Miksi karppivastainen?
täällä käytetään paljon termiä "karppivastaisuus". miksi ihmeessä joku on karppivastainen. Itse karppaan, mutta en koe olevani esim. painonvartijat-vastainen. Onko sinulta, joka vastustat jonkun toisen elämäntapaa, se jotenkin pois omasta elämästä. häiritseekö esim. kaupassa, jos toisen kärryssä ei ole perunoita, oletko ehkä harmissasi, kun et pärjää ilman leipää, vaikka haluaisit, tai onko joku läheisesi kuollut, ja epäilet sen johtuvan vaikka karppauksesta ja jostain muusta dieetista jota vastustat?
olisi kiva tietää mistä kumpuaa se, että kaikkiin keskusteluihin, jotka koskee laihduttamista, pitää tulla avautumaan että tekniikka on täysin väärä, jos toisella se toimii.
usein nostetaan sitten kateuskortti esiin, mutta siltähän se väkisin tuntuu. Jos joku kertoo, että on viikon karpannut, on kiinteytynyt ja painoa tippunut runsaasti. Tullaan huutamaan, että ne on vain nesteitä, eli pieleen meni, ja VASTUSTAN!!!11
monille se, että saa jotain näkyvää aikaiseksi vähässä ajassa auttaa siihen, että jaksaa jatkaa ylipainon tiputusta.
Eli kerro syy: miksi vastustat jonkun karppausta?
Kommentit (95)
ja pitkäikäisiä ja syövät paljon riisiä? Miksi Välimeren maissa on pitkäikäisiä ihmisiä ja sielä vedetään pastaa ym?
miksi suomea ei mainosteta erikseen että täällä eletään lyhyesti tai pitkästi, vaikka täällä syödään ihan kaikkee. emminätiiä!
ja edelleenkin keskustelun pointtiin: oletko tosiaan vain huolissasi esim. siitä kuinka pitkään minä elän? Vai mikä sitten ärsyttää tässä koko karppiasiassa, kun kaupasta saa ihan kaikkea, ja voit vapaasti valita miten syöt?
Jos kerran riisi ja nuudelit ym ovat Belsepuupista lähtöisin, niin miksi Aasiassa on näkyy katukuvassa lähes pelkästään hoikkia ihmisiä?
ja pitkäikäisiä ja syövät paljon riisiä? Miksi Välimeren maissa on pitkäikäisiä ihmisiä ja sielä vedetään pastaa ym?
miksi suomea ei mainosteta erikseen että täällä eletään lyhyesti tai pitkästi, vaikka täällä syödään ihan kaikkee. emminätiiä!
ja edelleenkin keskustelun pointtiin: oletko tosiaan vain huolissasi esim. siitä kuinka pitkään minä elän? Vai mikä sitten ärsyttää tässä koko karppiasiassa, kun kaupasta saa ihan kaikkea, ja voit vapaasti valita miten syöt?
Jos kerran riisi ja nuudelit ym ovat Belsepuupista lähtöisin, niin miksi Aasiassa on näkyy katukuvassa lähes pelkästään hoikkia ihmisiä?
en vaan oikeasti tiedä koko maailman asioita. mutta hyvä pohtia, jos kiinnostaa. en minäkään vastustanut kantaasi...
Hah hah, toi kateus oli taas niin paikallaan vetää tähän. Joo, kuka tahansa siis ei voi vetää napaansa lihaa ja voita.
Ihme, kun vuonna 2010 ei vieläkään tajuta, että liika syöminen on pahasta, mutta kaikkea voi syödä kohtuudella. Peruna ja vilja on olleet meidän ruokavalion pohjana tuhansia vuosia ja saavat olla vastakin.
voi ei tuki suonia ja sokeri on nykyisin tutkittu pahemmaksi kuin voi sydän ja verisuoni sairauksien syntyyn. Lisäksi diabeetikoille tyrkytetään ruokavalio mallia jossa 60% on hiilareita. Mitä hiilarista syntyy-kohonnut verensokeri näillä diabeetikoilla ja kas,ruokavalio ei auta ja lähe sjokainen diabeetikko joutuu ottamaan lääkket ja ah,lääke liitto kukoistaa ja diabetesliitto saa hyvät sponssi rahat.
se syödyn ruoan määrähän vaikuttaa aina lopputulokseen, kyllä riisilläkin lihoo, jos kiloittain päivässä mättää menemään...
Eikä karppikaan ole laiha ja terve automaattisesti, joku raja siinäkin on oltava.
voista ja sokerin haitoista, ja kukaan ei noteeraa niitä millään lailla? miksi?
Pliis, tehkää ero näiden kahden välille, ne ovat aivan eri sairauksia!
Hah hah, toi kateus oli taas niin paikallaan vetää tähän. Joo, kuka tahansa siis ei voi vetää napaansa lihaa ja voita.
Ihme, kun vuonna 2010 ei vieläkään tajuta, että liika syöminen on pahasta, mutta kaikkea voi syödä kohtuudella. Peruna ja vilja on olleet meidän ruokavalion pohjana tuhansia vuosia ja saavat olla vastakin.
on totta että ihminen on viljellyt viljaa tuhansia vuosia. Ensimmäiset merkit löytyvät ajalta 9500 e.a. Mutta se peruna... Peruna tuli Eurooppaan vasta 1500-luvulla ja sitä alettiin käyttämään laajemmin vasta 1700-luvulla.
Toisekseen tuhansia vuosia sitten käytetyt viljalajikkeet ovat olleet aika lailla poikkeavia kuin nykyiset huippuunsa jalostetu jälkeläisensä.
voista ja sokerin haitoista, ja kukaan ei noteeraa niitä millään lailla? miksi?
onko oletus sitten, että mä syön sokeria?
syököön niinkuin haluaa.
Vastustamisen sijasta käyttäisin sanoja "en usko karppauksen olevan terveellistä".
Itsekin olen karppausta kokeillut.
no sä syöt hiilihydraatteja eli sokereita :D eli joo, oletan että vaikka et karppaa niin syöt niitä sokereita, varmaankin tietämättäsi, aikas paljon
niin en sanonut että kaikki on mulle kateellisia, koska oon karppi, vaan itsekin kyselin, että kun se otetaan niin usein esille. Ja kieltämättä itse olen tavallaan aina kateellinen jos joku kaunistuu, laihtuu, pärjää paremmin, enkä voi sille mitään, koska olen ihminen. enkä tee asiasta numeroa.ja tuo ettei kaikki voi vetää lihaa ja voita, niin pointtihan on se, että on paljon ihmisiä jotka haluais karpata, mutta ei pysty elää ilman leipää.
Jos itsellä olisi niin, en varmasti olisi karppi.
no sä syöt hiilihydraatteja eli sokereita :D eli joo, oletan että vaikka et karppaa niin syöt niitä sokereita, varmaankin tietämättäsi, aikas paljon
Kasviksia se sinäkin vissiin syöt?
karppaus ja kasvissyönti eivät nyt ehkä kuitenkaan ole verrattavissa...
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jokainen saa tehdä itselleen ja omalle kropalleen (järjen ja lain rajoissa) mitä haluaa, eikä muiden painostaminen omien mieltymysten kannattajiksi ole korrektia.
Kasvissyönnissä ei kuitenkaan aina ole kyse vain ruokailuun liittyvistä mieltymyksistä, vaan monilla ko. ruokavalion syynä on nimenomaan eläinten puolustaminen. Itse ajattelen, että eläinten kohtelu nykyisen kaltaisessa tuotannossa tuottaa eläimille huomattavaa kärsimystä ja on siten eettisesti väärin.
Milestäni näinsuuren kärsimyksen tuottaminen voisi olla oikeutettua korkeintaan siinä tapauksessa, että kyseessä olisi valinta oman terveyden ja kärsimyksen tuottamisen välillä. Vain häviävän pieni osa ihmisistä kärsii sen kaltaisista allergioista (tms.) että lihan syöminen olisi oikeasti välttämätöntä. Eläimille siis tuotetaan kärsimystä pääasiassa ihmisen oman mukavuuden ja tottumuksien takia.
On siis eri asia sanoa "syö kuten minä koska minun mielestäni se on sinulle hyväksi" (erityisesti kun tässä kyseessä olevan ruokavalion paremmuudesta ei ole ainakaan vielä kovin paljon todisteita), kuin sanoa "syö kuten minä koska siten voit vähentää viattomille koituvaa kärsimystä. Erityisesti kun eläinten kärsimyksestä tehotuotannossa on paljon kattavaa tutkimustietoa, ja kun asia lisäksi on aivan arkijärjellä ymmärrettävissä.
Eli on siis eri asia edellyttää muilta eettisiä valintoja, jotka sekä arkijärkisesti että todistetusti ovat eettisiä (kärsimystä vähentäviä) kuin vaatia muita omaksumaan lähinnä heihin itseensä vaikuttava toimintatapa, jonka paremmuudesta vakuutettavalla ei välttämättä ole edes kovin paljon tietoa.
Ja ei, älkää pliis alkako nyt väittää että "ei ne eläimet siellä kärsi", se olisi jo sulaa tyhmyyttä.
Ap, mitä on kiinteytyminen? Kerro mulle mikä kiinteytyy?
en puhunut itsestäni, ensinnäkään, heitin esimerkin, kun joku on kertonut kiinteytyneensä.
itse käytän termiä ehkä silloin kuin maha ei roiku, en tavallaan ole laihtunut kiloissa, mutta vartalo tuntuu kiinteämmältä.
mutta en tiedä mikä kohta kelläkin kiinteytyy, mutta itse ehkä tarkoitan velton ja löysän vastakohtaa... ( ja tajusin että vittuilit vähän pienesti, ja haluaisit kertoa että viikossa ei voi jotkut lihakset kasvaa ym...en jaksa lähtee siihen, kun en sitä hakenut, voit itse kertoa jos tiedät ja haluat tietosi jostain syystä jakaa)
mutta niissä on niitä hyviä hiilareita! sä syöt varmaa niitä huonoja ja paljon :D