Jos valittavanasi olisi eteläpohjalainen ja savolainen miesehdokas, niin
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Kommentit (155)
Oma mies on Savosta, enkä ole katunut. :) Päinvastoin!
Äidin puolen suku on eteläpohjanmaalta ja heissä vaivaa naisen ja lapsen alempiarvoisuus. Mutta en tunne muita kuin suvun piirin niin en osaa sanoa onko siellä tosiaan yleisempikin suhtautumistapa. Muutoin pohjalaiset miehet ovat makuuni. Mieluummin rehellinen ja turvallinen kuin höpöttelijä.
kyllä pohojalaanen mies arvostaa naiset ja lapset hyvin korkialle. Savolaismurretta en jaksaisi kuunnella päivääkää.Lakeudella silmä ei pökkää mihinkää.
Vaikka suvussa kylähulluja onkin (löytyy esi-isiä" Suomen kylähullut" teoksessa. Olen alunperin Savosta, vaan elämä on kuljettanut eri puolille Suomea, nyt Vantaalle :-)
Ei siis edes lähellä! :D
Tuo "mietein" oli se suurin syy, mikä sai minut epäilemään, mutta saattoi tietysti olla vaan kirjoitusvirhe. :)
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Joko AP on päättänyt kummanko ottaa? :) Kerro meillekin.
Terveisiä Keski-Suomesta!
En tiedä miksi näin, mutta meilläpäin Pohjanmaa, varsinkaan Etelä- tai Keskisellainen ei ole kovinkaan suuressa huudossa - vitsejä todellakin riittää niistä tyypillisistä tai "tyypillisistä" piirteistä. Muutaman pohjalaisen tunnen, eivätkä temperamentiltaan ja tavoiltaan todellakaan ole selvästikään niitä ihannekumppaneita, joten savolaisen ottaisin.
Isän puolelta savolainen olen minäkin, enkä voisi kuvitella rehellisempää, rennompaa ja hauskempaa tyyppiä kuin isäni - työteliäisyydestä puhumattakaan. On niitä muunlaisiakin varmasti, mutta tapaamani savolaismiehet ovat kyllä ihan mainioita! Ei mitään pahaa sanottavaa.
En kestä sitä savolaisten kanssa vääntämistä, se on silkkaa vastuun pakoilua. Eteläpohjalaisten kanssa tietää aina missä mennään, ja se sopii satakuntalaiselle luonteelleni mainiosti. Myös ja etenkin huumorintaju käy paremmin yhteen eteläpohjalaisten kanssa.
Etelä-pohjalaiset on ihan liian totisia ja se murre on ihan liian kamalaa. En myöskään pidä heidän ehdottomuudestaan.
Savolaiset ottavat asiat lungimmin,pohjalaiset ovat ihan ihme suorittajia.
Liian iso kulttuuriero eteläpohjalaisen kanssa.
t. Karjalainen
jos tämä on se millä pitää ratkaista, ottaisin ehdottomasti savolaisen. Eteläpohjanmaalla on nimittäin geneettisesti yksi maailman kapeimmista pooleista, selvästi edelleen perinnöllisiä tauteja Suomessa, ja heikoin koulutustaso.
Ja tämä ei ole vitsi.
Jollei tämä ole vitsi, niin se on ainakin valetta tai Itä-Suomen yliopiston Pekka Puska tutkimuksia.
savolaiset on kieroja, ei niistä ota kukaan selvää. Sitä paitsi eteläpohjalaaset on komiampia!
ja olisi PAKKO valita liitto jommankumman kanssa
Et sä itsekään niin hyvä ole, että sun kannattaisi tuollaiseen ratkaisuun päätyä.
savolaiset on kieroja ja niiden puheesta ei ymmärrä mitään.
pohjanmaalaiset on äkkivääriä ja jäykkiä, eikä niitä naurata mikään koskaan. Kylmiä, kolkkoja ja etäisiä, sekä jäyhiä.
mieluiten kuitenkin Pohjois-Karjalasta :) Eteläpohjalaiset ovat niin oma rotunsa, pieninä annoksina menee, mutta ei päivittäin.
T. Helsinkiläinen
eteläpohjalainen on suora ja rehellinen. Ahkera ja yritteliäs.
Mieheni on aito eteläpohojalaanen, joten valinta ei ole vaikia.
Vierailija kirjoitti:
Heistä kuoriutuu usein hyvin fiksuja sen jälkeen, kun ovat päässeet pois Pohjanmaan ahdasmielisestä ilmapiiristä. Savolaiset taas ovat savolaisia ja pysyvät sellaisina. No tämän mielipiteen selittää se, että olen itse pohjalainen.
auts nyt kolahti :/
Valitsisin Eteläpohjalaiset.Ovat suoraluonteisia ja luotettavia.Savolaisesta jo vuosikymmenien kokemus.Riitti kiitos
Vaikka suvussa kylähulluja onkin (löytyy esi-isiä" Suomen kylähullut" teoksessa. Olen alunperin Savosta, vaan elämä on kuljettanut eri puolille Suomea, nyt Vantaalle :-)