Vihaan tota koiraa.
Se alkoi raskauden loppupuolella. Ja joku sano mulle, että oota ku vauva tulee ja saa vähän ikää, tykkäät kyllä koirasta jahka hormoonisumu hälvenee. Nyt vauva 3 kk ja silti päivittäin mietin koiran lopetusta.
Koiran huonot puolet:
-karvaa joka puolella ja aina, ihan sama miten usein imuroit + paskasia tassunjälkiä
-karkailee, jos oven jättää vahingossa auki
-ylimääräisiä kuluja
-lenkit yhtä helevettiä ohitusongelman takia
-lasta ei voi ollenkaan jättää yksin esim. vessareissun ajaksi
-aina jaloissa
-kuolaa
-on vasta 5 vuotias, ei heitä veiviänsä luonnollisesti vielä pitkään aikaan
Koiran hyvät puolet:
- ... mä en oikeesti tiedä, ei tuota iloa mulle ollenkaan.
Mä oon tässä miettinyt koiran lopetusta jo yli puoli vuotta ja oon edelleenkin sitä mieltä, että tosta on vain vaivaa ja haluan sen kodistani pois. Onko mun j*malauta pakko pitää toi piski sen takia "kun oot koiran ottanu"?
Kommentit (63)
...hoitoon sitä ei kukaan huoli, eikä tuota voi viedä hoitolaankaan, kun huutaisi kuin palosireeni 24/7 muille koirille. Lomat on ollut poissuljettuja viimeiset 2 vuotta ja nyt ei enää vain jaksa. Koira on kodinvaihtaja ja on ollut järjetön määrä töitä, että olen sen tuollaiseen kuosiin saanut (ei vartioi kuppeja, ei vedä hihnassa, osaa istua, osaa odottaa, jne jne.).
-ap
teet edes yhden palveluksen koiralle jos et vie sitä piikille.
Koira tuskin ainakaan hyvin voi teidän huushollissa...
Koira joka on nyt 4. kodissa käytöshäiriöden vuoksi? Minä olen ainut, joka on saanut sitä edes vähän koulittua ja kestänyt sitä kauemmin kuin muutaman kuukauden. Minulla ei ole sydäntä tunkea sitä uuteen kotiin, mielummin mullan alle.
-ap
niin anna se hyvään kotiin, sellaiseen missä se tuo iloa paljon enemmän kun harmia. Valitse koti hyvin ja muista kertoa kaikki ongelmat, että uusi perhe tietääö mihin ryhtyy, eikä koira joudu kiertämään enempää.
Toki eläintä ottaessa pitäisi olla varma, että sen kanssa ollaan sen elämän loppuun asti, mutta ei ole kenellekään hyväksi jos koira on vain taakkana, ei sille koirallekaan
Otetaan koira kun ei vielä lapseen olla valmiita ja sitten kun se lapsi tulee niin koirasta halutaa päästä eroon, silloin siitä tulee riesa!
Onko se niin vitun vaikeeta tajuta, että jos ottaa koiran niin se on noin 10 vuoden hoito edessä vähintään, jos onnekas on?
Joo, anna se koira perheeseen missä siitä pidetään huolta, eläinrääkkääjät on perseestä!
koska minun kävi sitä sääliksi. Jos en olisi sitä ottanut, se olisi ollut nyt pari vuotta mullan alla. Täällä se on saanut viettää tasapainoista koiranelämää ja sen puutteet on hyväksytty. Suunnitelmissa ei ollut lapsia ja siksi ajattelin selviäväni koiran ja sen ongelmien kanssa. Nyt tuo on minulle liikaa.
-ap
Huhhei...
Enpä ehkä enää kiertoon reppanaa laittaisi... Ei se koira kuolemasta kärsi. Heittopussielämästä kylläkin.
Vaikka vihaatkin sitä, niin älä kosta sille lopettamalla se. Tiedät itsekin, että teidän luona koiran ei ole ehkä hyvä olla. Koirat sopeutuu yllättävän hyvin uuteen kotiin. Varmasti tuollekin löytyisi koti, josssa sille on aikaa ja ei väliä karvasta, kuolasta ja jne.
Jos koirasta on enemmän työtä kuin iloa ei ole mitään järkeä enää pitää sitä. Kyllä se koirakin vaistoaa, että hänestä ei pidetä. Sehän olisi valmis muuttamaan pois kerta karkailee ja tuo karkailu kertoo myös siitä, että sillä ei ole tarpeeksi tekemistä. Myös nuo ohitustilanteen helpottuisi, jos olisi enemmän tekemistä.
Teillä nyt vaan ei ole kertakaikkiaan tarpeeksi aikaa ja voimia koiralle.
Ai muka uhohdit kertoa? Just joo..älä jauha paskaa. Sä haluat vaan provoilla! Keksi lisää!
Olet kuitenkin saanut paljon aikaiseksi, eikä se ole enää sama ongelmatapaus kuin aikaisemmin.
Anna se löytöeläintalolle. Sieltä koiralle etsitään sopiva koti tai jos heidän mielestään koira on niin toivoton tapaus, että pitää lopettaa, niin lopettavat sen.
Koiraa ei ole opetettu irtioloon ja täytyypi sanoa, että se pilattiin täysin ensimmäisessä kodissaan. On ihme, että olen sen saanut edes noin hyvin tottelemaan. Metsässä keskellä ei mitään osaa olla irti ja tulee luokse jos pyytää, kotipihassa jos päästää irti, on reissuillansa vähintään 4 tuntia.
Päivittäin saa olla metsässä nuuskuttelemassa vähintään sen 2 tuntia plus hihnalenkit siihen päälle, kotona sitten aktivointipalloa yms. Väittäisimpä että on tolla koiralla paremmin aktiviteetteja kuin monella muulla.
Ja kyllä, minulla ei ole tarpeeksi aikaa, ei kiinnostusta, ei motivaatiota, ei mitään tota koiraa kohtaan. Nyt olen sen hoitanut, koska on pakko.
-ap
Ai muka uhohdit kertoa? Just joo..älä jauha paskaa. Sä haluat vaan provoilla! Keksi lisää!
Tämä kuitenkin on mun elämää ja pakko tulla jonnekkin päätä selvittelemään, lukiessa omia ajatuksia joskus ymmärtää paremmin.
-ap
tai kuolemasta. Minä ymmärtäisin myös lopettamisen. Antaisin koiralle laatuaikaa esim viikon verran ja sen jälkeen veisin nukutettavaksi.
lasta ei voi jättää yksin vessareissun ajaksi? Jos koira on arvaamaton ja yrittää käydä lapsen kimppuun, niin silloin ehdottomasti on lapsen edun mentävä koiran edelle - ihan sama miten kurja elämä koiralla on ennen teitä ollut. Ja jos on todennäköistä, että koira olisi yhtä epäluuloinen lapsia kohtaan seuraavassakin perheessä, niin parempi olisi viedä koira piikille. Kaikkien kannalta.
Tai sit sä ole vaan ihan vitun idiotti?
Karvat tuli yllärinä?
Karkaamisen suhteen, ton taustan perusteella sä olet tiennyt sen joten älä valita vaan kouluta!
Kulut! ai että kuluja? nytkö vasta ymmärsit että se syö?
Otat koiran joka on muka noin monta kotia käynyt läpi ja sulle tulee yllärinä se että koirasta lähtee karvaa tai sen tassuista paskaa!?
Ilmeisesti et ollut koiraa edes nähnyt kun sen otin, kun kuolaaminenkin tuli yllärinä, nimittäin kaikki koirat ei kuolaa ja jotkut kokoajan.
Oot tyhmä, anna pois koira tai vie vaikka piikille mutta älä kiduta sitä, nimittäin niin tyhmältä sä vaikutat että voisit niin tehdäkin. Imbesilli!
päättää koirasta. Viidenteen kotiin en koiraa laittaisi enää, mielummin sitten ikiuneen. Koira on kuitenkin vain koira ja sen pitäisi olla iloksi, ei taakaksi.
Ihmettelen suuresti ettei kukaan ole sitä vielä tehnyt. Tuo kiertolaisen elämä on kamalaa ja vaikka mitenkä olisi "nuori koira jolla on hyvä elämä edessä" niin mieti (tai miettikääpä koko sakki..) nyt hieman; miltä siitä tuntuu kun aina kun oppii johonkin hieman luottamaan, se hylätään uudelle omistajalle! Todella hyvältä elämältä kuulostaakin.. Ymmärrän kyllä jos koiran ENSIMMÄISESSÄ kodissa ei siitä pystytäkään huolehtimaan, että sille etsitään uusi HYVÄ koti, jossa se sitten saakin olla loppuelämänsä. Mutta että etsitään aina vaan uudestaan ja uudestaan HUONO koti, jossa se saa olla hetken ja taas se joutuu vaihtamaan kotia. Tuo kiertolaisen elämä on yhtä helvettiä eläimelle jolla on tunteet.
Mielummin piikille, se ei satu eikä koira ymmärrä sitä, se vain nukahtaa.
Itse en pystyisi omaa koiraani antamaan kenellekään, paitsi ehkä exälleni jonka se tuntee hyvin ja samoin on paras kaveri exäni koiran kanssa. Jos hän ei koiraani ottaisi, veisin sen todennäköisesti piikille jos jostain syystä olisi pakko siitä luopua, koska en pystyisi olemaan hätäilemättä millaisissa oloissa se on vaikkapa kahden vuoden kuluttua.
JA älkää nyt helvetti soikoon kukaan ottako koiraa "koska se on niin söpö pentu!". Koirasta joutuu huolehtimaan aikuisena karvoineen ja kuolineen päivineen, ei sitä voi vain antaa pois niinkuin vanhan sohvan kun siihen kyllästyy!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 12:35"]Vie koira piikille. Eipä tartte nähdä sitä sitten enää.
[/quote]
No se on varmaan kuollut jo aikoja sitten.