Jos valittavanasi olisi eteläpohjalainen ja savolainen miesehdokas, niin
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Kommentit (155)
Hieman ihmetyttää näissä keskusteluissa, että savolaiset olisivat laiskoja. Olihan Kuopio ainut kasvukeskus suomessa viime vuona. Ei sitä laiskuudella saavuteta.
Vierailija kirjoitti:
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Pysyisin sinkkuna.
Laihialaisen kanssa asustan. Onko se eteläpohjalaista?
Vierailija kirjoitti:
en kestäis kuunnella savolaista, yök
Voe tokkiinsa, määtkö käämään saanassa?
Eteläpohjalaisista (muistakaan pohjalaisista) miehestä ei ole parisuhdekokemuksia. Paras miespuolinen ystäväni on varsinaissuomalais-eteläpohjalainen ristisiitos, ja ihana tyyppi (jonka kanssa ei kuitenkaan koskaan ole ollut mitään romanttista ajatusta, eikä tule). Eteläpohjalaisista naisista on kenkkumaisia kokemuksia, kaameita pelottavia akkoja.
Nykyinen mieheni on puoliksi savolainen, ja häntä rakastan. Joten näin äkkiä sanoisin varmaan sitten savolainen. Eka mies (lasteni isä, ja pitkäaikainen ja ihana nuoruuteni rakkaus ja lasteni isä) on puoliksi karjalainen; ei häivääkään pohjalaisuudesta.
Itse olen satakuntalais-varsinaissuomalainen.
Etelä-Pohojalainen kun olen jo valamiiksi täysiverinen. Meidän suku/vanahemmat on Etelä-Pohojalaista.
Olen äitini puolelta epohjalainen ja isän puolelta hämäläinen. Asenne työhön ja tavaraan on selkeästi pohjalainen eli suorittaja olen enkä osaa ottaa kehuja vastaan kuullessani että teen parempaa jälkeä kuin kukaan ko työssä aiemmin. Koska hyväähän kuuluukin tehdä. Suora olen ja en kestä venkoilua tai lupausten pettämistä.
Koska asun kuitenkin Pirkanmaalla, olisin ehkä "outolintu" pohjanmaalle muuttaessani.
Hämäläistä minussa on pidättyväisyys ja ainakin isältäni sovitteleva mielenlaatu.
Pakko tunnustaa että savolaisia en ole oppinut arvostamaan, kun se on jotenkin päämäärätöntä vääntämistä. Mutta sehän varmasti ei haittaa niitä, jotka ovat sen sisäistäneet ja näkevät sen läpi. Ehkä näin.
Eteläpohjalainen, jos näista pitää valita. Savolaisesta ei ota mitään selvää ja eteläpohjalainen laukoo kaiken mitä ajattelee töksäyttäen ja tylysti, mutta on se helpompi tulla toimeen.
Äitini on Etelä-Pohjanmaalta ja isäni Itä-Suomesta, itse olen kasvanut etelämpänä. Olen huomannut, että helpoiten tulen toimeen ihmisten kanssa, jolla on itä-länsi -sekoitus. Heitetään huulta, mutta myös saadaan aikaiseksi. Puolisoni 3/4 -hämäläisyys tosin hermostuttaa ajoittaisessa hitaudessaan.
Laiskoja? kirjoitti:
Hieman ihmetyttää näissä keskusteluissa, että savolaiset olisivat laiskoja. Olihan Kuopio ainut kasvukeskus suomessa viime vuona. Ei sitä laiskuudella saavuteta.
laiskuus tulee siitä, etteivät halua ottaa käskyjä vastaan eli olla alaisia, vaihtavat hommia heti tsi venkoilemaan rupeevat. omaan napaan tuijottamisenkin ja osin luonnevikaisuuden takia hakeutuvat mielellään pikkupomon tehtäviin.
Mä voisin ottaa sen Komiat-yhtyeen solistin.
N30
Mulla on jo kainuulainen. Mutta savonmurretta olisi mukavampi kuunnella kuin pohojalaasen mölököötystä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin ottaa sen Komiat-yhtyeen solistin.
N30
Nehän on on lapsia!
Sen jolla on isommat munat.