Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin mies tukisti lastamme - mitä tehdä nyt?

Vierailija
25.07.2010 |

Meille kävi tällainen todella ikävä episodi. Olimme anoppilassa käymässä hiukan alle 2-vuotiaan lapsemme kanssa. Lapsi meni useista kielloista ja uudelleen ohjauksista huolimatta koskemaan DVD-soittimeen. Olin itse muutaman metrin päässä ja menossa juuri ottamaan lapsen syliin ja ohjaamaan muualle.

Anopin mies oli kuitenkin lähempänä. Hän otti niskahiuksista kiinni, veti lapsen pois ja ärjäisi. Lapsi alkoi tietenkin itkeä aivan hillittömästi, jolloin mies vaikutti olevan varsin tyytyväinen toimintaansa. Kehuskeli oikein, että nytpähän oppi... Itse lohdutin lasta ja yritin olla tyynenä.

Mieheni tuli välittömästi paikalle ja kuuli, mitä oli tapahtunut. Hän halusi lähteä samantien pois ja sanoi, että me haluamme miettiä, kuinka tästä eteenpäin. Anoppi ja hänen miehensä ovat olleet yhdessä vuosia, mutta mieheni ei ole oikein koskaan pitänyt tästä "isäpuolestaan".

Itse olen todella kauhuissani. En hyväksy (TIETENKÄÄN) minkäänlaista ruumiillista kuritusta. Lisäksi tilanne oli mielestäni varsin "lievä" ja olin itse vieressä.

Anoppi soitti jälkeenpäin ja pyysi anteeksi miehensä puolesta. Sanoin, etten voi antaa ainakaan vielä anteeksi tuollaista käytöstä. Mieheni ei oikein osaa sanoa mihinkään mitään. Hän on hyvin vihainen, järkyttynyt ja pettynytkin.

Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta. Ja te menette perheenä lastenneuvolaan heti ensi viikolla keskustelemaan miten opetatte lasta tottelemaan. Mielestäni teissä on nyt kaikissa jotain pahasti vialla. Ei normaali lapsi käyttäydy tuolla tavalla ettei usko asiallista puhetta. Eikä normaalit appiukot tukistele ja pahoinpitele ketään tuolla tavalla.

Vierailija
42/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin anoppilaan, ja tyynesti kävelisin sen ukon luo ja ottasin sitä niskahiuksista kii ja taluttasin hetken! Sit sanosin että nyt ollaan tasoissa, mutta seuraavaa kertaa ei tule pääseen yhtä helpolla, vaan saa poliisit niskaansa!

Ja samaan syssyyn kehottasin pitään näpit irti mun lapsen kurituksesta. Ja kertosin miten tuollaisessa tilanteessa pitäs toimia. Ja sanon että jos ei siihen aikusena ihmisenä kykene, niin pyytää jonkun muun tilanteeseen toimimaan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kukaan aikuinen ihminen antaisi minulle tukkapöllyn/vetäisi letistä! Vaikka kuinka vänkyttäisin ja tekisin niin kuin itse haluaisin.

Joten miksi tällainen käytös on joidenkin ihmisten mielestä sallittua lapsen kohdalla?

Tällaisen jälkeen ei meidän lapset ilman meitä kävisi anoppilassa. Kertoohan tuo äijän reaktio hänen sivistystasostaan yms. Mä en osaisi edes kuvitella, että yksikään meidän sukulainen tekisi moista, vaikka käskettävä olisi kuusi vuotias!

Vierailija
44/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko saa kotonaan tehdä mitä lystää. Ellei se ap:ta miellytä, niin pysyköön poissa.

Vierailija
45/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on joutunut pahoinpitelun uhriksi. Mitä virkaa on noin nynnyllä lapsen isällä, joka ei kykene puolustamaan lastaan.

Vierailija
46/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin anoppilaan, ja tyynesti kävelisin sen ukon luo ja ottasin sitä niskahiuksista kii ja taluttasin hetken! Sit sanosin että nyt ollaan tasoissa, mutta seuraavaa kertaa ei tule pääseen yhtä helpolla, vaan saa poliisit niskaansa!

Ja samaan syssyyn kehottasin pitään näpit irti mun lapsen kurituksesta. Ja kertosin miten tuollaisessa tilanteessa pitäs toimia. Ja sanon että jos ei siihen aikusena ihmisenä kykene, niin pyytää jonkun muun tilanteeseen toimimaan oikein.

Näinhän se on, väkivalta synnyttää väkivaltaa...

Vierailija
47/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuon ikänen lapsi on pieni! Eikä ap oo tehny ite mitään väärin. Sen ikäset nyt sattuu oleen aika kiinnostuneessa iässä kaikenlaisista asioista. Joten älä ainakaan välitä näistä muutamasta idiootista jotka on sulle typeriä kommenttejaan antanu.

Ihan oikein teitte kun heti lähditte pois ja hyvä ettet suinpäin sopinu että ok anteex pyyntö ois hyväksytty heti! Minä antasin sille ukolle suoraan itse opetuksen. Siinä sitä mietittävää ois sille ukolle!Ei se tajua miten se satuttaa pientä noin. Joka ihan vain uteliaisuuttaan haluaa mennä koskeen dvd soittimeen.

Vierailija
48/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtä aikuista on toteltava ja rajat on olemassa.

Ärsyttäviä tuollaiset ap.kaltaiset lässyttävät vanhemmat. Näistä sitten kasvaa niitä rajattomia hirviöitä, joiden kanssa tapellessa menee opettajien aika.

Luulen, että kohta yhteiskuntaa saa tuta mitä on tämä uusi, hellyydellä ja keskustelulla kasvatettu sukupolvi.

Vierailija
49/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuon ikänen lapsi on pieni! Eikä ap oo tehny ite mitään väärin. Sen ikäset nyt sattuu oleen aika kiinnostuneessa iässä kaikenlaisista asioista. Joten älä ainakaan välitä näistä muutamasta idiootista jotka on sulle typeriä kommenttejaan antanu.

Ihan oikein teitte kun heti lähditte pois ja hyvä ettet suinpäin sopinu että ok anteex pyyntö ois hyväksytty heti! Minä antasin sille ukolle suoraan itse opetuksen. Siinä sitä mietittävää ois sille ukolle!Ei se tajua miten se satuttaa pientä noin. Joka ihan vain uteliaisuuttaan haluaa mennä koskeen dvd soittimeen.

Vierailija
50/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä onkin saatu elää niin rauhallisessa ja tasapainoisessa yhteiskunnassa kaikkien isäpuolten hakkaamien hallitessa. Näitähän olivat mm. rauhan miehet Hitler ja Stalin.

Vierailija
51/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se vielä satuttaa lasta en vastaa teoistani.

Vierailija
52/107 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun appeni/anoppini/who ever kävisi lapseni kimppuun olisi siinä hyökkääjällä vaarassa vähän muukin kuin niskavillat. Kärjistetysti.

Mutta ihan oikeasti, anopin miehen teko oli väärin. Se, että lapsia on joskus opetettu hakkaamalla ja repimällä tukasta, ei tee siitä hyväksyttävää nykypäivänä. Minä en veisi lasta anopin miehen ulottuville ennen kuin tämä tajuaisi tekonsa olleen väärin.

Vierailija
53/107 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joku osaa kasvattaa pentuanne oikein.Eli anopin mies.

On parempi keskustella lapsen silmiin katsoen, että laite voi mennä rikki eikä niin tehdä ja sanoa, että jos vielä menee niin joutuu jäähylle. kun lapsi oppii että kun varoitus ei tehoa joutuu jäähylle niin rupeaa vihaamaan jäähyä ja sitä kautta myös pahantekoa!!

Vierailija
54/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut että lasta pitää hakata ja lyödä syyttä suotta. Mutta jonkinlainen fyysinen palaute voi joillekin alaikäisille olla tarpeen. Tässä pitäisi huomioida ihmisten temperamenttierotkin. Jotkut lapset todellakin tottelevat ja ymmärtävät puhetta. Toisaalta on niin kovapäisiä ja jo tavoiltaan "fyysisiä" lapsia ettei heidän päähänsä men järki muuta kuin jollain "holdingilla" tai muulla fyysisellä ( EI toistuvalla hakkaamisella) palautteella. Oletteko ajatelleet tätä? Enkä puolusta ihmisten lyömistä vaan ojentamista joko sanallisesti tai fyysisesti. Ymmärtääkö kukaan tätä pointtia?

Vierailija
55/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei välttämättä hiuksista tai niin että sattuu.

Vierailija
56/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minua kanssa ärsyttää vanhemmat jotka istuvat hanuri penkissä ja väsyneesti lässyttävät lapselle, että Nico-Yamppa, ei saa piirrellä seiniin. Ja kun 2-vuotias Nico-Yamppa ei ymmärrä/usko, niin lässytetään lisää ja Nico-Yamppa senku jatkaa.

Sanoithan, että lasta oli jo useasti kielletty. Miksi et hakenut lastasi pois DVD-soittimen luota? Lapsiin tottumattomalla ihmisellä tuo voi olla stressitilanne ja hän tekee jonkun ratkaisun (ok, tällä kertaa väärän) koska te vanhempina ette tee mitään.

Vierailija
57/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitler- kortti taas käytetty. Veikkaan, että jos tukistamisen olisi tehnyt kuka tahansa muu, ei ap:n miestä olisi haitannut yhtään. Nyt pääsee kätevästi katkaisemaan välit inhoamaansa ihmiseen. Tukistaja on sen ikäinen, että hänelle tuo on ihan normaalia kasvatusta, ei mitään pahoinpitelyä. Minusta riittäisi, että hänelle sanoo, että nykyisin se on laissa kielletty ja sitä ei saa tapahtua toiste. Kyse nyt kuitenkin oli vaan tukistamisesta, ei mustelmille hakkaamisesta.

Vierailija
58/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten olisi pitänyt tehdä jos lapsi kielloista huolimatta menee sen dvd soittimen ääreen? Tosin parivuotias on kyllä tosi pieni ja minä olisin äijän kanssa pitänyt juttutuokion asian tiimoilta. Ei siinä kummempia.

Vierailija
59/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että he voivat räiskiä kadulla nytkin miten lystäävät, kun ovat vanhoja ja ennenkin tehtiin nyt?

Vierailija
60/107 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että he voivat räiskiä kadulla nytkin miten lystäävät, kun ovat vanhoja ja ennenkin tehtiin nyt?

ja maatamme pitää puolustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä