mitä ihmettä voi tehdä helteellä
Koko viikko luvattu hellettä! Mitä te teette helteellä, kun uloskaan ei voi mennä? Kauheaa olla neljän seinän sisällä,
Kommentit (29)
Pitää muokata arkensa eteläeurooppalaiseen rytmiin. He osaavat elää kuumassa. Eli aamulla aikaisin ylös, silloin voi käydä esim. lenkillä, ruokakaupassa, laittaa ruoan, siivota yms. Puolenpäivän aikaan siestaa eli ollaan varjossa tai viileässä sisällä koko iltapäivä: Levätään, otetaan päivätorkut ja juodaan vettä tai mehua. Illalla kun viilenee vähän, lähdetään taas ulos, voi harrastaa liikuntaa yms. Ruoka syödään myöhään, vasta kahdeksan yhdeksän aikaa korkeintaan. Puoleenyöhön asti ollaan hereillä ja tehdään kaikkea sitä, mitä kuumassa ei voi tehdä.
Haen kaljaa,nukutan sillä itseni uneen,kämpässä lämpötila +28 ja pahenee.
Vaikea sanoa. Minä olen menossa iltavuoroon töihin, helteestä huolimatta.
Pieni pyörämatka viileässä töihin tänne vilpoiseen toimistoon. Ainakin iltapäivälle asti saa olla vilpoisassa.
Illalla onkin tekemistä ulkona, kun olen vetovastuussa ohjelmasta. Se on sitten iltapäivän murhe.
Aamulla töihin. Kotona sitten tekee ruokaa, lähtee lenkille ja vaikka vähän pihatöitä vielä.
tyypillinen hellevalittaja, neljän seinän sisällä kökkii.
Ethän sä muutenkaan tee mitään, oli keli mikä vaan.
Tässä kämpässä ei kovasti ongelmaa liian kuumasta... teen mitä muutenkin teen ja käyn lenkillä. Olen päättänyt että yritän tehdä kaksi lenkkiä per päivä...
Nautin helteistä: vietän kaiken lähes kaiken aikani ulkona.
Kauppareissuilla lasken avoautostani katon alas ja annan tuulen viilentää.
Olisipa tällaista aina!
Ei se päivä, mutta yöllä olisi mukava saada unta,ruotsalaisen saunan lämpö kämpässä ei kyllä sitä unensaantia paranna.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muokata arkensa eteläeurooppalaiseen rytmiin. He osaavat elää kuumassa. Eli aamulla aikaisin ylös, silloin voi käydä esim. lenkillä, ruokakaupassa, laittaa ruoan, siivota yms. Puolenpäivän aikaan siestaa eli ollaan varjossa tai viileässä sisällä koko iltapäivä: Levätään, otetaan päivätorkut ja juodaan vettä tai mehua. Illalla kun viilenee vähän, lähdetään taas ulos, voi harrastaa liikuntaa yms. Ruoka syödään myöhään, vasta kahdeksan yhdeksän aikaa korkeintaan. Puoleenyöhön asti ollaan hereillä ja tehdään kaikkea sitä, mitä kuumassa ei voi tehdä.
Nukkuuko ne vain kuusi tuntia tai vähemmän öisin?
Helteellä voi mennä uimaan, metsään kävelylle tai istua ulkona varjossa. Voi mennä hyvin ilmastoituun kirjastoon lukemaan lehtiä. Jos on vene, voi lähteä vesille.
Oletko ikinä kuullut uimisesta? Vai onko vesi vielä liian kylmää?
Mä ainakin meen leikkaamaan nurmikkoa. Illemmalla grillaan ja saunon. Saatan käydä vielä prätkä rundilla ennen nukkumaan menoo.
Oot läski? Ne vinkuu aina helteestä.
Töissä on vesipiste. Kastelen siinä vähän väliä hatun tai huivin. Vapaalla voi sitten mennä kirjastoon, kauppakeskukseen tai vastaavaan viileään paikkaan. Suolaista aina mukana ja juotavaa. Kylmälaukkuun kylmäkalle ja se kainaloon tai kaulalle, jos alkaa tulla paha olo.
Helle on kuin paukkupakkanen: pitää varautua ja selviytyä parhaansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oot läski? Ne vinkuu aina helteestä.
Minä olen normaalipainoinen enkä pidä helteestä. Mökillä joutui tekemään hommat haalarit päällä metsässä viikonloppuna joten tänään en todellakaan mene ulos vaan luen sohvalla tuulettimen katveessa.
Mulla kämpässä niin kuuma ettei voi tehdä muuta kun maata tuulettimen edessä.