Jos valittavanasi olisi eteläpohjalainen ja savolainen miesehdokas, niin
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Kommentit (155)
sanoa etelä-pohojammaalaane, ku sellasen kerran oon jo valinnu :) Mutta viestistäs tuli käsitys, että sä jotenki hyljeksit molempia tai pidät heitä huonompina kuin muita, miksi?
sitä pohjanmaan murretta ei voi kuunnella ilman että korvat oksentaa. Ja jotenkin pohjanmaalaiset on salakähmäisen kieron oloisia, ja huumorintajuttomia. Ja niillä on paljon mielenterveysongelmia.
Mistäpäin muuten itse olet ?
Mulla 10 v. kokemus eteläpohjalaisesta miehestä, tekee ahkerasti töitä ja ryhtyy sanoista tekoihin ilman jaaritteluja .Sporttinen ja jämpti. Kovan ulkokuoren alla on lämmin sydän ja perhe on hänelle ykkösasia.
Jonkinlaista suuruudenhulluutta ja isottelua on välillä havaittavissa mutta se kai kuulunee pohjalaiseen luonteeseen ;)
Eikä ole perso viinalle, on siis melkein raitis mitä pidän isona etuna näin lapiperheen arkea elettäessä.
sitä pohjanmaan murretta ei voi kuunnella ilman että korvat oksentaa. Ja jotenkin pohjanmaalaiset on salakähmäisen kieron oloisia, ja huumorintajuttomia. Ja niillä on paljon mielenterveysongelmia.
Eivät kestä yhtään vitsailua itsestään.
Ja se kauhea naapurikateus :(
en kestäis kuunnella savolaista, yök
Savolaiset vaikuttaa yhtä tyhmiltä kuin vasemman jalan saapas. Ainakin kaikki jotka minä tunnen ja tiedän. Ja niitä on paljon.
Komia se naida pitää.
Taitaa siis kääntyä eteläpohjalaiseen.
mutta savolainen kuitenkin. Etelä-Pohjalainen sielunmaisema ja asenne muita kohtaan ei viehätä.
sanon vaan, että älä ainakaan mitään savolaista ota, ovat KIEROJA, pihejä ja kyttäävät muista ihmisistä vaan taloudellista hyötyä.
Nimimerkki "Kokemusta on"...
Ja syynä ei ole suuruudenhullu, itsensäkehuja vaan huumorintajuinen ja joustava.
Keskustelun jälkeen ei koskaan tiedä mitä on sovittu, asiat jää aina "vaiheeseen"... Yhtään eteläpohjalaista en tunne, joten en voi verrata :)
sanon vaan, että älä ainakaan mitään savolaista ota, ovat KIEROJA, pihejä ja kyttäävät muista ihmisistä vaan taloudellista hyötyä. Nimimerkki "Kokemusta on"...
Olet vain ymmärtänyt väärin.
Savolaiset vaikuttaa yhtä tyhmiltä kuin vasemman jalan saapas. Ainakin kaikki jotka minä tunnen ja tiedän. Ja niitä on paljon.
etelä-pohjalaiset sitä vasta tyhmältä vaikuttavat, kun eivät saa sanaa suustaan koko päivänä, tai koko elämänsä aikana.
Savolainen pitää ymmärtää rivien välistä.
Itse savolaisena olen huomannut, että useimmat pohjalaiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat välillä ehkä vähän liiankin suoria ja tulisia kommenteissaan. Toisinaan se on siinä rajalla loukkaako se kuulijaa tai onko keskustelu hyvän maun rajoissa. Jos jokin v*tuttaa niin ei kai sitä nyt tarvitse koko kylälle huutaa mahdollisimman kovaa? Antaa minusta ihmisestä vain kuvan ettei ole mitään itsehillintää. Tähän olen törmännyt valitettavasti tahtomattakin, että sivullisena pitää kuulla toisten kiistat ja murheet vaikkei ne minulle mitenkään kuulu vain koska satut olemaan samassa huoneessa kyseisen henkilön kanssa.
Savolaiset myös heittävät aika paljon huulta ja eivät ole kommenteissa aina tosissaan, mitä pohjalainen ei aina huomaa ja suuttuu. Tästä syystä varmasti ainakin savolaisilla ja pohjalaisilla tuppaa menemään sukset ristiin. En syrji pohjalaisia ja on minulla heitä kavereinakin, mutta yleisesti olen huomannut tulevani toimeen huomattavasti paremmin hämäläisten ja etenkin oululaisten kanssa. Varsinkin viimeisimmät eivät ota asioita liian vakavasti ja ymmärtävät huumorin päälle, joten savolainenkin vapautuu heidän seurassaan.
t: savolainen nainen
Etelä-pohjalaisten suoruus on rasittavaa kuunneltavaa,eivät ymmärrä loukkaavansa kuulijaa. Ja en ymmärrä pohjalaisissa sitä että luulevat olevansa parempia kuin toiset. Serkkuni otti etelä-pohjalaisen vaimon ja siinä on melkoinen persoona. Ei ole todellakaan mikään hissukka vaan ilmottaa asioita turhankin kipakasti.
Pistän kandidaatit testiin.
Hoitelet molempia 2 viikon jaksoissa esim 3 kuukautta.
Sen jälkeen voi tehdä vertailut.
- Kumpi teki annatun korjaustehtävän
- kumpi parempi sängyssä
- kummalla paremmat jutut vaatteet päällä
- kumman kanssa viikon loma etelässä sujui paremmin
yms yms.
Jos tuo on ehdottomasti ainoa valintakriteeri ja kumpikin olisi puhdasverinen rotunsa edustaja.
Mulla on etelä-pohjanmaalta oleva ystävä,hän on jäyhä ja pidättäytyvä,mutta pidän hänen reiluudestaan ei ole esim.pihi ja hänellä on huumorintajua. Pidin ystävääni pisteliäänä mutta tapasin hänen muita tyttökamujaan ja siskojaan niin etelä-pohjalaiset naiset ovat kyllä erittäin sanavalmiita niin hyvässä kuin pahassakin. Etelä-pohjalaisiin miehiin en ole tutustunut. Se on kyllä totta jos etelä-pohjalaista loukkaa,niin ikinä se ei anna anteeksi ja kyllä,kantaa kaunaa hautaan asti. Ovat siis todella pitkävihaista porukkaa.
tottuneet kovaan työhön,luotettavia ja rehellisiä