Anopin mies tukisti lastamme - mitä tehdä nyt?
Meille kävi tällainen todella ikävä episodi. Olimme anoppilassa käymässä hiukan alle 2-vuotiaan lapsemme kanssa. Lapsi meni useista kielloista ja uudelleen ohjauksista huolimatta koskemaan DVD-soittimeen. Olin itse muutaman metrin päässä ja menossa juuri ottamaan lapsen syliin ja ohjaamaan muualle.
Anopin mies oli kuitenkin lähempänä. Hän otti niskahiuksista kiinni, veti lapsen pois ja ärjäisi. Lapsi alkoi tietenkin itkeä aivan hillittömästi, jolloin mies vaikutti olevan varsin tyytyväinen toimintaansa. Kehuskeli oikein, että nytpähän oppi... Itse lohdutin lasta ja yritin olla tyynenä.
Mieheni tuli välittömästi paikalle ja kuuli, mitä oli tapahtunut. Hän halusi lähteä samantien pois ja sanoi, että me haluamme miettiä, kuinka tästä eteenpäin. Anoppi ja hänen miehensä ovat olleet yhdessä vuosia, mutta mieheni ei ole oikein koskaan pitänyt tästä "isäpuolestaan".
Itse olen todella kauhuissani. En hyväksy (TIETENKÄÄN) minkäänlaista ruumiillista kuritusta. Lisäksi tilanne oli mielestäni varsin "lievä" ja olin itse vieressä.
Anoppi soitti jälkeenpäin ja pyysi anteeksi miehensä puolesta. Sanoin, etten voi antaa ainakaan vielä anteeksi tuollaista käytöstä. Mieheni ei oikein osaa sanoa mihinkään mitään. Hän on hyvin vihainen, järkyttynyt ja pettynytkin.
Mitä kannattaisi tehdä?
Kommentit (107)
eli yhteenveto edelliseltä,
- se oli väärin että ulkopuolinen kuritti ruumiillisesti sinun lastasi. Itse en kylläkään pidä ruumiillista kuritusta tukistuksen tai luunapin muodossa minään ihmeellisenä, mutta ulkopuoliset ei mun lapsiin koske.
- pidä se lapses kurissa, niin ei tule tollasta tilannetta! Kyllä on vikaa sussakin, älä päästä sitä lasta räpeltämään MITÄÄN kun ootte kylässä. Sun kuuluis pitää huoli siitä että lapses käyttäytyy niin ettei appikokelaan ei tarttis edes sanallisesti puuttua. Pidät vaikka lapsen sylissä koko vierailun ajan jos ei osaa olla niinku ihmiset.
- Toisin kun jotkut täällä väittää, alle 2-vuotias TODELLAKIN ymmärtää kiellon päälle, hitto kun ymmärtää mun alle vuoden ikäinenkin. 2-vuotias kieltää itekin jo, vaikka sisaruksiaan, niin miks helvetissä ei muka ymmärtäis? Onko teijän 2-vuotiaat jotenkin vajakkeja?
Ensinnäkin haluaisin korjata yhden väärinkäsityksen: lapsemme ei ehtinyt koskea soittimeen lainkaan, vaan anopin mies tarttui hiuksista kiinni ennen kuin mitään tapahtui. Olin itse juuri menossa ottamaan lapsen syliini ja olisin ehtinytkin ennen kuin lapsi olisi koskenut soittimeen. Siksikin anopin miehen tukistus oli aivan turha. Lisäksi lapsi kaatui selälleen tukistuksesta ja pelästyksestä. Lapsi oli koko ajan valvonnassani ja mitään ei olisi ehtinyt tapahtua.
Anopin mies soitti illansuussa miehelleni ja alkoi selitellä tekoaan. Anopin miehen mukaan hän toimi aivan oikein ja sanoi, ettei aio pyytää anteeksi. Mieheni totesi, että hänen tekonsa oli meidän mielestämme täysin väärin ja sen lisäksi myös lain silmissä väärin. Anopin mies vastasi tähän vain, että hän ei aio edelleenkään pyytää anteeksi. (Anopin miehellä ei muuten ole itsellään lapsia eikä ole vielä edes 50-vuotias.)
Mieheni päätti puhelun sanomalla, että ellei tämä anopin mies pyydä anteeksi, on aivan turha odottaa meiltä / mieheltäni anteeksiantoa. Anopin mies totesi, että selvä - anteeksipyyntöä saamme odottaa hautaan asti.
Anoppi lähetti illalla tekstarin ja pyyteli taas anteeksi miehensä puolesta... Ärsyttää sekin, miksi se toisen puolesta voi muka pyytää anteeksi.
Mä olen nyt ulkoistanut itseni asian käsittelystä. Hoitakoon mieheni suhteensa äitiinsä ja tämän puolisoon.
ap
on idiootti. Miehen äitihän siinä eniten nyt kärsii.
Alussa kirjoitit, että poika meni monta kertaa siihen soittimeen. Kyllä 2v jo ymmärtää kertakiellosta jos on alusta asti opetettu.
Ehkä ap.n mies ei ole tykännyt koskaan isäpuolestaan, koska se on yrittänyt pitää hänelle sitä kuria, mitä äitinsä ei ole osannut.
ikäisiä te itse olette, jos "appi" ei ole vielä edes viittäkymmentä?
ikäisiä te itse olette, jos "appi" ei ole vielä edes viittäkymmentä?
Miehen äiti on muistaakseni 54 ja hänen miehensä kai 47-48. Me ollaan mieheni kanssa kolmikymppisiä.
Kuinka niin?
ap
retuuttavat poikasiaan? Onko ihminenkin alunperin komentanut lastaan niskavilloista nappaamalla? Väkivalta on ikävää ja tuomittavaa. Silti mielestäni mennään jo hiukan liian pitkälle, kun luunapista ja tukkapöllystä tehdään väkivaltaa. Jos tukkapölly on väkivaltaa ja pahoinpitelyä niin eivätkö termit lopu kesken, kun lapsiin kohdistuu oikeasti kamalaa, vuosikausia jatkuvaa VÄKIVALTAA, joka nöyryyttää ja tuhoaa ihmisen. Onko luunappi väkivaltaa? Kun sen saa lapsi, joka ei kymmenien kieltojen jälkeen tottele vanhempaansa, pyristelee ja huutaa ja raivoaa.