Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos valittavanasi olisi eteläpohjalainen ja savolainen miesehdokas, niin

Vierailija
09.08.2010 |

kumpaan todennäköisemmin päätyisit?

Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottuneet kovaan työhön,luotettavia ja rehellisiä

Vierailija
82/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa etelä-pohojammaalaane, ku sellasen kerran oon jo valinnu :) Mutta viestistäs tuli käsitys, että sä jotenki hyljeksit molempia tai pidät heitä huonompina kuin muita, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pohjanmaan murretta ei voi kuunnella ilman että korvat oksentaa. Ja jotenkin pohjanmaalaiset on salakähmäisen kieron oloisia, ja huumorintajuttomia. Ja niillä on paljon mielenterveysongelmia.

Vierailija
84/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin muuten itse olet ?

Mulla 10 v. kokemus eteläpohjalaisesta miehestä, tekee ahkerasti töitä ja ryhtyy sanoista tekoihin ilman jaaritteluja .Sporttinen ja jämpti. Kovan ulkokuoren alla on lämmin sydän ja perhe on hänelle ykkösasia.

Jonkinlaista suuruudenhulluutta ja isottelua on välillä havaittavissa mutta se kai kuulunee pohjalaiseen luonteeseen ;)

Eikä ole perso viinalle, on siis melkein raitis mitä pidän isona etuna näin lapiperheen arkea elettäessä.

Vierailija
85/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pohjanmaan murretta ei voi kuunnella ilman että korvat oksentaa. Ja jotenkin pohjanmaalaiset on salakähmäisen kieron oloisia, ja huumorintajuttomia. Ja niillä on paljon mielenterveysongelmia.

Eivät kestä yhtään vitsailua itsestään.

Ja se kauhea naapurikateus :(

Vierailija
86/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestäis kuunnella savolaista, yök

Vierailija
87/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin muuten itse olet ?

ap

Vierailija
88/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset vaikuttaa yhtä tyhmiltä kuin vasemman jalan saapas. Ainakin kaikki jotka minä tunnen ja tiedän. Ja niitä on paljon.

Vierailija
89/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no mulla on jo.

Vierailija
90/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komia se naida pitää.

Taitaa siis kääntyä eteläpohjalaiseen.

Vierailija
91/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta savolainen kuitenkin. Etelä-Pohjalainen sielunmaisema ja asenne muita kohtaan ei viehätä.

Vierailija
92/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan, että älä ainakaan mitään savolaista ota, ovat KIEROJA, pihejä ja kyttäävät muista ihmisistä vaan taloudellista hyötyä.

Nimimerkki "Kokemusta on"...

Vierailija
93/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä ei ole suuruudenhullu, itsensäkehuja vaan huumorintajuinen ja joustava.

Vierailija
94/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun jälkeen ei koskaan tiedä mitä on sovittu, asiat jää aina "vaiheeseen"... Yhtään eteläpohjalaista en tunne, joten en voi verrata :)

Vierailija
95/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan, että älä ainakaan mitään savolaista ota, ovat KIEROJA, pihejä ja kyttäävät muista ihmisistä vaan taloudellista hyötyä. Nimimerkki "Kokemusta on"...

Olet vain ymmärtänyt väärin.

Vierailija
96/155 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset vaikuttaa yhtä tyhmiltä kuin vasemman jalan saapas. Ainakin kaikki jotka minä tunnen ja tiedän. Ja niitä on paljon.

etelä-pohjalaiset sitä vasta tyhmältä vaikuttavat, kun eivät saa sanaa suustaan koko päivänä, tai koko elämänsä aikana.

Savolainen pitää ymmärtää rivien välistä.

Vierailija
97/155 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse savolaisena olen huomannut, että useimmat pohjalaiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat välillä ehkä vähän liiankin suoria ja tulisia kommenteissaan. Toisinaan se on siinä rajalla loukkaako se kuulijaa tai onko keskustelu hyvän maun rajoissa. Jos jokin v*tuttaa niin ei kai sitä nyt tarvitse koko kylälle huutaa mahdollisimman kovaa? Antaa minusta ihmisestä vain kuvan ettei ole mitään itsehillintää. Tähän olen törmännyt valitettavasti tahtomattakin, että sivullisena pitää kuulla toisten kiistat ja murheet vaikkei ne minulle mitenkään kuulu vain koska satut olemaan samassa huoneessa kyseisen henkilön kanssa.

Savolaiset myös heittävät aika paljon huulta ja eivät ole kommenteissa aina tosissaan, mitä pohjalainen ei aina huomaa ja suuttuu. Tästä syystä varmasti ainakin savolaisilla ja pohjalaisilla tuppaa menemään sukset ristiin. En syrji pohjalaisia ja on minulla heitä kavereinakin, mutta yleisesti olen huomannut tulevani toimeen huomattavasti paremmin hämäläisten ja etenkin oululaisten kanssa. Varsinkin viimeisimmät eivät ota asioita liian vakavasti ja ymmärtävät huumorin päälle, joten savolainenkin vapautuu heidän seurassaan.

t: savolainen nainen

Etelä-pohjalaisten suoruus on rasittavaa kuunneltavaa,eivät ymmärrä loukkaavansa kuulijaa. Ja en ymmärrä pohjalaisissa sitä että luulevat olevansa parempia kuin toiset. Serkkuni otti etelä-pohjalaisen vaimon ja siinä on melkoinen persoona. Ei ole todellakaan mikään hissukka vaan ilmottaa asioita turhankin kipakasti.

Vierailija
98/155 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän kandidaatit testiin.

Hoitelet molempia 2 viikon jaksoissa esim 3 kuukautta.

Sen jälkeen voi tehdä vertailut.

- Kumpi teki annatun korjaustehtävän

- kumpi parempi sängyssä

- kummalla paremmat jutut vaatteet päällä

- kumman kanssa viikon loma etelässä sujui paremmin

yms yms.

Vierailija
99/155 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on ehdottomasti ainoa valintakriteeri ja kumpikin olisi puhdasverinen rotunsa edustaja.

Vierailija
100/155 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etelä-pohjanmaalta oleva ystävä,hän on jäyhä ja pidättäytyvä,mutta pidän hänen reiluudestaan ei ole esim.pihi ja hänellä on huumorintajua. Pidin ystävääni pisteliäänä mutta tapasin hänen muita tyttökamujaan ja siskojaan niin etelä-pohjalaiset naiset ovat kyllä erittäin sanavalmiita niin hyvässä kuin pahassakin. Etelä-pohjalaisiin miehiin en ole tutustunut. Se on kyllä totta jos etelä-pohjalaista loukkaa,niin ikinä se ei anna anteeksi ja kyllä,kantaa kaunaa hautaan asti. Ovat siis todella pitkävihaista porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän