Jos valittavanasi olisi eteläpohjalainen ja savolainen miesehdokas, niin
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Kommentit (155)
Savolaiset vaikuttaa yhtä tyhmiltä kuin vasemman jalan saapas. Ainakin kaikki jotka minä tunnen ja tiedän. Ja niitä on paljon.
etelä-pohjalaiset sitä vasta tyhmältä vaikuttavat, kun eivät saa sanaa suustaan koko päivänä, tai koko elämänsä aikana.
Savolainen pitää ymmärtää rivien välistä.
Mykkiä lakeuden ihmisiä en ole tavannutkaan. Etelä-Pohojalaasena sana on aina ollut hallussani, sanoa napsautan terävästi.
Savolaista en kotia huoli, ihme venkuloita sen taas tänään totesin.
Äitini oli Tyrnävältä, joten pohjalaisuus tuntuu tutummalta. Savolaiset ovat kieroja ketkuja, en välittäisi sellaisesta miehestä itselleni, pitäkööt muut hyvänänsä.
Etelä-Pohojalaasena sana on aina ollut hallussani, sanoa napsautan terävästi.Savolaista en kotia huoli, ihme venkuloita sen taas tänään totesin.
"rehellisyys". Ovat helkkarin ilkeitä ja sivistymättömiä. Ei koskaan enää takaisin sinne..
Mulla on semmonen kuva, että pohjanmaalaiset olis paljon lepposampia ja avoimempia kuin savolaiset. Savolaiset ovat ihme jurottajia, huonoitsetuntoisia ja liian vaatimattomia. Puheet lupsakoista savolaisista on mun kokemuksien mukaan täyttä satua. Pohjalainen murre on kivemman kuuloista kuin savon murre.
Ja omalta kohdaltani sanoisin, et en vaa tuu toimeen savolaisten kanssa.
Outoja toisten kyttääjiä ja "enhän minä ole mitään, tää leninkiki on vaa guccia, ihan rääsy vaan". Pohjanmaalaiset tokasee suoraan miten asiat on. Ja ah, se on niin ihanan virkistävää!
"Ompa sulla hieno leninki" ei käänny savolaisittain vittuiluksi, vaan tarkoittaa ihan sitä mitä sanottiin.
Tietysti kannattaa ottaa se kumpi on paremman näköinen. Mutta avausviestin perusteella kysyjä ei ole ilmeisesti heitä nähnyt. Todennäköisemmin eteläpohjanmaalainen on komeampi, joten ota se.
Mutta muuten suosittelisin kyllä että hankit miehistä muitakin tietoja kuin pelkän kotimaakunnan ennen kuin alat valintoja tekemään.
eteläpohjalaisten komeus on pelkkä myytti.. sieltä tulee jonkin verta enemmän urheiljoita (keihäänheitto ja paini) jotka sitten menestyvät noissa suomen komein mies äänestyksissä... mutta eivät siellä miehet erityisen komeita ole
Rehellisiä, ahkeria, luotettavia, suoria.
Äidin puolen suku on eteläpohjanmaalta ja heissä vaivaa naisen ja lapsen alempiarvoisuus. Mutta en tunne muita kuin suvun piirin niin en osaa sanoa onko siellä tosiaan yleisempikin suhtautumistapa. Muutoin pohjalaiset miehet ovat makuuni. Mieluummin rehellinen ja turvallinen kuin höpöttelijä.
kumpaan todennäköisemmin päätyisit?
Ja kyseessä siis elämänkumppanin valinta, loppuelämäksi. Ja ne muut vaihtoehdot olisivat tosiaan jo loppu :(
Pitäisi sitten varmaan muuttaa ulkomaille.
muutakin mutta savolaisen otin.
Kova tekemään töitä, rehellinen, kiltti, hellä, vähän jäärä joskus mutta pois en vaihtais ikinä.
Liekö joku poikkeustapaus, on tosin jo ties kuinka monennen polven savolaismalli..
Syvällisiä kokemuksia ei ole kummastakaan, mutta savolaisesta viäntämisestä tulee ainakin hyvälle tuulelle, ja omat kokemukseni pohjalaismiehistä ovat juroja ja jäyhiä, suorastaan aggressiivisia.
Jos perusasiat ovat kunnossa, eli rehellisyys ja empatiakyky, ehkä valkkaisin savolaisen mieluummin.
viehättäisi esim. Lauri Tähkä ;)
Mitä tarkoittaa savolainen ja eteläpohjanmaalainen? Onko sama kuin mikkeliläinen ja vaasalainen?
"Etelä-Pohjanmaa (ruots. Södra Österbotten) on maakunta Länsi-Suomessa. Maakuntakeskus on Seinäjoki, muut kunnat luokitellaan asukastiheyden perusteella maaseutumaisiksi. Etelä-Pohjanmaalle on ominaista suhteellisen tiheä asutus myös kuntakeskusten ulkopuolella."
Savolainen on itäsuomesta ja etelä-pohjanmaalainen länsisuomesta.
kun savolainen lössykkä 30 v. taputteli alle 30 v. vaimoaan ja sanoi tätä "emännäksi" ja "meidän mammaksi"
Hyi helevetti eikä parilla lapsia ole eikä sen puolin emännöitävää karja- tai viljelystilaa!
minäkään en kestä sitä pohjalaista itsenä kehumista. Ja jos aikuinen mies sanoo "äitee", niin voi luoja, kuka pystyy sellaista kuuntelemaan?
vissiin pitäis slerban pituuden antaa ratkaista
Etelä-pohjalainen ilman muuta. Miehekkäitä miehiä, miehekäs murre. Savolaiset ovat kieroja ja puhuvat kyllä kaikki niin outoja juttuja, että saavat mun puolesta jäädä keskenään Savoon.
Joskus nuorena olin melkein "wanna-be" pohojalaanen. Nyt on kurssi kääntynyt täysin, kun olen saanut tutustua eteläpohjalaiseen luonteeseen. Kokemukseni mukaan E-Pohjanmaalta kotoisin olevat eivät osaa nauraa itselleen, eivätkä siedä itseensä kohdistuvaa aiheellistakaan kritiikkiä. E-pohjalaisen kun suututtaa, niin se kantaa kaunaa hautaan asti.
Keski- ja Pohjois-Pohjanmaalla sen sijaan asuu mukavaa porukkaa, jotka eivät uhoa eteläisempien heimoveljiensä tapaan. (Lestadiolaisuus mua ei kylläkään miellytä.)
Savolaisista mulla on ollut aiemmin juntti, kiero ja rasittava kuva. Kiitos murteen, jonka kuunteleminen väsyttää. (Vrt. se Maajussille morsian -ohjelman homojussi.) Sittemmin, kun olen saanut savolaisiin elävässä elämässä tutustua, on kuva muuttunut täysin. Aivan kuin e-pohjalaistenkin kohdalla. Savolaiset ovat hyviä tyyppejä.
Olettekos muuten kuulleet sanontaa, jonka mukaan sekä pohojalaaset että savolaiset ovat kovia kehumaan itseään. Ero on siinä, että pohjalaiset ovat tosissaan.
Vastaukseni kysymykseen on siis SAVOLAINEN. Ilman muuta. Ihmisten ilmoilla osaavat puhua suomeakin. :)