Gravidassa, K-Suomen keskussairaalan äitipolilla jossa nämä kaikki mahdolliset ultraukset ym. tutkimukset tehdään, on kuulema niin kova paine asian takia, että siellä saattaa saada todella tylyä palvelua. Eli täytyy valmistautua henkisesti... nimittäin antamaan samalla mitalla takaisin. Toki tärkeintä kuitenkin on saada tieto siitä, että asiat ovat pienellä kunnossa, mutta ei sitä jaksa murinaa ja mutinaakaan kuunnella, varsinkin kun on näin tärkeä asia kyseessä :)

Kivaa viikkoa kaikille, kertokaahan kuulumisia!

Minsku rv 9+3

Vierailija
4/206 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö kukaan muu kuin Ruuturouva sitä aloitusviestiä muokkaamaan? Sinnehän sen päivitetyn listan olisi hyvä saada.

Vai ehtiskö Ruuturouva sitä itse päivittämään jossain vaiheessa...? :) Meitä taitaa olla aika monta odottajaa tässä jo, ja sehän on ihanaa.

- Heath & Hope - (rv 10+1)

Vierailija
5/206 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ensimmäistä odotellaan, laskettuaika maaliskuussa... Mukava olisi kuulla muidenkin ensimmäistään odottavien kokemuksia raskaudestaan tähän asti :) Ensimmäinen ultra sairaalassa olisi parisen viikon päästä, elikkäs rv 12+5 ja sitä ei malttais millään odottaa...

Ja tässä lopuksi sitten noita meidän tietoja...

Liinu2010 27v/m 35v,Etelä-savo, esikoinen, LA 23.3

Liinu2010, rv 9+1

Vierailija
6/206 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty, ja lääkäri löysi kohdusta viikkoja 7+0 vastaavan alkion jonka sydän löi niin vimmatusti. :) Aivan käsittämätön tunne kun lääkäriin meni aivan murtuneena ja varmana huonoista uutisista ja sitten kävikin näin hyvin. Hedelmöitys oli sitten tapahtunut niin myöhään, ettei vielä viime viikolla kohdussa näkynyt yhtään mitään. Aah, ei tätä helpotusta osaa edes kuvailla. :D

Nyt meidän laskettu aika sitten siirtyi huhtikuun puolelle! Huhtikuun 8. ihan tarkalleen. Huolitteko enää mua tänne? Jos lupaan yrittää lapsen pihalle maaliskuun aikana? :D

Voi että kun helpotti ihan kamalasti.. Vielä kun pikkuinen pysyisi menossa mukana!

Jaksamisia kaikille, vitsit me ollaan hyviä! :)

Sona ja möttis 7+0

7/206 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa, onnea kovasti!!!

Toki voit täällä kirjoitella, ei se niin tarkkaa ole :)

Mulla pahoinvointi tuntuu vain pahenevan, luulin olevani sen suhteen jo selvillä vesillä, mut ehei. Myös väsymys on aika kovaa ja kaiken päälle meinaa flunssakin iskeä :(

Ensviikolla olis np ultra, ootan kovasti!

Mullahan todettiin neuvolassa ultrassa kaksosraskaus, siksi jännittää et voiko molemmat nyt hyvin.

Vaatteita oon kovasti ostellut ja ultran jälkeen annan itelleni luvan ostella muutakin, eipä meillä olekaan tallessa edellisiltä kun pinnasänky.

wattu rv 11+5

Vierailija
8/206 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa alkaa elämää voittaa tämän flunssan kourista..inhottava kuiva yskä on jäänyt jäljelle,mutta en ole enää niin tukkoinen. Onneksi sain tämän loppuviikon saikkaria ja tyttönen on ollut hoidossa normaalisti,olen saanut levättyä oikein kunnolla. Kyllä se vaan niin on, että äitikin tarvitsee välillä omaa aikaa ja lepoa.

Pahoinvointikin on ehkä hieman hellittänyt, mutta on se hassua, että näillä viikoilla alkaa oksentaminen, kun pikkuhiljaa pitäisi pahoinvoinnin (toivottavasti) loppua.

Mahtavia uutisia Sona!!! Upea juttu! Tottakai voit täällä kirjoitella, eihän sitä tiedä syntyykö nämä pimpulat maalis- vai huhtikuussa (ehkä jopa helmikuussa). Aikoinaan kirjoittelin esikoisesta syyskuisten ryhmässä ja hän syntyi lokakuun puolella rv:lla 41+3. Uskon tämän toisenkin kaverin menevän yli, joten voidaan olla jo huhtikuun puolella.

Np-ultraa odotellessa (edelleen mun syntymäpäivänä,olisivatpa uutiset hyviä) tsempit kaikille!

Miaea 10+3

Vierailija
9/206 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Fiilistelen viikonloppua kun on kerrankin koko viikonloppu vapaana ja saadaan olla koko perhe yhdessä.

Mulla on vähän sama kun miaea81:llä elikkä luulin jo että pahoinvointi on väisynyt tai väistymässä mutta nyt on oksentaminen alkanut, ja tulee melko herkästi. Toivottavasti menee pian ohi, että pääsee kunnolla nauttimaan tästä raskaudesta=)

En uskalla sen kummemmin vielä vauvalle hankintoja tehdä, ehkäpä vasta vuodenvaihteessa uskaltaa alkaa tekeen niitä=) vaikka isommat kuten pinnasänky ja vaunut meillä onkin jo mutta ainahan sitä jotain pientä tekee mieli hommata=)

Vierailija
10/206 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut viime aikoina enemmän taustalla kirjoitteluanne, mutta hengessä mukana ollut.. nyt kuitenki kun tämän raskauden alkaa oikeasti tajuamaan, niin josko ryhdistäytyisi kirjoittelun suhteen..

Heti alkuun onnea Sonalle, että kaikki menikin paremmin päin!

Meillä tosiaan oli tiistaina np ultra, kovasti pikku kaveri meille vilkutteli ja muutenki silmämääräisesti kaikki näytti hyvin olevan ja pienellä mittaa huimat 6cm. Laskettuaika aikaistui päivällä, joten nyt la olisi 1.3. Osallistuttiin myös siihen seulonta verikokeeseen ja tänään sieltäkin tulokset tuli, eikä suurentunutta riskia downiin ole, joten suuri helpotusken huokaus.

Oireista sen verran että kovat vatsakivut onneksi ovat ajat sitten loppuneet, tällä hetkellä lähinnä väsymystä, turvotusta ja aristavat rinnat, lisäksi nyt on muutaman viikon aikana kerran-pari viikossa täytynyt oksentaa, kun yhtäkkiä vaan se huono olo iskenyt.. eli mulla kai tuo etova olo tullut näin jälkijunassa, mutta täytyy kiittää että aika helpolla olen kuitenkin alkuraskaudesta selvinnyt..

Nyt toki oon huomannum viime aikoina että häntäluu on kipeä, samoin seisomaan nopeasti noustessa tuntuu sellainen vihlaiseva kipu.. en tiijä onko nämä nyt niitä liitoskipuja vai mitä? aika keltanokka vielä näissä asioissa olen.. no ehkä olen viisaampi ensi viikon toisen neuvolakäynnin jälkeen..

Tässä joku kirjoitteli vatsan näkymisestä/turvotuksesta, kyllä itselläkina alkaa pian arvattavissa olla, kun maha aika pallona turvotuksesta ja alkaapa se kohtukin lantiosta pian jo nousemaan, että tosiaan saa ylin nappi auki kulkea jo.. Tässä vaiheessa on saanut myös ostaa jo kokoa isommat rintaliivit ja tuntuu että nekin kohta pienet, että näin..

Kohta siis porukka tietää sanomattakin mikä meidän perheessä tilanne on :)

Tosiaan me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja parhaille ystäville asiasta, mutta suurin osa kaveripiiristä ja suvusta toistaiseksi tietämättömiä. Omat vanhempani otti asian rauhallisesti, koska kun kerroin oli vielä riskiaika pahimmillaan, anoppi taas ei millään malttaisi olla asiasta hiljaa vaan haluaisi kovasti pomppia innosta, että hänestä tulee mummo.. tosiaan molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi tulossa, niin onha se toki jännää.. me vaan itse ollaan et just joo, ei tarvii kuitenkaan viel hössöttämään rueta.. :)

Työnantajalle myös oli jo asiasta kerrottava juuri sen vuoksi, että työhousut alkaa tiukkaa tekemään, ettei ihmettele miksi omissa kuljen ja toisaalta halusin et kuulee ensin multa, ennenkö työpaikal alkaa supittelu ja arvailu tilastani.. Otti asian todella hyvin vastaan ja oli aidosti onnellinen meidän puolesta.. että näin..

Tulipas sitten kerralla taas romaanin verran tekstiä :/ mutta juu, jaksamista kaikille odottajille ja onnea lähiaikoina oleviin ultriin!

Luanna 12+3

Vierailija
11/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Emppis! :( Toivottavasti toivut(te) pian.

Olin vielä samalla la:lla, joten tällä viikolla olen taas yrittänyt palauttaa itseäni vähän lähemmäs maanpintaa, etten ihan vielä nuolaisisi. Etenkin kun on ollut alavatsatuntemuksia, joita ei ole ennen ollut. Toisaalta sentään pahoinvointi on puolestaan pahentunut, joten periaatteessa ei pitäisi olla yhtään huolissaan. Mutta ei niistä silti ikinä tiedä, tuttukin sai keskenmenon vasta lähempänä rv 20:ta. Ja se olikin arvattavasti todella kova paikka. :(

Pahoinvoinnin vuoksi ostin tänään sellaiset Seaband-rannekkeet apteekista. Pidin niitä ehkä tunnin, kunnes alkoi tuntua voimakasta vähän kuin nipistelyä alavatsalla. Otin ne tietysti heti pois ja se helpottikin vähän ajan päästä. Rannekkeet myös väsyttivät tosi paljon ja pahoinvointikaan ei kadonnut, vaan oikeastaan muuttui.

Luulin aiemmin, että pahoinvointi yltyisi noin rv 12 asti ja sitten alkaisi vähentyä tai jopa loppuisi yhtäkkiä. Sitten neuvolasta saadussa oppaassa sanottiin, että se alkaisi yleensä helpottaa jo parin edellisen viikon aikana (!), joten elättelin toiveita. Mutta lähinnä se tuntuu yltyvän, tosin edelleen väsymyksestä riippuen. Jos olen nukkunut edellisen yön huonosti, se on jo aika häiritsevää illalla ja yöllä, mutta hyvin nukutun yön jälkeen se on pysynyt aisoissa. Vielä (peukut pystyssä!) ei ole tullut ylös kertaakaan ja ruokakin on uponnut, jos ei nyt normaalisti niin riittävän helposti. :)

Rintaliivit muuten kiristivät rinnan alta. Ne on hankittu ihan vähän aikaa sitten, joten ilmeisesti rintakehäni on jo laajentunut, mikä kyllä kuulostaisi oudolta. Mitattaessa ympärys on 1-1,5 cm suurempi kuin yleensä. :o Sama kasvu on tapahtunut vyötärössäkin, vaikkei ihon alle ole kertynyt rasvaa, mutta sehän onkin aivan luonnollista, koska onhan kohtu jo vähän kasvanut.

Minuakaan ei haittaa, vaikka jollakin joukosta olisi la helmi- tai huhtikuussa. Onneksi olen itse jo maaliskuun alussa, koska minun tuurillani (jos sinne asti päästään, taas peukut pystyssä!) tämä tulee vasta kuun puolivälissä. :D

Huh, tulipa taas romaani. Ihan hyvä siis, että unohdin ties kuinka monta asiaa. Seuraavassa viikkoromaanissa sitten. :D

Terkuin, ivilla & Erkki rv 12+2

ps. ainiin: eikö ole mahtavaa, kun ei ole kuukautisia!

Vierailija
12/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikin yli puolenyön, joten pitäisi kai sanoa rv 12+3. :)

Niin ja olen ollut paha äiti(kokelas): olen juonut shampanjaa (ehkä kaksi ruokalusikallista), kun aitoa kerrankin sai maistaa (ja oli muuten hyvää) ja syönyt valkohomejuustoja ihan surutta. Mutta nyt hoidan itseäni menemällä nukkumaan. :)

Vierailija
13/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.2.

Sallimasu - 29v. - Vantaa - 2.lapsi,

1.3.

Sussi - 30v/m30v - Helsinki - 3.lapsi

Luanna - 27v, mies 31 v - esikoinen - Vantaa

2.3.

ivilla - 28v - esikoinen

Juuli75 - 35v - 5.lapsi

3.3.

orpopiru - 23v. esikoinen

4.3.

himpulat3 – 28v/m28v – Tampere – 3. lapsi

5.3.

Minttuliina*– 27v – esikoinen

Ihme2011

6.3.

7.3.

Wattuwarwas – 5. lapsi

8.3.

satiini - -81, isä -82 (-06 syntynyt tytär) -esikoinen

K-84 - 25v, mies 33v. - pirkanmaa - esikoinen

maalis - 26v/m35v - poika -07

9.3.

10.3.

Mala – 26v/m28v – Helsinki – esikoinen

ninppa – 23v/m25v. - Pohjois-savo - 3.lapsi - Ennestään tytöt 12/06 ja 07/09

koralli

11.3.

Heath – n30 – esikoinen – KM 05/10 rv6, plussa

12.3.

memisa - 2. lapsi

Myy79 - 31v/m37v - esikoinen

mama*83 - 27v, mies 30v - esikoinen - Satakunta

13.3.

14.3.

15.3.

Nava (?) - 2.lapsi

suskine - -89, isä -87 - esikoinen

miaea81 - 28v/m28v. - Varsinais-Suomi - 2. lapsi - esikoinen tyttö 10/08

16.3.

17.3.

Vikli80 - 30v - Helsinki - 4. lapsi (3. oma)

Santsu-75 - 5.lapsi

18.3.

19.3.

20.3.

21.3.

Johkuliini - 28v./m32v. - Lahti - esikoinen tulossa -

Minsku - 34v, mies 38 v. - esikoinen 11/09 - Jyväskylässä

22.3

jasuliini92 - esikoinen -09 - Vantaa

29 v - 4.lapsi (2.oma) - Espoo

ipanapa11 - 30v. - Vantaa - 3.lapsi

23.3

Velho - 35v. 4.lapsi (3.oma)

Liimu2010 - esikoinen - 27v, mies 35v - Etelä-Savo

24.3

myyla - esikoinen

25.3

26.3

Ruuturouva - lapset 07 ja 08 -

Rouva10 - esikoinen

27.3

Rusetti73 - 4.lapsi

Mastiino - 3.lapsi

28.3

Zoey - km 06/10 - esikoinen

*Hipsu*

29.3

30.3

GythaOgg - esikoinen 04/08

31.3

lumppa - 37v. - Savo

8.4.

sona - 21v, mies 21v. - toinen (esikoinen 01/10) - pirkanmaa

myymimamma - 5. tulossa

nancy

Asparagus - esikoinen 6v.

mari-75

syksy82

Vierailija
14/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin nyt lauantai-illan ratoksi listan. :) Aika paljon oli lisättävää joten suottehan anteeksi kirjoitus -ja asiavirheet. Ilmoittakee jos on korjattavaa niin paikkaan väärät väittämät! :)

Huh, taas on täällä päästy elämään kiinni, tänään rohkaistuin lastentarvikeliikkeessä (olimme ostamassa esikoiselle turvaistuinta) hieman katselemaan tuplia. Jos kaikki menee hyvin, lapsillemmehan tulisi se 1v 2kk ikäeroa, joten kärryjen vaihto on edessä. Mutta, ehkä niitä vielä ehtii myöhemminkin katselemaan. Oli turvaistuinkin sen verran tyyris investointi (mutta siitä ei kyllä tingitä!) että hetken aikaa taas saadaan säästellä. :)

Oireet jatkuvat samaa rataa, liitoskivuiksi olettamani vihlaisut vain pahenevat ja taas on alkanut ihan vaistomaisesti varomaan liikkeitään.

Meillä olisi kuukauden päästä edessä Kyproksen reissu ja alkaa pikkuhiljaa jännittämään; ensimmäistä kertaa ollaan liikkeellä pienen lapsen kanssa ja samoin myös raskaana. Täytyypi varmasti vähän eri lailla miettiä syömisiänsä ja tekemisiänsä kuin aikaisemmin.

Ompas tullutkin tuijotettua näyttöä, jos sitä vaikka lähtisi pihalle! :)

Jaksuja kaikille, voikkee hyvin!

Vierailija
15/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sona: vaihdatko tuohon listaan minun kohdalle la:n 10.3, kun se muuttui siitä 6.3..

Sonalle vielä: Millaisen istuimen ostit? Itse kävin ostamassa tytöille uudet istuimet, isommalle maxi-cosi rodin ja pienemmälle maxi-cosi tobin. Niihin upposikin 420e, mutta sainpa sellaiset istuimet kuin halusin.

Meillä kans mietinnässä, tarvitsisiko ostaa tuplat. pienempi kuitenkin 1v 8kk kun vaavi syntyy, että onko tuplille kuitenkaan niin paljon käyttöä. Ennestään löytyy crescent classic- yhdistelmät, joihin ei kyl saa seisomalautaa kiinni. :( Tuplat saisin uutena jälleenmyyjähintaan, kun tuttu on brion asiakas, mutta onko niille sit niin paljon käyttöä että ne kannattaa ostaa.

Itsellä pahoinvointi on oikeastaan menny jo ohi. Ainoastaan väsymystä meinaa olla. Päivällä tosin meinasi oksennus lentää, kun siivosin isännän ampumia vesilintuja, niistä pölähti välillä se riistan haju, niin piti jo muutaman kerran yökätä, mut ei onneks mitään tullu ulos. Np-ultra olisi 30.8, sitä tässä jännityksellä odottelen.

Saahan nähdä millaisen reaktion saan, kun aiotaan kysyä rakenneultrassa että kumpiko on tulossa. Ennestään jo 2 tyttöä niin kova poikatoive olisi, mutta varmasti petyn jos tyttö tulee. Tytölle olisi sentään kaikki tavarat jo valmiina, pojalle pitäisi hommata kaikki vaatteet. Tottakai sitä rakastaa tuli sitten kumpi tahansa, mutta sitä vaan toivoo nyt poikaa niin kovasti.

Ninppa ja möykky 11+2

16/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Ensinnäkin pahoittelut Emppikselle. Toivon sulle ja miehellesi sylintäydeltä voimia. Jouduin ite kokemaan ton "lääketieteellisen keskeytyksen" viime marraskuussa viikolla 11. Sikiö oli kadonnut jossain vaiheessa. Järkytys oli ihan valtava. Ja siitä johtuen tää tää raskaus on tuntunut enemmän ja vähemmän epätodelliselta. Varsinkin kun ei ole kummemmin ollut raskausoireita, niinkun ei viimeksikään. Tälläkertaa käytiin varhaisultrassa viikolla 8. Epävarmuus hieman helpotti kun näki sydämmen sykkivän ilosesti mutta silti sitä odotti kauhulla np ultraa. Jos vaikka kaikki ei ookkaan enään kunnossa. Viime tiistaina 11+0 käytiin sit. Ja voi sitä onnen tunnetta kun kaikki vaikutti olevan hyvin. Eli eikun hymyssä suin odotellaan rakenneultraa 14.10 ja mietitään työnimeä. Jotenkin tuntuu pojalta. Muutamille ollaan jo kerrottu, molempien vanhemmille ja parille läheisimmälle ystävälle. No kohtahan maha kertoo itse.

Onnittelut ja voimia muille kohtalotovereille!

Eloterveisin: Satiini rv 11+4 la 8.3

Vierailija
17/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa...

Tulin kurkkii mitä ihmisille kuuluu. itellä väsyä ja ajoittaista etoa ilmassa.

Sonalle kiitos päivityksestä ja onnittelut hyvistä uutisista =)

Oireet: mulla sellasta jännää "repivää" tuntua välillä kun nousee tms. Samoin menkkamaista jomotusta ollu välillä + noi 2 muuta ja ne tissit :D

Istuimesta: meillä tokalle ostettiin Britaxin first class, se saa mennä tälle kolkillekkin,kun tokalla onkin britaxin kidfix (muistaakseni).

Vaunut: Ajattelin hommata Teutonian spirit S3,oon niitä kuolannut jo kauan

Vierailija
18/206 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katos loput viestistä..noh toi oli vaunuista ja sit toivottelin hyvät yöt ja tsempit masukeille et pysyy mukana...

Ipis ja pikkanen rv 8+6

Vierailija
19/206 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan valvottu meiän pikkasen takia ku on kuume ja kauhee yskä ja henki pihisee,sillä on taipumusta miltein jokaisella flunssalla saada hengenahdistuksia!. Piiput on käytössä yms. Kipeenä oli n 2,5 vkoa sitten ja silloin oli keuhkoputkentulehdus,tosi kivaa..

Toivottavasti tää kaikki ei jatku ku vauva tulee,sit voi olla hiukan zombi olo...noh ehkä tää tästä..tuntuu vaa ettei jaksa nyt millään kun muutenki väsyttää yms ja sit pitäs huomena virkeenä jaksaa töissä ku ei saa yöllä ees nukkua...

Ipis ja pikkunen rv 9+0

Vierailija
20/206 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuvaa pahoinvointia. Milloinkohan tää helpottaa... Välillä tuntuu, että on jo parempi olo, mutta sitten se taas iskee yllättäen. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta etova olo velloo vatsalla koko ajan.

Vaunuista: Mulla ei oo just minkäänlaista hajua, mitkä rattaat hommattaisiin. Tällä hetkellä meillä ei ole, kuin Peg Peregon Pliko P3 matkarattaat, joihin periaatteessa sais lisävarusteena jonkun vauvakopan tyylisen. Me kun ollaan kuitenkin eniten autolla liikkuvia, ja tuskin etelän talvi on niin runsasluminen, kuin viime vuonna, jolloin ei kyllä päässyt minkäänlaisilla rattailla kulkemaan. Kantoreppu toimikoon sitten keleillä, jolloin rattaat ei liiku. Meillä oli 2. ja 3. lapsilla Brion tuplat, kun heidän ikäeronsa oli tasan 2v. Tuplilla oli käyttöä puoli vuotta, kun sitten vanhempi alkoi jo kävellä paremmin. Ostin tuplat huuto.netistä, ja myin samaan hintaan, mitä ostinkin, eli kannattaa tuplissa harkita käytettynä ostoa!

Mullakin rantapallo on jo rantautunut vyötärölle. Ihmettelen kyllä, että miten se voi näin aikaisin näkyä jo selvästi, mutta ihan selvä möhömaha tuossa möllöttää! Turvotusta se kyllä suurimmaksi osaksi on, ja sen kertoo myös järkyttävät ilmavaivat... Mikähän niihinkin auttaisi, Activia?

Ens viikon perjantaina on np-ultra ja lääkärikäynti (keskustelua Klexane-hoidosta). Sitten jos/kun kaikki on hyvin, kerrotaan tulevasta pikkusisaruksesta pienimmillekin lapsille. Hauska nähdä, miten reagoivat:) 11v isosisko ainakin oli innoissaan kun hänelle jo aiemmin kerrottiin:)

T: vikli80 rv 10+3